2020. október 31., szombat

Halloween blogturné + Nyereményjáték


Sziasztok!

Üdvözlet minden szellemnek, vámpírnak,  vérfarkasnak, boszorkánynak, és az összes egyéb entitásnak a Blogturné Klub szellemes Halloween turnéján! 

Nem tudod mit csinálj Halloweenkor? Tarts velünk, segítünk kitalálni! Kövesd az egész napos turnénkat, mely során szuper könyveket, filmeket, finomságokat és egyéb kreatív ötleteket ajánlunk, hogy az év legborzongatóbb ünnepe valóban szuperül sikerüljön. Inspirálódj, játssz, és vidd haza fantasztikus nyereményeink egyikét! 

Ebben a bejegyzésben két dologgal készültem Nektek, az egyik egy izgalmas Book Tag, melyet a többi blogger társamhoz hasonlóan én is kitöltöttem, plusz egy receptet és dekorálási ötletet hozok még Nektek. 

BOOK TAG


1. Csokit vagy csalunk - Egy cuki, és egy szélhámos karakter.


A cuki karakternél az első gondolatom Micimackó volt, mindig is imádtam ezt a mesét. Az egyik legelső könyv volt, amit anno olvastam.


Az elmúlt években óriási Caraval lázban égtem, így Legend jutott eszembe azonnal. Határozottan ő az egyik legérdekesebb karakter számomra. Egy igazán titokzatos figura, soha sem lehet tudni, hogy mire is gondol pontosan, ahogy azt sem, hogy mikor mond igazat és mikor beszél félre. 

2. Halloweeni jelmez - Egy karakter, akinek szívesen a bőrébe bújnál egy éjszakára


Ki mást is mondhatnék, mint Hermione Grangert. Számomra ő az abszolút favorit. Nagyon fiatalon, 10 évesen találkoztam a Harry Potter sorozattal (akkoriban még a film sem jelent meg), Hermione karaktere pedig azonnal levett a lábamról, rögtön tudtam vele azonosulni. Egy igazi álom lenne számomra, ha a bőrébe bújhatnék és ha csak egy éjszaka keretéig, de bebarangolhatnám a Roxfortot és megleshetném a könyvtárat is. 

3. Boszorkány - Egy könyv, aminek a címében szerepel a boszorkány szó


Az Egy kis boszi naplója volt a legkézenfekvőbb választás, hiszen hamarosan én is sorra kerülök a bejegyzésemmel. Töredelmesen bevallom, hogy még nem álltam neki az olvasásnak, de belelapozgattam már és azonnal a szívembe zártam. Alig várom, hogy elmélyedjek a történetben és megosszam a véleményemet Veletek. 

4. Fekete - Egy könyv, aminek fekete a borítója


A Folyó a sötétben című könyv volt a legutóbbi olvasmányom, melynek a borítója fekete. Nagyon megrázó és szomorú történetet ismerhettem meg a kötet által. Segítségével jobban megérthettem és beleláthattam Észak-Korea működésébe. Nem egy mindennapi történet és bár rendkívül nehéz és fájdalmas a téma, de csak ajánlani tudom mindenkinek. 

5. Múmia - Egy könyv, ami korábban jelent meg, mint ahogy megszülettél


Szabó Magda óriási kedvenc nálam. Még nem olvastam el az összes művét, de amiket megismertem, kivétel nélkül imádtam. Az ajtó a legnagyobb kedvencem tőle, ez a mű 1987-ben került először kiadásra. Bár nem sokkal, csupán 3 évvel idősebb nálam, de erre a kötetre esett a választásom. 
Szavak nincsenek rá mennyire elvarázsolt a történet,  mindenkinek csak ajánlani tudom. Ha csak egy Szabó Magda könyvet olvas el valaki, akkor ez legyen az. 

6. Vámpír - Egy karakter, akinek a halála miatt vérzett a nyakad szíved

Első nekifutásra 3 ilyen karakter jutott eszembe. Arra gondoltam, hogy talán nem számít nagy csalásnak, ha mind a hármat leírom nektek. 


1. Beth (Kisasszonyok/Jó feleségek) - Az egyik legkedvesebb és legjobb karakter, akiről valaha olvastam. Kedves, nagyszerű teremtés, akitől távol áll minden acsarkodás és gonoszság. Annyira sajnáltam, hogy ilyen fiatalon kellett elhunynia. Annyival többet érdemelt volna. 



2. Thedore Finch (Veled minden hely ragyogó) - Soha nem akadtam még ki ennyire valaki halálán, mint az övén. Többször olvastam már a könyvet, de máig érthetetlen számomra, hogy mért nem vette senki észre, hogy ennek a fiúnak segítségre van szüksége. Mérges voltam a környezetére, egyszerűen felfoghatatlan volt számomra az ö halála. 


3. Fred Weasley (Harry Potter és a Halál ereklyéi) - A Weasley ikrek óriási kedvenceim, nagyon megviselt Fred halála. Annyira szerettem volna, ha a családban mindenki túléli a csatát. 

7. Zombi - Egy könyv, ami miatt sokáig fennmaradtál és egész éjjel olvastál


Nagyon ritkán szoktam éjjel olvasni, este már sokkal nehezebben koncentrálok. A Simon és a homo sapiens-lobbit egy olyan estén olvastam, amikor nem tudtam elaludni valami miatt. Egész éjjel fennmaradtam és olvastam. Egyáltalán nem bántam meg, imádtam ezt a történetet. Még a könyvmásnaposságot is könnyen viseltem. 

8. Halloweeni tök - Egy szereplő, aki szerinted annyira nagyképű, hogy faragnál az arcából


Draco Malfoy (bocsi Evi) egyértelműen egy olyan karakter, akinek nagyobb az egója és az arca, mint ami indokolt lett volna. Bár kétségtelenül megfigyelhető a jellemfejlődés nála, de a harmadik részben mikor Hermione behúzott neki egyet konkrétan ugrándoztam és ujjongtam egy sort olvasás közben. :D

9. Bájital - Egy könyv, amelyben megmérgeznek valakit


Sokáig semmi sem jutott az eszembe, de aztán végül a Rómeó és a Júlia mellett döntöttem. Shakespeare tragédiája az egyik legismertebb színmű a világon, a veronai szerelmesek történetét már rengeteg módon feldolgozták. Bár Rómeó saját magát mérgezi meg, de remélem belefér még ebbe a kategóriába. 


RECEPT

A muffin a világ legegyszerűbb süteménye. Nagyon szeretem, mert rengeteg lehetőség rejlik benne. Könnyű és gyors, tökéletes vendégváró. Ma egy Halloween változatot mutatok Nektek. 

No de nem is szaporítom tovább a szót, lássuk a pontos receptet. 

Hozzávalók:

  • 250 g finomliszt
  • 50 g cukrozatlan kakaópor
  • 1 csomag sütőpor
  • 50 g vaj
  • 1 db tojás
  • 250 g cukor
  • 250 ml tej
  • egy tábla Milka Oreo

Elkészítés:

Sütésnél és főzésnél nálam mindig az az első pont, hogy mindent kikészítek a pultra. Kimérem mindenből a megfelelő mennyiséget, az összes hozzávalót egy helyre készítem, hogy ne menjen el feleslegesen az idő azzal, hogy össze-vissza futkározok. Emiatt az első lépésnek azt mondanám, hogy minden hozzávalót készítsünk ki a megfelelő mennyiségben. 

Ezt követően előveszünk egy műanyag tálat, a lisztet elkeverjük a kakaóval és a sütőporral. 

A vajat a tojással és a cukorral habosra keverjük, hozzáadjuk a tej felét, majd a lisztes keveréket és a maradék tejet.

A muffin tepsi 12 mélyedését kibéleljük a muffin papírral, egy kocka csokit teszünk az aljára majd a masszát belekanalazzuk.

Előmelegített sütőben sütjük 180 fokon, nagyjából 20-25 perc alatt készre sütjük. 


Dekorálás

A muffin dekorálásánal csak a képzeletetek szabhat határt. Én vásároltam dekortollat, tortadarát, gumicukrokat, natúr marcipánt és fondantot, de nyugodtan engedjétek el a fantáziátokat. 

Bár hozzám alapjáraton a szemgolyós muffin volt írva, de annyira elragadott a képzelet, hogy végül sokkal több változatot készítettem. (A segítségemre a húgom és anyum voltak, akiknek ezúton is köszönöm a sok ötletet.)

Nagyon fontos, ha fondanttal, vagy maricpánnal szeretnétek beborítani a muffint mindenképpen készítsetek egy kevés vajas krémet, hogy odatapadjon. Mi 5 dkg vajat kevertünk ki egy kanál porcukorral és vékonyan bekentük vele a muffin tetejét. Ezt követően már könnyen tudtunk dolgozni vele. 



A marcipánt és a fondantot is kinyújtottuk vékonyra (egy kis porcukrot tettünk alá, hogy ne tapadjon a deszkára) majd egy linzer kiszúró segítségével kapott szabályos körökkel beborítottuk a muffinokat. 
Ha nincs otthon linzer kiszúró az sem baj, akkor ugyanilyet egy pohár segítségével is tudtuk készíteni. 

Ha az alap megvan, akkor innentől kezdve már nagyon könnyű a dolgunk. A tortadara lehet pl a föld, a fondantból lehet pókhálót, csontvázat és múmiát készíteni. A lehetőségek tárháza határtalan. 

Nos ez lett volna az én Halloweeni muffinom. Ha kedvet kaptatok Ti is a sütéshez, mindenképpen fotózzátok le és osszátok meg velünk (#btkhalloween). 



Nyereményjáték

Csokit vagy csalunk! Játékunk során virtuális csokivadászatra invitálunk benneteket. Ehhez mérten a turné minden állomásán olvashattok egy idézetet, nektek pedig nincs más dolgotok, mint eldönteni, hogy valóban valamilyen csokival kínálunk benneteket, vagy csalunk. Csokinak számít minden szilárd halmazállapotú, ehető édesség, csalásnak pedig a hasonlatok, valamint a folyadékok. Ha úgy vélitek, csalunk, ezt a szót írjátok a Rafflecopter megfelelő sorába, ha pedig valódi finomságra bukkannátok, a csoki szót. (Figyelem! A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. Csak magyarországi címre postázunk.)

IDÉZET

“Én voltam a fincsi, csokiborítású egyszarvú fánk, és noha odalennék, ha Ryder az én saját fincsi, csokibevonatú fánkom lenne, az érzés nyilvánvalóan nem volt kölcsönös.”


a Rafflecopter giveaway

Állomások listája


09:00 Booktastic Boglinc - Könyvjelzők

10:00 Deszy könyvajánlója - Vajsör & lávasüti

10:00 Deszy könyvajánlója - Booktag

11.00 Utószó - Tökfaragás

13:00 Hagyjatok! Olvasok! - Boszorkányos könyv- és filmajánló

14:00 Könyvvilág - Madarak a dobozban

15:00 Olvasónapló  - Baljós hangulatú gyerekkönyvek

16:00 Könyv és más - Társasjátékok

18:00 Dreamworld - DIY

19:00 Csak olvass! - Szemgolyós muffin

20:00 Fanni’s Library - Top 5 vámpíros könyv

21:00 Veronika’s Reader Feeder - Sütőtökös pite


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése