2021. augusztus 7., szombat

Abbi Waxman: Egy könyvmoly élete + Nyereményjáték

Sziasztok!

Könyvesboltba viszi olvasóját Abbi Waxman új romantikus története, mely magyar nyelven a General Press Kiadó gondozásában látott napvilágot. Tartsatok velünk ezen a csodálatos utazáson, s ha a szerencse is mellétek áll, megnyerhetitek a Kiadó által felajánlott könyv egy példányát.

Nina Hill igazi könyvmoly. A fiatal nő elképesztően magabiztos – a könyvek között. Az élete viszont pont olyan, amilyennek akarta: egy könyvesboltban dolgozik, emellett minden kvízkérdésre csípőből tudja a választ, tökéletesen szervezi a mindennapjait, és van egy Phil nevű macskája. Amikor a sosem látott apja meghal, Nina rádöbben, hogy a férfi hagyatéka nem más, mint számtalan nővér, fivér és unokatestvér – akik ráadásul mind a közelben laknak! És szívesen találkoznának vele! Neki pedig ezzel a rengeteg vadidegennel mind beszélnie kell. És ha mindez nem lenne elég: kiderül, hogy Tom, aki a kvízjátékokban Nina mindentudó ősellensége, a valóságban kedves, vicces srác, és szívesen randizna Ninával. Hát nem tudja, milyen szörnyű ötlet ez? És vajon lehet az élet olyan szép, mint a könyvlapokon?


Bevallok Nektek valamit, a romkomok a gyengéim, abszolút a guilty pleasure kategória nálam, egyszerűen imádom őket nézni. Ezek azok a típusú filmek, amiket a lányok nem azért néznek, mert komoly filmesztétikai és filmművészeti értékeket várnak az alkotástól, hanem egyszerűen csak simogatja az ember lelkét a történet. Mióta aktív Netflix felhasználó lettem teljesen új dimenziók nyíltak meg előttem. Néha jól esik csak úgy bekuckózni a Stitch-es takarómmal a kanapén és elindítani egy kedves kis romantikust. Nem mondom, hogy Miklós mosolya ilyenkor őszinte, de hát ez van, néha kell az ilyen is. Amikor megláttam az Egy könyvmoly élete című könyvet, azonnal tudtam, hogy nekem ezt a regényt egyszerűen muszáj elolvasnom. A fülszöveg és a cím azt sugallta, hogy Nina története nagyszerű kikapcsolódás lesz számomra, biztos voltam benne, hogy tudok majd azonosulni a karakterével. Lelki szemeim előtt egy igazi introvertált főszereplő jelent meg, az első pillanattól kezdve bíztam benne, hogy egy olyan főhőst ismerhetek meg a lapokról, aki akár az én legjobb barátom is lehetne, hiszen biztosan hasonlítunk egymásra. 

Óriási lelkesedéssel vetettem bele magam az olvasásba és szerencsére egyáltalán nem bántam meg, hogy esélyt adtam ennek a kötetnek. Az az igazság, hogy nagyon tetszett. Egy igazi könnyed, romantikus regény, mely elvarázsolja az olvasóját. A cselekmény összességében nem bonyolult és kiszámítható, a karakterek sem annyira összetettek, mégis minden másodpercét imádtam az olvasásnak. 
Az Egy könyvmoly élete egy tipikus chick lit könyv. Tudjátok, az a típus amikor nem kell gondolkodnod az eseményeken, csak kellemesen sodródsz az árral. A történet egyetlen célja a szórakoztatás, ezt a funkcióját pedig maximálisan betöltötte. A könyv teljesen lekötött, jókat mosolyogtam rajta, sőt bevallom, néha hangosan felnevettem. Abbi Waxman regénye nagyszerű választás egy kellemes kikapcsolódásra. Rengeteg könyves utalás volt benne, a Harry Potteres részek pedig külön simogatták a lelkemet. 

Nina, a könyv főszereplője egy igazi könyvmoly, aki egy meglehetősen introvertált és szorongó személy. Fontos számára a tervezés és a napirend. Kissé rugalmatlan, nagyon nehezen tud a váratlan helyzetekhez alkalmazkodni, ilyenkor általában elbújik a csigaházába és addig elő sem jön, amíg nem ítéli meg biztonságosnak a helyzetet. Mikor megtudja, hogy az édesapja (akit soha nem ismert) meghalt és részt kell vennie a végrendelet felolvasásán teljesen szétesik, hiszen egy ismeretlen terepen találja magát, találkoznia kell újdonsült családjával. A helyzetet tovább bonyolítja, hogy megismerkedik közelebbről Tommal, a rivális kvízcsapat játékosával. Sokáig úgy érzi, hogy egy romantikus kapcsolat nem fér bele az életébe, de ennek inkább a félelem az oka, mint a tényleges időhiány. Az a pár hét, amíg figyelemmel követhetjük Nina életét igazi kivetődés a komfortzónájából. Az új család, a munkahelyi problémák, a párkapcsolat óriási súlyként nehezedik a vállára, ahhoz, hogy megbirkózzon ezekkel a dolgokkal ki kell lépnie a csigaházából és meg kell tanulnia jobban kezelni az életét és szorongását. Nina az a típusú karakter, akivel minden könyvmoly könnyen és gyorsan azonosul. A lakása tele van könyvvel, imád olvasni, a betűk között érzi igazán biztonságban magát. Ugyanakkor nem minden tulajdonsága szimpatikus. Kicsit sznob, ítélkező és szemlátomást megveti azokat, akik nem az olvasás megszállottjai. Úgy érzi, hogy képtelen lenne egy olyan valakivel kapcsolatot kialakítani, aki nem mélyed el néhanapján egy nagyszerű kötetben. (Bár ne felejtsük el, hogy ez a személyiségjegy egy létező könyvmoly típus. Sokan gondolkodnak így.) Ninának van egy macskája, Phil, akivel olykor igazán komoly és mély beszélgetéseket folytat. Inkább aranyos, mint flúgos dolog, hiszen ha jobban belegondolok én is rendszeresen kommunikálok a kutyámmal otthon. 

Tom karaktere is kicsit visszás. Bár azt mondja, hogy mindent megtenne Nináért, mégis az első döccenő után visszavonulót fúj. Mindezek ellenére nagyon drukkoltam nekik, nagyszerűen kiegészítik egymást. Mellette kevésbé szorong a lány, sokkal nyugodtabb és lazább a társaságában. 

Nina újdonsült családja rendkívül érdekes és izgalmas. Nem mindenki fogadja őt tárt karokkal, vannak akik gyanakodva méregetik és azt latolgatják, hogy vajon csak a pénz érdekli-e. Szerencsére azonban nem mindenki ellenséges, vannak, akikkel azonnal megtalálják a közös hangot. 

A borító nekem nagyon tetszett, nagyon jól visszaadta a könyv hangulatát. A regényt pedig bármikor megnézném filmen is, biztos nagyon jó kis adaptációt lehetne belőle készíteni. A fordítás nagyjából tetszett, a párbeszédek lendületesek és viccesek voltak, ugyanakkor volt benne pár kifejezés, ami nagyon furcsán hatott. Szerintem, aki a Roxfortban a Hollóhátba tartozna az Hollóhátas, és nem Hollóháti. Kíváncsi Gyurkán pedig legalább 5 percig gondolkodnom kellett, mire rájöttem, hogy vélhetően Curious George-ról van szól. Ez a mese azonban Bajkeverő majomként fut náluk és George neve nincs lefordítva a rajzfilmben sem, szóval teljesen felesleges volt ezt magyarosítani. (Mondjuk én régebben láttam a mesét csak, szóval ha manapság már Gyurka, akkor természetesen tárgytalan a megjegyzésem.)

Összességében nekem kifejezetten tetszett ez a könyv, kellemes időtöltés volt, abszolút nem bántam meg az elolvasását. A cselekmény kicsit kiszámíthatható, de nincs ezzel semmi baj, hiszen pontosan azt adja, amit várunk tőle. Egy igazi könnyed, romantikus regény, mely elvarázsolja az olvasóját. Könyvmolyként teljes mértékben tudtam azonosulni Nina karakterével, én is hajlamos vagyok arra, hogy egy szociális esemény helyett inkább egy regény társaságát válasszam. Bár fele annyira sem vagyok szorongó, mint főszereplőnk, számomra sem ismeretlen a dolog, így még közelebb éreztem magam a főhőshöz. Ha szeretitek a hasonló történeteket, mindenképpen olvassátok el az Egy könyvmoly életét, ha pedig ti is óriási lelkesedéssel faljátok a lapokat, akkor nem hiányozhat a polcotokról ez az olvasmány. 

Értékelés: 5/4,5

Ha az értékelés után úgy érzed, hogy szeretnéd a könyvet mindenképpen a polcodon tuni, akkor ITT veheted meg a kötetet. 



Nyereményjáték

A történet hősnőjének macskája van, akivel időnként mélyreható párbeszédeket folytat. Nyereményjátékunk minden állomásán egy-egy olyan szerző nevét találjátok, akiknek valamelyik könyvében fontos szerepet kap egy macska. A ti feladatotok az, hogy a Rafflecopter megfelelő dobozába beírjátok a könyv címét. Figyelem! A válaszok utólag nem módosíthatóak. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő emailre, ellenkező esetben új nyertes sorsolására kerül sor. A kiadó csak magyarországi címre postáz.

A SZERZŐ NEVE
James Bowen 


a Rafflecopter giveaway

Állomáslista

08.05 - Könyvvilág
08.07 - Csak olvass!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése