2019. augusztus 8., csütörtök

Beth O'Leary: Az ​ágybérlő




Sziasztok!

Olyan sokszor mondtam már nektek, hogy a thrillerek és a különféle rázósabb könyvek olvasása mindig egy hatalmas kilépés a komfortzónámból…de azt nem hiszem, hogy említettem, hogy az igazi tipikus csajos, romantikus könyvek is ugyanebbe a kategóriába tartoznak nálam. Nagyon ritkán olvasok könnyed történeteket, az összes kedvenc könyvem szomorú és drámai.

Rendkívül ritka, hogy egy romantikus könyvbe elsőre beleszeretek a fülszöveg alapján. Az ágybérlő pontosan ilyen volt. Azonnal tudtam, hogy tökéletes nyári olvasmány lesz és nagyszerű választás a spanyol tengerpartra.

A könyv alaptörténete, hogy Tiffy és Leon egy lakásban laknak, ugyanabban az ágyban alszanak, de még sosem találkoztak egymással. Hogyan is történhet ez? Nagyon egyszerű a válasz. Tiffynek egy olcsó albérletet kell találnia, mindenképpen szeretne végre elköltözni volt barátja lakásából. Leon pedig éjszakánként dolgozik, és nagyon nagy szüksége van a pénzre. Rajtuk kívül mindenki az gondolja, hogy elment a józan eszük, de ők úgy érzik, megtalálták a tökéletes megoldást: amíg Tiffy dolgozik, a férfié az egyágyas lakás, a fennmaradó időben viszont a nőé.

El kell mondanom nektek, engem ez a sztori nagyon megfogott. A könyvhéten ez a könyv állt abszolút a kívánságlistám élén. Tudtam, hogy bár a csajos irodalom alapjáraton nem az én világom, de ezt szeretni fogom. Hihetetlenül nagy lelkesedéssel és izgalommal ugrottam neki a történetnek.

A könyv eredeti, vicces és igazán kellemes olvasmány. A karakterek szimpatikusak és abszolút szerethetőek, még akkor is, ha néha azért kicsit idegesítően viselkednek.

A két főszereplő, Tiffy és Leon nagyon jól sikerült karakterek. A lány igazi csodabogár, igazán magával ragadó a személyisége. Leon ezzel szemben kicsit csendesebb és visszafogottabb stílust képvisel. Tiffy segédszerkesztő egy könyvkiadónál, ahol leginkább kézműves témával foglalkoznak. Barátai, Rachel, Mo és Gerty igazán különböző személyiségek, de mindenben támogatják Tiffyt. Leon kicsit magának való emberke, nem veszi körül őt ennyi barát. (Amúgy el kell mondanom nektek, hogy Tiffy karakteréről nekem abszolút Lou jutott mindig eszembe a Mielőtt megismertelek című könyvből. Aki olvasta másnak is eszébe jutott már ez, vagy én bolondultam teljesen már meg ebben a kánikulában. 😃)

A két fiatal szerződést köt egy harmadik félen keresztül, ahol lefektetik az együttélés egyik legfontosabb szabályát, mégpedig azt, hogy nem találkozhatnak egymással. Kezdetben egy-egy cetlit hagynak csak egymásnak. Ne gondoljatok semmi személyesre, csupán a wc ülőke lehajtása, vagy pedig a megmaradt kaja került szóba. Ahogy telt az idő, úgy lettek ezek a kis üzenetek egyre személyesebbek és hosszabbak. Egyre több mindent és egyre fontosabb dolgokat osztottak meg egymással. Én abszolút imádtam ezeket az üzenetváltásokat. Jót mosolyogtam rajtuk.

A kötet fejezetei váltakoztak, hol Tiffy hol pedig Leon fejébe láthattunk bele. Nekem nagyon tetszenek az ilyen jellegű könyvek, szeretem, amikor mindkét főszereplőt megismerhetem közelebbről ilyen formában. Nagyon jó volt, hogy az adott fejezetek abszolút összhangban voltak az adott főszereplő személyiségével. Tiffy fejezetei kicsit hosszabbak, csapongóbbak és részletesebbek voltak. Ezzel szemben Leoné sokkal tömörebb és rövidebb volt.  A két írásmód remekül kiegészítette egymást, nagyon élvezhetővé tette a könyv olvasását.

Egyáltalán nem szeretnék nektek semmit elspoilerezni, de ez a könyv sokkal többet adott nekem, mint egy könnyed csajos olvasmány. Rengeteg olyan rész volt benne, ami mély és elgondolkodtató volt. Az érzelmi bántalmazás, a különböző manipulációs technikák, a zaklatás, az igazságszolgáltatás hibái mind-mind olyan témák, melyeket nem fél elővenni az írónő. Véleményem szerint ezek segítségével lesz ez a történet sokkal őszintébb és emberibb, mint egy átlagos csajos könyv.

Igazság szerint nem vártam semmit ettől a könyvtől, csak valami kis vidám és könnyed olvasmányt szerettem volna magammal vinni a nyaralásra. Nagyon örülök annak, hogy nemcsak megugrotta az elvárásaimat, hanem magasan túl is szárnyalta azt. Könnyen és gyorsan olvasható könyv. Egyrészről rendkívül szórakoztató, másrészről pedig kellően komoly témákat feszeget az írónő. Nagyszerű olvasmány, amit bátran ajánlok mindenki figyelmébe.

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése