2021. január 18., hétfő

Jeremy Camp: Még ​mindig hiszek + Nyereményjáték


Sziasztok!

A Még mindig hiszek szívszorító, nagy hatású történet a halhatatlan szerelem hatalmáról és az Istenbe vetett hit erejéről. Miután Jeremy felesége Melissa elhunyt, a fiú teljesen kétségbeesett, de még a legmélyebb gyászában sem felejtkezett el Istenről és a belé vetett bizalmáról, hitéről. Egy nap isteni sugallatra a kezébe vette a gitárját és megírta az  „I Still Believe” (Még mindig hiszek) című dalt, mely millióknak adott hitet és reményt a világon. Tartsatok bloggereinkkel, ismerjétek meg a dal mögötti történetet és ha Nektek kedvez a szerencse, nyerhettek is egy kötetet a kiadó jóvoltából. 

Amikor Jeremy Camp alig néhány hónappal az esküvő után elvesztette szeretett feleségét, Melissát, legkevésbé szerette volna Istent dicsőíteni. Ám miközben elképzelhetetlenül mély gyászával küzdött és magával küzdött, hogy megtartsa hitét, Istennek más tervei voltak vele: Fogd a gitárodat. Hallgass és írd! Jeremy engedelmeskedett, kiöntötte a szívét, a reményről írt, hogy Isten még a legmélyebb gyászában is vele van. A dal, amit aznap írt, az „I Still Believe” (Mégis hiszek) millióknak adott hitet és reményt a világon. Ez a könyv a dal mögötti történetet mondja el és azt is, hogyan keletkezett az erről szóló film. Bepillantást enged Jeremy magánéletébe – a nehéz gyerekkortól a kamaszéveken át Melissa tragikus haláláig és azon túlra is, az azt követő spirituális utazásra, ami legkedvesebb dalait inspirálta és végül oda vezetett, hogy újra megtalálta a szerelmet. Az I Still Believe szívszorító, nagy hatású történet a halhatatlan szerelem hatalmáról és a hit erejéről. Ez a könyv Jeremy Camp életútját mutatja be, azt, hogy reményt és gyógyulást talál élete legnehezebb pillanataiban, és bemutatja a dalokat, amik ezen az életúton keletkeztek, és amelyek nemzedékekre voltak nagy hatással.

Őszintén el kell gondolkodnom azon, hogy alaposabban utánajárjak az olvasmányaimnak és szeretnék bocsánatot kérni Melissától és Jeremytől így, hogy valaha is "haldoklós romcsi" könyvként utaltam a történetükre, hiszen ez a regény sokkal több ennél. De komolyan, egy kicsit tényleg szégyellem magam, hogy eddig így aposztrofáltam ezt a könyvet. A trailert még anno fél szemmel láttam Youtube-on, így egy átlagos romantikus haldoklós történetként könyveltem el Jeremy memoárját. Megörültem mikor láttam, hogy érkezik a könyv Magyarországra és nagyon vártam, hogy végre a kezemben tarthassam, de mivel kialakult bennem egy prekoncepció, ezért a fülszöveget sem olvastam el úgy igazából. Így mikor elkezdtem a könyv olvasását leesett az állam, rájöttem, hogy óriásit tévedtem, hiszen ez egy sokkal komolyabb történet, mint amire számítottam. Tudtam én, hogy memoár és hogy Jeremy Camp egy keresztény énekes/zenész, sőt hallgattam is a filmzenéket, de valahogy soha nem fókuszáltam rá a dalszövegeire. Szerettem a dallamot és teljesen belezúgtam az I Still Believe címe dalba, de igazán soha nem figyeltem arra, hogy miről is szól a dal. Mikor azonban végre figyelni ráfókuszáltam a szövegre és a könyvet is elkezdtem olvasni rájöttem, hogy mekkora bakot lőttem. Ez a könyv teljesen más, mint amire számítottam. 

Jeremy Camp memoárja egy igazán szívbe markoló és csodálatos írás a szerelemről, a szeretetről, Istenről és a hitről. Nagyon nehezen találom a szavakat, hiszen teljesen magával ragadott a történetük. 
Ha valaki megkérdezné tőlem, hogy vallásosnak tartom-e magam, akkor egy jól bevált skála alapján azt válaszolnám, hogy a magam módján igen. Nem kételkedem a magasabb rendű jó létezésében, ha segítséget várok rendszeresen fohászkodok, imádkozom. Mikor a Pázmányon a Bevezetés a katolikus hit rendszerébe órán voltam, Balázs atya, aki az órát tartotta erre mondta azt, hogy Isten nem olyan, mint egy kólásautomata. Bedobod a pénzt és kívánsz valamit...ahhoz, hogy teljesítse a kérésedet állandó kapcsolatban kell vele lenned. Nos néha úgy érzem, hogy hajlamos vagyok én is automataként tekinteni rá. Amikor jó dolgok történnek velem, hajlamos vagyok elfelejtkezni a létezéséről, bár mindig megköszönöm, de igazából nem nagyon csinálok semmit, ha viszont rosszra fordulnak a dolgok, rendszeresen hozzá fordulok. Régen amúgy jártam hittanra, elsőáldozó és bérmálkozó is voltam, sőt templomi esküvőm is volt, szóval volt időszak az életemben, amikor rendszeresen jártam misére is. Imádkoztam és igyekeztem valamilyen kapcsolatot tartani Istennel. Azóta azonban sok minden változott, köztük én is. Még mindig igyekszem úgy élni, hogy ahogy egy keresztényi gondolkodású emberhez illik, de a kritikai gondolkodásomat egyszerűen nem tudom levetkőzni. Bár Ferenc pápa gondolkodása rendkívül szimpatikus, valami belső gát miatt még sem tudom magam elkötelezni teljes mértékben a vallás mellett. Persze tudom, igazából ez édeskevés ahhoz, hogy igazán vallásosnak vallhassam magam, de a semminél azért több. Hiszek abban, hogy valaminek történnie kell, hiszen borzasztóan félelmetes, hogy egyik nap még itt vagyunk, utána pedig megszűnünk létezni. Hiszek abban, hogy a túlvilágon mindenki boldog. Hiszek abban, hogy Isten jó és vigyáz ránk. Persze történnek rossz dolgok az életben, de Ő ott van, és a lehetőségeihez mérten segít nekünk. 

Jeremy, Melissa és Adrienne története óriási hatással volt rám. Mindhárman óriási példaképek, akiknek hite példaértékű. Bár Melissa élete nagyon fiatalon véget ért, mégis rendkívül sokat adott az emberiségnek. Betegségével és rendületlen hitével emberek százezreinek életét érintette meg. A legnagyobb fájdalmak között sem veszítette el a kapcsolatot Istennel, végig alázatosan imádkozott hozzá. Mikor már a beszéd is nehezére esett, ő akkor is áldotta az Urat, soha egy másodpercig sem rendült meg hitében. 

Fiatal felesége elvesztése után Jeremy kis túlzás nélkül állítható, hogy teljesen szétesett. Bár hitét nem hagyta el, mégis teljesen kicsúszott a talaj a lába alól. Képtelen volt egyszerűen feldolgozni és megérteni, hogy miért történt ez velük. Egy nap azonban minden megváltozott, a fiúhoz Isten szólt, és azt mondta neki: "Fogd a gitárodat, és játssz!". Nagyjából 10 perc alatt megszületett az a dal, mely emberek tömegét inspirálta. A dal, amely a legnehezebb időkben is kapaszkodó lehet a sebzett szívnek. Ahogy a dalban is hallhatjuk, hogy " Még mindig hiszek a Te jóságodban. Még mindig hiszek a Te igazságodban. Még mindig hiszek Szent szavadban. Ha nem értem, nem látom, akkor is, még mindig hiszek." Annak, aki hisz Istenben óriási segítség ez a dal a gyászban és fájdalomban. Melissa azt mondta, hogy ha csak egy embert is megérint a halála, és csak egy ember közeledik általa Istenhez, akkor ő boldog lesz. A dalnak hála százezrek és most a film miatt akár milliók is lehetnek, akik rá gondolva egy kicsit közelebb kerülnek Istenhez. Hiszen Isten mindenhol ott van. Bár sokszor nem azt "kapjuk", amit szeretnénk és néha nem értjük, de mégis szüntelenül ott van és segít. Hitünkben vigasztalást nyerhetünk. 

A történet harmadik, és egyáltalán nem elhanyagolható karaktere Adrienne, aki Jeremy társa, szerelme, felesége lett Melissa halála után. Ez a nő egy csoda. Olyan támaszt nyújt férjének, amilyenre kevesek lennének képesek. Soha egy másodpercig sem érzett féltékenységet vagy haragot Melissa iránt, sőt ő is azok között van, akiket inspirált a lány hite. Minden egyes alkalommal, amikor Melissáról kérdezték, meghatóan és szépen nyilatkozott róla. Tudja, hogy Jeremy és Melissa története fontos és egy másodpercig sem állt annak útjába, hogy Jeremy erről beszéljen. 

A könyv felépítése nagyon érdekes. Bepillanthatunk Jeremy kamaszéveibe és megismerhetjük azt az időszakot is, amikor tipikus kamaszként élte napjait. Bár eljárt templomba szüleivel, de mégsem volt annyira elkötelezett hívő, mint amennyire a családja szerette volna. Aztán ahogy haladtunk előre a történetben úgy került egyre közelebb Istenhez és úgy ismerte fel, hogy a zene útján szolgálhatja a legjobban Istent. Megtudjuk hogyan születtek a dalai és nem csak az I Still Believe, hanem a többi nagyszerű műve is. Melissa halála után őszintén beszél az érzéseiről és arról, hogyan sikerült talpra állnia. Megismerhetjük Adrienne-t és a film készítéséről is esik bár szó. 

A könyv borítója csodaszép, az egyik legszebb filmes borító, amit mostanában láttam. Általában nem szeretem, ha a plakát alapján készül, de ebbe azonnal beleszerettem. (Amúgy a filmet még nem láttam, de a könyv után mindenképpen szeretném sorra keríteni azt is. Hihetetlenül kíváncsi vagyok ezek után arra, hogy ezt a különleges történetet hogyan sikerült életre kelteni a mozivásznon.)

A Még mindig hiszek egy rendkívül nagyszerű és megható olvasmány, mely akkor is megérinti az embert, ha nem elkötelezett hívő. Egyszerűen képtelenség semlegesen hozzáállni a történethez, akarva akaratlanul is elgondolkodunk rajta. Jeremy története bizonyítja, hogy a hit óriási dolog, a legmélyebb gödörből is ki tudja húzni az embert. Az imádságoknak óriási ereje van, az Istenbe vetett hit akár hegyeket is mozgathat, begyógyítja lelkünk sebeit, vigaszt nyerhetünk. Annyira szép és irigylésre méltó dolog ez. A könyv elolvasása után azt gondoltam, hogy bárcsak én is így éreznék, bárcsak tudnék én is ennyire hinni. Igen, a saját magam módján vallásos vagyok, de az én hitem meg sem közelíti Jeremy, Melissa és Adrienne hitét. 

A könyv elolvasásához kell egy kis nyitottság, de aki esélyt ad neki, biztosan nem csalódik. Lenyűgöző olvasmány a hitről és a szeretetről. Én csak ajánlani tudom mindenkinek. 

Értékelés: 5/5

Ha az értékelés után úgy érzed, hogy ennek a könyvnek helye van a polcodon, akkor ITT tudod megrendelni, ITT pedig bele is olvashatsz a regénybe. 



Nyereményjáték

Mivel az Istenbe vetett hit kulcsfontosságú a regényben, így a mostani játékunk is ehhez kötődik. Mindegyik bejegyzés végén találtok majd egy idézetet, melyek mindegyike erősen kötődik a valláshoz és Istenhez. Nektek nincs más dolgotok, mint megírni, hogy az írás pontosan honnan származik? (Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

IDÉZET

“Nem örül a gonoszságnak,
De együtt örül az igazsággal.
Mindent eltűr, mindent elhisz,
Mindent remél, mindent elvisel.”


a Rafflecopter giveaway

Állomások

01.18.: Csak olvass!
01.20.: Sorok között 
01.22.: Csak olvass! extra
01.24.: Readinspo

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése