2022. december 21., szerda

Rachel Burton: Könyvesbolti ​karácsony + Nyereményjáték

Sziasztok!

Megan Taylor egy könyvesboltot vezet Yorkshire-ben, de a vidékre való költözés nem oldja meg férje elvesztésének fájdalmát. Egy véletlen baleset folytán beleszalad egy gőgös, ám szexi idegenbe, akiről kiderül, hogy egy felkapott író, és nemsokára nála mutatja be az új könyvét… Vajon Xander Stone kimozdítja a nőt a csigaházából?Tartsatok bloggereinkkel ezen az ünnepi blogturnén, és ne feledjétek, hogy egy mázlista olvasónk a turné végén meg is nyeri a könyvet a General Press kiadónak hála! 

Egy hóvihar. Egy idegen. Egy szikra. A tökéletes szerelmi történet kezdete… vagy mégsem?
A könyvesboltot vezető Megan Taylor tudja, hogy az élet néha igencsak zűrös és bonyolult. A fiatalon özveggyé lett nő számára az elmúlt néhány év kétséget sem hagyott efelől. A festői Yorkba költözött, hogy új életet kezdjen, de csak még inkább elzárkózott a világ elől.
Úgy tűnik azonban, a díjnyertes író, Xander Stone megadja számára a kezdő lökést. Szó szerint. Egy élelmiszerboltban ugyanis egyenesen a bokájára tolja a bevásárlókocsiját, majd később nem átallja Megan könyves ízlését kritizálni. A nő szívesen helyretenné ezt az arrogáns, gőgös – és őrülten szexi – idegent, ám kiderül, épp az ő könyvesboltjában tartja majd az új könyve bemutatóját még karácsony előtt.
Megan már épp előmerészkedne a csigaházából, hogy ismét megtanulja élvezni az életet, amikor kiderül: az újbóli szerelembe esés nem egészen úgy alakul, mint a könyvek lapjain.

Mindig balzsam a léleknek olyan könyvet olvasni, amelyet átitat a történetek iránti mély szenvedély és az olvasás szeretete. Minden történet fontos és hozzánk ad valamit. "Egy olvasó ezernyi életet megél, mielőtt meghal. Az az ember, aki nem olvas, csak egyet.", mondja George R. R. Martin és talán ez az egyik legnagyobb egyetemes igazság ami tökéletesen jellemzi a könyvmolyok életét. A könyvek hű barátaink, amikor minden összeomlik körülöttünk. Amikor már nincs mit mondani, mikor az ember némán mered maga elé, mert úgy érzi kezdi elveszíteni önmagát, akkor van a legnagyobb szükség a szavak erejére. Az ismerős mondatok, az unalomig ismételt memoriterek, az elhasználódott szamárfüles könyvtári példányok vagy éppen kedvenc hőseink képesek még a legnagyobb letargiából is kirángatni minket. Sokszor mondják azt, hogy az olvasás terápia, ezzel pedig azt hiszem, hogy rengetegen tudunk azonosulni. Bár alapjáraton nem vagyok a romantika zsánerének rajongója, de van valami, aminek egyszerűen nem tudok ellenállni, vagyis igazából két ilyen dolog is van. Az egyik, hogy imádom a könyvmolyokról szóló történeteket, a másik pedig, hogy élek-halok a karácsonyi regényekért. Rachel Burton regénye, pedig ezt a két rajongásomat ötvözi, szóval nem is volt kérdés, hogy elolvasom-e ezt a kötetet. 

Óriási lelkesedéssel vetettem bele magam az olvasásba, de aztán bevallom, egy idő után kicsit visszaesett ez a túláradó lelkesedésem. Nem mondom, hogy nem szerettem a Könyvesbolti karácsony című regényt, mert rengeteg olyan része volt, ami igenis tetszett. De összességében valahogy nem ragadott magával a kötet hangulata és emiatt sajnos új kedvencet sem tudtam avatni. A karakterek bár érdekesek voltak és nagyon tetszett a fejlődésük története, valahogy mégsem tudtam őket igazán a szívembe zárni. Nem éreztem, hogy magával sodornának az események, inkább egy lépés távolságból szemléltem a dolgokat. Pedig összességében Megan és Xander is abszolút szerethető karakter. Nem volt könnyű dolguk, mindketten fájdalmakkal teli éveken vannak keresztül. Amikor az ember elveszít valakit, hajlamos belefelejtkezni a fájdalmába. A gyász ritka nehéz dolog, és borzasztóan kiszámíthatatlan. Az ember egyik nap úgy érzi, hogy képes arra, hogy felkeljen, más napokon pedig még felöltözni sem képes, nemhogy elmenni otthonról és normális ember módjára viselkedni. Nincsen bevált recept, mindenki a saját tempójában tudja feldolgozni a veszteséget. Hiába vannak szerető barátok, vagy családtagok az ember körül, ez még sajnos nem jelenti a siker kulcsát. Mindenki csak saját maga tud kimászni a gödörből, a többiek csak annyit tehetnek, hogy mellette állnak. Egy ilyen helyzetben találkozik egymással a két főszereplőnk. Rengeteg dolgot kell letisztázni magukban, ugyanakkor talán képesek lesznek együtt arra, hogy egy teljesen új életet építsenek fel közösen.

A mellékszereplők érdekesek voltak, de úgy éreztem, hogy nem lett kellő idő rájuk szánva, nagyon a peremre szorultak. Bár néhány dolgot megtudunk róluk, de valahogy nem éreztem őket kellően erős karakternek. 

Nagyon érdekes volt látni, hogy egy romantikus könyvben, romantika rajongó hölgyek szerepelnek. Tetszett az írónő azon vállalása, hogy bebizonyítsa, hogy minden kötet fontos, és attól még, hogy valaki szereti a romantikus irodalmat, még nem kevesebb, mint az, aki csupán klasszikus szépirodalmat "fogyaszt". Ez talán nevezhető a könyv egyik mondanivalójának is. Rachel Burton többször is megemlíti a könyvsznobság fogalmát, ez pedig azt hiszem, hogy hihetetlenül aktuális téma a könyves berkekben. Nem egyszer láttam én is Instagramon, hogy egyes emberek támadólag lépnek fel azokkal szemben, akik "csak" romantikus köteteket olvasnak. Én is többször kiemeltem már, de szeretném most is hangoztatni, hogy nem az a lényeg, hogy mit olvasunk, hanem, hogy olvassunk. Attól még, hogy valaki szívesen olvas szórakozásként erotikus tartalmú könyveket, vagy kedveli a történelmi romantikusakat még nem lesz kevésbé értékes könyvmoly. Mindannyian számítunk ebben a közösségben, senkit sem lehet megítélni az olvasmányai alapján. A könyvek szerete az, ami összeköt minket, nem pedig ugyanannak a zsánernek a szeretete. 

Ami viszont kicsit fájt a szívemnek, az Megan véleménye Mr. Darcy karakteréről. Nem azért, mert ő a szívem csücske (ne jó, de azért), de engem mérhetetlenül zavart, hogy eléggé negatívan nyilakozott róla. Ráadásul kifejezetten vicces, hogy Xander is eléggé hasonlóan jellemezhető, így még igazán hitelesnek sem tűnt az ellenérzése. No de persze az emberek változnak és benne van a pakliban, hogy ő is rájött arra, hogy a Darcy típusú karakterek soha nem rossz emberek, csupán félreismerjük őket és mindig sokkal több dolog rejlik esetükben a felszín alatt, mint azt az ember elsőre gondolná. 

Vicces volt látni az öniróniát, vagyis a tipikus romantikus klisék kiemelését. Jó volt látni, hogy Rachel Burton tisztában van ezekkel a klasszikus klisékkel és nemcsak nem fél ezeket használni, hanem kellő öniróniával áll ezekhez a dolgokhoz. Az én kedvenc klisém amúgy a félreismert férfi karakter (az előző bekezdés után gondolom nem is sejtettétek), és a barátokból-szerelmesek típusú történetek. Ja meg szeretem a betegek/haldokók szerelembe esnek típusú romantikusokat is (igen, igen..én is érzem, hogy ez nem vall egészséges lélekre).

A cselekmény kellemesen kiszámítható, nincsenek benne vadító izgalmak. A Könyvesbolti ​karácsony egy tipikus chick lit könyv. Tudjátok, az a típus amikor nem kell gondolkodnod az eseményeken, csak kellemesen sodródsz az árral. A történet egyetlen célja a szórakoztatás, ezt a funkcióját pedig összességében betöltötte, a rengeteg könyves utalás pedig kifejezetten simogatta a lelkemet.  A történet nem igazán váltja meg a világot, talán kicsit lassúnak is mondanám, de összességében nem egy rossz olvasmány. A fülszöveg kicsit becsapós, teljesen más történetet sejtet, vagy legalábbis én teljesen másra számítottam. A hóvihar eléggé megkevert, kicsit nagyobb hangsúlyt fektettem a fejemben erre, mint amekkora valójában volt. Őszinte leszek, nem lesz a kedvenc karácsonyi regényem, ehhez azért sokkal több mindenre lett volna szükség, de nem bántam meg, hogy elolvastam. Ráadásul végre egy közös NIOK könyvre is volt időm, ez pedig nagyon ritka. De ez így olyan, mintha két legyet ütöttem volna egy csapásra. 

Az a helyzet, hogy én kicsivel több karácsonyt is el tudtam volna még viselni, vagyis persze, oké...volt egy tematikus karácsonyi buli, de valahogy az igazi karácsonyi hangulat nekem hiányzott ebből a regényből. Nem ezen volt a fő hangsúly, ami alapjáraton nem lenne gond. De mivel ez volt az egyik fő szempont, ami miatt a kezembe vettem ezt a történetet, így kicsit csalódás számomra a hiánya. 

A borító nekem összességében tetszik, szeretem a színvilágát is. ráadásul tök cuki, hogy a tacsi is helyet kapott rajta. Plusz jó ötlet volt nagyon, hogy a kötetben szereplő könyveket, így például Megan és Xander kedvenc köteteit is megtaláljuk listába szedve a könyv végén. 

Összességében bár nem lett kedvenc számomra ez a kötet, mégis örülök, hogy elolvastam. A szereplők fejlődése vitathatatlan, jó volt látni, hogy felülkerekednek a nehézségeiken és elindulnak a gyógyulás útján. Ha szeretitek a lassabb történeteket, akkor ne hagyjátok ki a Könyvesbolti karácsonyt sem, olvassátok, szeressétek. 

Ha az értékelés után úgy érzed, hogy ennek a könyvnek helye van a polcodon, akkor ITT tudod megrendelni. 

Nyereményjáték

Történetünk egy könyvesboltban játszódik, de a könyvimádók nagy örömére a filmekben és sorozatokban is fel-felbukkannak kedvenc helyeink nem csak a regényekben. Minden állomáson találtok egy képet, ami egy olyan filmből/sorozatból származik, ahol a könyvek/könyvesboltok fontos szerepet játszanak a főszereplők életében. Találjátok ki a címeket és írjátok be a megfelelő rubrikába! 
(Ne feledjétek, a beírt válaszokon már nem áll módunkban javítani. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyertest e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.)
KÉP



a Rafflecopter giveaway

Állomáslista

20 - Csak olvass!
23 - Hagyjatok! Olvasok!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése