2022. augusztus 10., szerda

Schmal Róza: A ​Ladann könyve (Nagy folyók haragja 1.) + Nyereményjáték

Sziasztok!

A Nagy folyók haragja trilógia során egy elképesztően összetett, magyar fantasy regénysorozattal ismerkedhetünk meg. Bár még csak két rész jelent meg, biztosan lehetünk benne, hogy Schmal Róza a befejező kötetre is nagy fordulatokat tartogat. Kövessétek bloggereinket, hogy megismerhessétek sorozat első és második részét, valamint, hogy a turné során nyerhessetek egy példányt A varad könyvéből.  

A ​Ladann folyó völgyében egy ideje béke uralkodik, ám a felszín alatt évtizedes ellentétek, hatalomvágy és bosszúszomj szövi át a mindennapokat.
Ráadásul a déli falvakban rejtélyes halálesetek történnek, a híres és gazdag hajóépítő város folyómedréből pedig eltűnik a víz. Az egy évszázada száműzött őslakosok – a hurrogónok – titokzatos építkezései is egyre nagyobb aggodalommal töltik el az uralkodót.
Vajon hány családot dönthet nyomorba egy királyné személyes tragédiája? És mi igaz a balladákból, amelyek makacsul őrzik a reményt, hogy a Véres Sziklák Éjszakáján nem halt meg a királyhoz hű Lasnarog család minden sarja?
A kérdések egyre csak gyűlnek, és a bizonytalanság komor fellegként borul a birodalomra…
Schmal Róza fantasy-trilógiájának első kötetében a ladanni birodalom története, nemesi családok hatalomért és szerelemért folytatott harca tárul elénk. A varázslatos, képzeletbeli középkori világot aprólékosan kidolgozott birodalmi térkép, lenyűgöző városrajzok és családfák hozzák még közelebb az olvasóhoz.

Nagyon régóta szemeztem Schmal Róza könyvével és biztos vagyok benne, ha egy turné során nem foglalkozunk az első két kötettel még mindig azon agyalnék, hogy vajon érdemes-e elolvasni a könyvet. Már az első pillanattól kezdve felkeltette a regény az érdeklődésemet, de bevallom, kicsit féltem tőle. A rengeteg illusztráció és kiegészítő információ csábító volt, de a Trónok harcával történő összehasonlítás kicsit elbizonytalanított. Én soha nem voltam nagy rajongó, nálunk Miklós várta csak lelkesen az újabb és újabb epizódokat. Én szeretek ragaszkodni a karakterekhez és nehezen viselem, ha mindig elveszítem a kedvenc karaktereimet. Egy-egy ilyen eset belefér, de az összes?! No az már túl sok a jóból. Szóval az összehasonlítások miatt azonnal ez volt az első gondolatom. Hogy jó-jó....biztos remek olvasmány, de most akkor minden egyes oldalon elveszítünk valakit, aki kedves a szívemnek? De aztán félre tettem minden egyes félelmemet és lelkesen álltam neki az olvasásnak. 

Kezdetben nem volt könnyű dolgom, hiszen Schmal Róza olyan hihetetlenül aprólékos és egyedi munkát végzett, hogy csak nehezen tudtam lépést tartani a nyelvezettel. A sok idegen név, terület nagy odafigyelést kívánt, de egy idő után már csak sodródtam az árral és csak úgy faltam a lapokat. 

A cselekmény rendkívül érdekes és izgalmas volt, sokkal jobban tetszett a regény, mint amire számítottam. Értem, hogy miért a Trónok harcához lett hasonlítva, de szerencsére jóval szofisztikáltabb a cselekmény, kevesebb brutális haláljelent, szexjelenet, sárkány és mell van benne. Egy igazi ifjúsági regény, és abból is a jobbik fajta. Rendkívül eredeti, hihetetlenül csodálatos munkát végzett az írónő. Lenyűgöző világot alkotott, bele sem merek gondolni, hogy mennyi munkaóra lehet ebben a kötetben. Az írónő egy teljesen új dimenzióra emelte az írását azzal, hogy az illusztrációkat is ő készítette el. A családok címerei, az egyes városok rajzai még közelebb hozzák a történetet az olvasóhoz. A lexikon segítségével pedig ha esetleg még nem jegyeztük meg az egyes helyszínek, vagy népcsoportok nevét, akkor gyorsan tájékozódhatunk. Egy igazi komplex ifjúsági regény, mely garantáltan nem okoz csalódást a zsáner kedvelőinek. 

A könyv nagy terjedelme elsőre ijesztőnek tűnt, de aztán abszolút olvastatta magát a történet. Én teljesen elvesztem a sorok között. Ahogy haladunk előre a történetben, úgy fonódik egymásba a szerepők élete, szép fokozatosn szövi az írónő a képzeletbeli hálót és egy idő után azt vesszük észre, hogy tulajdonképpen minden összefügg mindennel. A rengeteg szereplő érdekes és izgalmas módon kötődik egymáshoz és minden egyes felfedezés egy óriási AHA élménnyel társul. A történet alapját a ladanni birodalom története képezi, nemesi családok hatalomért és szerelemért folytatott harca tárul elénk. Fordulatokban és izgalmakban nincs hiány, nagyszerű nyitó története egy rendkívül izgalmasnak ígérkező sorozatnak. Rengeteg karaktert megkedveltem és csak reménykedni tudok benne, hogy jól alakul majd a sorsuk. Az élet nem mindig kegyes az emberrel és néha vannak rosszabb dolgok a halálnál. De a mesebeli, királylányos énem azért bízik benne, hogy végül minden pontosan úgy alakul, ahogy én azt szeretném.

Ha eddig féltetek attól, hogy a magyar szerző miatt nem akarjátok elolvasni ezt a regényt, akkor ezt most gyorsan verjétek is ki a fejetekből. Schmal Róza alkotása előtt meg kell emelnem a képzeletbeli kalapomat. A folytatásokat pedig tűkön ülve várom (milyen szerencse, hogy néhány nap múlva a második résszel érkezem, így nem halogathatom annak sem az elolvasását). Olvassátok, szeressétek!


Értékelés: 5/4,5

Ha az értékelés után úgy érzed, hogy ennek a könyvnek helye van a polcodon, akkor ITT tudod megrendelni. 

Nyereményjáték

Schmal Róza köteteiben fontosak az egyes családok szimbólumai, ezért ebben a játékban mi is címerek nyomába fogunk eredni. Minden állomáson találhattok egy képet, mely valamelyik magyarországi megye jelképe. A feladatotok az lesz, hogy megkeressétek, és beírjátok a Rafflecopter megfelelő sorába, hogy melyik megyéhez kapcsolódik az adott képen látható címer. 
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

AZ ÉN MEGYÉM JELKÉPE

a Rafflecopter giveaway


Állomáslista

08.10. - Csak olvass! (I. rész értékelés)
08.12. - Utószó (II. rész értékelés)
08.14. - Booktastic Boglinc (II. rész értékelés)
08.16. - Csak olvass! (II. rész értékelés)

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése