2020. április 11., szombat

Kirsten Smith Trinkets ​– Csecsebecsék + Nyereményjáték

Sziasztok!

Nemrég jelent meg a Könyvmolyképző Kiadó gondozásában Kirsten Smith sikerkönyve, a Trinkets, amiből a Netflix tv-sorozatot is készített. Tudj meg velünk a turnén mindent a könyvről, és ha szerencsés vagy, egy példányt meg is nyerhetsz.

Sokat gondolkodtam azon, hogy milyen bevezetőt írjak, egy olyan könyvről, amelynek a fülszövegének az első mondata az, hogy: "Üdvözlünk az Anonim Tolvajok klubjában". Az járt a fejemben, hogy semmilyen tapasztalatom nincs ez ügyben. Nem loptam el soha semmit, mindig is igyekeztem becsületes, jó kislány módjára viselkedni. Aztán eszembe jutott egy nap, amikor folt esett a becsületem. Arra gondoltam, hogy bevezető gyanánt ezt mesélem el Nektek. 

2000-2001 környékén történt az eset, amikor is 10-11 éves igazi nagylányként már zsebpénzzel rendelkeztem és egyedül jártam haza az iskolából. Közeledett az Anyák napja és minden vágyam az volt, hogy az anyukámat, aki természetesen a világ legjobb anyukája meglepjem valami csodálatossal. Egyik nap hazafelé betértem egy ajándékboltba és találtam egy nagyon kis bájos macis díszt. Szerencsére volt elég pénz nálam, így nagy lelkesen mondtam az eladó hölgynek, hogy én bizony ezt szeretném. A néni nagyon kedves volt, megkérdezte tőlem, hogy becsomagolja-e, én pedig bólogatni kezdtem. Aztán mikor a fizetésre került a sor kiderült, hogy bizony nem számoltam azzal, hogy ez a csomagolás plusz pénzbe kerül és 50 Ft-tal kevesebb pénz volt nálam. Komolyan mondom, majdnem elsírtam magam. De aztán azt mondta a néni, hogy ne aggódjak, majd valamikor beviszem a pénz. No de nem is kerülgetem tovább a forró kását, bevallom...elfelejtettem visszavinni a pénzt. Szóval igazából megloptam az idős hölgyet, és 50 Ft-tal megkárosítottam. Remélem érzitek a helyzet súlyát. :) Ezt a komoly titkot éveken át őrizgettem, de most hála égnek meggyónhattam Nektek a bűnömet és kezdhetem végre a könyv értékelését.


Üdvözlünk az Anonim Tolvajok klubjában
ISMERD MEG TABITHÁT: A nap besüt a szobámba, és én ránézek a hógömbökből, fülbevalókból és ruhákból álló gyűjteményemre. Szinte mindenhez az enyves kezemnek köszönhetően jutottam hozzá. És bár törvénytelenül szereztem őket, legalább van egy halom csecsebecsém, ami boldoggá tesz. Az emberek eltűnnek, a tárgyak viszont megmaradnak.
ISMERD MEG ELODIE-T: Semmi sem segíti úgy az új barátságokat, mint a meglepetés csecsebecsék… A lopott ajándék jóval többet jelent a vásároltnál mindazért, amin keresztül kellett menned érte.
ISMERD MEG MOE-T: Biztos vagyok benne, az első pár hónapban Shawn azt hitte, részletes jegyzetet írok, hogy fejlesszem magam, de igazából csak listát írtam arról, miként érdemes és miként nem érdemes lopni. Például „ne viselkedj bűnösként” vagy „ne lopj azoktól, akiket ismersz” vagy „lopj üzletláncokból” vagy „ha lehet, lopj sajtot”.

A Trinkets egy könnyed és szerethető történet, mely rövidsége ellenére komoly mondanivalóval bír. A könyv nem árul zsákbamacskát. Az első pillanattól kezdve tisztában vagyunk azzal, hogy ezek a lányok szívesen csennek el ezt-azt a boltokból.

Azt hiszem, hogy ez a pillanat, amikor  érdemes egy kicsit írni a kleptomániáról.

A kleptománia nem jelent mást, mint lopási kényszert. Ez abban különbözik az egyszerű lopástól, hogy a kleptomániás személyek olyan dolgokat is ellopnak, amelyekre nincs szükségük, illetve olyasmiket is, amiket minden további nélkül meg tudnának vásárolni. A kleptománia egy impulzuskontroll-zavar. Magát a problémát a kényszerbetegségek spektrumába sorolják, önmagában csak ritkán jelentkezik. A lopási kényszert egyfajta szorongás és stressz okozza.

Mindhárom főszereplő életében megtaláljuk azokat a kiváltó okokat, amelyek ahhoz vezetnek, hogy találkozzanak az Anonim Tolvajok Klubjában.

Bár elsőre nagyon különbözőnek tűnnek, végül kiderül, hogy egy valami összeköti őket. Mindannyian magányosak és nincsenek igazi barátaik. Kicsit olyan lehet ez az érzés, mint a társas magány. Hiába vagyok emberek közelében, hiába vesznek körbe minket rengetegen, mégis egyedül érezzük magunkat.

Tabitha az a lány, aki az iskolai ranglétra tetején helyezkedik el. A suli legmenőbb pasijával jár, mindenki csodálja és irigyli őt. A szülei szupergazdagok, bármit megvehet magának. Valami miatt mégsem elégedett az életével. Annak ellenére, hogy a szülei hitelkártyájának segítségével játszi könnyedséggel ki tudná fizetni a lopott holmikat valami mégis folyamatosan hajtja annak érdekében, hogy elemeljen dolgokat a boltból.

Elodie az új lány az iskolában. Kedves és csendes, a jó kislány fogalmának a megtestesítője. A beilleszkedés nem ment túl jól neki, mindezek mellett pedig meg kellett küzdeni édesanyjának az elvesztésével is.

Moe látszólag igazi vagány csajszi, aki mindig minden buliban benne van. Ránézésre az a típusú lány, aki miatt az ember talán még az út másik oldalára is átmenne. Igazi troublemaker. Az igazság azonban teljesen más, ha az ember jobban megismeri. Egy igazán kedves lány, aki egyszerűen csak nem találja a megfelelő közeget, ahol kiteljesedhet.

Ahogy haladunk előre a történetben a lányok egyre közelebb és közelebb kerülnek egymáshoz. Ez kezdetben csak ront a szenvedélyükön, de aztán szépen lassan komoly jellemfejlődésen mennek keresztül.

A cselekmény kifejezetten izgalmas és érdekes volt, a kötet rövidsége miatt tipikusan az a történet, amelyet akár egy ültő helyében is ki tud végezni az ember.

Nagyon tetszett a könyv írásmódja. Ahogy mindhárom lány különböző személyiség, úgy a hozzájuk köthető fejezetek is élesen elkülönülnek egymástól.  Mindegyik stílus erőtejesen kötődik az adott szereplőhöz. Elodie nagyon szereti a verseket, így az ő fejezetei verses formában íródtak. Moe naplót ír, így az ő fejezetei naplószerűek, Tabitha fejezetei pedig "átlagos és rendes" könyv formában íródtak.

A borító nekem semleges, tetszenek rajta a lányok, de mivel még nem néztem végig a sorozatot a Netflixen, így komoly lelki kötődésem sincs az irányukba.

A Trinkets összességében egy igazán szerethető könyv. A cselekmény érdekes, a szereplők pedig egytől egyig szimpatikusak. Nem mondom, hogy ez az utóbbi idők egyik legkiemelkedőbb könyve számomra, de abszolút nem bántam meg, hogy elolvastam. Kifejezetten megkedveltem a lányokat és nagyon izgultam értük, drukkoltam, hogy sikerüljön legyőzniük a függőségüket és megtalálják helyüket az életben.


Értékelés: 5/4


Ha az értékelés után úgy érzed, hogy ennek a könyvnek helye van a polcodon, akkor ITT tudod megrendelni. ITT pedig bele is olvashatsz a történetbe.




Nyereményjáték

A Trinkets című regényből tv-sorozat is készült, ami magyar felirattal és szinkronnal is elérhető a Netflixen.
A mostani játékunkban olyan sorozatokból és filmekből találtok képet, amik a Netflixre készültek és egy könyv volt az alapjuk. A feladatotok, hogy a rafflecopter doboz megfelelő sorába beírva kitaláljátok mi a címük.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

KÉP


a Rafflecopter giveaway
Állomáslista

04.08. - Könyv és más
04.11. - Csak olvass!
04.14. - Sorok Között

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése