2022. december 17., szombat

Emily J. Taylor: Hotel ​Magnifique + Nyereményjáték

Sziasztok!

A Menő Könyvek kiadásában jelent meg Emily J. Taylor: Hotel Magnifique című regénye. Ez a csodás szálloda minden éjjel máshová költözik, ezerféle varázslattal kápráztatja el gazdag vendégeit. Jana és Zosa alkalmazottként kerülnek a hotelbe, és miután elszakítják őket egymástól, Jana minden követ megmozgat, hogy megtalálja a húgát. A ragyogó díszletek mögött egyre több ijesztő furcsaságot fedez fel, ami sötét mágiára utal. Vajon rémálommá változik a két testvér kalandja? Kövesd végig az állomásokat  és a játék megfejtéséért cserébe esélyed lesz megnyerni a könyvet a kiadó felajánlásában. 

Jana ​minden vágya, hogy hazatérhessen szülőfalujába, Aligney-ba, de rossz sorsa Durc kikötővárosához szögezi, ahol elkeseredetten próbálja eltartani magát és húgát, Zosát, egy bőrcserzőben vállalt állásból. Ám egy nap a városba érkezik a Hotel Magnifique.
A legendás hotel nem csupán a csak itt megtapasztalható mágiáról híres, hanem arról is, hogy minden reggelre más-más városban bukkan fel. Jana és Zosa természetesen nem engedhetik meg maguknak, hogy megszálljanak a hotelben, de állásra jelentkeznek, és hamarosan életük legnagyobb kalandjának közepén találják magukat. A hotelben azonban gyorsan kiderül, hogy a szépen csillogó, mágikus máz veszélyes titkokat takar.
A jóképű ajtónállóval, Bellel az oldalán Jana nekivág, hogy felfedje a hotel titkát és megmentse a húgával együtt a hotel összes dolgozóját. A sikerért szembe kell szállniuk a kegyetlen hotelmesterrel és kockára kell tenniük mindazt, ami a legfontosabb számukra. Ha viszont elbuknak, soha nem térhetnek haza, sőt, olyan sors vár rájuk, amely legrosszabb rémálmukat is felülmúlja.

Ismét egy újabb ifjúsági kötettel találtam szemben magam és mint egy rendes, rajongó könyvmoly azonnal is kapva kaptam a lehetőségen és elolvastam a Hotel Magnifique történetét. Már tudjátok biztosan sokan, imádom a gyermek- és ifjúsági irodalom műfaját. Ezek a végtelenül kedves és szerethető történetek mindig rabul ejtik a szívemet és a lelkemet. Egyre tudatosabban nyúlok ehhez a zsánerhez, ezért mindig óriási lelkesedéssel monitorozom az újdonságokat. A Hotel Magnifique című könyv azonnal felkeltette az érdeklődésemet. Igazán izgalmas, kalandos ifjúsági történetnek ígérkezett, ezért óriási lelkesedéssel vetettem bele magam az olvasásba. Anno nagyon szerettem a Caravalt, és valami hasonló érzést vártam Emily J. Taylor regényétől is. A mágia jelenléte, a mindig vándorló hotel, a titokzatos programok teljesen felpörgettek és tiszta Caraval vibe hangulatot árasztott. Így valószínűleg akarva akaratlanul is nagy elvárásokat támasztottam a kötettel kapcsolatban. Bár a regény kicsit elmaradt attól, amit vártam tőle, de összességében jó kis olvasmánynak bizonyult, egyáltalán nem bántam meg, hogy sorra kerítettem. Szerencsére olvastatta magát és izgalmakban sem volt hiány, így összességében elégedetten fejeztem be az olvasást. 

A világépítés összességében nagyon tetszett. Emily J. Taylor remek munkát végzett. A regény minden oldaláról árad a mágia és a varázslat. Az első pillanattól kezdve imádtam a kötet hangulatát, a hotelt és egy másodpercig sem gondolkodnék azon, hogy két hétre beköltözzek a falai közé. Teljesen magával ragadott a könyv és összességében teljesen elvesztem volna a lapok között, ha Jana karaktere nem idegesített volna annyira. Az izgalmas helyszínek, a szobák leírása és a mágia jelenléte kellően érdekessé és misztikussá teszi a történetét. 

A cselekmény érdekes és izgalmas volt. A történet szerint a hotel minden nap más és más helyen bukkan fel. Annak, aki meg tudja fizetni a jegyet, izgalmas és lenyűgöző élményben lehet része, de az, aki nem tud magának jegyet szerezni, személyzeti tagként is felvételt nyerhet a helyre. A történet főszereplője Jana és testvére Zosa nem engedheti meg magána, hogy megszálljon a hotelbe, de minden vágyuk megtapasztalni a varázslatot. A lányok életük legnagyobb kalandjára számítanak, de arra nem számítottak, hogy a hotel falai között sem minden az, aminek látszik.

A karakterek összességében teljesen rendben vannak, de Jana karaktere engem borzasztóan idegesített. Persze értem én, hogy fontos számára a testvére, hiszen nagyjából minden cselekedét a testvére iránt érzett szeretet mozgatja. Tisztában vagyok vele, hogy olykor az ember, ha a szeretteit veszély fenyegeti, hajlamos arra, hogy furcsán gondolkodjon és szembe menjen a józan ésszel, de valahogy Jana esetében nem tudtam mit kezdeni ezzel a dologgal. Rengeteg időnek el kellett telnie ahhoz, hogy megbarátkozzam a személyével és ne akarjam pofán verni egy péklapáttal. Bár hihetetlenül bátornak tartom, amiért elindult felfedezni a hotel titkait, de sokszor nem tudtam mit kezdeni a reakcióival és a viselkedésével. Kissé kettős érzéseket keltett bennem. Néha felnéztem rá, máskor kifejezetten idegesített. Ahogy haladunk előre a történetben, úgy ismerjük meg egyre jobban a kötet mellékszereplőit és karaktereit. Bel, egy rendkívül jóképű fiatalember, aki a hotel egyik fontos munkatársa. Egyre közelebb és közelebb kerülnek egymáshoz, míg végül közösen próbálnak a kialakult helyzet végére járni. Veszélyes vizekre eveznek és egy idő után már nem csak a saját sorsuk, hanem az egész hotel és a mágia sorsa is az ő kezükbe lesz. A regény bővelkedik izgalmas és szerethető mellékszereplőkben is, Hellas, Frigga, Béatrice karaktere volt a legszimpatikusabb, bennük szövetségesekre is talál Jana. Bár érdekesnek és izgalmasnak tűntek a negatív karakterek, ám egy kicsivel több mélységet azért el tudtam volna viselni az esetükben. Mindenesetre vitathatatlan, hogy remek ellenség figurákat alkotott a szerző, és az is tetszett, hogy ők is "csapatban" dolgoznak. 

Nagyon tetszett, hogy a könyvben kulcsszerepet kapnak az emlékek és azok fontossága. Az emlékeink tesznek minket azzá, akik vagyunk. Minden nap egy újabb fontos tapasztalat az életünkben, ezek alakítják folyamatosan az életünket és a személyiségünket. Legyen szó egy kedves személyről, vagy családi-, vagy éppen baráti kapcsolatról, a lakóhelyünkről, ez mind-mind az identitásunk részét képezi. Ha elfelejtjük, hogy kik vagyunk, honnan jöttünk, akkor ezzel az egész identitásunk alapjaiban reng  meg. A hotelben dolgozó emberek, amikor aláírják a szerződést, a tudtukon kívül lemondanak az emlékeikről is, hogy ez ne akadályozza őket a munkában. Jana valamilyen varázslatos módon megőrzi az emlékeit, így rajta keresztül láthatjuk, hogy mennyire fontos egy ember számára a saját emlékezete. 

A borító meseszép, nagyon szeretem a kiadó munkásságát, mindig nagyszerű munkát végeznek ezen a téren (is). A fordítás is nagyon tetszett, igazán remek munkát végzett Cséplő Noémi is. Jól sikerült elkapnia a kötet hangulatát, így magyarul is rendkívül élvezetes az olvasás. 

Összességében nagyon megkedveltem a Hotel ​Magnifique című kötetet és bár nem lett akkora kedvenc, mint amire számítottam, mégis kifejezetten nagyszerű olvasmányélményként könyvelem el. Kiskamaszként, de akár felnőttként is élvezetes olvasmány. Ha tehetitek, akkor mindenképpen adjatok egy esélyt a történetnek. Olvassátok, szeressétek!

Értékelés: 5/4,5

Ha a bejegyzésem után úgy érzed, hogy ennek a könyvnek helye van a polcodon, akkor ITT tudod megrendelni. ITT pedig bele is olvashatsz a könyvbe. 

Nyereményjáték

A Hotel Magnifique a világ legszebb helyeire viszi a vendégeit. A játékunk állomásain sokunk kedvenc úti céljai közül láthattok néhány gyönyörű várost. Az állomások képei alapján találjátok ki a városneveket és írjátok be a rafflecopter doboz megfelelő sorába. Figyelem! A kiadó csak magyarországi címre postáz! A nyerteseknek 72 óra áll rendelkezésére, hogy a megkapott értesítő levélre válaszoljanak, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk.

KÉP


a Rafflecopter giveaway

Állomások

Blogturné Klub
12.08 Kelly és Lupi olvas
12.11 Deszy könyvajánlója
12.14 Könyv és Más
12.17 Csak olvass!
12.19 Hagyjatok! Olvasok!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése