2022. november 16., szerda

Colleen Mullaney: Gin ​Austen + Nyereményjáték


Sziasztok!

A General Press kiadó egy csodás koktélos könyvvel kedveskedett a Jane Austen-rajongóknak, így teljes mértékig átélhetjük az írónő világát, miközben finomabbnál finomabb koktélokat szürcsölgetünk. Tartsatok velünk, és fedezzétek fel eme színes italok izgalmas világát, hiszen a kiadó felajánlásából egy példányt is nyerhettek a kötetből.

Általánosan elismert igazság, hogy annak a személynek, aki eme jó könyvet a kezében tartja, szüksége lesz egy italra.

Jane Austen hat örökérvényű regényében megragadta a tizenkilencedik századi Anglia szeszélyeit és gyöngéit, ez a könyv pedig az írónő műveiben bemutatott piknikeket, ebédeket, vacsoravendégségeket és fényes bálokat ünnepli. Tudd meg, mit ihatott ő és a szereplői, és hogy milyen eszközökre, poharakra, hozzávalókra, technikákra van mindenképp szükséged! Emeljük Hot Barton Rummal vagy Elinorange Blossom koktéllal teli poharunkat az Értelem és érzelemre! Koccintsunk egy Salt & Pemberley koktéllal, Fizzy Miss Lizzie-vel vagy Cousin Collinsszal a Büszkeség és balítéletre! A sokatmondó idézetek Austen regényeiből és leveleiből, a gyönyörű fotók, a korhű dizájn és a whistnél jóval szórakoztatóbb játékok gyűjteménye minden igazi Austen-rajongó számára nélkülözhetetlenné teszi ezt a részegítő könyvecskét!

Nagyon szeretem Jane Austen regényeit, lassan eljutok oda, hogy a teljes életművét elolvasom és megismerem. Mindig is szerettem az angol irodalmat, a Büszkeség és balítélet pedig óriási kedvencem. Azon kevés kötetek egyike, amelyet már számtalanszor elolvastam. A mű Jane Austen második regénye. Az írónő a történet első változatát 1796–97-ben írta meg, akkori címe Első benyomások (First Impressions) volt. A regény végleges változata azonban csak  1813-ban jelent meg Büszkeség és balítélet címmél. Magyarországon először 1958-ben jelent meg a könyv. 

Biztos vagyok benne, hogy ehhez hozzájárul anyum rajongása, igazából miatta néztem meg anno az 1995-ös BBC feldolgozást. Addig még csak nem is tudtam a történet létezéséről. Azonnal elvarázsolt a történet. Emlékszem mennyire örültem annak, hogy a két szerelmes nem omlott azonnal egymás karjába. Lassan, fokozatosan alakultak ki az érzelmeik, az elején még csak nem is szimpatizáltak egymással. Üdítő változatosság volt számomra, hiszen rentegeg olyan filmet láttam akkoriban, ahol a főszereplők azonnal egymásba szerettek, az első pillanattól kezdve tudták, hogy őket egymásnak teremtette az ég. Jó volt látni, hogy itt nem ez a helyzet. Számomra sokkal hitelesebb volt így a történet. A film után azonnal elolvastam a könyvet is, a rajongásom pedig azóta töretlen. 

Amikor megláttam a Gin Austen című kötetet, nagyon megtetszett. Bár én nem fogyasztok alkoholt, de nagyon kíváncsi voltam a kötet koncepciójára. Az Austen - regények cselekménye jelentős részben társasági eseményen zajlik. Az ilyen típusú eseményeken pedig természetesen olykor alkoholt, különböző ítalokat is fogyasztanak az emberek. A könyvben pedig ilyen típusú italokat ismerhetünk meg. 

A kötet elején a különböző György kori italokról és a koktélkészítés különböző eszközeiről is olvashatunk egy keveset. Megtudhatjuk, hogy milyen koktélos poharak léteznek, megismerhetjük a különböző hozzávalókat és a szirupokat. A bevezető után pedig belecsapunk a lecsóba és az egyes könyvek mentén különböző koktélok elkészítésébe nyerhetünk bepillantást. A koktélok között az adott könyvhöz kapcsolódó idézeteket találhatunk, melyek segítségével még inkább az adott Austen kötetben érezhetjük magunkat. Ahogy olvasgattam a koktélokat, elképzeltem, hogy én is egy családi vacsorán ülök, és kortyolgatom a finom kis koktélomat, melyet a kedvenc hőseim ihlettek. 

A kötet címe csillagos 5-ös, egyszerűen zseniális, és mérhetetlenül kreatív. Nekem a koncepciója is nagyon tetszik, nagyon sajnálom, hogy nem ihatok, mert így kimaradt nekem a kóstolás. Szóval nagyon várom, hogy végre olyan vendég jöjjön hozzám, aki fogyaszt alkoholt, mert akkor meglepem egy izgalmas koktéllal majd. Ahogy végiglapoztam a könyvet és elolvastam a koktélokat az jutott eszembe, hogy mindenki találhat benne kedvencet a saját szájíze alapján. Van benne vodkás, rumos, de gin alapú recept is. Mivel nekem a Büszkeség és balítélet a kedvencem, így először ezeket a koktélokat olvastam át. Ezt követően persze mindegyiket megnéztem és számtalan izgalmas receptet olvastam. Ha ihatnék alkoholt, akkor a Fizzy Miss Lizzie nevezetűt készítettem volna el, mely bodzalikőrből, vodkából, baracknektárból és habzúborból  áll. Ami igazán menőség, hogy a könyv végén ivós játékok találhatók. Egy irodalmi témájú vacsorapartira például tökéletes kis mókás játék lenne mindegyik. Az én kedvencem az idézetfelismerés volt, de mindegyik kifejezetten ötletes volt.

Nagyon tetszett, hogy a kötet tele volt képpel, így az adott receptet azonnal tudtam valamihez kötni. A borító egy igazi csoda, nekem nagyon tetszik. 

Összességében nagyon érdekes és izgalmas volt ez a regény, koktél rajongó Jane Austen fanok számára kötelező darab, de azok is szeretni fogják, akiket csak simán a koktélok érdekelnek. Biztos vagyok benne, hogy majd rengeteget forgatom és egy következő házi buliban tuti elkészítek néhány receptet a barátaimnak. Ha egy remek koktélos könyvet kerestek, akkor ezt csak ajánlani tudom nektek. 

Értékelés: 5/4,5

Ha az értékelés után úgy érzed, hogy ennek a könyvnek helye van a polcodon, akkor ITT tudod megrendelni. 


Nyereményjáték

Híres koktélok hozzávalóiból adtuk meg pár alapanyagot, a ti dolgotok az, hogy kitaláljátok melyik receptre gondoltunk!
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

FELADVÁNY

fehér rum
kókusz szirup
ananászlé

a Rafflecopter giveaway

Állomáslista

11.16. Csak olvass!
11.18. Könyv és más
11.20. Hagyjatok! Olvasok!
11.22. Olvasónapló

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése