2020. december 22., kedd

Süssünk együtt - Az én mézeskalács receptem + Nyereményjáték


Sziasztok!

„Akadnak történetek, karácsonyi mesék, amelyeket úgy őrzünk, mint a dobozba rejtett füzéreket és színes üvegdíszeket, hogy azután minden évben elővegyük és megcsodáljuk őket.” 

Te vajon hiszel a karácsony csodájában? Hiszel a zöld fenyő varázsában? Mi, a Blogturné Klub tagjai minden kétséget kizáróan hiszünk benne! S hogy bebizonyítsuk Nektek is, hogy létezik, egy rendhagyó, karácsonyváró turnézásra invitálunk Benneteket! Természetesen a karácsony nem múlhat el ajándékozás nélkül, így ha válaszoltok néhány egyszerű kérdésre, a Blogturné Klub angyalkái a ti karácsonyfáitok alá is becsempészhetnek egy-egy meglepetést.

A jó munkához idő kell, mondja a mondás...nos nekem nem kevesebb, mint 6 évembe telt megtalálni a számomra tökéletes mézeskalács receptet. Nem tudom, hogy csak én tapasztaltam-e de valahogy a másnak tuti receptnek titulált mézeskalácsa nálam kész katasztrófa. Na jó, ez túlzás, mert minden évben finom lett, de valahogy mindegyikkel küzdöttem. De tavaly végre megtörtént az igazi aha élményem és Gáspár Bea mézeskalács receptjével majdnem megütöttem a jackpotot, hiszen ez a tészta nálam is pontosan úgy működött, ahogy az a nagykönyvben meg van írva. Én megfeleztem az adagot és egy kicsit át is dolgoztam, ebben a posztban a saját változatomat osztom meg veletek. Nem is szaporítom tovább a szót, lássuk a receptet. 

Hozzávalók

  • 0,5 kg liszt
  • 1 teáskanál szódabikarbóna
  • 1 csipet só
  • 15 dkg méz
  • 15 dkg vaj
  • 0,5 csomag mézeskalács fűszerkeverék
  • 15 dkg barnacukor
  • 2 tojás
  • 1 db narancs reszelt héja
Készítés

Első lépésben a mézet és a vajat kell egy tálban felmelegíteni. Ebbe jön még a mézeskalács fűszerkeverék és a narancs reszelt héja is. Egy kicsit félretesszük és hűlni hagyjuk (brutálisan forró, szóval inkább ne nyúljatok így bele. ) Ezt követően egy másik tálba kimérünk fél kg lisztet, és ebbe kerül a só és a szódabikarbóna is. Egy harmadik tálban a cukrot habosra keverjük a tojással. 

Ennyi idő után, már biztosan hűlt egy kicsit a vajas massza, így nyugodtan elkezdhetjük összeállítani a tésztát. 

A liszthez két részletben, felváltva adagoljuk a másik két tál tartalmát. Ezt követően elkezdhetjük gyúrni a tésztát. Akkor lesz jó igazán, ha teljesen összeáll és egy szép nagy kerek gombócot kapunk, de állagra és tapintásra még puha. Ha valami esetleg nem jó, és úgy ítéljük meg, hogy kész katasztrófa a tészta, akkor sem szabad azonnal kétségbe esni. Ha túl puhának ítéljük meg, akkor a tészta gyúrásnál adjunk hozzá lisztet, ha pedig túl keménynek vagy morzsásnak akkor tojássárgájával puhíthatjuk. 

Ezt követően folpackba rakjuk és egy napot állni hagyjuk. Ha esetleg kivételkor túl keménynek érezzük, tegyük egy kicsit a radiátorra és minden okés lesz. 

Lisztezett deszkán átgyúrjuk és kb. 0,5 centiméteresre nyújtjuk ki. Ha szeretnétek bekenhetitek tojás sárgájával, hogy szép fényes legyen, de nekem így nem tetszik annyira, szóval ezt a lépést én általában kihagyom. 170 fokon nagyjából 8-10 percig sütjük. Fontos odafigyelni a sütési időre, hiszen a mézes tészta könnyen megéghet.

Ha kihűltek, akkor jöhet a mézeskalács készítés legjobb része, a dekorálás. Főleg gyerkőccel igazán jó mulatság ez a lépés. Dekortollat, saját készítésű mázat, de dekorgyöngyöket is használhatunk. Ha a máz mellett döntötök, akkor itt a receptje:

A máz receptje
  • 1 tojásfehérje
  • 20 dkg porcukor 
  • 1 teáskanál citromlé

Egyben fel kell verni az egészet, habzsákba töltjük és már mehet is a dekorálás. 

Nos ez lett volna az én tuti mézeskalács receptem, melynek alapját Gáspár Bea receptje képezi. Nekem ez a második év, hogy ezt használom, és mindenki imádja. Ha van kedvetek próbáljátok ki Ti is és fotózzátok le nekünk a végeredményt. 


Idén szerintem már nem írok Blogturné Klubos értékelést, szóval ezzel a bejegyzéssel zárom a 2020-es kis évet a csapatban. Remélem, hogy szeretitek az írásaimat. Ha megígéritek, hogy jövőre is lelkesen olvassátok majd a blogomat, akkor én is megígérem, hogy gigamegaszuper lelkesedéssel irkálok majd az oldalra. Nagyon vigyázzatok magatokra az év hátralevő részében, boldog karácsonyt és kellemes ünnepeket. Jövőre találkozunk ugyanitt! 



Nyereményjáték

Az ünnepi időszak elengedhetetlen részét képezik a karácsonyi filmek, így mostani játékunk során is ezeké lesz a főszerep. Minden állomáson olvashattok egy idézetet, nektek pedig nincs más dolgotok, mint kitalálni, melyik filmből származik, majd a helyes megoldást beírni a rafflecopter doboz megfelelő sorába. De vigyázat, a Grincs megtréfált minket, és az egyik állomáson egy egészen máshonnan származó idézetet is elrejtett! Találjátok meg, melyik az, és extra pontért írjátok be az erre kijelölt sorba. A játék végén megnyerhetitek a bloggereink által felajánlott nyeremények egyikét.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő emailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A bloggereink pedig csak magyarországi címre postáznak.) 

IDÉZET

“– Hogy láss – kezdte halkan –, ahhoz előbb hinned kell. Igazán hinned! Ez a koboldok első szabálya.”

a Rafflecopter giveaway

Állomások

12/22 Csak olvass! - Mézeskalács  
12/23 Olvasónapló - Romantikus könyvajánló 
12/23 Dreamworld - Mesekönyvajánló + Jégvarázs kakaó
12/24 Hagyjatok! Olvasok! - Book Tag

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése