2019. május 12., vasárnap

Én és a havi TBR lista



A listák nagyon jó dolgok tudnak lenni. Amikor szinte elárasztanak bennünket a különböző gondolatok, érdemes egy pillanatra leülni és végiggondolni mindent. Átláthatóbbá teszi a helyzetet, ha listába szedjük a bennünk kavargó gondolat foszlányokat. A listaírás legfőbb erőssége, hogy segít a rendszerezésben és a fontossági sorrend kialakításában. Tudatossá és szervezetté válhat az ember.

Ezt az érzést nyújtja a havi TBR lista is. Általa fokozhatjuk hatékonyságunkat és személyes eredményességünket. Bizonyos célokat állíthatunk magunk elé ezek elérése növelheti önbizalmunkat. Abszolút igaz az a mondás, hogy túl sok könyv van az egész világon és olyan kevés az idő, hogy mindent elolvassunk. Emiatt fontosnak éreztem, hogy tudatosan olvassak, hiszen annyi jó történet van a világon, amit még jó lenne megismerni.

Bevallom, én minden hónapban sokat szenvedek azon, hogy mit olvassak. Egy-egy könyv elolvasása után képes vagyok órákat…sőt napokat szenvedni azzal, hogy mi legyen a következő olvasmányom. Emiatt úgy döntöttem, hogy kipróbálom a TBR lista írást és megtervezem a havi olvasásaimat. A lista megírása zseniálisan jól és könnyen ment. 10 perc alatt fel is írtam a 7 könyvet, amire májusban mindenképpen szeretnék sort keríteni. Felírtam rövid és hosszú könyveket, sorozatokat és egykötetes történeteket is. Volt benne újdonság és már régóta olvasásra váró kötet is. Teljesen meg voltam magammal elégedve, gondoltam, hogy ilyen a tökéletes TBR lista.

Nem vagyok egy spontán ember, szeretem a terveket és tervezést, ezért úgy gondoltam, hogy a TBR lista pont nekem lett kitalálva. Mekkorát tévedtem….

Még csak 12 nap telt el májusban, de életem legimpulzívabb időszakát élem. :D Soha nem voltam még ilyen random és spontán az olvasmányaim terén. Eddig egy könyvet sikerült megvalósítani a listámról….amit már akkor olvastam, amikor megírtam a listát, szóval igazából azt hiszem, ez nem is számít igazi teljesítésnek. 😃

Összesen három könyvet kezdtem el olvasni, azóta párhuzamosan olvasom mindegyiket. Mondanom sem kell, hogy egyik sem szerepel a listámon. :D Egy kedves barátom azt mondta, hogy nem TBR listát írtam, hanem egy listát arról, hogy mit nem olvasok el májusban…és milyen igaza van. :D Nagyon meglepő, mert eddig abban a hitben éltem, hogy a tökéletes listaíró ember vagyok. Bevásárló lista, ajándék lista, feladat lista, olvasmánylista, kívánságlista…de komolyan…imádom a listákat. Erre tessék… képtelen vagyok egy havi TBR lista megalkotására. Lehet, hogy valahol mélyen belül (nagyon-nagyon belül) igazi szabadszellem vagyok, és nem bírom a korlátokat. 😃

Én vs havi TBR lista….0:1… nem tudom, hogy lesz-e mostanában visszavágó. Maradok inkább az egész életre szóló TBR listánál, aminek azt hiszem, soha nem lesz vége. 😄

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése