2021. május 21., péntek

Agócs Írisz: Rajzolj ​egy krumplit! 2 + Nyereményjáték

Sziasztok!

Mindig is szerettél volna aranyos állatkákat papírra vetni, de úgy érezted, neked ez valahogy sehogy sem megy? Vagy csak egyszerűen ötleteket szeretnél gyűjteni egy kellemes esti rajzolgatáshoz? Bármi is a terv, Agócs Írisz második rajzolást segítő kötete, a Rajzolj egy krumplit! 2. garantáltan vidámabbá fogja tenni a mindennapokat! Tartsatok öt bloggerünkkel, és nyerjétek meg a Pagony Kiadó által felajánlott példányt!

Ti szerettek rajzolni? Bevallom Nektek, én sokáig utáltam. Bénának, gyengének és tehetségtelennek tartottam magam, ezen pedig nem segített sokat az általános és középiskolai oktatás. A rajz és technikaórák soha nem voltak a kedvenceim, valahogy nem sikerült átélnem az alkotás örömét. Soha nem inspirált minket igazán a tanár, csak adott egy feladatot, amit mindenki megpróbált a lehető legjobb tudása szerint megoldani. Vannak, akik játszi könnyedséggel árnyékoltak, vagy éppen gúlát, vázát skicceltek fel a papírra, én azonban nem tartoztam közéjük. Nehézkesen álltam neki minden egyes feladatnak, nem tudtam kibontakozni. Arra is volt példa, hogy egy-egy rosszul sikerült rajzra olyan megjegyzéseket kaptam, amelyek hosszú időre elvették a kedvemet mindentől. Soha nem voltam Picasso, de sokat rontott az önbizalmamon, hogy nem kaptam bátorítást tanáraimtól. Senki nem mondta, hogy nem az a lényeg, hogy az árnyékolás tűpontos legyen, vagy az hogy asztalterítő fodrozása élethű legyen, hanem az, hogy élvezzem, amit csinálok. Nem is sejtettem, hogy a rajzolás örömet tud szerezni, hiszen korábban frusztrált és ideges lettem már az említésétől is. Nagyjából a középiskola befejezése után kezdtem el rajzolgatni a saját örömömre és szép lassan rájöttem, hogy egyáltalán nem vagyok olyan reménytelen eset, mint gondoltam. Azóta óriási

 lelkesedéssel ragadok meg minden egyes "firkálós" pillantot és már alig várom, hogy közösen alkothassak a leendő gyerkőcömmel. Mielőtt azonban rátérnék a könyv értékelésére lássuk miről is szól pontosan!


A Rajzolj egy krumplit! első részéből kiderült, hogy szinte bármilyen állatot és embert könnyű rajzolni, elég, ha elkezdjük egy krumplival, aztán kiegészítjük itt-ott egy háromszöggel vagy körrel, két gombszemmel vagy egy bolyhos farokkal. Nincs megállás, aki egyszer belejött, folytatni akarja! Ennek a könyvnek a segítségével pillanatok alatt malacok, jegesmedvék, baglyok, hangyászok, gepárdok és vidrák népesítik majd be a papírlapokat, cukin mosolyogva, kajlán lépdelve, krumplisan gömbölyödve. Az egyszerű rajzokat az olvasni még nem tudó ovisok is követni tudják, de érdemes olvasni mellé a szöveget is: Agócs Írisz szóban is sziporkázik, csupa vicc, szójáték, csupa jókedv ez a könyv, ami garantált sikerélményt és jó szórakozást nyújt minden korosztálynak!



Bevallom Nektek, én egyszerűen imádtam ezt a könyvet. Már a kötet első része is óriási szerelem volt számomra, szóval mikor megláttam, hogy megjelent a második rész azonnal tudtam, hogy nekem erre szükségem van. 

Az első részhez hasonlóan, a második kötet is ugyanazon az egyszerű koncepción alapul. Nincs más feladatunk, mint rajzolni egy krumplit és addig finomítani, alakítani a vonalat, amíg nem lesz belőle vombat, jegesmedve, víziló, vagy éppen vakond. 

Az az igazán zseniális ebben a könyvben, hogy kicsik és nagyok egyaránt átélhetik az alkotás örömét. Mind a gyerekek, mind pedig a szülők igazán magukénak érezhetik ezt a kötetet. Gyakorlással hihetetlenül cuki kis állatkákat lehet készíteni, még úgy is, ha valaki elsőre azt érzi, hogy az egyetlen dolog, amire képes egy pálcikaemberke. 

Ez a kötet  teljes mértékben fejleszti a kreativitást és az alkotási skilleket is. Magabiztossá teszi az embert, hiszen végre úgy érezhetjük, hogy igenis képesek vagyunk arra, hogy állatokat rajzoljunk.  Nem fog többet senki kétségbeesni, amikor a család kicsi kincse egy igazán édes zsiráf rajzot kér, vagy az Aranyhaj megnézése után egy saját kaméleon rajzra vágyik, hiszen ha valaki átlapozta Agócs Írisz könyvét, akkor számára többé nincs számára lehetetlen. Olyan nagyszerű rajzot fog rittyenteni, hogy mindenkinek tátva marad a szája. 

A közös alkotás igazi minőségi idő lehet a családok számára, a szülők és gyerekek egyaránt átadhatják magukat a rajzolásnak és igazi flow élményben lehet részük. Egyik rajznál sem érezzük, hogy lehetetlen annak a megvalósítása, lépésről lépésre haladva egyre szebb és aranyosabb kisállatok jelennek majd meg a lapon. A könyvben szereplő állatok rendkívül széles skálán mozognak, mindenki megtalálja azt, amit a legszívesebben lerajzolna. Őszintén bevallom Nektek, talán egy lelkes sikkantás is elhagyta a számat, mikor a második kötetben felfedeztem a vombatot. Nem igazán került még szóba a blogomon, de a róka és a zsiráf mellett a vombat a kedvenc állatom. Annyira kis cukik, ráadásul kockát kakilnak, szóval igazán izgalmas élőlények. (Arról most inkább nem írok, hogy anyu egy barátnője mikor Ausztráliában nyaralt azt tapasztalta, hogy igazi kis támadómenyétek és a fejükkel kisebb-nagyobb károkat okoznak a gépkocsikban, mert egyszerűen nekimennek és megrongálják azokat. :D )
A rajzom első ábráján egy szupercuki vombatot láthattok. (Ha medvének néztétek, akkor most jött el az a pillanat, hogy elhiggyétek nekem...az bizony egy vombat.) Nem mondom, hogy első nekifutásra maradéktalanul elégedett lettem a végeredménnyel, de egy kis gyakorlással szerintem profi krumplirajzoló lesz belőlem.  

Mondhat bárki bármi, egy krumplit szerintem mindenki le tud rajzolni, még az is, aki a világ legrosszabb és leggyengébb rajzolójának tartja magát. Nem szabad feszengeni, vagy bátortalankodni. Egyszerűen csak le kell ülni és közösen alkotni. Agócs Írisz útmutatója olyan nagyszerű és követhető, hogy garantáltan mindenkinek sikerül majd lerajzolni a választott állatkát.

Összességében nekem nagyon tetszett a könyv, pontosan annyira imádtam, mint az első részt. 
Őszintén hiszem, hogy ha végre szülői örömök elé nézünk Miklóssal mi leszünk a legmenőbb szülők, hiszen profik leszünk vombat, víziló, béka, vakond rajzokban, sőt tökéletes Pascal kaméleont tudunk majd rittyenteni. Még pár ilyen kötet és minden Disney mese állatkát meg tudunk majd fejből rajzolni. :D Hihetetlenül imádtam ezt a könyvet is, biztos vagyok benne, hogy további is követni fogom Agócs Írisz munkásságát, aki amúgy óriási kedvenc lett nálam. Bátran ajánlom mindenkinek ezt a könyvet. Ha úgy érzitek, hogy tudtok rajzolni, akkor azért, mert hihetetlenül kedves és bájos állatkákat lehet alkotni, ha pedig úgy érzitek, hogy nem tudtok, akkor azért, hogy meglássátok mennyire tévedtek. Ne felejtsétek, egy krumplit mindenki le tud rajzolni, abból pedig lesz majd pingvin vagy zebra, vagy éppen egy pelikán.

Értékelés: 5/5

Ha az értékelés után úgy érzed, hogy mindenképpen szeretnéd beszerezni ezt a könyvet, akkor ITT teheted meg. 


Nyereményjáték

Mostani játékunkban olyan állatok után nyomozunk, akikkel találkozhattok Agócs Írisz könyvében. Keressétek meg a bejegyzésekben a kiemelt betűket, és a helyes sorrendbe téve őket írjátok be az adott állat nevét a rafflecopter-doboz megfelelő helyére!
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

a Rafflecopter giveaway

Állomáslista
05.19. Readinspo
05.21. Csak olvass!
05.23. Spirit Bliss Sárga könyves út
05.25. Veronika’s Reader Feeder

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése