2019. december 14., szombat

Cecelia Ahern Utóirat: ​Még most is szeretlek! + Nyereményjáték


Sziasztok

Az Athenaeum Kiadó gondozásában jelent meg Cecelia Ahern Utóirat: Szeretlek! nagy sikerű könyvének folytatása idén ősszel. Ebben a részben megtudhatjuk, hogy évekkel Gerry halála után hogyan alakul Holly élete, miközben a múlt emlékei is egyre inkább felidéződnek. A blogturné három bloggere mondja el véleményét az Utóirat: Még most is szeretlek! könyvről, és természetesen a turné végén nyerhettek is egy példányt.


A PS. I love you (bocsánat, hogy az angol címét írom le, de világéletemben így emlegettem és rendkívül furcsa lenne hirtelen Ui. Szeretleknek hívni) egy számomra igen kedves könyv no és persze film is. Nem tudom hogy vagytok vele, de én nagyon szeretem az ilyen jellegű romantikus történeteket (már megint a dráma..tudom...). Rengetegszer láttam már a filmet, és bevallom, még mindig tudok rajta sírni. A történetet először amúgy a tévében láttam, sokáig nem is tudtam a könyv létezéséről. Valahogy teljesen kiesett az életemből. Ahogy leesett a tantusz azonnal rávetettem magam, majd miután elolvastam odaajándékoztam az anyukámnak, akinek amúgy ez az egyik legkedvesebb története. Tavaly, mikor Magyarországon járt az írónő sikerült dedikáltatni vele a könyvet, szóval különleges helyet foglal el mindkettőnk szívében. Cecelia amúgy nagyon kedves volt, fáradhatatlanul dedikált, mindenkihez volt egy kedves szava. Voltak olyanok, akik az összes megjelent könyvét elvitték aláíratni, szóval nem volt semmi, de végig állta a sarat és folyamatosan mosolygott. 

Mikor megláttam, hogy jön a könyv folytatása bevallom, voltak kétségeim. Egyrészről nagyon kíváncsi voltam, hogy mi történik Holly-val, hogyan sikerült megküzdenie Gerry hiányával, azonban féltem attól is, hogy a folytatás erőltetett és nyögvenyelős lesz. Szerencsére nem így lett, szóval térjünk is rá a lényegre. 

Holly Kennedy biztonságos  és szépen felépített élete a feje tetejére áll, amikor „megtalálja” az Utóirat: Szeretlek Klub. A klub tagjait megihlette, amit Holly néhai férje, Gerry leveleiről hallottak, és arra az elhatározásra jutottak, hogy ők is búcsúüzenetet akarnak hátrahagyni szeretteiknek. Ezért felkeresik a lányt és a segítségét kérik. Holly egyvalamiben biztos: semmiképp nem hagyja magát visszarángatni mélységes gyászába, amelyen nagy nehezen túllépett. Hét évbe telt, mire újra összerakta és kitalálta magát, és szeretné tovább élni az életét. Ám rá kell döbbennie, hogy ha szeretünk valakit, mindig van még valami mondandónk…

Az a helyzet, hogy a félelmeim abszolút indokolatlanná váltak. Egyáltalán nem lett erőltetett a könyv, nagyon megszerettem a történetet és az új szereplőket is.

A cselekmény érdekes és szerethető volt. Kíváncsian vártam, hogy ki milyen ötlettel rukkol majd elő. Féltem, hogy ezeket az embereket elveszítjük majd a könyv során, de mégis húzott előre a szívem és csak úgy faltam a lapokat. 

Bár az elején kicsit idegesített Holly vacillálása, de aztán szépen lassan megértettem, hogy ez egy nehéz helyzet számára. Rájöttem, hogy bár lelkileg tényleg felemelő lehet ezeknek az embereknek segíteni, de ez egy hatalmas teher is számára, hiszen ha valaki ilyen szinten belevonódik mások életébe, akkor akaratlanul is érintett lesz érzelmileg és, ha ők eltávoznak az élők sorából, akkor az ember lelke darabjaira hullik szét. Nem volt könnyű a döntés számára, hiszen egyik oldalról szeretett volna segíteni az őt megkereső embereknek, másrészről pedig tudta, hogy a velük való találkozás és kapcsolattartás óhatatlanul is felszínre hozza a régen eltemetett érzéseket és a Gerry iránt érzett szeretetet és ragaszkodást. 

Egyszer már átélte, hogy elveszíti azt az embert, akit mindennél jobban szeretett így sem a családja, sem pedig új szerelme Gabriel nem tartotta jó ötletnek, hogy bevonódjon az ismeretlenek életébe. A kialakult helyzet rengeteg konfliktust szült.

A könyv szereplői remekül el lettek találva, egytől egyik szimpatikus és szerethető karakterek. 

Holly bár kifejezetten furcsán viselkedett, de abszolút szerethető karakter. Nagyon drukkoltam neki, hogy végre olyan életet éljen, amit megérdemel. Szerettem volna, hogy boldog legyen és megtalálja azt, ami igazán boldoggá és teljessé teszi az életét. 

Gabriel egy igazán törődő és jófej pasi, akinek nagyon fontos Holly boldogsága. Nincs könnyű dolga, folyamatosan küzd Gerry emlékével és szellemével, még akkor is, ha egyáltalán nincs oka erre. Miközben olvastam a könyvet azt gondoltam, hogy nagyszerű választás ez a pasi. Ha valaki, akkor ő biztos boldoggá tudja majd tenni Hollyt. Szerintem ennél nagyobb dicséret nem is kell, egy Gerry rajongótól. :)

Az Utóirat: Szeretlek klub tagjai mind-mind külön egyéniségek. Mindegyiküknek merőben más az élethelyzete, a kora, a betegsége, de még a gondolkodása is. Más dolgokat tartanak fontosnak, mindenkinek saját, egyedi elképzelése van az utolsó meglepetésükről. Egy valami azonban közös bennünk. Szeretnének maradandót alkotni, mely segítségével szeretteiknek enyhíthetik a távozásuk során maradott űrt és fájdalmat. Elfogadták már állapotukat, így az volt a céljuk, hogy a lehető legjobb közös emléket ajándékozhassák szeretteiknek, ami megkönnyíti számukra az elválást. 

Ahogy haladunk előre a könyvben, tanúi lehetünk a karakterek jellemfejlődésének. Nagyon tetszett, hogy a szereplők kölcsönösen inspirálták és segítették egymást. Egyrészről Holly hatalmas segítség volt a klubtagoknak. Mindenkinek megvolt a maga elképzelése, de a lány segítsége nélkül nehezen, vagy egyáltalán nem tudták volna megvalósítani az ötleteiket. Viszont Holly is nagyon sokat tanult a klubtagoktól. Segítségükkel sikerült átértékelnie és lezárnia a múltat, megtalálta azt a hivatást, melyre még Gerry is igazán büszke lehet. Gabriel is sokat fejlődött, ami kulcsfontosságú a kapcsolatuk szempontjából.

A kedvenc szereplőm egyértelműen Ginika volt. Az ő ereje és kislánya iránt érzett szeretete igazán csodálatraméltó volt számomra. Imádtam, hogy egy igazi szókimondó vagány csajszi, aki bármire képes azért, hogy mindent megadjon kislánya számára. Tetszett, hogy szép lassan megnyíltak egymásnak Holly-val és igazi mély kapcsolat alakult ki közöttük. 

A borító csodás, az egyik legszebb könyv lesz a polcomon. 

Összességében igazán megkedveltem ezt a könyvet. Nagyon féltem a folytatástól, de kellemesen csalódtam. A történet rendkívül megható és bizonyítja, hogy a szeretet ereje mindent legyőz. Támaszt és erőt nyújt még akkor is, ha szerettünk már fizikai valójában nincs velünk. Bár a kötet hangulata szomorkás, de senkit nem taszít mély depresszióba. Én nagyon örülök, hogy elolvashattam. Ha szerettétek a filmet, vagy a könyvet, mindenképpen szerezzétek be a folytatást. Szerintem nem fogjátok megbánni. 

Értékelés: 5/4,5

Ha az értékelés után úgy érzed, hogy ennek a könyvnek helye van a polcodon, akkor ITT tudod megrendelni. Ha pedig szeretnél beleolvasni, azt ITT teheted meg!


Fülszöveg

Holly Kennedy biztonságos élete a feje tetejére áll, amikor „megtalálja” az Utóirat: Szeretlek Klub. A klub tagjait megihlette, amit Holly néhai férje, Gerry leveleiről hallottak, és ők is búcsúüzenetet akarnak hátrahagyni szeretteiknek. Megkérik az özvegyet, segítsen nekik.Holly egyvalamiben biztos: semmiképp nem hagyja magát visszarángatni mélységes gyászába, amelyen nagy nehezen túllépett. Hét évbe telt, mire újra összerakta és kitalálta magát, és szeretné tovább élni az életét. Ám rá kell döbbennie, hogy ha szeretünk valakit, mindig van még valami mondandónk…Az Utóirat: Szeretlek! világsikerű könyv várva-várt folytatása.


Nyereményjáték

A mostani nyereményjátékunkban minden állomáson Cecelia Aherntől fogtok idézeteket találni. A feladatotok az lesz, hogy megfejtsétek, melyik könyvéből idéztünk, és beírjátok a könyv címét a Rafflecopter doboz megfelelő sorába.
Ne feledjétek, a beírt válaszokon már nem áll módunkban javítani. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.

IDÉZET

“Célozd meg a holdat. Nem baj, ha nem találod el. Legrosszabb esetben is a csillagok között leszel.”

a Rafflecopter giveaway

Állomások

12.10. Hagyjatok! Olvasok!
12.12. Könyvvilág
12.14. Csak olvass!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése