2019. június 5., szerda

Ezeket olvastam májusban


Sziasztok!

Lezárult a május, így most röviden leírom nektek, hogy mit is olvastam ebben a hónapban és röviden értékeltem is nektek a könyveket.

Ez a hónap abszolút nem az én hónapom volt. A TBR listám megbukott, a megkezdett de be nem fejezett könyveim száma konkrétan négy. Nem akarom egyiket sem félbehagyni, csak valahogyan most nagyon csapongó voltam, mindig belekaptam valamibe. Konkrétan a vége felé már egyszerre 4 könyvet olvastam. 

Nagyjából eljutottam a vállalhatatlan szintre, szóval a megkezdett könyveimből minimum a felét szeretném befejezni júniusban. Ja és egy biztos, soha többé nem írok listát. 

Összesen négy könyvet sikerült elolvasnom májusban, ami az általam kitűzött minimum. Nem annyira rossz, de messze elmarad az áprilistól.

A májusi könyvélményeim abszolút pozitívak. Nem olvastam sok könyvet, de mindegyik tetszett. 
Igazából nehezen tudnék sorrendet állítani, mert mindegyiket egyformán szerettem, mindegyik remek olvasmány volt. Azonban a négy közül az egyik történet hihetetlenül mély hatással volt rám. 
Bevallom, még soha nem hallottam erről a könyvről, de még az üzletekben sem jött túl sűrűn szemben velem a borítója. Egy nap azonban a moly.hu-n olyan szerencsesütit kaptam, ami ebből a könyvből tartalmazott idézetet. 


"– Kívánok neked eleget – suttogta a fülembe. – Elég napfényt, hogy bevilágítsa a napjaidat, elég esőt, hogy értékelni tudd a napsütést, elég örömet, hogy megerősítse a lelked, elég fájdalmat, hogy értékelni tudd az élet apró örömeit, és elég találkozást, hogy olykor-olykor kibírd a búcsúzást is."

Annyira mélyen érintett ez az idézet, hogy azonnal megvettem a könyvet és el is olvastam, szóval....

A hónap könyve számomra: Sofia Lundberg: Az elveszett nevek füzete

Mindezek után pedig lássuk akkor röviden, hogy miket is olvastam májusban:

Benjamin Alire SáenzAristotle ​és Dante a világmindenség titkainak nyomában
Az olvasással könnyen és gyorsan lehet haladni. Nagyon tetszett a könyv hangulata, a fiúk gondolkodása és az egész történet mondanivalója. Arra mindenképpen készüljetek, hogy nem egy pörgős történet, az a legjobb, ha nincsenek nagy elvárásaitok. Nem izgalmas és nincsenek benne nagy csavarok. Ez a könyv egy nagyon lassú és igazán kedves történet, amelyben két 15 éves fiú egymásra talál. Rendkívül aranyos és különleges a történet, számos olyan értéket rejt magában, ami miatt csak ajánlani tudom az elolvasását.

Mary Adkins: Amikor ezt olvasod
Ez a könyv nem a tudatos vásárlásom eredménye. Nem gondolkodtam és egyáltalán nem terveztem ennek a könyvnek a megvételét. Valahogy soha nem jött velem szembe ez a történet. Egyik nap azonban úgy éreztem, hogy a napomat csak egy jó kis könyvvásárlás mentheti meg, ezért betértem a legközelebbi Libri könyvesboltba. Körbenéztem a leárazott kötetek között és egyszerűen a kezembe akadt ez a könyv. A megvalósítás nagyon különleges és egyedi. Nekem nagyon tetszett a könyv írásmódja. Külön dicséret az írónak, hogy minden fontos dolgot képes volt még ilyen keretek között is átadni az olvasónak. Tetszett a könyv kettőssége is. Imádtam, hogy bár egy igazán komoly és fájdalmas élethelyzet tárul elénk mégsem sajnáltatják magukat a karakterek, hanem rendkívül szimpatikus módon igyekeznek túllépni saját fájdalmukon.

C. S. Lewis: A varázsló unokaöccse
Egyszer régen már olvastam a Narnia sorozatot, de most valahogy újra kedvet kaptam hozzá. Nagyon szeretem az egész világot és a történetet. Ebben az évben szeretném majd újra elolvasni az összes könyvet. Az első részben megismerjük Narnia keletkezésének történetét és rengeteg utalást találunk a sorozat további köteteire. Szeretném majd beszerezni az egész sorozatot, de még nem tudtam eldönteni, hogy  külön-külön, vagy egyben szeretném megvenni. 

Sofia Lundberg: Az elveszett nevek füzete
Hatalmas meglepetés volt számomra ez a könyv, egyszerűen imádtam. Sejtettem, hogy nem lesz egy könnyed olvasmány és abban is biztos voltam, hogy meg fogja viselni a lelkemet. Csodálatos, megható, fájdalmas történet. A könyv főszereplője Doris, aki életének végéhez közeledve úgy dönt, hogy a legkedvesebb dolgot hagyja egyetlen hozzátartozójára Jenny-re, az emlékeit. Nagyon megrendítő könyv, abszolút az én világom volt. Nem lehetek eléggé hálás a sorsnak, hogy elém sodorta ezt a történetet. 

Nos..ezek voltak az én május havi olvasmányaim, remélem nektek is remek történetekkel teli volt az előző hónapotok. Ha van kedvetek meséljetek róla kommentben! J

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése