2019. május 1., szerda

Ezeket olvastam áprilisban



Sziasztok!

Lezárult az április, így most röviden leírom nektek, hogy mit is olvastam ebben a hónapban és röviden értékeltem is nektek a könyveket.
Saját magamhoz képest abszolút sikeresen zártam a hónapot, összesen 7 könyvet olvastam el. Teljesen elégedett vagyok ezzel a számmal, szerintem ennél sokkal többet a jelenlegi élethelyzetemből fakadóan nem tudnék olvasni. Nem tetszett mindegyik könyv egyformán, voltak erősebb és gyengébb történetek. Egyiket sem bántam meg, hogy a kezembe vettem és mindegyiket végigolvastam, semmit nem hagytam félbe.

Ha meg kellene neveznem a 3 kedvencemet, akkor ezek lennének:

- Ernest Cline: Ready Player One
- E. Lockhart: A hazudósok
- Christelle Dabos: Rejtélyes eltűnések a Holdvilágban

Igazából nehezen tudnék sorrendet állítani, mert mindegyiket egyformán szerettem, mindegyik zseniális történet és bátran ajánlom, olvassátok el ezeket a könyveket, ha még nem tettétek. Azonban a három közül az egyik könyv hihetetlenül mély hatással volt rám, és ahogy láttam kevesebben ismerik, mint a másik két könyvet, szóval….

A hónap könyve számomra: E. Lockhart: A hazudósok

Mindezek után pedig lássuk akkor röviden, hogy miket is olvastam áprilisban:

Ernest Cline: Ready Player One
Már nagyon kíváncsi voltam a könyvre és a filmre is, de egyszerűen valahogy mindig találtam valami más olvasnivalót helyette. Először mindenképpen a könyvvel akartam kezdeni, így biztos voltam abban, hogy amíg nem olvasom el…addig a filmet sem vagyok hajlandó megnézni. Miután elolvastam és még a filmet is megnéztem rájöttem, hogy igazából teljesen mindegy, mert a film annyira eltávolodott a könyvtől, hogy csak nyomokban tartalmazza annak konkrét eseményeit.
A Ready Player One egy remek és hihetetlenül jól megírt történet. A 80-es évek kultúrájával átitatott világ szerintem egyszerűen zseniális. Őszintén szólva, kb 5-10%-át ismertem a könyvben megnevezett internetes játékoknak, zenéknek és filmeknek (a 90-es évek gyermeke vagyok… J), de igazából ez egy másodpercig sem vett el az olvasás élményéből. Izgalmas, remek, pörgős sztori, én nagyon szerettem.

Shannon Hale: Austenland – Vakáció Mr. Darcyval
Kedves, bájos…igazi limonádé történet. Az a típusú könyv, amit az ember akkor olvas szívesen, ha csak könnyed kikapcsolódásra vágyik. Egyszer láttam a filmet belőle és már akkor elhatároztam, hogy mindenképpen elolvasom a könyvet is. Komoly irodalmi élményt nem nyújtott, és nem is életem legmaradandóbb olvasmánya. Összességében tetszett, de szerintem majd inkább a filmet nézem meg újra belőle. J

E. Lockhart: A hazudósok 
Sokkoló, komoly feszültséggel átitatott, nagyszerű történet. Az a típus, ami összetöri a lelkedet, majd darabokban köpi ki, hogy aztán napokig szedegethesd a darabjaidat. Remek könyv, nem azt kaptam, amit vártam. Kiszámíthatatlan és megrázó. Erős és fájdalmas.
Nem tökéletes könyv, és még csak nem is életem legjobb története, de hihetetlenül nagy hatással volt rám. Az elején nem értettem, hogy mért szeretik annyian és kicsit furcsának találtam, de ahogy haladtunk a történet vége felé már mindent értettem. Magával ragadott, és én is csak jót tudok róla mondani. Imádtam.

Melissa Albert: Hazel Wood – Mogyoróliget
Erről a könyvről annyi jót és annyi rosszat hallottam, hogy muszáj volt kiderítenem, vajon melyik csoportba is tartozom. A történet nem hibátlan…sőt. Hihetetlenül nagy potenciál volt a könyvben és én úgy éreztem, hogy az írónő nem használta ki 100%-ig azokat az adottságokat, amiket ez a történet rejtett. Nem voltak jó helyen a hangsúlyok, a karakterek kicsit felszínesre sikeredtek, nem ismertünk meg igazán senkit, így nehezen lehet kötődni a szereplőkhöz.
A hangulat és a mesék azonban nagyszerűek voltak. Érdemes adni a könyvnek egy lehetőséget, én abszolút nem bántam meg, hogy elolvastam.

Christelle Dabos: Rejtélyes eltűnések a Holdvilágban
A sorozat első része magasra tette a mércét és aggódtam, hogy a folytatása majd nem ugorja meg ezt a szintet…de egy másodpercig sem kellett aggódnom. Fordulatos, izgalmas, remek történet, ami méltó folytatása az első résznek.
Nagyon szeretem Thorn és Ophélie karakterét és az ő kapcsolatukat. Egyszerűen imádtam a könyv minden egyes lapját. Szeretem az írónő stílusát…a leírásait, azt, ahogy szövi a történetet…igazából mindent. Jelenleg az egyik kedvenc sorozatom. Mindenképpen ajánlom nektek, olvassátok el, ha még nem tettétek.

Alice Broadway: Ink           
A hónap második olyan olvasmány volt, amiről vegyesek a vélemények…jót és rosszat is lehet róla olvasni. Nagyon kíváncsi voltam, hogy vajon hova fogok tartozni. Úgy gondolom, sok mindent elmond, hogy szerintem a könyv legjobb része a borítója. Egyszerűen csak elismeréssel tudok nyilatkozni róla…csodálatos, imádom.
A történet…nos a történet nem hibátlan, de még közepesnek is csak nagy győzködés után hívnám. Remek alapötlettel dolgozik a könyv. Nagyon jó ötlet, hogy van egy világ, ahol minden fontos esemény az ember életében rákerül a bőrére. Remek az egész ideológia és a hitvilág is. Hihetetlenül jó ötlet az ellentét az üres bőrűek és a tetováltak között. Olyan jó dolgot lehetett volna kihozni ebből a könyvből…de szerintem sajnos nem sikerült. A karakterek szerintem felszínesek, a világ nem megfelelően kidolgozott, az elbeszélés módja idegesítő. Összességében amúgy kíváncsi vagyok a folytatásra, mindenképpen adok majd neki még egy esélyt, de nagy dolgokat ne várjatok a könyvtől.

Rachael Lippincott – Mikki Daughtry – Tobias Iaconis: Két lépés távolság
Nagyon vártam már a könyv megjelenését, egyszerűen imádom az ilyen jellegű könyveket. Igazából rendkívül elfogult vagyok az ilyen történetekkel kapcsolatban, szóval én imádtam. Nagyon tetszettek a karakterek, a feszültség és a fájdalom, ami abból adódik, hogy nem közelíthetik meg egymást, szerintem zseniális. Nagyon tetszik, hogy nem éreztem azt, hogy a sztori egy lerágott csont, képes volt a történet a betegségek és a nehézségek egy új aspektusát megmutatni. Ha szeretitek az ilyen jellegű történeteket, mindenképpen olvassátok el.

Nos..ezek voltak az én április havi olvasmányaim, remélem nektek is remek olvasmányokban teli volt az előző hónapotok. Ha van kedvetek írjátok meg kommentben, hogy számotokra mi volt április hónap könyve. J

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése