2021. június 4., péntek

Vojtěch Kubašta: Térbeli mesék (A rendíthetetlen ólomkatona, Jancsi és Juliska) + Nyereményjáték

Sziasztok!

Vojtěch Kubašta különleges, térhatású mesekönyvein generációk nőttek fel a hatvanas-hetvenes években. A Móra Kiadónak köszönhetően napjainkban újra kaphatók ezek a fantasztikus kiadványok, melyek háromdimenziós lapjain a Grimm-testvérek és Hans Christian Andersen történetei elevenednek meg. Ha szeretnétek egy kis ízelítőt kapni, tartsatok négy bloggerünkkel egy mesés blogturnéra, és nyerjétek meg a kiadó által felajánlott példányokat!

Nagyon imádom a mesekönyveket, Vojtěch Kubašta könyvei pedig már az első pillanatban elvarázsoltak. Nagyon szeretem az interaktív dolgokat, szóval a 3D mesekönyv dologgal azonnal le lehet engem venni a lábamról. Kiskoromban volt egy hasonló könyvem, amit nagyon-nagyon szerettem, szóval nem is gondolkodtam sokáig, csatlakoztam a Blogturné Klub különleges turnéjához, ahol megismerhetitek Vojtěch Kubašta több könyvét is. Az én oldalamon a Jancsi és Juliskával, illetve A rendíthetetlen ólomkatonával találkozhattok. 

Ki ne hallott volna a sötét erdő mélyén megbúvó mézeskalács­ házikóról?
Az eltévedt testvérpár, Jancsi és Juliska épp itt talál menedéket. De akkor még egyikük sem tudja, hogy a gonosz boszorkány csapdába ejti őket. Vajon túl tudnak járni a vén banya eszén? A legismertebb Grimm-mesék a világhírű cseh grafikus, Vojtěch Kubašta különleges hangulatú háromdimenziós mesekönyveiben születtek újjá közel hatvan éve, és azóta több nemzedék kedvencévé váltak.


Őszinte leszek, Jancsi és Juliska története soha nem tartozott a nagy kedvenceim közé. A Grimm mesék valahogy soha nem kerültek közel a szívemhez. Már kiskoromban is sokszor félelmetesnek találtam ezeket a történeteket. A gonosz boszorkány, aki gyerekeket eszik, egyszerűen nem ment le a torkomon. Mióta felnőttem már nem félek annyira a történettől, de még mindig nem tartozik a kedvenceim közé. Miklós viszont azonnal beleszeretett ebbe a könyvbe, szóval nem volt kérdés, hogy felkerüljön-e a könyvespolcra. 


Az olvasás után úgy éreztem, hogy szinte megkedveltem a mesét. A rövidített történet nem volt annyira fájdalmas a lelkemnek, szóval az első pár oldal után egyszerűen magával ragadott a történet. A 3D-s lapok, az interaktív elemek azonnal levettek a lábamról. 30 éves létemre olyan voltam, mint egy 5-6 éves kisgyerek, óriási lelkesedéssel reagáltam minden oldalra. Szerintem még soha nem ámuldoztam ennyire egy könyvön sem. Egyszerűen imádtam. Teljesen más volt így olvasni, számomra kevésbé volt félelmetes így a mese. Az élmények és a 3D lapok sokat finomítottak a történeten, így sokkal emészthetőbbé vált számomra. Ha a jövőben elolvasom ezt a mesét újra, csak ebben a formában fogom megtenni. 

Volt egyszer egy ólomkatona, épp olyan, mint a társai, egy kicsit mégis más. Ennek a katonának csak fél lába volt, ám bátorságban nem maradt el senki mögött. Róla szól a nagy mesemondó, Hans Christian Andersen története, amelyet a neves cseh illusztrátor, Vojtěch Kubašta különleges alkotása kelt életre, akinek művein generációk nőttek fel.





Amennyire nem szerettem a Grimm testvérek meséit, úgy rajongtam az Andersen mesékért. Persze ezek után gondolom már senkinek sem okoz akkora meglepetést, hogy egyszerűen imádom a szomorkásabb és sírós történeteket. A fenyőfa, A rendíthetetlen ólomkatona, A kis gyufaáruslány volt a 3 nagy kedvencem, de a többi mesét is egyszerűen imádtam. Emlékszem, volt egy csodálatos Andersen gyűjteményem, rongyosra olvastam azt a kötetet. Teljesen oda meg vissza voltam azért a gyűjteményért, szóval nem is lesz nagy meglepetés, hogy A rendíthetetlen ólomkatona lett a másik választásom. 


Az elején szeretném leszögezni, hogy ez a verzió egy nagyon kedves és gyerekbarát változat, hiszen a történet vége nagyon pozitív, nem esik bele senki és semmi a tűzbe, a katona és a táncoslány újra egymásra talál. Gondolom a felvezető után nem lep meg titeket, ha azt mondom, hogy én az eredeti verziót jobban csípem, de azért így is imádtam ezt a könyvet. Az, hogy én szerettem a szomorú változatot nem jelenti azt, hogy minden kisgyermek meg tud vele barátkozni. Ahogy Ariel meséje is fogyaszthatóbb a Disney változatban, úgy ez a mese is barátságosabb Vojtěch Kubašta tolmácsolásában. A 3D lapok itt is azonnal levettek a lábamról, imádtam az interaktív elemeket. A táncoló balerina, a kiugró gonosz ördög igazán elevenné és izgalmassá varázsoltak a mesét. Egyszerűen imádtam minden oldalát. 

Összességében tényleg csak jó dolgokat tudok mondani ezekről a mesekönyvekről. Nagyszerűek, óriási élményt adnak kisebbeknek és nagyobbaknak egyaránt. Fontos elmondani, hogy 5-6 év alattiaknak nem igazán adnám a kezébe, hiszen rendkívül sérülékeny ez a kötet. De a nagyobbak már bátran lapozgathatják, ha megígérik, hogy óvatosan bánnak az oldalakkal. A történetek nagy előnye, hogy rövidek, színesek és interaktívak így tökéletes időtöltés szülőnek és gyermeknek egyaránt. Akár esti mesének, akár délutáni családi mókának is tökéletes mindkét kötet. Manapság már számos tanulmány igazolja, hogy a mesének meghatározó szerepe van a gyermek értelmi és érzelmi fejlődésében. A mesélés rengeteg szempontból hasznos dolog, hiszen tartalmas időtöltésnek számít és komoly hatással van a lurkók szókincsére is. Továbbá akaratlanul olyan kompetenciákat és attitűdöket sajátíthatnak el a gyerkőcök, melyek a későbbiekben is fontos lesz számukra….ilyen lehet például az empátia, kitartás, problémamegoldás, önbizalom stb. Ezek a mesekönyvek pedig még egy lapáttal rádobnak az egészre, hiszen a térbeli alakok és interaktív oldalak még jobban fejlesztik a gyermek kreativitását és akár a térlátását is. Én egyszerűen imádtam mindkét könyvet, csak ajánlani tudom mindenkinek. Ha valami különlegesre vágytok, akkor mindenképpen szerezzétek be valamelyik meséskötetet. 

Értékelés: 5/5

Ha megtetszettek a könyvek, akkor A rendíthetetlen ólomkatonát ITT, a Jancsi és Juliskát pedig ITT tudjátok megrendelni. 



Nyereményjáték

Mostani nyereményjátékunkban a Vojtěch Kubašta által feldolgozott híres mesék szereplőit keressük! Minden állomáson találtok kiemelt betűket, melyeket a helyes sorrendbe téve egy-egy mesehős nevét kapjátok, ezeket kell beírni a rafflecopter-doboz megfelelő helyére!
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

a Rafflecopter giveaway


Állomáslista

06.04. Csak olvass!
06.06. Nem félünk a könyvektől!
06.08. Veronika’s Reader Feeder
06.10. Nem félünk a könyvektől!
06.12. Könyv és más

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése