2023. február 20., hétfő

Beth O'Leary: Bepalizva + Nyereményjáték



Sziasztok!

A General Press Kiadónak köszönhetően Beth O’Leary negyedik könyvét is olvashatjuk magyar nyelven. Ha követtek minket blogturnénkon, akkor nem csak azt tudhatjátok meg, hogy mit gondolunk erről a szokatlan szerelmi történetről, hanem tiétek lehet a Kiadó által felajánlott nyereménykönyv is.

8 óra 52 perc. Siobhan alig várja a randiját Josephfel. Egy Valentin-napi reggeli azért már jelent valamit… De hol van ő?
14 óra 43 perc. Miranda őszintén reméli, hogy a Josephfel megbeszélt, Valentin-napi ebédrandi méltó alkalom lesz megünnepelni, hogy új munkája van. De hol késlekedik már a férfi?
18 óra 30 perc. Joseph megígérte, hogy eljátssza Jane partnerét a Valentin-napi eljegyzési bulin. Csakhogy nem jelenik meg a helyszínen…
Három faképnél hagyott nő, és mindhármukat ugyanaz a férfi ültette fel. Mi ez, ha nem botrány?
Beth O'Leary legújabb regénye egy igazán különleges, elképesztően bájos, szívszorító, mégis örömteli történet randizásról és várakozásról, illetve arról, hogy a szerelem milyen sokféle úton-módon találhat ránk.



Beth O'Leary neve már nem ismeretlen számomra. Ez a negyedik regénye, ami megjelent magyarul, én pedig nagy lelkesedéssel vártam hiszen az előző köteteit is szerettem az írónőnek. A fülszöveg ugyan semmitmondó volt, én mégis bíztam az eddigi tapasztalataimban és egy igazán szerethető, mégis komoly mondanivalóval bíró regényt vártam Beth O'Leary-től. Sok dolgot elképzeltem, de arra amit kaptam, becsületesen bevallom egyáltalán nem számítottam. Ha stílusosan szeretném kifejezni magam, akkor azt mondanám, hogy teljesen palira lettem véve. Szép munka Beth O'Leary, szép munka!

Vannak könyvek, melyek esetében az ember azonnal elkapja a fonalat, a történet és a cselekmény csak úgy olvastatja magát és a regény azonnal magába szippantja az olvasóját. Nos, ez a regény nem ilyen volt számomra. A kötet nagyjából 400 oldalas, én pedig annak kb, 300 oldaláig annyira utáltam ezt a történetet, hogy arra nincsenek szavak. Őszinte leszek veletek, csak azért folytattam, mert recenziós példányról van szó, de legszívesebben félrettem volna, és dohogtam volna egy sort, hogy nem ehhez vagyok szokva. Eddig összességében szerettem az írónő munkáit, erre meg éppen az év első csalódását élem át. Tényleg teljesen ki voltam borulva. Utálom a szerelmi háromszögeket és azokat a típusú történeteket, ahol a fiú hülyíti a lányokat. Itt jogosan merül fel a kérdés, hogy akkor minek olvastam el, mikor azért erre számíthattam volna a fülszöveg alapján is. :D De ebbe most ne menjünk bele, számítottam volna többre, valami igazán nagy csavarra, és a 300. oldal környékén adtam fel a reményt, hogy ebből valami jó is kisülhet. És persze, ezerszer le lett írva, hogy Josepf Carter egy kedves fiú, de most komoly, hogy lehet kedves valaki, aki három nőt is felültet? Szinte forrongtam. Féltem, hogy a fiú viselkedése simán el lesz fogadva, felmentésre kerül és majd választ valakit a lányok közül és éli az éli a világát életének csillámporos ösvényén. Aztán a 300. oldalt követően az írónő egy olyat csavart a történeten, hogy a világomat nem tudtam. Teljesen megkövettem a szereplőket, a történetet és az egész könyvet úgy, ahogy van. Nem számítottam arra, ami ezután következett. Teljesen ledöbbentem és hirtelen minden értelmet nyert. Minden apró mondat és gondolat, minden randi és minden egyes dolog azonnal a helyére kattant és onnantól kezdve teljesen másként olvastam a történetet. Ó gyerekek, ez a kötet az iskolapéldája annak, hogy miért nem szabad félbehagyni a könyveket. Annyi mindentől fosztottam volna meg magam, ha feladom.

A Bepalizva egy igazán szerethető romantikus regény a szerelemről és arról, hogy mire képes az ember, ha tudja, hogy szerethet és szeretve van. Az utolsó negyed egyértelműen ellopja a showt, de utólag visszatekintve minden egyes oldal kellett ahhoz, hogy végül ilyen sokként érje az olvasóját a valódi mondanivaló. Joseph Carter karaktere egy szempillantás alatt megváltozott, megítélése sokkal pozitívabbá vált. Az utolsó részben nemcsak mindent megbocsátottam neki, hanem őszintén, szívből drukkoltam, hogy végre megtalálja a boldogságot. Nagyon nehéz bármit is leírnom úgy erről a kötetről, hogy ne rontsam el a meglepetést, szóval tényleg, csak higgyétek el, hogy abszolút megéri elolvasni a regényt. Nem vagyok biztos benne, hogy új kedvencet avattam, hiszen Az Ágybérlő és az Otthoncsere is sokkal jobban tetszett összességében, de végül elégedetten csuktam be a kötetet, abszolút megérte elolvasni a Bepalizva című regényt is. Nem hogy nem lett csalódás, hanem valószínűleg az év legnagyobb meglepetését okozta az írónő a csavarral. 

Az olvasást kissé nehezíti, hogy a karakterek nem feltétlenül lopják be magukat azonnal az olvasó szívébe. Siobhan egy hihetetlenül erős és függetlenő nő, akinek magabiztossága másokban az első pillanattól kezdve tisztetelet ébreszt. Ez azonban csupán a külső. Hihetetlenül labilis, komoly démonokkal küzd, melyeket nagyon nehéz legyőznie. Mikor megismerkedik Josephhel kezdetben magának sem ismeri be, hogy milyen sokat jelent neki a fiú, de ahogy haladunk előre a történetben, úgy változtatják meg egymás életét. A lány hihetetlen változáson megy keresztül, bár a belső bizonytalansága nem tűnik el egyik pillanatról a másikra, mégis látszik, hogy esélyt kaphat arra, hogy révbe érjen. Képes lesz arra, hogy felülkerekedjen a fájdalmán, ez pedig egy szebb és jobb jövő kulcsa lehet. Miranda egy igazán erős karakter, akinek a kissé férfias munkája miatt muszáj erősnek maradnia. Ahogy egyre komolyabbá válik a kapcsolata Josephfel, úgy veszíti el kicsit önmagát. Érzi és látja, hogy a fiú nem adja bele 100%-osan magát a kapcsolatba, ez pedig egyre több kétségét ébreszt benne. De vajon mi lehet a fiú titka? És miért érzi azt Miranda, hogy a fiú egy komoly titkot őriz? És vajon mi lehet ez a titok? Jane az leggyámoltalanabb karakter a három hölgy közül. Komoly sebeket őriz, senkit nem enged közel magához. Ahogy egyre közelebb kerülnek egymáshoz Josephfel, úgy izzik egyre inkább körülöttök a levegő. Utólag visszagondolva azt mondanám, hogy azért vonzódhattak annyira egymáshoz, mert hihetetlenül hasonlítottak a másikra. A fiatal lány konkrétan elmenekült Londonból, sokáig nem tudjuk, hogy miből is fakad az ő bizonytalansága. Érezzük, hogy egy borzalmas kapcsolat lehet a háttérben, ahol a férfi nárcisztikus hajlama megkeserítette a lány életét, de sokáig semmi biztosat nem tudunk Jane múltjára. Ahogy azonban haladunk előre a történetben, szép lassan fény derül minden egyes kapcsolódási pontra, meglátjuk a fától az erdőt és megérjük, hogy pontosan mi is történt a szereplőkkel. 

A váltott szemszögű írásokat mindig is kedveltem, így pontosan beleláthattunk minden főszereplő fejébe. Érdekes volt látni, hogy melyik lány mit gondol és hogyan is értékeli a kapcsolatot Josephfel. Ha a fiú fejébe is beleláthattunk volna, akkor biztosan máshogy alakult volna a kapcsolatom a regénnyel, így azonban, hogy csak a lányok verzióját ismerhettem meg, teljesen vakvágányon jártam. Utólag visszagondolva, ez pontosan így volt jó, hiszen ha az elejétől kezdve tudom, hogy mire számítsak, nem ért volna ekkora sokként a végkifejlet. Ez határozottan kiemeli a regényt a többi romantikus sorából, erre a csavarra biztosan sokáig emlékezni fogok. 

A Bepalizva című regény összességében végül elnyerte a tetszésemet, és ha nehezen is bocsátom meg neki a könyv háromnegyedéig tartó szenvedésémet, azért azt be kell vallanom, hogy igazán meglepett az írónő és igazán hatásos végkifejletet álmodott meg. Ha esetleg olvasás közben majd úgy érzitek, hogy a regény háromnegyede nem igazán nektek való, ne adjátok fel, mert simán lehet, hogy titeket is teljesen magába szippant az utolsó rész és ahogy értelmet nyer minden apróság úgy ti is megszeretetitek végül a történetet. Jó kis Valentin napi olvasmány volt, ha valami szerethető írást kerestek, akkor mindenképpen adjatok esélyt Beth O'Leary regényének. Olvassátok, szeressétek!

Értékelés: 5/4

Ha az értékelés után úgy érzed, hogy ennek a könyvnek helye van a polcodon, akkor ITT tudod megrendelni.


Nyereményjáték

Nyereményjátékunkban arra vagyunk kíváncsiak, hogy mennyire ismeritek Beth O’Leary könyveit. A turné minden állomásán a szerző műveire vonatkozó kérdést találtok, nektek pedig az a dolgotok, hogy a választ beírjátok a Rafflecopter megfelelő dobozába.
Ne feledjétek, a beírt válaszokon már nem áll módunkban javítani. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyertest e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.

KÉRDÉS
Hová utaznak az Útitársak című regény főhősei? 

a Rafflecopter giveaway

Állomáslista

02.20 Csak olvass!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése