2019. május 10., péntek

Melissa Albert: Mogyoróliget



A Mogyoróliget már az első pillanattól kezdve a figyelmem középpontjába került. A fülszöveg és a borító nagyon tetszett és a vegyes kritikák sem tántorítottak el, sőt még kíváncsibbá tettek. Nagyon érdekelt, hogy én vajon melyik csoportba fogok tartozni. Utálni fogom, vagy esetleg megszeretem? Amúgy mindig nagyon izgalmas számomra vegyes fogadtatású könyveket olvasni. Mindig eszembe juttatja azt, hogy mennyi ember van és ennek a sok embernek mennyire más az ízlése. Mennyire unalmas lenne a világ, ha mindenki pontosan ugyanazt szeretné. J

Én abszolút nem bántam meg, hogy elolvastam a könyvet, összességében egyáltalán nem vagyok rossz véleménnyel róla. A könyv hangulata szerintem nagyon jó, a sztori ötletes, a benne lévő mesék rendkívül egyediek…csak az a fránya megvalósítás. Itt vannak a gondok.

A történet szerint a ​tizenhét éves Alice egész életében menekült édesanyjával együtt a nyomukban loholó rejtélyes balszerencse elől. Alice nagymamája sötét tündérmesékből álló kultikus könyv visszavonultan élő írónője. A könyv rendkívül misztikus és valami miatt csak nagyon ritkán lehet egy-egy kötetet találni belőle. Alice édesanyját elrabolják és abszolút beindulnak az események. Nincsen semmi nyom, csak egy üzenet „Tartsd magad távol a Mogyoróligettől!”  A lány hosszú időn át kerülte a nagymamája megszállott rajongóit, hiszen ő semmit sem tudott sem a könyvről, sem annak írójáról. Azonban ahhoz, hogy megoldódjanak a dolgok kénytelen szövetségre lépni Ellery Finchcsel. Ahhoz, hogy Alice visszakapja az édesanyját meg kell szegnie az üzenetet, amit lányára hagyott eltűnése előtt. Mogyoróliget az egyetlen hely, ahol választ kaphat kérdéseire, és ahol megismerheti saját történetét.

A könyv hangulata szerintem nagyszerű. Kicsit misztikusra sikeredett és engem abszolút a bűvkörébe vont. A borongós és sötét hangulat szerintem nagyon illett a történethez és a mesék csak a hab volt a tortán. Nagyon tetszik, hogy az írónő nem a megszokott történeteket vette alapul, hanem teljesen új meséket talált ki. Ezek a történetek mind sötétek és baljósak, semmi rózsaszín és szivárványos hangulat nem árad belőlük. Kifejezetten egyedi szereplőket ismerhetünk meg, akiket átjárt a gonoszság és a sötétség.

A meserészletek nagyszerűek voltak, imádtam őket. Olyan jó lenne, ha megjelenne csak ezeknek a meséknek a gyűjteménye, én biztos megvenném.
Nagyon tetszett az az ötlet is, hogy a mi világunkon kívül akadnak más világok is, ahonnan egy óvatlanság vagy éppen egy hatalmas hiba miatt az ott élő lények átszökhetnek hozzánk.
A történetet igazából két részre lehetne osztani. Az első rész arról szól, hogy el akarnak jutni Mogyoróligetbe és Végvidékre, a második részben pedig a Végvidéket ismerhetjük meg többé-kevésbé. Sajnos inkább kevésbé….

Ez a könyv lehetett volna egy rendkívül izgalmas és nagyszerű iromány. Annyi potenciál volt ebben az egész történetben, de sajnos abszolút nem sikerült kihozni belőle a maximumot.
A könyv egyik legnagyobb hibája szerintem, hogy nem megfelelően lett súlyozva. Az útra sokkal kevesebb időt kellett volna szánni, a Végvidéket azonban sokkal jobban ki kellett domborítani. Nagy lehetőségek voltak az írónő kezében, de én abszolút úgy érzem, hogy nem élt velük.

Sokszor éreztem azt is, hogy az írónő rengeteg érdekes és izgalmas dolgot megemlít, majd egyáltalán nem beszél ezekről. Elhúzza előttem a mézesmadzagot, majd nem kapok igazából semmit. Mindezek miatt összességében egy hatalmas hiányérzet van bennem.

A főszereplők sajnos bennem egyáltalán nem hagytak mély nyomot. Valahogy nem sikerült megkedvelnem őket. Őszinte sikerként könyveltem el a könyv végén, hogy legalább nem utáltam őket. J

 A magyar borító nekem nagyon tetszik, abszolút visszaadja a könyv hangulatát. Nem mondom, hogy a külföldi borító nem lett volna sokkal jobb és szebb, de én azért képes vagyok ezzel a tudattal élni. 

 Összességében azt kell mondanom, hogy én abszolút nem utáltam a könyvet. Nagyon sok hibája van (sőt még annál is több), de a hangulata szerintem nagyon jó lett. A mesék nagyszerűek benne, bármikor elolvasnám ezeknek a gyűjteményét. A koncepció szerintem zseniális, a megvalósítás azonban rendkívül gyenge. Kár érte, sokkal több volt ebben a könyvben. Szerintem érdemes adni neki egy esélyt, de ne legyenek nagy elvárásaitok vele szemben…csak adjátok át magatokat a hangulatnak.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése