2021. január 14., csütörtök

Philippa Gregory: Hercegnők ​kézikönyve + Nyereményjáték

Sziasztok!

Philippa Gregory-t főként történelmi romantikus regényei révén ismerjük, és ha valaki, ő aztán igazán sokat tud a hercegnőkről! Legújabb könyvének, a Hercegnők kézikönyvének célközönsége a fiatalabb korosztály: a kedves, izgalmas és modern szemléletű gyerekkönyvből megismerhetjük Florizella hercegnőt, aki sok szempontból szakít a klasszikus mesék sztereotípiáival. Tarts öt bloggerünkkel, és nyerd meg a Kolibri Kiadó által felajánlott nyereménypéldányt!,

Azt hiszem soha nem lehet kinőni a hercegnős dolgokból. Éppen most vásároltam egy olyan pizsit, melyre a következő szöveg van írva: I'm done adulting, let's be princesses. Azt hiszem, hogy ez leírja azt, hogy 30 évesen is a mesék és hercegnők megszállottja vagyok. 

Mikor még kislány voltam a klasszikus hercegnők voltak az abszolút kedvenceim. Imádtam, hogy mindegyik mesében volt egy herceg, aki paripán érkezett és megmentette a szegény védtelen leányzókat a sárkány, vagy bármilyen gonosz bestia karmaiból. Aztán ahogy nőttem, egyre inkább az erős és kompetens női karakterek lettem a szívem csücskei. Már nem tetszett annyira, hogy egy királylány megmentésre szorul, jobban tetszett, mikor az adott karakter kiállt saját magáért és a herceg segítsége nélkül is boldogult a nagyvilágban. Persze nem azt mondom, hogy felesleges lettek a hercegek, csak egyszerűen jó volt látni, hogy a hercegnők egyenértékű partnerként jelentek meg a mozivásznakon. 

Mikor megláttam a Hercegnők kézikönyve című könyv fülszövegét azonnal beleszerettem a könyvbe és bár eddig csak hallomásból ismertem Philippa Gregory munkásságát azonnal a szívembe zártam Florizella hercegnőt. No de lássuk miről is szól a könyv pontosan!

Florizella nem éppen hétköznapi hercegnő… Nem rabolja el a sárkány, és nem menti meg a herceg sem – mert előbb menti ő meg saját magát! Hozzá hasonlóan kalandvágyó barátaival pedig keresztül-kasul bebarangolja a birodalmat, hogy óriásokkal és farkasokkal küzdjön meg Gumicukor nevű lován.
Philippa Gregory nevével már eddig is gyakran találkozhattunk a nemzetközi és hazai sikerlisták élén. Bár a leginkább történelmi tárgyú regényeiről híressé vált szerzőnő ezt a könyvet elsősorban saját lányának és unokáinak szánta, most is otthonos pályán mozog: egy királyi udvarban.
A klasszikus mesevilág díszletei között íme egy vagány, minden ízében mai hercegnő, a fenséges regények koronázatlan királynőjétől a jövő uralkodóinak!


Az a helyzet, hogy engem ez a könyv megvett kilóra. Szavak sincsenek arra, hogy mennyire imádtam Florizella hercegnő kalandjait. Ahogy a kis bevezetőben írtam, Philippa Gregory munkásságát csak hallomásból ismertem, de azt hiszem, hogy ezt a hiányosságomat hamarosan be kell pótolnom, hiszen ezzel a kis könyvvel nálam óriási piros pontot szerzett az írónő. A Hercegnők kézikönyv az utóbbi idők egyik legjobb mesekönyve volt, amit olvastam, és ezt minden túlzás nélkül állíthatom Nektek. 

A könyv három részből áll, mindegyik mese Florizella hercegnő egy-egy kalandját meséli el. Ahogy haladunk előre a mesekönyvben láthatjuk, hogy Florizella egyáltalán nem egy hétköznapi hercegnő. Szereti a kalandokat, imád lovagolni, sokat gondolkodik a királyság sorsán és ötleteket gyűjt, hogy nagyszerű uralkodóvá válhasson majd, szóval teljesen máshogyan viselkedik, ahogy a többi lány a könyvben. Nem bújja naphosszat a Hercegnők kézikönyvét, nem hord állandóan óriási abroncsos szoknyát és esze ágában sincs hozzámenni a szomszédos királyság hercegéhez. Amikor édesapja bezárja egy toronyba kikéri magának, hogy a herceg megmentse, hiszen köszöni szépen ő is képes arra, hogy lemásszon a toronyból. Megvan a magához való esze, képes megküzdeni egyedül is a sárkánnyal, a farkasok közelsége sem riasztja el és akár egy igazi óriással is szót tud érteni. Benett herceg igazi jóbaráttá válik a könyvben, egyenrangú partnerekként jelennek meg egymás mellett, igazi szövetségesei lesznek egymásnak. Az én kedvenc történetem talán a farkasos kalandja volt, de összességében mindhárom részt imádtam. 

A könyv modern elemei mellett a klasszikus mesevilág is megelevenedik. Az elhagyott cipellők, a tündérek, akik közül mindenki meg lett hívva a keresztelőre, így senki sem sértődhetett meg igazán, vagy éppen a toronyba zárt hercegnő karaktere mind-mind olyan elemek, amelyeket már jól ismerhetünk régi kedves meséinkből. Philippa Gregory azonban csavart egyet a dolgokon és rendkívül kreatív módon egy teljesen új mesevilágot alkotott. Florizella hercegnő egy nagyon erős és kompetens karakter, olyan távol áll klasszikus sztereotip hercegnői modelltől, mint Makó Jeruzsálemtől. Nem egy nyafka kis virágszál, aki a szobájában ül hercegre várva, hanem egy igazi kis kalandor, akinek nemcsak az esze, hanem a szíve is a helyén van. Florizella egy igazi példakép lehet a kislányok előtt, hiszen nem passzív résztvevője, hanem aktív szereplője saját történetének. Megmutatja, hogy nem kell hercegnek lenni ahhoz, hogy kalandokban vegyünk részt, a lányok is lehetnek bátrak és erősek. Néha persze nem árt, ha van mellettünk egy herceg, de fontos, hogy egyenlő félként tekintsünk a két félre. 

A mesekönyv stílusa rendkívüli, igazán humoros és nagyszerű olvasmány, mely nemcsak a gyermekeket, hanem a felnőtt korosztályt is könnyedén magába szippantja. Egyszerűen letehetetlen olvasmány. 

A könyv véleményem szerint tökéletes lehet esti mesének, de a nagyobbak már az önálló olvasással is megpróbálkozhatnak. Könnyen és egyszerűen olvasható a kötet, így azok a gyerkőcök is meg tudnak vele birkózni, akik nemrég tanultak meg olvasni. 

A borító egyszerűen imádnivaló biztos vagyok benne, hogy rengeteg kisgyerek szeme akad meg majd ezen a csodán a könyvesboltban. 

Összességében én nagyon megszerettem ezt a mesekönyvet, Florizella hercegnő igazi kedvenccé vált számomra. A Hercegnők kézikönyve egy remek stílussal megírt humoros és nagyszerű történet. Florizella egy igazán erős és szimpatikus karakter, akinek az esze és a szíve is a helyén van. Csak ajánlani tudom mindenkinek ezt a mesekönyvet, én egyszerűen imádtam. 

Értékelés: 5/5

Ha az értékelés után úgy érzed, hogy ennek a könyvnek helye van a polcodon, akkor ITT tudod megrendelni. 



Nyereményjáték

Mostani játékunkban további, regénybeli hercegnők nyomába eredünk! Minden állomáson találtok egy-egy borítórészletet, a ti feladatotok pedig, hogy a könyv szerzőjének nevét beírjátok a rafflecopter-doboz megfelelő helyére!
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

KÉP



a Rafflecopter giveaway

Állomások

01.14. Csak olvass!
01.16. Dreamworld
01.18. Hagyjatok! Olvasok!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése