2021. május 19., szerda

Orbán Orsolya: Cófli receptes böngészője+ Nyereményjáték


Sziasztok!

Orbán Orsolya legújabb könyve, a Cófli receptes böngészője nem csak egy számos egyszerű, gyerekekkel elkészíthető receptet rejtő szakácskönyv, de böngésző és mesekönyv is egyben. Tartsatok velünk a Blogturnén, és nyerjétek meg a Pagony Kiadó által felajánlott példányt a könyvből!

Rumli, a sárkánykölyök beszabadult a királyi konyhába, és hatalmas felfordulást okozott. Segítsetek Cóflinak, az udvari főszakácsnak rendet rakni, és ha megtaláltatok minden hozzávalót a rajzos-receptes oldalakon, készítsétek el ti is ezeket a gyors, egyszerű és könnyen elkészíthető finomságokat!
Gyerekekkel főzni egyszerre szórakozás és kihívás. Hol a hozzávalók tűnnek el, hol az előbb még lelkesen segítő lurkók, az idő meg telik, jó lenne minél előbb enni valamit. Ha a helyzet nektek is ismerős, akkor Orbán Orsolya receptes-böngészőjét nektek találták ki!
Ezzel a különleges böngészős szakácskönyvvel nektek is szórakozás lesz a főzés! Ha pedig a a kukták kicsit megpihennének, a hozzávalók rajzainak megkeresése biztosít nektek pár nyugodt percet, hogy a konyha ismét használható állapotba kerüljön.

A Cófli receptes böngészője egy igazán érdekes és izgalmas mesekönyv, mely nem hiányozhat egy olyan háztartásból sem, ahol a lurkók előszeretettel "garázdálkodnak" a konyhában. Gyerekkel főzni soha nem könnyű. Bár az utóbbi időben nem volt szerencsém ezt kipróbálni, de még élénken él bennem, mikor óriási lelkesedéssel és csillogó szemekkel álltam a konyhában és vártam, hogy segíthessék a nagymamámnak és anyumnak főzés/sütés közben. Sokszor segítettem panírozni, ilyenkor persze több liszt volt az asztalon és a ruhámon, mint a húson, de imádtam a tojáshabot is felverni. Ezek az élmények rendkívül meghatározók voltak számomra, a közös mézeskalács sütés, vagy éppen a közös főzés máig a kedvenc emlékeim közé tartoznak. Mióta felnőttem és családtervezésen gondolkodom biztos vagyok abban, hogy ezt az élményt majd mindenképpen szeretném átadni a gyermekeimnek is, hiszen nincs is izgalmasabb, viccesebb és jobb a közös konyhai ténykedéseknél. 

Orbán Orsolya könyve pedig tökéletesen illik ezekhez a közös pillanatokhoz. A kötet nem csak egy kedves és szerethető bevezető mesét tartalmaz, hanem jó pár olyan receptet is, amelyet elkészíthetünk a lelkes kiskukták segítségével. Az interaktív böngésző nagyon izgalmas, hiszen minden egyes leíráshoz egy szórakoztató játék is társul. Akár a főzés elején ráhangolódásnak, akár a főzés végén levezetésnek nagyszerű dolog a keresgélős játék. Minden oldalon a színes rajzok között megtalálhatjuk a receptek hozzávalóit is, nincs más dolgunk, mint megkeresni mindegyiket. Így még izgalmasabbá tehetjük a közös főzést/sütést. Őszintén szólva, engem azonnal megvett magának ez a koncepció, hihetetlenül érdekes és izgalmas, nagyszerűen leköti a gyerkőcöket, így még nagyobb élmény a közös munka a konyhában. Olvasás közben az jutott eszembe, hogy azzal is össze lehetne kötni a játékot, hogy nem csak a könyvben keresi meg a gyermek a hozzávalót, hanem ő készíti ki az asztalra is. Persze nem kell, hogy ő vegye ki a hűtőből a tojást, vagy a szekrényből a lisztet....hanem a szülő előre odakészítheti ömlesztve az asztal egyik sarkára, és a recept közös olvasása közben a gyermek rámutat és odakészíti a mérleg, vagy éppen a keverőtál mellé. Így duplán élvezetes lehet a hozzávalók összegyűjtése. 

A könyv nagyon színes és izgalmas, bár az ajánlás szerint 5-8 éveseknek ajánlott, de nem látom akadályát annak, hogy egy igazán lelkes 3-4 éves is ugyanúgy élvezze a lapozgatását, főleg akkor, ha eleve szívesen segédkezik a konyhában. 

A receptek nagyszerűen lettek összeválogatva, kivétel nélkül mindegyik olyan, amelyet gyerkőccel is könnyen el lehet készíteni. A rajzok nagyon kis vidámak, színesek és jópofák, biztos vagyok benne, hogy elnyeri mindenki tetszését majd. Kicsit sajnáltam, hogy az alaptörténet ilyen rövid, de ez semmit sem von le a kötet értékéből. A fő hangsúly a recepteken és a böngészőn van, a háttérsztori csak hab a tortán. 

Olvasás közben arra gondoltam, hogy ebben a bejegyzésben elkészítek én is egy receptet. Ahogy végiglapoztam a kötetet, azonnal a zabkásán akadt meg a tekintetem. Nagyon imádom, de az utóbbi időben valahogy elmaradt, így arra gondoltam, hogy ez a tökéletes pillanat ahhoz, hogy ismét megajándékozzam magam egy adaggal. 

Az elkészítése roppant egyszerű: zabpehely, 3 dl tej, és méz/cukor kell hozzá. Én általában vízzel szoktam a zabkását készíteni, így most is úgy tettem, de persze nyugodtan lehet tejjel, vagy valamilyen egyéb helyettesítővel is készíteni. Annyi csak a dolgunk, hogy a tejbe beáztatjuk a zabpelyhet és nagyjából 5-10 percig állni hagyjuk. Én általában fel szoktam forralni a vizet, úgy öntöm bele, szóval ha esetleg így csináljátok, akkor sem lőhettek mellé. Édesítőszert nem tettem bele, egyszerűen nem kívántam az édes ízt. A kását többféle ízváltozatban lehet elkészíteni, én az almás, diós változat mellett döntöttem, továbbá kiegészítettem egy kis hántolt mandulával chia maggal és görög joghurttal. 


Na de lássuk is, hogy milyen lett a végeredmény. 

Összességében engem teljesen levett a lábamról Orbán Orsolya könyve, igazán izgalmas és érdekes könyv. Ha a gyerkőc imád a konyhában segédkezni, akkor egyszerűen kötelező darab, hiszen így még emlékezetessebbé tehető a közös főzés/sütés. Ha csak magamból indulok ki, akkor örök emlék lesz minden lurkó számára, én is szívesen gondolok vissza ezekre a pillanatokra. A receptek nagyszerűen lettek összeválogatva, kivétel nélkül mindegyik olyan, amelyet gyerkőccel is könnyen el lehet készíteni. A rajzok nagyon kis vidámak, színesek és jópofák, biztos vagyok benne, hogy elnyeri majd mindenki tetszését. Csak ajánlani tudom mindenkinek. 

Értékelés: 5/5

Ha az értékelés után úgy érzed, hogy ennek a könyvnek helye van a polcodon, akkor ITT tudod megrendelni, ITT pedig bele is olvashatsz a könyvbe. 




Nyereményjáték
Mostani nyereményjáték során, akárcsak Cófli receptes böngészőjében, mi is hozzávalókat keresünk, méghozzá egy a könyvben is szereplő klasszikusét, a palacsintáét. A bejegyzésekben elrejtettünk néhány kiemelt betűt, a feladat pedig az, hogy ezeket helyes sorrendbe téve alkossátok meg az alapanyagokat rejtő szavakat, és írjátok be őket a Rafflecopter doboz megfelelő helyére. Tartsatok velünk, és nyerjétek meg a Pagony Kiadó által felajánlott példány a könyvből!
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)


a Rafflecopter giveaway

Állomások


05/18 - Veronika’s Reader Feeder

05/19 - Csak olvass!

05/21 - Nem félünk a könyvektől

05/23 - Könyv és más


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése