2020. január 9., csütörtök

Best of 2019



Sziasztok!

Képzeljétek, 2019-ben 80 könyvet olvastam el, ami azt jelenti, hogy megdupláztam a 2018-as eredményemet. Ez hihetetlen nagy dolog volt számomra, álmomban sem gondoltam volna, hogy egyszer elégedett leszek az olvasott könyvek mennyiségével. Idén szeretném elérni a bűvös 100-as számot, remélem sikerülni fog. 

Nagyon sokféle könyvet olvastam. A szépirodalomtól kezdve, a meséken át a fantasy könyvekig szinte minden műfaj képviseltette magát a polcomon és a kezemben. Tudatosan igyekeztem bővíteni a repertoáromat, így többször is kiléptem a komfortzónámból. Olvastam thrillert, képregényt, még igazi csajos könyveket is. Próbáltam kicsivel kevesebb drámát olvasni, de bevallom nektek ez nem igazán jött össze. Még mindig ez a kedvenc műfajom, ahogy ezt a tavalyi kedvencek alapján is látni fogjátok.

Először egy Top 10-es listát akartam csinálni, de rájöttem, hogy egyszerűen esélytelen. Túl sok nagyszerű könyvet olvastam a tavalyi év során, így esélytelen csak 10 kötetet kiemelni.
No de nem is szaporítom tovább a szót, lássuk a kedvenceimet.

Carlos Ruiz Zafon: A szél árnyéka



Egy kedves ismerősöm ajánlotta a könyvet, a fülszöveg pedig azonnal megtetszett. A kötet vastagsága miatt sokáig halogattam az olvasást, de tavaly januárban ez volt az egyik első, amit a kezembe vettem. Egyszerűen imádtam. Nagyon kényes vagyok a kedvenceim listájára, de ez a történet azonnal belopta magát a szívembe. Zseniális, nagyszerű, tökéletes! Csak szuperlatíviszokban tudok beszélni róla, remélem a többi részt is hamarosan sorra tudom keríteni.

Kavagucsi Tosikadzu: Mielőtt ​a kávé kihűl 



A Mielőtt a kávé kihűl egy igazán kedves és végtelenül bájos történet, mely a maga egyszerűségével és stílusával azonnal magával ragadja az olvasóját. Könnyen és gördülékenyen olvasható a könyv, azonban a japán nevek szokatlansága miatt időbe telik, míg az ember ráérez arra, hogy ki-kicsoda. Igazi gondolatébresztő olvasmány, ami teljesen joggal nyerte el mindenki tetszését. Én egyszerűen imádtam, és úgy érzem, hogy joggal került ez a kötet is a kedvenceim listájára.

Ernest Cline: Ready ​Player One 



A Ready Player One egy remek és hihetetlenül jól megírt történet. A 80-es évek kultúrájával átitatott világ szerintem egyszerűen zseniális. Őszintén szólva, kb 5-10%-át ismertem a könyvben megnevezett internetes játékoknak, zenéknek és filmeknek (a 90-es évek gyermeke vagyok… :)), de igazából ez egy másodpercig sem vett el az olvasás élményéből. Izgalmas, remek, pörgős sztori, én nagyon szerettem.

Christelle Dabos: Rejtélyes ​eltűnések a Holdvilágban
Christelle Dabos: Bábel emlékezete



Már sokszor mondtam nektek, de egyszerűen imádom A tükörjáró sorozatot. A történet izgalmas és fordulatos, a karakterek nagyszerűek és szimpatikusak. A felépített világ csillagos 5-ös, az írónő egy zseni. Ha a mérete miatt visszarettentetek eddig a sorozat elolvasásától, akkor megnyugtatlak titeket. Észre sem veszitek és már végeztetek is a könyvvel. Sajnálni fogjátok, hogy nincsen benne több fejezet. Imádom, alig várom a negyedik részt.

Sofia Lundberg: Az ​elveszett nevek füzete



Hatalmas meglepetés volt számomra ez a könyv, egyszerűen imádtam. Bevallom, hogy még soha nem hallottam róla, de még az üzletekben sem jött túl sűrűn szemben velem a borítója. Egy nap azonban a moly.hu-n olyan szerencsesütit kaptam, ami ebből a könyvből tartalmazott idézetet. Sejtettem, hogy nem lesz egy könnyed olvasmány és abban is biztos voltam, hogy meg fogja viselni a lelkemet. Csodálatos, megható, fájdalmas történet. Nagyon megrendítő könyv, abszolút az én világom volt. Nem lehetek eléggé hálás a sorsnak, hogy elém sodorta ezt a történetet. 

Liane Moriarty: Hatalmas ​kis hazugságok




Ez a könyv már nagyon régóta lapul a könyvespolcon, de valahogy soha nem jutottam el odáig, hogy elolvassam. A könyv témája, és műfaja abszolút nem az én világom, nem szerepelt a listámon. Az, hogy végül a kezembe vettem csakis nektek köszönhető, Ti szavaztátok számomra, így ezzel léptem ki a komfortzónámból. Hihetetlenül hálás vagyok nektek. Nagyon szerettem ezt a könyvet. Lebilincselő, izgalmas és egyszerűen zseniális volt. Bár a történetet ismertem, de még így is tövig rágtam a körmöm, hogy mi is fog történni a könyvben. Az egyik legmeghatározóbb történet volt, amit mostanában olvastam.

Margaret Atwood: A ​szolgálólány meséje



El kell mondanom, hogy ez a könyv a lelkem mélyéig hatolt. Megdöbbentett, sokkolt és teljesen szétestem tőle. Fontos könyv, amit mindenkinek olvasnia kell! Azoknak a nőknek, akik számára fontos az egyenjogúság és azoknak a férfiaknak, akik tisztelik a nőket. Azoknak, akik azt gondolják, hogy a nőnek a tűzhely mellett van a helye, de azoknak is, akik csak úgy élnek bele a nagyvilágba és nem foglalkoznak senkivel és semmivel magukon kívül. Azoknak, akik szerint a nő életének egyetlen értelme, ha gyermek(ek)nek ad életet, és azoknak is, akik elhatározták, hogy soha nem akarnak gyermeket szülni.

Holly Ringland: Szirmokba ​zárt szavak



A Szirmokba zárt szavak című könyvre az Alexandra Kiadó oldalán figyeltem fel. Bevallom, először nem is olvastam el, hogy miről szól, annyira elvarázsolt a borító. Nem sűrűn szoktam csak a borító alapján ítélni, de azonnal beleszerettem a kötetbe. Egyszerűen imádtam ezt a könyvet. Elgondolkodtató és nagyszerű olvasmány a sorsról és arról, hogy ezek mennyire örökölhetők, milyen módon ívelnek generációkon át. Egy igazán megható és katartikus történet, melyet a virágok kellően hangulatossá és varázslatossá tesznek.

Martha Hall Kelly: Orgonalányok 



A könyv megtörtént eseményeken alapul. Az írói stílus nagyszerű, csak úgy faltam a lapokat. Egyszerűen imádtam a történetet. Bár nem egy rövid olvasmány, de minden másodpercét imádtam a könyvnek. Általa egy olyan szegmensét ismertem meg a II. világháborúnak, amiről eddig egyáltalán nem, vagy csak keveset tudtam. Nagyon szép történet, melyben az emberi kitartás kapja a legfőbb szerepet. Bemutatja, hogy bár nagyon nehéz elengedi a háború borzalmait, azonban ahhoz, hogy valaki normális életet élhessen, muszáj túllépni a múlt árnyain és elengedni a felgyülemlett fájdalmat.  Ugyanis a túlélők csak így élhetnek teljes életet. Nagyon szerettem ezt a könyvet, határozottan új kedvencet avattam.

Ruta Sepetys: Tengerbe ​veszett könnyek



A könyvben három élet, három sors keresztezi egymást. Nagyon nehéz megszólalni a kötet olvasása után, hiszen mindig nehéz az embernek összeszedni a gondolatait, ha olyan történettel találja szemben magát, ami megtörtént esetet dolgoz fel. A cselekményvezetés hibátlan, a feszültségkeltés mesteri, tényleg csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a könyvről. A karakterek igazán nagyszerűek, egyet leszámítva szimpatikusak és szerethetőek. Mind a történet főszereplői, mind pedig a mellékszereplői különös gonddal megalkotott személyek. A könyv az egyik pofont adja a másik után, mégis kitartóan arra koncentrálunk, hogy a szívünknek kedves személyek éljék túl ezt a katasztrófát. Csodálatos, lenyűgöző és egyszerűen zseniális ez a könyv.

Nyáry Luca: Vigyázat, ​törékeny!



A Vigyázat törékeny! az a könyv, amit akkor is elolvastam volna, ha vállaltam volna turnét vele. A kötet nyelvezete mérhetetlenül hiteles, egyáltalán nem volt mesterkélt. Nagyon jó volt olvasni. Egyszerűen letehetetlen volt számomra ez a történet, csak úgy faltam a lapokat. Mérhetetlenül izgultam Zsófiért, szerintem még soha egy szereplőnek sem drukkoltam ennyire. Nagyon szerettem volna őt boldognak látni. Hihetetlenül megkedveltem a karakterét. Nem tudtam minden lépésével egyetérteni, de sokszor megértettem őt. A Vigyázat, törékeny! egy nagyszerű és zseniális történet, az érzések mélyrehatóak és érzékletesek, a karakterek sokrétűek és igazán komplexek. Tényleg csak szuperlatívuszokban tudok beszélni Luca könyvéről.

Ahogy látjátok nem tudtam 10 kedvencet összegyűjteni, szóval egy TOP 12-es listát készítettem végül el. Van még pár könyv, amit nagyon szerettem, de nem fértek be az első helyekre, viszont arra jutottam mindenképpen szeretném veletek megosztani a borítójukat.


 

  


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése