2022. szeptember 14., szerda

Kasie West: Helyek, ahol még sosem jártunk + Nyereményjáték

Sziasztok!

A Menő Könyvek Kiadó gondozásában jelent meg Kasie West legújabb ifjúsági romantikus regénye, a Helyek, ahol még sosem jártunk. A könyvben Norah és Skylert történetét ismerhetjük meg, akik gyerekkorukban legjobb barátok voltak, ám egy költözés elszakította őket egymástól. Most azonban egy közös családi utazás során lehetőségük van ott folytatni, ahol abbahagyták, ám Norah legnagyobb csalódására úgy tűnik, Skyler másképp vélekedik erről. Amennyiben felkeltettük érdeklődéseteket, tartsatok velünk és játsszatok a könyv egy példányért.

Norah évek óta nem látta gyerekkori barátját, Skylert.
Amikor a fiú elköltözött, sokat beszélgettek, de az utóbbi időben kapcsolatuk arra korlátozódott, hogy lájkolják egymás Instagram-posztjait. Norah éppen ezért alig várja a családjuk nyárra tervezett közös lakóautó-útját.
De amikor Skyler végre megérkezik, úgy tűnik... mintha szívesebben lenne bárhol máshol. Norah megbántottan és zavarodottan reagál. A gyerekkori barátságuk mintha a semmibe tűnt volna.
Egy váratlan, országszerte autózással töltött nyár új utakra és új felfedezésekre vezeti Norah-t és Skylert. Nemsokára ismét más megvilágításban látják egymást. Változhat-e a barátságból fakadó rivalizálásuk valami többé?




Mostanában nagyon élem ezeket az ifjúsági romantikus könyveket, valahogy jól esnek a kis lelkemnek ezek az egyszerű és szerethető történetek,  melyekben csak minimális konfliktus kap szerepet. Tudjátok, olyan ez, mint amikor az ember a Netflixen elindít egy könnyed romantikus kis filmet, nem gondolja túl a történetet, csak sodródik az eseményekkel és a történettel. Valahogy így hatnak rám ezek a könyvek is. Annyira érdekes amúgy ez az egész helyzet. Amikor abban a korban voltam, hogy én voltam ezeknek a könyveknek a célközönsége egyáltalán nem csúsztak ezek a történetek. Untam őket és valahogy nem is igazán tartottam sokra ezeket a köteteket. Eléggé csőlátású voltam, csak bizonyos típusú könyveket olvastam. Aztán ahogy elkezdtem a Bookstagram oldalamat és a blogomat sokkal nyitottabb lettem és más stílusú köteteket is elkezdtem olvasni. Most már abszolút nincs bennem semmi gát és rossz érzés, a meséktől kezdve a YA irodalmon át nagyjából mindenféle könyv megfordul a kezemben. Annyira örülök, hogy sikerült levetkőzni ezt a gondolkodásmódot, hiszen így igazán színes, változatos olvasmányélményeim vannak, nem utolsó sorban pedig talán érdekesebb vagyok számotokra is.  

Kasie West neve már nem volt ismeretlen számomra, a Szerelem karnyújtásnyira című kötetét már olvastam, ami összességében kellemes élményként maradt meg bennem. Könnyed és kellemes kikapcsolódás volt a fiatalok, vagy az erre fogékony felnőttek számára. Mikor megláttam a Helyek, ahol még sosem jártunk című kötetet, azonnal felkeltette az érdeklődésemet, hiszen időnként szeretek az ifjúsági könyvek iránti újkeletű szenvedélyemnek hódolni és úgy éreztem, hogy talán nem lőhetek mellé az írónő legújabb, magyarul megjelent regényével. 

Szerencsére nem kellett csalódnom, a Helyek, ahol még sosem jártunk című kötet egy hihetetlenül kedves romantikus történet, ami igazi komfortolvasmánynak bizonyult számomra. Nagyon szerettem olvasni, sokszor hangosan felnevettem a szereplők élcelődésein. Kasie West regénye pontosan azt adta, amit vártam tőle. Nagyszerű kikapcsolódásnak bizonyult és tökéletesen hozta az ifjúsági regényekkel kapcsolatos életérzést. Sokan érzik úgy, hogy felnőttként már kinőttek a tinirománcok világából és a komoly és felnőtt énem abszolút megérti ezt. De az örök álmodozó felem egyszerűen oda meg vissza van az ilyen típusú írásokért. Hazudnék, ha azt mondanám, hogy Kasie West regénye tökéletes, de engem még így is teljesen levett a lábamról. A Helyek, ahol még sosem jártunk egy igazán szerethető regény az újrakezdésről és a barátság erejéről. 

A történet két főszereplője Norah és Skyler, akik gyerekként elválaszthatatlan barátok voltak, de miután a fiú elköltözött a családjával kapcsolatuk egy kissé megváltozott. A két család 4 év után egy lakókocsi túra keretein belül egyesül újra, Norah pedig lelkesen várja a pillanatot, hogy újra találkozhasson régi barátjával. Skyler azonban rendkívül furcsán viselkedik, így roppant hűvösen indul a nyaralás. Ahogy haladunk előre az időben szép lassan felszínre kerülnek a régi sérelmek és talán a két fiatal újra képes lesz bízni a másikban. Egy nagy titok azonban rányomja a bélyegét az egész útra. Vajon mit titkolhatnak a szülők? Képes lesz Norah és Skyler megbocsátani a másiknak és vajon fejlődhet a kapcsolatuk?

A cselekmény nem túl bonyolult, ellenben nagyon szerethető, egy igazán kellemes nyári történet. Kasie West rendkívül olvasmányosan ír, a nagyszerű fordítás pedig még gördülökényebbé tette az olvasást.  Nagyon szeretem a "road trip" típusú történeteket, mindig érdekes és izgalmas dolgok kerekednek ki az utazások apropóján. Norah és Skyler rengeteget fejlődik, látszik, hogy jó hatással vannak egymásra. Mindketten képesek lesznek kilépni a komfortzónájukból és elindulnak egy úton, mely talán a felnőtté válás kezdő lépése lehet. 

Nagyon tetszett, hogy Norah visszaemlékezéseivel egy kicsit jobban megismerhettük a két fiatalt 13 évesen is. Így még erősebben érezhető volt a kettejük közötti különleges kapocs és már alig vártam, hogy végre tényleg egymásra találjanak és megbeszéljék régi sérelmeiket. 

Szeretem, amikor egy író nem csak a főszereplőkre fektet nagy hangsúlyt, hanem a mellékszereplőkre is. Paisley, Ezra, Willow mind-mind olyan személy, akik nélkül ez a regény nem lehetne olyan, amilyen. Vicces megjegyzéseikkel gondoskodtak arról, hogy igazán élvezetes olvasmánnyá váljon ez a regény. 

A borító nagyon hangulatos, tökéletes hozzá a "road trip" életérzést, én nagyon szeretem. Hihetetlenül jól illik a történethez és a két főszereplő személyiségéhez. 

Összességében nagyon szerettem Kasie West regényét, az utóbbi idők nagy kedvence lett a műfajában. Végre találtam egy igazán bájos és szerethető romantikus történetet, amit tényleg tiszta szívből tudok ajánlani mindenkinek. Nekem ez nagyon bejött, még akkor is, ha csak 17 évesek a főszereplők és semmi világmegváltó dolog nem történik benne. Ha szeretitek a hasonló regényeket, vagy esetleg Kasie West eddig megjelent regényeit, akkor mindenképpen adjatok esélyt a Helyek, ahol még sosem jártunk című írásának is. Olvassátok, szeressétek!


Értékelés: 5/4,5

Ha a bejegyzésem után úgy érzed, hogy ennek a könyvnek helye van a polcodon, akkor ITT tudod megrendelni. 
 

Nyereményjáték

Kasie West írónőnek már több könyve is megjelent itthon, a játék során ezekből fogunk idézni minden állomáson. A feladat, hogy kitaláljátok melyik könyvéből származik az idézet és beírjátok a könyv címét a Rafflecopter doboz megfelelő sorába.
Ne feledjétek, a beírt válaszokon már nem áll módunkban javítani. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.

IDÉZET

"Csak azért, mert nem látod a jövőt, azért még létezik. Nem kell, hogy az ember már most mindent tisztán lásson, és pontosan tudja, merre tart ahhoz, hogy haladni tudjon."

a Rafflecopter giveaway

A turné állomásai:

09.12. Könyvvilág
09.14. Csak olvass!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése