2020. június 23., kedd

Japán édességek vol. 1 + Nyereményjáték


Sziasztok!

Utazzatok velünk a felkelő nap országába, Japánba, ahol tökéletes egyensúlyt képez múlt, jelen és jövő. Biztosan láttatok már képet a japán cseresznyevirágzásról vagy a Fudzsi-hegyről, találkoztatok már animékkel/mangákkal, origamiztatok vagy láttatok gésákról szóló filmet. Ha még nem, vagy ha szeretnétek többet megtudni Japánról és a japánokról, akkor tartsatok bloggereinkkel ezen a különleges blogturnén! Olvassátok el az ajánlóinkat és játsszatok velünk minden állomáson, ugyanis a turné végén a Bookline Könyvek kiadó jóvoltából egy szerencsés olvasónk megnyeri az Ezerarcú Japán egy példányát!

Japán talán az egyik legizgalmasabb ország. Az ókor és középkor folyamán a japán kultúrára elsődlegesen a különböző kínai dinasztiák gyakoroltak hatást. A kínai befolyás példája japán írásrendszer részét képző kandzsi nevű kínai írásjelek, melyek annak ellenére is használatosak, hogy nincsen semminemű genetikai kapcsolat a kínai és japán nyelv között.A tágabb értelemben vett közelmúltban, azaz a 19. században kezdődött Meidzsi-kor óta inkább a nyugati világ influálja Japánt és kultúráját. E sokféle hatás hozzájárult a japán kultúra sajátos mai formájának kifejlődéséhez, s immár a világ legnagyobb kultúráinak egyike, mely főképpen a tömegkultúrája népszerűségének köszönhetően tehetett szert globális ismertségre.

No de nem is szaporítom tovább a szót, lássuk miről szól a könyv!


Japán a világ egyik legkülönlegesebb kultúrája, ahol tökéletes egyensúlyt képez múlt, jelen és jövő. Ez a hiánypótló kötet lebilincselő áttekintést nyújt a felkelő nap országáról, miközben sorra veszi annak ezerféle szépségét és örömét, az építészettől a harcművészetig, az ősi kézművességtől a sintó szentélyekig, az ikebanától a kavaii-ig és tovább.





A bejegyzésémben már olvashattatok arról, hogy mennyire tetszett a könyv, de egy rövid összefoglaló keretében röviden vázolom nektek a véleményemet. Egyszerűen imádtam ezt a könyvet. Az egyik szemem sír, a másik nevet. Nevet, mert hihetetlenül nagyszerű volt olvasgatni ezt a kötetet és rengeteg izgalmas és nagyszerű dolgot tudtam meg a felkelő nap országáról, de sír is, hisze most az olvasás után még intenzívebben vágyom Japánba. Remélem egyszer megadatik, hogy eljussak oda. Mindenkinek ajánlom azt nagyszerű kiadványt. Akkor is megéri elolvasni, ha csak távolról szeretné valaki csodálni az ország nevezetességeit és kultúrális rétegeit. Annak pedig, aki a közeljövőben utazni készül, vagy mostanában járt az országba pedig egyszerűen kötelező olvasmány. 

Sokat gondolkodtam, hogy az értékelésen túl milyen bejegyzéssel is rukkolhatnék elő, aztán eszembe jutott egy régi vágyom. Mindig is vonzottak a Japán édességek, így arra gondoltam, hogy megkóstolok párat és arról írok nektek. 

Jó sokáig keresgéltem az interneten, de végül találtam egy tökéletes oldalt. Sajnálatos módon csak a rendelésemnek az első fele érkezett meg, így csak pár dologról tudok mesélni, de a turné keretein kívül mindenképpen folytatom majd a bejegyzést és leírom Nektek, hogy a következő adagról mi a véleményem. 

Sokáig szörföltünk Miklóssal, mire sikeresen kiválasztottuk azt az öt édességet, amelyet megkóstolunk és véleményezünk. 

Mik is voltak azok:
  • Pokémon csokoládé ostya matricával
  • Senjakuame macska mancs epres tejes gumicukor
  • Csokoládé mochi
  • Hello Panda - csokis panda csoki keksz
  • Pocky matcha zöld teás ízű ropi
  • Kit Kat Halloween Alma Pite
Pokémon csokoládé ostya matricával

Igazából ebben az édességben semmi extra nem volt, de nekem nagyon ízlett. Sima nápolyis cucc volt Pokémon matricával. Őszinte leszek, 30 év ide, 30 év oda...a matrica miatt választottom csak. Ahhoz képest, hogy csak a kép miatt választottam, ez volt a kedvencem. Miklósnak is nagyon ízlett, de az ő szíve máshoz húz. 

Senjakuame macska mancs epres tejes gumicukor

Sokkal rosszabbra számítottam. Egyáltalán nem volt rossz, vagy kellemetlen az íze, ráadásul tényleg mancs alakú volt a gumicukor. Meglepődtem, azt hittem, hogy valami eldeformálódott hibridek lapulnak majd a zacskóban, de nem így volt. Alapjáraton nem szeretem az epres ízesítésű dolgokat, de ez igazából ízlett. (Magát az epret imádom...de a mű eper íz, valahogy kikészít. ) Az a helyzet, hogy ezt is a csomagolása miatt választottam, de szerintem nem jártunk rosszul vele. Miklósnak is ízlett, de nem lett a kedvence. 

Csokoládé mochi

Kívül sima, belül ragad. Tömör, mégis puha. Kóstold meg, de vigyázz: könnyen a torkodon akadhat…mi az? Mielőtt heves találgatásba kezdenénk, elárulom: a leghíresebb japán desszertről, a mochiról lesz ma szó. Jellemzően újévkor fogyasztják Japánban, ám egész évben találnak alkalmat a mochi élvezetére, így sokféle színben és ízben készül. Azt hiszem ez egy olyan édesség, melynek a kóstolását vétek lett volna kihagyni. Miklós egyszerűen imádta, hatalmas kedvenc lett nála. Nekem is ízlett amúgy, de a Pokémon nápolyit nem tudta letaszítani az első helyről.

Hello Panda - csokis panda csoki keksz

Ez szintén egy olyan édesség, melyet a csomagolás miatt választottunk. Szeretem a pandákat, hihetetlenül cukik. Abszolút nem illik a témához, de ismeritek a Never say no to panda reklámot? Én imádom! Belinkelem nektek, mindenképpen lessétek meg. Annyira szürrelális, hogy arra nincsenek szavak. Ha kicsit ideges vagyok az irodában, mindig eszembe jut a reklám. :D
No de visszatérve a kekszhez. Ez egy töltött édesség tulajdonképpen, és ami igazán érdekes, hogy még a kekszre is panda van rajzolva. Mennyire cuki már! Mindkettőnknek ízlett, de amúgy nincs semmi extra az édességben. 

Pocky matcha zöld teás ízű ropi

Hű...hát ez egy igen érdekes édesség volt. A match a rituális japán teaceremóniák köztiszteletben álló teája. Igen érdekes volt az íze, még barátkozunk mindketten vele. Jelenleg a képzeletbeli sorrend utolsó helyén áll ez a ropi, de szerintem teszünk vele még egy próbát. 

Kit Kat Halloween Alma Pite

Annyira durva ez az ízesítés, a honlapon még csomó más Kit Kat fel volt tüntetve. Szinte szégyelltem a tudásomat, hogy kb háromféle változatot ismertem. Miklósnak erre az ízre esett a választása a rendelésnél, de úgy emlékszem hogy még vattacukor ízesítésűt is láttam. Az igazat megvallva nem ízlett egyikünknek sem, én speciel maradok a sima Magyarországon is kapható jól bevált változatoknál. (Nekem amúgy a Peanut Butter ízesítésű a kedvencem, egyszerűen imádom...)

Ha nem töltötték volna fel későn az áruházat, akkor most kóstolhattam volna algát is, de az egy másik történet lesz. Remélhetőleg hamarosan jelentkezem majd a bejegyzés folytatásával. 

Összességében nagyon élveztem az édességek kóstolását, most még jobban vágyom a felkelő nap földjére. A rajongásom csak fokozódott, szóval remélem egyszer tényleg eljuthatok az országba. 

Remélem tetszett nektek ez a kis érdekesség, és ha van kedvetek írjátok meg kommentben, hogy Ti melyiket kósolnátok meg? Esetleg van kedvenc Japán édességetek?

Ha a sok Japán édesség után úgy érzed, hogy ennek a nagyszerű könyvnek a polcodon a helye, akkor ITT tudod megrendelni, ITT pedig bele is tudsz olvasni a kötetbe. 



Nyereményjáték

Mind a 10 állomáson ki kell találnotok az ott található képről vagy idézetről, hogy milyen tipikusan Japán dologra gondoltunk! (A megoldás lehet sportág, személy, hely, étel, életstílus, bármi!) Mivel ez egy különleges turné, lesz egy extra lehetőségetek is nyerni! Ha kitaláltátok és beírtátok a dobozba a 10 megfejtést, akkor megnyílik egy új rubrika, ahova azt kell beírnotok, hogy mit csinálnátok, ha eljutnátok Japánba! Jó játékot!
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

KÉP


a Rafflecopter giveaway

Állomások

06/07 - Spirit Bliss Sárga könyves út
06/09 - Kelly és Lupi olvas
06/11 - Booktastic Boglinc
06/13 - Könyv és más
06/15 - Readinspo
06/17 - Csak olvass!
06/19 - Utószó
06/21 - Ambivalentina
06/23 - Csak olvass! (extra)
06/25 - Hagyjatok! Olvasok!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése