2019. december 13., péntek

Meik Wiking Az ​emlékteremtés művészete + Nyereményjáték


Sziasztok!

Kossuth Kiadó munkájának hála idén újabb Meik Wiking kötettel gazdagodhatnak a nagysikerű Hygge és Lykke könyvek kedvelői: a dán boldogságkutató ezúttal az emlékek fontosságára és milyenségére koncentrálva alkotta meg az idei szezon tökéletes takaróba burkolózva melegedős, teát szürcsölős olvasmányát. Ennek örvendezvén tíz bloggerünk döntött úgy, hogy egy turné keretein belül maga is nyomába ered az emlékeknek, úgyhogy tartsatok velünk extrahosszú turnénkon, és a végén akár a kötet egy példányával is gazdagabbak lehettek!


Nem tudom mennyire tudjátok rólam, de 2 éven át az ELTE-re jártam gyógypedagógia szakra, ahol kiemelt figyelmet szenteltek a pszichológia oktatásnak. Kevés ennél nehezebb vizsgám volt az életem során, pedig előtte már megcsináltam egy BA és egy MA képzést is egy másik egyetemen. Az egyik témakörünk az emlékezés és emlékezet volt, melyet kellő részletességgel és komolysággal vettünk. Nos, ha ezt a könyvet akkor olvastam volna, akkor sokkal könnyebben fel tudtam volna készülni a vizsgára és jobban megérthettem volna a fejezet lényegét. 

De hogy miért is írom ezt? Lássuk a mai könyvet.

A boldogságkutatás eredményeit felhasználva Meik Wiking erre tanítja meg olvasóit. Adatok és naplók, interjúk és globális felmérések, tanulmányok és pszichológiai kísérletek eredményeire támaszkodva ez a könyv megmutatja, hogyan készíthetünk tökéletes pillanatokat, olyanokat, amelyekre életünk végéig emlékezni fogunk. Olyanokat, amelyek átformálják énünket.

Apropó kutatás...tudtátok, hogy Magyarországon is zajlott 2019-ben boldogságkutatás? A nagyszabású projekt keretében a magyarokról  Boldogságtérkép került megrajzolása, amit Jobb Veled a Világ Alapítvány és az ELTE PPK Pozitív Pszichológiai Kutatócsoportja közösen végzett. A vizsgálat célja annak felmérése volt, hogy milyen és évről évre hogyan változik a magyar lakosság boldogság és globális jóllét szintje.  Boldogságtérképről leolvasható, hogy mely régiókban és megyékben milyen mértékben tartják boldognak magukat az emberek. A főbb eredményeket összegezve megállapíthatjuk, hogy a magyar lakosság boldogságszintje a 2016-ban és a 2017-ben mért értékekhez képest emelkedést mutat. Férfiak esetében statisztikailag nem szignifikáns minimális növekedés tapasztalható a boldogságszint 10 fokú skálán mért értékében és a Globális Jóllét mutatóban. A férfi lakosság mentális egészség szintje is minimális növekedést mutat, az előző évekhez mért értékekhez képest. Nők esetében a boldogságszint növekedés azonban szignifikáns és a Pozitív Mentális Egészség Szintje is nagyobb mértékben javult. 

Forrás: http://boldogsagprogram.hu/magyarorszag-boldogsagterkepe-2019
No de térjünk is vissza a könyvhöz. 

Meik Wiking könyvét én egyszerűen imádtam, a Hygge után kiemelt helyen lesz a polcomon Az emlékteremtés művészete is. A kötet csodás, nagyszerűen illusztrált kiadvány, melynek minden egyes oldalát imádtam. 

Kicsit úgy tekintettem rá, mint egy soft pszichológiai könyvre, hiszen Meik Wiking (amúgy imádom a nevét, lehet, hogy jó párszor leírom még nektek az értékelés során) a boldogságkutatás eredményeit felhasználva Meik Wiking erre tanítja meg olvasóit, hogy hogyan őrizhetik meg tudatosan a fontos emlékeit. Egy dallam, egy illat és maga a látvány is hozzájárulhat ahhoz, hogy minél tudatosabban és ügyesebben elraktározhassuk emlékeinket. Adatok és naplók, interjúk és globális felmérések, tanulmányok és pszichológiai kísérletek eredményeire támaszkodva ez a könyv megmutatja, hogyan készíthetünk tökéletes pillanatokat, olyanokat, amelyekre életünk végéig emlékezni fogunk. Olyanokat, amelyek átformálják énünket.

Nem mond olyat ez a kötet, amit amúgy ne tudnánk saját magunktól is. Természetesen mindenki tisztában van azzal, hogy ha ismételgeti a számokat, akkor azok jobban megragadnak a fejben, vagy azt, hogy úgy szerezhetünk emlékeket, ha különleges dolgokat csinálunk. Tudjuk, hogy az első alkalmak mindig különlegesek és azt is, hogy egy kép, vagy egy apró szuvenír segítségével előhívhatjuk legkedvesebb nyári emlékeinket. Meik Wiking könyve azért tetszett nekem igazán, mert tudatosította bennem a dolgokat. Olyan technikákkal ismerkedhettem meg az olvasás során, melyek segítségével biztos lehetek benne, hogy nem fognak elillanni a szép emlékeim, és majd 90 évesen a kandalló előtt ülve mosolyogva gondolok fiatalságomra. Rájöttem amúgy, hogy nagyon kell figyelnem, mert a könyvben azt írja Meik Wiking, hogy a dicső napjaim a végéhez közelednek. Vagyis nem azt mondja, hogy Anikó kedves...a dicső napoknak vége, mert jövőre betöltöd a harmincat..hanem azt, hogy ha megkérünk egy idős embert, hogy meséljen el egy igazán boldog pillanatot, biztos, hogy egy olyan emléket fog felidézni, ami 15-30 éves kora között történt. Ezt nevezik reminiszcenciaugrásnak. (Olyan bonyolult ez a szó, hogy tökéletes jelszó lenne belőle. )
Ezen a csodásan bonyolult és rendkívül lenyűgöző szón kívül még számos érdekes és izgalmas kutatásról ír az író. Nem mélyed el túlzottan a témában, így nem lesz tudományoskodó és unalmas, de kedvet csinál ahhoz, hogy ha érdekelnek a részletek, akkor rákeress és elmélyedj a témában. Nekem legalábbis kedvet csinált hozzá. 

A könyv szerintem csodás és nagyszerűen illusztrált, öröm volt számomra a lapozgatás. Meik Wiking stílusa engem mindig lenyűgöz, imádom a humorát. Néha kicsit fárasztó, néha túl sok...de van elég önismeretem és tisztában vagyok vele, hogy hasonló poénokat részesítik én is előnyben. Mikor már vagy ezredjére nevettem fel olvasás közben Miklós megjegyezte, hogy nem számított rá, hogy ilyen vicces ez a könyv. A kezébe adtam, hogy oké...olvassa el ezt a két oldalt és mindenre rájön. Elolvasta majd kényszeredetten mosolyogva visszaadta, hogy igen...aha...ez pont nekem való kötet. Megkérdeztem, hogy most mért mond ilyet, szerinte ez nem vicces? Mondta, hogy de...annyira, mint én. Minek az embernek ellenség....

Összességében nagyon szerettem ezt a könyvet, stílszerűen azt kell mondanom, hogy nagyon hygge élmény volt az olvasása. Kényelmesen elhelyezkedtem az ágyon, a kedvenc takarómat is magamra terítettem és fincsi teát kortyoltam közben. Imádtam már magát az olvasás élményét is. Nem rohantam, nem görcsöltem rá, hogy mit fogok írni, egyszerűen csak élveztem Meik Wiking stílusát. Nem hiszem, hogy ez a könyv fogja megváltani a világot, de nekem igazán inspiráló olvasmány volt. Minden oldala egy kincs volt számomra, csak ajánlani tudom nektek.

Értékelés: 5/5

Ha az értékelés után úgy érzed, hogy ennek a könyvnek helye van a polcodon, akkor ITT tudod megrendelni.

Fülszöveg

Némelyik nap csak úgy tovatűnik anélkül, hogy bármi nyomot hagyna, de vannak olyan napok, amelyekre egész életünkben emlékszünk.
Emlékszel az első csókra? A legfinomabb ételre, amit valaha kóstoltál? Vagy a frissen nyírt fű illatára egy verőfényes nyári napon?
Ha valami ingerli az érzékszerveinket, ha igába fogjuk az első élmények erejét, ha tudatosítjuk magunkban érzéseinket és érzelmeinket, valószínűleg sikerül megőrizni a boldog emlékeket.
De milyen összetevők alkotják ezeket a boldog emlékeket? Miért van az, hogy egy dallam, egy illat, egy íz vissza tud minket röpíteni valamihez, amiről azt hisszük, rég elfelejtettük? Meg lehet tanulni, hogyan alkossunk boldog emlékeket, és hogyan őrizzük meg ezeket mindörökre?
A boldogságkutatás eredményeit felhasználva Meik Wiking erre tanítja meg olvasóit. Adatok és naplók, interjúk és globális felmérések, tanulmányok és pszichológiai kísérletek eredményeire támaszkodva ez a könyv megmutatja, hogyan készíthetünk tökéletes pillanatokat, olyanokat, amelyekre életünk végéig emlékezni fogunk. Olyanokat, amelyek átformálják énünket.

Nyereményjáték

Meik Wiking legújabb kötete az emlékekre, ezek megőrzésére és teremtésére koncentrál, ezért ezennel blogturnénkon is rendhagyó feladatokkal készülünk számotokra, továbbgondolva kissé Az emlékteremtés művészetének témáját. Nem lesznek cseles feladványok, sem képek, sem elrejtett betűk vagy idézetek - nem, ezúttal arra kérünk Benneteket, hogy osszatok meg velünk egy-egy szeletet az emlékeitekből: minden állomáson találhattok majd egy emlékekkel kapcsolatos kérdést, a feladatotok csupán annyit, hogy egy-két szóban válaszoljatok! A turné végén egy szerencsés gazdagabb lehet a könyv egy példányával!
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

KÉRDÉS

Hány éves korodban élted át eddigi életed legszebb élményét?


a Rafflecopter giveaway


Állomáslista

2019.12.03. Flora the Sweaterist
2019.12.05. Never Let Me Go
2019.12.07. Zakkant olvas
2019.12.09. Olvasónapló
2019.12.11. Spirit Bliss Sárga könyves út
2019.12.13. Csak olvass
2019.12.15. Szofisztikált macska
2019.12.17. Könyv és Más
2019.12.19. Nem félünk a könyvektől
2019.12.21. Readinspo

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése