2020. január 9., csütörtök

Ilyen volt 2019...



Sziasztok!

Végre eljutottam oda, hogy összefoglaljam nektek, hogy milyen is volt a tavalyi évem.

Nagyon sok minden történt velem, így nem is tudom, hogy hol kezdjem a dolgokat. Voltak boldog pillanataim, de akadtak kellemetlen és fájdalmas dolgok is 2019-ben. No de nem is csigázlak titeket, lássuk a medvét.

Tavaly 80 könyvet olvastam el, ami azt jelenti, hogy megdupláztam a 2018-as eredményemet. Ez hihetetlen nagy dolog volt számomra, álmomban sem gondoltam volna, hogy egyszer elégedett leszek az olvasott könyvek mennyiségével. Idén szeretném elérni a bűvös 100-as számot, remélem sikerülni fog. 

Nagyon sokféle könyvet olvastam. A szépirodalomtól kezdve, a meséken át a fantasy könyvekig szinte minden műfaj képviseltette magát a polcomon és a kezemben. Tudatosan igyekeztem bővíteni a repertoáromat, így többször is kiléptem a komfortzónámból. Olvastam thrillert, képregényt, még igazi csajos könyveket is. Próbáltam kicsivel kevesebb drámát olvasni, de bevallom nektek ez nem igazán jött össze. Még mindig ez a kedvenc műfajom. Majd láthatjátok a kedvenc könyveim listáját is a tavalyi évről. :)

Határozottan kijelenthetem nektek, hogy sok minden miatt lehetek hálás az Instagramnak. 

Először is rengeteg nagyszerű embert ismerhettem meg. Sokáig magányosan tengettem napjaimat a bookstagram világában, nem barátkoztam senkivel. No nem azért, mert antiszociális lennék, csak  egyszerűen féltem kapcsolatot létesíteni másokkal. Aggódtam, hogy senki nem akar majd velem beszélgetni és teher leszek mindenki számára. A képeimet gyengének, az írásaimat pedig egyszerűen bénának tartottam. Attól tartottam, hogy soha senki nem fogja értékelni a munkámat. Nem nagyon volt önbizalmam, így másokkal sem mertem beszélgetést kezdeményezni. 
Aztán telt múlt az idő és rájöttem, hogy mekkora marha vagyok. Mármint nem...magamat még mindig nem tartom hatalmas eresztésnek, de végre volt bátorságom másoknál kezdeményezni. Ennek hála rengeteg nagyszerű embert ismerhettem meg, akiket mostanra már nyugodt szívvel nevezhetek barátnak. Mindegyik leányzó egytől-egyig nagyszerű ember és hihetetlenül boldog vagyok, hogy megismerhettem őket. Helén (@readingismyhappiness), Dorka (@dsheavenofbooks), Fanni (@fannislibrary), Evi (@myrelationshipwith) és Bogi (@bookworm_photographer_) a legkedvencebb lányaim ever és hihetetlenül hálás vagyok a sorsnak, hogy megismerhettem őket. 

Az oldalam végre elérte a 2.000 követőt, ami hihetetlenül nagy eredmény számomra. Soha nem gondoltam volna, hogy ennyi ember fog engem egyszer követni. A sok szeretet, amit Tőletek kapok, egyszerűen leírhatatlan érzés. Amikor valaki azt írja, hogy miattam, az én ajánlásomra olvasott el egy könyvet, az többet jelent számomra mindennél. 

Hatalmas lépés volt az is, hogy kezdetben light tagként, év végére pedig már teljes jogú tagként erősíthetem a Blogturné csapatát. Nagyon hálás voltam ezért a lehetőségért is, a tagság nagyban hozzájárult ahhoz, hogy elérjem a 80 elolvasott könyvet. A csapatnak hála még több emberhez tudom eljuttatni az írásaimat, ez pedig igazán sokat jelent számomra. 

Apropó blog...tavaly tudatosan törekedni kezdtem arra, hogy rendszeresen írjak az oldalamra, így végre eljutottam oda, hogy szinte minden könyvemről írtam, amit az év során olvastam. Nagyszerű dolog ez számomra, hiszen egyszerűen imádok írni. Remélem, hogy jövőre is ilyen aktív tudok majd lenni és még többen kapnak majd kedvet az adott könyvek elolvasásához. Természetesen a sok bejegyzés is a Blogturné csapatához köthető, hiszen a könyvekért cserébe mindenről írnom is kellett. Bár nagyon melós dolog volt, de így nem lustultam el és nem halogattam a könyvek elolvasását sem. Ami amúgy nagyszerű, mert így is rengeteg olvasatlan könyv várja a polcon, hogy végre a kezembe kerüljön. 

A tavalyi évem egyik legjelentősebb eseménye az volt, hogy végre eljutottam Spanyolországba. Hatalmas vágyam vált ezzel valóra, hiszen kiskorom óta az ország szerelmese voltam. Egyszerűen imádtam Barcelonát, remélem egyszer még visszajutok oda.

A sok nagyszerű dolog mellett természetesen történtek velem kevésbé kellemes dolgok is. Először is kiiratkoztam az egyetemről. Nem sokan tudjátok, de 2015-ben megszereztem már a mesterdiplomámat szociológiából és nem találtam a helyem az egyetem után. Úgy gondoltam, hogy nekiállok egy újabb alapszaknak, így elkezdtem gyógypedagógiát tanulni. 2 évig bírtam csinálni a sulit munka mellett, de a 2. évben kicsit megrogytam. Az új munkahelyem nagyobb feladat volt számomra, mint előtte gondoltam és egyszerűen képtelen voltam mellette még a tanulmányaimra is koncentrálni. Teljesen szétestem, nem volt életem. Sokat betegeskedtem, ezért úgy döntöttem, hogy nincs szükségem egy ekkora teherre, inkább hagytam az egészet a fenébe. Könnyű dolgom volt, hiszen már volt előtte egy alap és egy mesterszakos diplomám is, így nem vágott nagyon mellbe senkit, hogy otthagytam az egyetemet. Ami igazán fáj az az, hogy a kiiratkozás miatt megszakadt a kapcsolatom a szaktársaimmal. Én próbálkoztam (bár talán nem eléggé) tartani továbbra is velük a kapcsolatot, de úgy éreztem, hogy már nincs szükség a társaságomra. Kimaradtam mindenből és szépen lassan már nem akartak velem találkozni. 

Egy közeli barátommal is megszakadt a kapcsolatom. Nem igazán értem az okokat, hiszen az esküvőmön még rendkívül lelkes volt és minden indoklás nélkül lépett ki az életemből. Egyik pillanatban még beszélgettünk, utána meg már szóba sem állt velem. Nem értettem a dolgot, de nagyon fáj, hogy így alakult.

Elvesztettem egy közeli hozzátartozómat, akinek a halála megviselte az egész családot. Novemberben volt a temetés, azóta sem jöttünk helyre. A dolgokat tetézi, hogy nagymamám is nagyon beteg lett, így december végén életmenő műtétre volt szüksége. (Emiatt is tűntem el az oldalról egy időre, képtelen voltam képeket posztolni, vagy kommunikálni.) A nagypapám sincs a legjobban, így abszolút nem vagyunk könnyű helyzetben. 

Ahogy láthatjátok nagyon sok dolog történt velem a tavalyi év során, remélem egyáltalán nem untátok meg a kis írásomat. Remélem idén is rengeteg nagyszerű képpel és bejegyzéssel jelentkezhetek majd, és továbbra is itt lesztek majd és támogattok. 

Vigyázzatok magatokra, olvassatok sokat!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése