2024. február 8., csütörtök

Sarah Turner: Stepping ​Up – Beth felnő + Nyereményjáték


Sziasztok!

Sarah Turner neve már ismerős lehet a hazai közönség számára, 2019-ben jelent meg a Sz@ranyu naplója című regénye. A 21. Század Kiadó jóvoltából most egy újabb kötetét ismerhetjük meg, melynek főszereplője egy Beth nevű, harmincas éveiben járó nő, akinek egy tragikus esemény során teljesen megváltozik az élete. Tartsatok velünk, ismerjétek meg ezt a szívszorító és kedves történetet, ha pedig nektek kedvez a szerencse meg is nyerhetitek a kötet egy példányát. 

Eddig senkinek nem kellett gondját viselnie.
Ezentúl másképp lesz.

Beth soha semmit nem csinált huzamosabb ideig. Össze se tudná számolni, hány munkahelyen mondott fel, hány pasival szakított, és még mindig a régi gyerekszobájában alszik. Nem mintha ne próbált volna felnőni, de eddig egyetlen kötelességét sikerült csak menetrendszerűen teljesíteni: péntek este mindig ott ül a kocsmában.

Aztán egy reggelen tótágast áll a világa – egy kimondhatatlan tragédia nyomán ott találja magát a tinédzser unokahúga és a bölcsődés unokaöccse mellett. Beth lesz a gyámjuk, és ezzel kezdetét veszi valami, ami a lány számára egészen ismeretlen: plüsselefántok és lefekvés előtti mesék. Még soha nem vállalt felelősséget senkiért – nem kell hozzá sok, hogy úgy érezze, ezt az egészet nem neki találták ki.

Mi van, ha egyszerűen alkalmatlan? Beth megmagakcsolja magát. Most az egyszer nem adja fel. Ideje helytállni.

Sarah Turner neve ugyan nem volt ismerős számomra, de a Next21 Kiadónál megjelent regénye azonnal felkeltette az érdeklődésemet az érdekesnek tűnő fülszövegével. Szeretem azokat a könyveket, amelyek kicsit összetörik a szívemet és a lelkemet és a fejlődéstörténetek is nagy kedvencek nálam, így egy másodpercig sem volt kérdés számomra, hogy elolvasom-e a kötetet. És bár bevallom, nem vagyok maradéktalanul elégedett, de összességében kifejezetten kedveltem Beth történetét. 

A Beth felnő című regény egy igazán szívbemarkoló és kedves kötet egy fiatal, harmincas nőről, aki egy tragédiát követően arra kényszerül, hogy felnőjön. Egy megható történet a gyászról, a megküzdésről és arról, hogy mennyire fontos a támogató közeg, ha egy ilyen volumenű eset történik egy családban. 

A történet főszereplője Beth, aki ugyan már betöltötte a harmincat, de ezt a viselkedése alapján senki nem mondaná meg. Még soha nem vállalt felelősséget senkiért, több munkahelye volt már az élete során, mint amit az embernek be merne vallani. Még mindig a régi szobájában lakik és a párkapcsolatok terén sem túl sikeres. Olyan, mint egy nagy gyerek, egyszerűen képtelen volt felnőni. Egy nap azonban váratlan tragédia rázza meg a családot és hirtelen ott találja magát a tinédzser unokahúga és a bölcsődés unokaöccse mellett. Vajon képes lesz arra, hogy megfelelő otthont biztosítson a gyerekeknek és fel tud nőni a feladathoz? 

A könyv nyelvezete kellően élvezetes, könnyen és gyorsan lehet haladni az olvasással. Bevallom, sokszor hangosan felnevettem rajta, máskor pedig rendkívül elgondolkodtatott a történet és olyan is volt, hogy elmorzsoltam egy-egy könnycseppet olvasás közben. Sarah Turner nagyon jól egyensúlyozott a komoly és könnyedebb részek között. A szomorkásabb részek összetörték a szívemet, más részek pedig csordultig töltötték a kis lelkemet. Beth karaktere engem nagyon magával ragadott. 
Bár nem hasonlítunk egymásra, mégis nagyon megfogott az élete. Szerettem a stílusát, a viselkedését és még akkor sem tudtam haragudni rá, mikor kissé idegesítően viselkedett. Nagyon inspiráló volt látni, ahogy átlépett önmagán, levetkőzte a saját korlátait és a gyerekek kedvéért megtanult felelősségteljesen élni. Persze sokszor és sokat hibázott, de nem adta fel. Képes volt felállni és továbbmenni, és közben végig hitt és bízott abban, hogy a dolgok jobbá válhatnak. 

Az írónő remekül bánt a karakterekkel, a mellékszereplők is nagyszerűek, imádtam az idős szomszéd Albert és Ted (a bölcsis kisfiú) karakterét a szívembe zártam mindkettejüket. Egyedül talán Beth anyukáját nem tudtam sokáig megkedvelni, számomra túlságosan merev volt a karaktere és egyáltalán nem tetszett, hogy mennyire nem támogatta a lányát ebben a nehéz és embert próbáló időszakban. Sokszor éreztem azt, hogy Beth karakterét nagyon visszafogta az, ahogy az emberek őt látták. Ha az iskolában egy gyermekre azt mondják a tanárai, hogy buta és ostoba és képtelen megoldani egy-egy feladatot, akkor egy idő után tényleg eljut arra a szintre, hogy nem csinálja meg azokat. Hiszen mi értelme annak? Ha próbálkozik és rosszul csinál valamit...leszidják. Ha nem szenved vele...leszidják. Ha ugyanaz lesz a végkifejlet, akkor minek dolgozzon és küzdjön? A végeredményen úgysem változtat. Valahogy így láttam én Betht is. Minek próbálkozzon felelősségteljesen élni, ha egy-egy hibája után mindig csak megrázta mindenki a fejét, hogy igen-igen..a mi Bethünk már csak ilyen. Nem azt mondták neki, hogy küzdjön és próbálkozzon. Sajnos egy ilyen szörnyű tragédiának kellett történnie ahhoz, hogy legyen motivációja és ereje változtatni. 
Nagyon szerettem, ahogy Jorival alakult a kapcsolata, ugyan el tudtam viselni több romantikus jelenetet, de végtére is ez a történet Bethről és az ő fejlődéséről szól. Örültem neki, hogy nem vitte el az írónő egy gicces, romantikus történet irányába a szálat. Hiszen egyszerűen hiteltelen lett volna, ha a kialakult élethelyzetben a főszereplőnek a szerelmi élete lett volna a legfontosabb tényező. 

A könyv vége tetszett is meg nem is, én személy szerint úgy érzem, hogy csak félig kaptam meg a feloldozásomat. És igen-igen..tudom. Fentebb azt írtam, hogy Bethről szól ez a történet így ő a legfontosabb szereplő, de olyan boldog lettem volna, ha kórházas történetszál is feloldódott volna. Nekem ez nagyon hiányzott, maradt bennem némi hiányérzet ezzel kapcsolatban. 

Összességében kifejezettem szerettem Sarah Turner regényét, jó kis olvasmánynak bizonyult. Ugyan nem lett nagy kedvenc és maradt is bennem egy kisebb hiányérzet, de egyáltalán nem bántam meg, hogy elolvastam. Ha szeretitek a szívbemarkoló és kedves regényeket, akkor csak ajánlani tudom Beth történetét. Olvassátok, szeressétek!

Értékelés: 5/4

Ha az értékelés után úgy érzed, hogy ennek a könyvnek helye van a polcodon, akkor ITT tudod megrendelni. 


Nyereményjáték

A kiadónál több romantikus könyv is megjelent az elmúlt évek során, mostani játékunk ezekkel a kötetekkel kapcsolatos. Minden állomáson találtok egy homályos borító részletet. Nincs más dolgotok, mint a Rafflecopter megfelelő sorába beírni, hogy mi a kötet címe. 
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

KÉP

a Rafflecopter giveaway


Állomások

02.08.: Csak olvass!
02.10.: Szembetűnő
02.12.: Betonka szerint a világ...
02.14.: KönyvParfé

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése