2019. december 2., hétfő

Stephanie Garber: Legendary + Nyereményjáték




Sziasztok!

A Kolibri Gyerekkönyvkiadó vette át a Caraval sorozat folytatásának kiadását, mely Legendary címmel jelent meg Stephanie Garber tollából, és ismét óriási siker világszerte. Népszerűségét az is bizonyítja, hogy finalista volt a Goodreads Choice Awards 2018-as szavazásán: A legjobb young adult fantasy és sci-fi könyvek versenyében.  Kövesd végig a három állomásos blogturnét, ha a játék során minden kérdése jó választ adsz, megnyerheted a könyvet a kiadó felajánlásában.


A Caraval nagyon sokáig állt a polcomon, sokáig halogattam az olvasását. Aztán mikor belekezdtem az olvasásba rájöttem, hogy címeres ökör voltam. Sokkal hamarabb is nekiállhattam volna a könyv olvasásának. De aztán rájöttem, hogy nem is olyan nagy baj, hogy nem a megjelenés után azonnal ugrottam neki a könyvnek. Tudjátok…mindig azt mondják, hogy minden rosszban van valami jó. Az én halogatásom legnagyobb előnye az volt, hogy nem kellett éveket várnom a kötet folytatására. Nagyon megszerettem a sorozat első részét, így a Legendary is a kívánságlistám elején volt.

De miről is szól a könyv? Lásssuk!

Donatella a Caraval varázslatos világában végleg megszabadult zsarnok apjától, és a nővérét, Scarlettet is megmentette egy baljós házasságtól. Igazán lenne mit ünnepelnie a Dragna lányoknak, de Tella még korántsem szabad. Még a játék előtt, végső kétségbeesésében egyezséget kötött egy bűnözővel, és most olyasmivel tartozik neki, amit eddig soha senki nem tudott megszerezni. Ki kell derítenie Legend valódi nevét! Erre azonban csak egyetlenegy esélye van: meg kell nyernie a Caravalt. Tella tehát második alkalommal is beleveti magát a legendás versengésbe. Keresztezi egy gyilkos trónörökös útját, belebonyolódik egy elátkozott szerelembe, valamint a titkok kusza hálójába… amivel bajba sodorja Scarlettet is.

A Caraval mindig is bátorságot, ravaszságot és áldozatokat követelt. Ám ezúttal még többet kér a játék: ha Tella nem tudja teljesíteni, amit az alkuban ígért, és nem szolgáltatja ki Legend igazi nevét, mindent elveszít – talán még az életét is. De ha nyer, Legend meghal, és a Caraval örökre megsemmisül.

Bár anno az első résznél a könyv elején még voltak fenntartásaim a történettel kapcsolatban, a második rész már az elején beszippantott. Bevallom normál esetben, ha Donatella nevét meghallom, minden egyes alkalommal Kiszel Tünde úszik el a lelki szemeim előtt a naptárját lobogtatva, azonban a Legendary olvasása közben ez mégsem jutott egyszer sem az eszembe.

Tella egy erős és szimpatikus karakter, akinek helyén van a szíve és az esze is. Rendkívül összetett karakter. Véleményem szerint sokkal jobb főhős, mint amilyen a nővére volt…vagy legalábbis én határozottan jobban kedveltem őt. Tettre kész, bátor, vagány, vakmerő lány, aki nem fél a kihívásoktól és a kalandoktól. Ugyanakkor rendkívül sebezhető és szeretetreméltó. Nagyon tetszett benne a kettősség. Egyik oldalról vágyik a szeretetre, másik oldalról azonban retteg és menekül előle. Fél attól, hogy ha valakinek odaadja a szívét, az kíméletlenül összetöri. Nem tud megbízni senkiben sem a nővérén kívül. A történet során komoly jellemfejlődésen megy keresztül, remélem a harmadik részben még sok érdekes dolog történik majd vele.

Dante és Jacks nagyon jól eltalált szereplők lettek. Nagyon megkedveltem mindkettejüket.

Dante egy igazi csibész, akinek már rendkívül sok lánnyal volt dolga. Tekintetéből folyamatos melegség árad, egyszerűen tagadhatatlan és vitathatatlan közte és Tella között a kémia. Nagyon szerettem a párbeszédjeiket és évődéseiket. Bár elsőre egy link és nemtörődöm rosszfiúnak tűnik, de aztán szép lassan rájövünk, hogy jóval több minden rejlik ebben a fiúban, mint hogy sejtettük.

Ezzel szemben Jacks maga a hidegség és kimértség. Tekintetéből zord távolságtartás árad. Igazi negatív karakter, akinek nem túl sok pozitív tulajdonsága van. Mindezek ellenére hihetetlenül érdekes és komplex karakternek tűnik. Biztos vagyok benne, hogy a következő részben hatalmas meglepetést fog okozni.  

Őszintén szólva én egyszerűen imádtam ezt a könyvet. A történet rendkívül fordulatos és izgalmas volt, néha csak úgy kapkodtam a fejemet. Caraval világa ismét lenyűgözött, az új helyszín is misztikus és nagyszerű volt. A Fátumok megjelenése meglepő és izgalmas fordulatot  hozott, egyszerűen nem tudtam letenni a kezemből a könyvet. Nagyon érdekelt a történetnek az új szála is, de Tella és Dante kettőse is sok izgalmat tartogatott. Sajnos Scarlett és Julian párosa kissé a háttérbe szorult, de nagyon kíváncsi vagyok, hogy mi történik majd velük a harmadik részben.

Azt éreztem végig a könyv olvasása során, hogy ez a Caraval teljesen más, mint amilyen az első részben volt. A csillogó díszlet és játék mögött egészen mást véltem felfedezni. Ez már nem egy egyszerű játék, ez maga a valóság. Tellának pedig egyáltalán nem volt könnyű dolga, hiszen egy igen érdekes helyzet középpontjába került.

A könyv borítója csodálatos, az egyik legszebb könyv a polcomon. Nagyon szépen és igényesen kivitelezett kötet, hatalmas pirospont a kiadónak. Nagyszerű érzés, amikor egy csodálatos könyv igényes külsővel van megáldva.

A könyv bár vaskos, de senki ne ijedjen meg tőle, szupergyorsan lehet haladni. Egyrészről kevés szöveg van egy oldalon, másrészről pedig egy idő után úgy beszippant a játék, hogy le sem akarod majd tenni a kezedből a könyvet.



Összességében engem teljesen elbűvölt másodjára is Caraval világa. A Legendary teljesen beszippantott és alig tudtam letenni. A sok titok, a nyomozás és az egész játék hatalmas hatással volt rám. Én imádtam! Alig várom már, hogy mit hoz nekünk a folytatás.


Értékelés: 5/5

Ha az értékelés után úgy érzed, hogy ennek a könyvnek helye van a polcodon, akkor ITT tudod megrendelni.



Fülszöveg


Egy összetört szív. Egy megfizetendő adósság. Egy vérre menő játék.
Donatella Dragna a Caraval varázslatos világában végleg megszabadult zsarnok apjától, és a nővérét, Scarlettet is megmentette egy baljós házasságtól. Lenne mit ünnepelnie a Dragna-lányoknak – de Tella még nem szabad.
Még a játék előtt, végső kétségbeesésében egyezséget kötött egy bűnözővel, és most olyasmivel tartozik neki, amit eddig soha senki nem tudott megszerezni. Ki kell derítenie a Caraval mester, Legend valódi nevét! Erre csak egyetlenegy esélye van: ha megnyeri a Caravalt.
Tella tehát második alkalommal is beleveti magát a legendás versengésbe, és ezzel keresztezi egy gyilkos trónörökös útját, belebonyolódik egy elátkozott szerelembe, valamint a titkok kusza hálójába… amivel bajba sodorja Scarlettet is.A Caraval mindig is bátorságot, ravaszságot és áldozatokat követelt. Ám ezúttal még többet kér a játék: ha Tella nem tudja teljesíteni, amit az alkuban ígért, és nem szolgáltatja ki Legend igazi nevét, mindent elveszít – talán még az életét is. De ha nyer, Legend meghal, és a Caraval örökre megsemmisül. Isten hozott újra a Caravalban… a játék még csak most kezdődik igazán!



Nyereményjáték

A három állomáson egy-egy  jellemző tárgyról láthatsz képet, melyek a könyvben is szerepelnek, akár szimbólumként is felfoghatók. A feladat nagyon egyszerű, nincs trükk, nevezd meg, amit a képen látsz, és írd be a rafflecopter doboz megfelelő sorába!  A nyerteseknek 72 óra áll rendelkezésre jelentkezni a megküldött e-mailre. Ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. Figyelem! A kiadó kizárólag magyarországi címre postáz!


a Rafflecopter giveaway

Résztvevő blogok

11.30  Kelly és Lupi olvas
12.02  Csak olvass!
12.04  Fanni’s Library

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése