2021. március 29., hétfő

Tricia Levenseller: Daughter ​of the Siren Queen – A szirénkirálynő lánya + Nyereményjáték


Sziasztok!

A Könyvmolyképző Kiadó jóvoltából hazánkban is megjelent Tricia Levenseller nagysikerű duológiájának második része, A szirénkirálynő lánya. Ennek örömére a Blogturné Klub bloggerei vitorlát bontanak és tengerre szállnak, hogy elkísérhessék Alosa kapitányt utolsó, veszedelmes kalandjára.

Apám hajói ki lesznek szolgáltatva a sziréneknek.
Mi érjük el a szigetet elsőként, és a miénk lesz a kincs.
Alosa végre teljesíti a küldetését. Megszerezte a legendás elrejtett kincshez vezető térkép mindhárom darabját, ráadásul a kalózok, akik korábban foglyul ejtették, most az ő hajóján raboskodnak. A továbbra is bosszantóan vonzó Riden folyamatosan eltereli a figyelmét, de legalább engedelmeskedik.
Ám amikor a hitvány Vordan felfedi az apja évek óta őrzött titkát, Alosa és a legénysége veszedelmes versenyre kel a rettegett kalózkirállyal. Hiába a tengernyi veszély, Alosa biztos benne, hogy ő fogja elsőként elérni a kincset… Hiszen mégiscsak a szirénkirálynő lánya. A közönségkedvenc A kalózkirály lánya folytatása.
Szárnyalj vele!


Kevés olyan könyv akadt mostanában a kezembe, ami akkora meglepetést okozott, mint anno A kalózkirály lánya című kötet. Emlékszem, hogy eszembe sem jutott a regény beszerzése, azonban mikor megjelent a könyves dobozok óriási reneszánszukat élték kis hazánkban és az egyikben ez a kötet lapult. Egy nap úgy döntöttem, hogy adok neki egy esélyt, ha már a polcomra keveredett. Először csak bele akartam olvasni, hogy tudjak dönteni a sorsáról, de aztán annyira belemerültem, hogy arra eszméltem, hogy vége is lett a történetnek. Nem vagyok egy nagy kalóz fan, szóval nem számítottam sok jóra, de igazán kellemesen csalódtam benne, nagyon megkedveltem Alosa karakterét, szóval mindezek úton tűkön ülve vártam a folytatást. Óriási lelkesedéssel vetettem bele magam az olvasásba és azt kell mondanom, hogy nem csalódtam, sőt a kötet folytatása talán még az első résznél is jobban tetszett. 


A történet pontosan ott folytatódik, ahol az első véget ér. Alosa és Riden a szabadulásuk után a lány végre megszerzi az utolsó darabot a térképhez, ami elvezetheti a kalózokat Isla de Cantára, ahol megszerezhetik a szirének legendás elrejtett kincsét. A rettegett kalózkirály már mindent előre eltervezett, óriási flottát állított annak reményében, hogy tovább erősítheti hatalmát és szentül meg volt győződve róla, hogy a lányát maga mellett tudhatja majd. Egy dologra azonban egyikük sem számított. Alosa rájön apja régóta féltve őrzött titkára és ettől a pillanattól kezdve teljesen más megvilágításban látja a dolgot. Szembeszegül apjával és elindul a hajsza a kincsért, már csak az a kérdés, hogy a kalózkirály, vagy a lánya éri azt el először. 

A történet rendkívül izgalmas és akciódús, egy másodpercre sem lankadt a figyelmem, csak úgy faltam a lapokat. Egy délután alatt elolvastam, teljesen magába szippantott a történet. Már a regény elején szembesül az olvasó egy igazi csavarral, onnantól kezdve pedig csak kapkodhatjuk a fejünket. Azt kell mondanom, hogy Tricia Levenseller igazán ért a cselekmény szövéséhez, egyszer sem éreztem azt, hogy lapos lett volna a történet. Az írónő nagyszerűen építkezett. Az akciódús jeleneteket kellemes párbeszédekkel, humoros évődésekkel és némi feszültséggel vegyítette, csak úgy sodort magával a lendület. 


Alosa óriási kedvenc lett nálam, hihetetlenül erős és izgalmas karakter, aki óriási fejlődésen megy keresztül. Félig ember, félig szirénként sokáig nem találta a helyét, egyfajta átokként tekintett édesanyja örökségére, de szép lassan ráébred arra, hogy ez teszi őt teljessé. Nem szabad félnie másságától, csupán meg kell tanulnia uralni. Imádtam, hogy a kegyetlenség nem öncélú nála és hihetetlenül szimpatikus volt, ahogy figyelte és óvta a legénységét. Az emberei sokat jelentettek számára, nem csupán eszközök voltak a céljai elérésében. Ridennel együtt nagyszerű párost alkottak, imádtam őket együtt. Hihetetlen a kémia közöttük, ütős párt alkotnak. Alosával együtt óriási utat jár be ő is, meg kellett tanulnia elengedni a múlt árnyait, hiszen csak így volt képes a lánnyal összedolgozni. 

Szeretem, amikor egy könyvben egy író nem csak a főszereplőkre fektet kellő hangsúlyt, hanem érdekes és izgalmas mellékszereplőket vonultat fel. Bár csak felületesen ismerjük meg Alosa legénységét, mégis egytől egyig mindenkit a szívembe zártam. A legnagyobb kedvencem Roslyn volt, a 6 éves őrszem, aki a legénység lefiatalabb tagja. Imádtam, ahogy felnőtteket megszégyenítő bátorsággal és spiritusszal rendelkezik. Bár egy kalózhajó nem éppen a legideálisabb hely egy gyermek számára, mégis mindenki a lehető legjobb tudása szerint igyekezett megóvni a kislányt minden bajtól és veszélytől. Mellette Niridia, Madsy és Sorinda karakterét kedveltem meg, de igazából mindenkit nagyon megkedveltem az Ava-lee legénységéből. Ha már itt tartunk, el kell mondanom, hogy imádtam, hogy a hajón főleg lányok dolgoznak, jó érzés volt erős és kompetens női szereplőkről olvasni. A kalózos történetek soha nem tartoztak a kedvenceim közé, de be kell vallanom, a kalózlányokat nagyon megkedveltem (#girlpower). Nagyon örültem neki, hogy az írónő szakított azzal a klisével, hogy csak férfiak lehetnek kalózok és a "gyengébbik" nemet helyezte középpontba. A legénység ízig-vérig harcos leányzókból áll, akik bármit megtennének a kapitányukért. Nem félnek a veszélytől, több spiritusz szorult beléjük, mint egyes férfitársaikba. 


A borítóról is csak szuperlatívuszokban tudok beszélni, oda meg vissza vagyok érte. 

Összességében nagyon szerettem A szirénkirálynő lányát, nem hittem volna, de igazi rajongó lettem. A történet rendkívül izgalmas és akciódús, egy másodpercre sem lankadt a figyelmem, csak úgy faltam a lapokat. Tricia Levenseller igazán ért a cselekmény szövéséhez, egyszer sem éreztem azt, hogy lapos lett volna a történet. Az írónő nagyszerűen építkezett. Az akciódús jeleneteket kellemes párbeszédekkel, humoros évődésekkel és némi feszültséggel vegyítette, csak úgy sodort magával a lendület. Alosa és Riden nagyszerű párost alkottak, imádtam őket együtt. Hihetetlen a kémia közöttük, igazán ütős párt alkotnak. Az Ava-lee legénysége hihetetlenül kedves lett számomra.  jó érzés volt erős és kompetens női szereplőkről olvasni. A kalózos történetek soha nem tartoztak a kedvenceim közé, de be kell vallanom, a kalózlányokat nagyon megkedveltem. Nem gondoltam volna, de a második rész talán még az elsőnél is jobban tetszett. Ha az első részt szerettétek, akkor semmiképpen se hagyjátok ki a folytatást, ha pedig most találkoztok ezzel a sorozattal, akkor mindenképpen adjatok neki egy esélyt. Én csak ajánlani tudom. 

Értékelések:5/5

Ha az értékelés után úgy érzed, hogy ennek a könyvnek helye van a polcodon, akkor ITT tudod megrendelni és ITT pedig bele is tudsz olvasni a kötetbe. 



Nyereményjáték

Mostani játékunk során a női kalózoké lesz a főszerep, tehát minden állomásunkon megosztjuk egy híres női kalóz nevét… összekeverve. Nincs más dolgotok, mint helyes sorrendbe rakni a betűket, és az így kapott nevet beírni a rafflecopter doboz megfelelő sorába. Segítségként eláruljuk, hogy a vezeték- és keresztneveket meghagytuk szédszedve, így azzal már nem kell bajlódnotok.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő emailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

AZ ÉN KALÓZOM NEVE:
GNIHC HIHS


a Rafflecopter giveaway

Állomások

03/29 Csak olvass!
03/31 Dreamworld - Idézetek
04/02 Dreamworld 
04/04 Fanni’s Library
04/06 Sorok Között
04/08 Ambivalentina
04/10 Hagyjatok! Olvasok!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése