2020. július 23., csütörtök

Szaszkó Gabriella: Nyisd ​ki ezt a naplót + Nyereményjáték


Sziasztok!

Az utóbbi időkben nagyon népszerűek lettek a kreatív feladatokkal teli naplók, melyek csak arra várnak, hogy a vállalkozó kedvű olvasók töltsék meg az alkotásaikkal. Szaszkó Gabriella azonban kifejezetten a könyvmolyok számára készített egy ilyen különleges naplót, tele izgalmas feladatokkal, melyek segítségével írhatnak, rajzolhatnak, festhetnek, gondolkodhatnak a molyok a kedvenc könyveikről. A Nyisd ki ezt a naplót! a Maxim kiadó jóvoltából már mindenki számára elérhető, de ha bloggereinkkel tartatok, és játszatok velünk, akkor meg is nyerhetitek a kötet egy példányát!

Ti szerettek rajzolni? Bevallom Nektek, én sokáig utáltam. Bénának, gyengének és tehetségtelennek tartottam magam, ezen pedig nem segített sokat az általános és középiskolai oktatás. A rajz és technikaórák soha nem voltak a kedvenceim, valahogy nem sikerült átélnem az alkotás örömét. Soha nem inspirált minket igazán a tanár, csak adott egy feladatot, amit mindenki megpróbált valamilyen szinten megoldani. Arra is volt példa, hogy egy-egy rosszul sikerült rajzra olyan megjegyzéseket kaptam, amelyek hosszú időre elvették a kedvemet mindentől. Soha nem voltam Picasso, de sokat rontott az önbizalmamon, hogy soha egy bátorító szót sem kaptam tanáraimtól. Senki nem mondta, hogy nem az a lényeg, hogy az árnyékolás tűpontos legyen, vagy az hogy asztalterítő fodrozása élethű legyen, hanem az, hogy élvezzem, amit csinálok.A kreatív dolgoknak nem az a lényege, hogy rágörcsöljünk (mondom én, aki a tegnapi nap után miután elrontott egy rajzot a Nyisd ki ezt a naplótból teljes apátiába esett :D ), hanem az, hogy élvezzük az alkotást. Az az ideális, ha flow élményünk van közben. Nyilván nem lesz mindenkiből művész, de attól még, hogy valaki nem képes gúlákat rajzolni, attól még simán lehet, hogy a kalligráfia mestere lesz. Vagy éppen olyan Stich-et rajzol, hogy mások eldobják az agyukat. 
Nagyjából a középiskola befejezése után kezdtem el rajzolgatni a saját örömömre és szép lassan rájöttem, hogy igazából egész jól tudok másolni. Ha valaki elém rak egy sima rajzolt képet (csak delfint ne...még mindig könnybe lábad a szemem, ha eszembe jut a napló azon oldala :D ). A bejegyzés végén majd mutatok nektek pár alkotást is. 

Ezután a kis eszmefuttatás után nézzük meg, hogy miről is szól pontosan a könyv. 

KEDVES OLVASÓ!
Most egy nagyon különleges olvasónaplót tartasz a kezedben, ami varázslatos utazásra repít egy számodra nem is olyan ismeretlen helyre.
Ebben a Naplóban egyedülálló feladatokon keresztül jegyezheted fel/gyűjtheted össze eddigi olvasmányélményeidet és azokat a könyveket, amiket még el szeretnél olvasni.
A Napló oldalain cetlikre írhatod, hogy éppen mely könyvek alapján oldottad meg a feladatot, vagy melyek adtak ötletet, inspirációt. Az elkészült munkáidat oszd meg az Instagramon és Facebookon, és jelölj be minket, hogy gyönyörködhessünk a megoldásaidban! Használd a #dreamnaplo hashtaget!
Merülj el szabadon a lapok között, engedd el magad, itt biztonságban vagy! Ragadd meg a kedvenc könyveidet, és utazz velünk az olvasás és az alkotás világába a lehető legkülönlegesebb módon! Jó szórakozást kívánunk a feladatokhoz! Alkossunk közösen!

Rengeteg hasonló könyv létezik már a boltok polcán. Miután megjelent a Nyírd ki ezt a naplót (és különböző) változatai a boltokban nagyon érdekelt engem is a könyv, de miután megláttam a feladatokat teljesen elment tőle a kedvem. Egyszerűen képtelen lettem volna bizonyos utasításokat végrehajtani. Még egy ilyen jellegű könyvet sem tudok szándékosan bántani, vagy szétvagdosni. Egyszerűen nem így vagyok bekötve. 

Mikor megláttam, hogy Szaszkó Gabriella naplójának a könyvmoly változatát nagyon kíváncsi lettem rá. Pár feladatot láttam az interneten, így igazán ígéretesnek tartottam ezt a változatot. Amikor lehetőség volt arra, hogy turnézzunk a könyvvel egy másodpercig sem gondolkodtam. Szerintem igazán jól döntöttem. Hihetetlenül élveztem az alkotást, a gondolkodást. 

Mikor először lapoztam át a naplót kb minden második oldalt bejelöltem magamnak, mert tele van nagyszerű és izgalmas kreatív feladattal. Rendkívül sokrétűek a feladványok. Írás, rajzolás, kalligráfia, fotózás...mindenki megtalálja benne azokat a dolgokat, amelyek igazán kedvesek a szívének. Mivel az utóbbi időben szívesen rajzolgatok, így én leginkább a rajzolós feladatoknak estem neki. Egyszerűen imádtam! Egész cuki furkászt és bólintért tudok rajzolni. :)

Vannak olyan feladványok, amelyek azonnal adják magukat, gyorsabban be lehet fejezni, de természetesen akadnak hosszabb lélegzetvételű, gondolkodós feladatok is. A napló segítségével megtervezhetjük a könyves tetoválásunkat, megalkothatjuk álmaink könyves bögréjét, de akár levelet is írhatunk a kedvenc írónknak. 

Nagyon tetszett, hogy az egész napló a könyvmolyságra van kihegyezve. Igazi flow élmény volt az alkotás (kivéve a delfin, ott sok minden megfordult a fejemben :D ), egyszerűen imádtam. 

A rajzok átütnek a lapokon, ha festékkel, vagy filccel dolgozik az ember, ez egy kicsit megnehezíti a a következő oldalon lévő feladatok megoldását. Szerintem ha valakit ez zavar, akkor mindenképpen ceruzával dolgozzon. Az elmúlt évek egyik nagy felfedezése számomra, hogy minden sokkal jobban néz ki, ha fekete tűfilccel ki van emelve, így nálam nagyjából minden rajz átüt. De ez igazából nem is olyan nagy baj, engem nem zavar annyira, majd arra az oldalra akkor valami olyasmit találok ki, ami elfedi ezt a kis problémát. 

Vannak feladatok, melyek során bizonyos lapokat el kell távolítani a könyvből. Na ezek azok, amelyeket én más formában fogok megvalósítani. Semmiképpen sem szeretnék oldalakat kivágni a könyvből. Szerencsére ötlet az akad bőven, így nem lesz probléma ezeknek a megoldása. 

Összességében én nagyon szerettem a Nyisd ki ezt a naplót. Egy hosszabb nap után igazi felüdülés volt számomra az alkotás és a kreatív gondolkodás. Azt javaslom mindenkinek, hogy a kitöltéshez jó adagnyi színes ceruzával/filccel/festékkel és hatalmas jókedvvel és lelkesedéssel készüljön. :) A kötet pontosan azt adta, amit vártam tőle. Nagyszerű olvasónapló, melyben mindenki kreatív módon emlékezhet meg a kedvenc olvasmányairól. Nem árulok el nagy titkot, ha bevallom nektek, hogy az én naplóm tele lesz Harry Potter elemekkel. :) Nyári szünetre, hétvégére, mindenre is nagyon ajánlom nektek. Nagyszerű és tartalmas időtöltés lehet akár az egész család számára. Én leginkább könyvmolyoknak ajánlom, de azok is találnak benne érdekes feladatokat, akik kevésbé az olvasás szerelmesei. 

Íme az alkotásaim:
Őszintén szólva, ez a személyes kedvencem :)

Ez a könyv a legkedvesebb YA könyvem ever. Imádom!

Nem tudom mit éreztem, amikor úgy döntöttem, hogy kis csillagokat hajtogatok és nem csak összehajtogatok pár cetlit, a végeredmény viszont kárpótolt mindenért. Azért a 30. csillag után már nem volt őszinte a mosolyom. 
Még csak az egyik oldal készült el, azt viszont imádom. A másikat is Harry Potteres tervezem. Ha van valami jó ötletetek, akkor ne tartsátok magatokban. 


Itt pedig a kép, ami életem legrosszabb delfinjét ábrázolja. :D (csak saját felősségre nézzétek meg)


Remélem tetszettek a rajzok, a delfintől pedig bízom benne, hogy nem lesznek rémálmaitok. :)

Értékelés: 5/5

Ha az értékelés után úgy érzed, hogy ennek a könyvnek helye van a polcodon, akkor ITT tudod megrendelni és ugyanitt bele is tudsz olvasni a kötetbe. 


Nyereményjáték

Mivel a Nyisd ki ezt a naplót egy nagyon különleges könyv, ezért a mostani nyereményjátékunk sem lesz hétköznapi! Az állomásokon ugyanis egy-egy olyan kérdést fogtok találni, melyet a könyv feladatai inspiráltak, a feladatotok pedig az lesz, hogy a saját olvasmányélményeitek alapján válaszoljatok a feltett kérdésekre!
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

KÉRDÉS
Melyik könyvbe utaznál el nyaralni a legszívesebben?


a Rafflecopter giveaway

A turné állomásai:

07. 21. Utószó
07. 23. Csak olvass!
07. 25. Readinspo

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése