2020. május 3., vasárnap

Anyák napi blogturné



Sziasztok!

Rendhagyó blogturnénk keretében szeretnénk köszönteni azokat, akik a legfontosabbak az életünkben: az Édesanyákat. A tizenkét állomáson egy sajátos book tag formájában válaszolunk különböző kérdésekre, természetesen olyanokra, amik kapcsolódnak a könyvekhez és az anyukákhoz is. Sőt, néha az édesanyáink is megszólalnak majd, így megtudhattok egy-két igazán személyes dolgot bloggereinkről. Tartsatok velünk, ünnepeljétek ti is ezeket a csodálatos Nőket, és nyerjétek meg a bloggereink által felajánlott nyereménykönyveket!





ANYÁK NAPI BOOK TAG

Ki a kedvenc könyves anyukád/nagymamád?

Nem ismerek túl sok filmes anyukát, vagy legalábbis nem túl sok maradt meg az emlékezetemben. Egy karakter azonban igazán szimpatikussá vált és úgy gondolom méltán nevezhetem őt a kedvenc könyves anyukámnak. Aki pedig nem más, mint Molly Weasley. 
Ő egy igazán kedves, gondoskodó, édesanya, aki bármit megtenne a családjáért. Ha a gyermekeiről van szó, igazi anyatigrissé változik. Hatalmas kedvenc. 

Melyik könyvszereplőre szeretnél hasonlítani, ha szülővé válsz?/ Melyik könyvszereplőre hasonlítasz anyukaként? 

Nem tudom, ha igazán unalmas szeretnék lenni, akkor Molly Weasleyt mondanám itt is. De az az igazság, hogy én nem egy könyvszereplőre szeretnék majd hasonlítani, hanem a saját anyukámra. 

Ha adoptálhatnál egy könyves karaktert, kinek az anyukája lennél legszívesebben?

Ez egy nagyon nehéz kérdés. Szerintem Thedore Finch anyukája lennék jelenleg a legszívesebben. Sokkal jobban figyelnék erre a fiúra, mint a saját édesanyja és felismerném a jeleket. Vigyáznék rá és minden segítséget megkapna, hogy boldog és teljes életet élhessen. 

Volt olyan könyv, amit anyukád nem engedett elolvasni?

Nem emlékszem ilyesmire. Ahogy ő fogalmazott, nem volt soha semmi, amit tiltani kellett volna nekem. 

Egy könyv amit te szerettettél meg anyukáddal.

Nagyon sok ilyen könyv van, de például ide sorolható a Mielőtt megismertelek és a Daringham Hall sorozat.

Egy könyv amit anyukád szerettetett meg veled. 

A legtöbb csíkos és pöttyös könyv ebbe a kategóriába sorolható. Miatta szerettem meg és ismertem az Üvöltő szeleket, A Jane Eyre-t, a Büszkeség és balítéletet, de hatalmas kedvencem lettem a Születésnap és az Aranyeső is. 

Mi anyukád kedvenc könyve?

Nagyon szereti  Janikovszky Éva felnőtteknek szól könyveit, és A lámpás hölgy című kötetet. Kifejezetten szerette a Mielőtt megismerteleket is. Nagyon nagy kedvence volt gyerekkorában az Aranyeső, a Születésnap és az Álarcosbál is.

Van olyan könyv, amit mindketten olvastatok?

Nagyon sok ilyen könyv van, utoljára az Utóirat: még most is szeretlek! című könyvet olvasuk közösen. 

Egy könyvcím, ami a legjobban jellemzi anyukádat/nagymamádat

Ahogy ránéztem a könyvespolcokra a következő két címen ragadt meg a szemem: Veled minden hely ragyogó és a Nagyszerű nők. Ezzel a két címmel tökéletesen le lehet írni szerintem az én anyukámat. 
A nagymamámat 3 hónapja vesztettem el rendkívül váratlanul. Amikor ránéztem a polcra A láthatatlan fény volt az első, amin megakadt a szemem. 

Kiskorodban milyen könyveket olvasott neked anyukád?

Nagyon sok mesét olvasott nekem anyu. Nagyon szerettem a Disney meséket, de volt Grimm és Andersen gyűjteményünk is. Ezen kívül Benedek Elek volt még nagy kedvencem. 
Az egyik kisgyerekkori könyvem A három nyúl volt, azt rongyosra olvasták nekem a szüleim. 

Anyukád melyik könyvszereplőre hasonlít?

Molly Weasley....az én anyukám a legjobb a világon, szóval természetesen a legjobb könyves anyukára hasonlít a legjobban. 

Ha édesanyáddal egy napot eltölthetnél egy könyv világában, melyik lenne az?

Csakis a Harry Potter világába mennénk. Nem vagyok biztos abban, hogy repesne a boldogságtól, de szerintem tetszene neki. Tudja, hogy nekem ez lenne a legnagyobb vágyam, szóval biztos vagyok benne, hogy nem ellenezné a dolgot. Szerintem jól érezné magát ő is az Abszol úton, vagy Roxmortsban. 

Ki anyukád kedvenc írója?

Janikovkszy Évát nagyon szereti, de nem vagyok biztos abban, hogy van kedvenc írója. Nekem sincs, szóval lehet, hogy ez egy családi vonás. :)

Szoktatok anyukáddal könyvadaptációkat nézni, és figyelni az eltéréseket?

Igen, rengeteg adaptációt láttunk már, szeretjük ezeket a filmeket. Az eltéréseket nem igazán szoktuk megfigyelni, csak élvezzük a közös mozizást. 

Szoktatok könyvet ajándékozni egymásnak az édesanyáddal? Mit adtál/kaptál legutóbb?

Igen, bár tudom, hogy nem igazán őszinte a mosolya, amikor megint könyvet kérek. Tudja, hogy áldatlan állapotok uralkodnak a könyvespolcon, szóval nem szívesen járul hozzá a káoszhoz. Meg aztán mióta ennyit blogolok nem is igazán tudok milyen könyvet kérni, hiszen amit szeretnék, azt be is szerzem azonnal magamnak. Utoljára karácsonyra kaptam az új Nyáry Krisztián könyvet, annak nagyon örültem. 
Azt hiszem, hogy utoljára egy Bálint gazdás könyvet adtam neki, mert nagyon szeret a kertben molyolni és az Utóirat: még most is szeretlek! című könyvet, mert az elsőt imádta. 

Melyik könyves szerelmedet nem mutatnád be anyukádnak/nagymamádnak, és miért nem?

Nincs ilyen, soha nem szerettem a rossz fiúkat, szóval biztos vagyok benne, hogy az anyukám kedvelné a könyves szerelmeimet. 



EXTRA KÉRDÉSEK ANYUNAK

Melyik könyves szereplőre hasonlít a gyermeked?

Belle - Soha nem ítélsz elsőre, neked mindig az a fontos, ami belül van. Soha nem a külsőségek alapján ítélsz. 

Ha az életed megelevenedne egy könyv lapjain, milyen zsánerbe tartozna?

Dráma - Mindig mindent jól szeretnék csinálni, senkit nem akarok cserben hagyni. Folyamatos kétségek gyötörnek, mindig vívódok. Aztán összeszedem magam és megyek előre tovább.

Milyen könyveket olvastál gyerekkorodban?

Nagyon szerettem a pöttyös és a csíkos könyveket. Az Álarcosbál, a Születésnap és az Aranyeső voltak a kedvencem.


Nyereményjáték

Mostani játékunk során minden állomáson találtok egy kérdést, ami rólatok vagy az anyukátokról szól, nektek pedig nincs más dolgotok, mint megválaszolni azt. Ha pedig extra pontokat is szereznétek, gyűjtsetek olyan könyveket, melyeknek címe jellemzi az anyukátokat, nagymamátokat, vagy a vele való kapcsolatotokat, fotózzátok le, és a #anyaknapiblogturné #ezvagynekemanyu tagek használatával töltsétek fel saját facebookotokra (nyilvánosan) vagy instátokra, a kép linkjét pedig másoljátok be a Rafflecopter doboz megfelelő sorába.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. Csak magyarországi címre postázunk.) 

KÉRDÉS

Ha adoptálhatnál egy könyves karaktert, kinek az anyukája lennél legszívesebben?


a Rafflecopter giveaway

Állomások listája

Május 3. 09:00 - Dreamworld
Május 3. 10:00 - Spirit Bliss Sárga könyves út
Május 3. 11:00 - Hagyjatok! Olvasok!
Május 3. 12:00 - Readinspo
Május 3. 13:00 - Veronika’s Reader Feeder
Május 3. 14:00 - Utószó
Május 3. 15:00 - Könyvvilág
Május 3. 16:00 - Csak olvass!
Május 3. 17:00 - Flora the Sweaterist
Május 3. 18:00 - Könyv és más
Május 3. 19:00 - FüggőVég
Május 3. 20:00 - Nem félünk a könyvektől

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése