2020. október 15., csütörtök

Stacia Deutsch: Pru ​naplója + Nyereményjáték


Sziasztok!

Lovak, barátok és kalandok… Más nem is kell a remek szórakozáshoz és az izgalmas történetekhez, melyek a kicsiket és a nagyokat is elvarázsolják! Tarts Luckyval, Pruval, és barátaikkal, akik igazán különleges kalandokba keverednek a Móra Kiadó gondozásában megjelent regényekben, majd kalandozz Lucky vidám foglalkoztató füzetével! Ha velünk játszol, ráadásul nyerhetsz is egy könyvcsomagot a kötetekkel!

A barátság az egyik legfontosabb dolog az emberi kapcsolatokban. A legtöbb ember számára barátok nélkül az élet szinte elképzelhetetlen. Egy barát nem attól válik baráttá, hogy folyamatosan velünk van, hanem attól, hogy tudjuk és teljes szívből érezzük, hogy mindig és minden körülmények között mellettünk áll. Amikor szomorúak, vagy letörtek vagyunk egy nehéz nap után ő lesz az első, aki megpróbál minket jobb kedvre deríteni. A barátunk előtt elengedhetjük magunkat, a legőrültebb énünket sem kell elrejteni. Egy csodálatos kötelék két ember között, melyet senki és semmi nem tehet tönkre. Természetesen mindig vannak döccenők, olyan nincs, hogy valaki soha ne vitázzon a másikkal, de ha két embernek igazán fontos a másik, akkor ezek a hullámvölgyek nem jelentik a barátság végét.
Mindig imádtam azokat a meséket, melyekben a barátság fontos szerepet kapott a történet szempontjából. A mai könyvvel egy kicsit nosztalgiáztam, szerintem a 7-8 éves énem imádná ezt a mesét és az egész Szilaj mesesorozatot. 

Nem is szaporítom tovább a szót, lássuk miről is szól pontosan a könyv. 

Kedves Naplóm!
Hihetetlennek tűnik, de Lucky, Abigail és én elszöktünk a cirkusszal! Most pedig egy lenyűgöző cirkuszi fesztiválon szerepelünk, ahol több tucat társulat adja elő legjobb mutatványait, és osztja meg parádés hagyományait a többiekkel.

Én is fellépek egy bohócjelenettel… és kicsit izgulok is emiatt. Bárcsak anyu és apu velem lenne, hogy megnyugtasson! Főleg most, hogy ez a Catalina nevű lány azt állítja, az ő produkciója jobb, mint az enyém. Tudom, hogy ez nem verseny, de nagyon is annak tűnik! Ezért akarom életem legjobb műsorát bemutatni.
Szorítsatok nekem!
Pru



Régen nagyok sok mesét néztem a húgommal, így teljesen képben voltam az aktuális trendekkel, de mióta kinőtte a Minimax és egyéb mesecsatornás korszakát teljesen lemaradtam és kiestem a gyakorlatból. 

Mikor megláttam ezt a könyvet, azonnal elhatároztam, hogy behozom a lemaradásomat és utánanéztem a mesének. Az első gondolatom azonnal a Szilaj, a vad völgy paripája (2002) című rajzfilm volt és rájöttem, hogy nem is tévedek sokat, hiszen a Szilaj, a szabadon száguldó című mesesorozat ez alapján készült. A sorozat elérhető a Netflixen és a Minimax műsorán. 

A történet legfontosabb szereplői Pru, Lucky és Abigail a három jó barátnő, akik lovaikkal együtt rengeteg izgalmas kalandba keverednek. Nincs ez másképp ebben a kötetben sem, itt azonban egyértelműen Pru-é a főszerep. 

Mivel a regényeket nem ismerem, így kicsit in medias res volt számomra a kötet, hiszen az első pillanatban azt sem tudtam még, hogy ki kivel van és halvány lila gőzöm sem volt, hogy mit keresnek a lányok egy cirkuszban. Aztán ahogy haladtunk előre a történetben (és ahogy jobban utánanéztem a dolgoknak) szép lassan kirajzolódott előttem az egész történet és minden a helyére került. 

A kötet felépítése igazán érdekes volt. Naplóbejegyzések, levelek és E/3-ban íródott szövegek váltották egymást. Ez szerencsére egyáltalán nem ment a történet rovására, egyik forma sem lógott ki a sorból.

Nagyon tetszett, hogy a könyv nem csak egy könnyed, szórakoztató történet, hanem komoly tanulságokkal is szolgál az olvasójának. Megtanulhatjuk, hogy az első benyomás sokszor csalóka lehet, nem biztos, hogy a másik fél legjobb arcát ismerjük meg. A sok negatív érzés kihathat viselkedésünkre, emiatt pedig tévesen ítélhetnek meg minket mások. Nem kell mindig a győzelemre törekedni, sokkal fontosabb, hogy jól érezzük magunkat, ha pedig honvágyunk van, akkor nyugodtan támaszkodjunk a barátainkra és környezetünkre. A közösen elért siker pedig sokkal édesebb, minden egyéni győzelemnél. Fontos, hogy gyakoroljunk és kihozzuk magunkból a maximumot, de ez ne menjen más dolgok rovására. 

Tetszett a cirkuszi világ, igazán izgalmassá és érdekessé varázsolta a történetet számomra. Szívesen megnéznék egy hasonló fesztivált. Remélem a lányok is fellépnek rajta. :)

A szereplők szerethetőek voltak, Pru és a többiek is igazán kedves karakterek, nagyon megkedveltem őket. Bár nem vagyok óriási ló rajongó (bevallom kicsit félek tőlük), de valahogy nagyon kedvelem a lovas/unikornisos meséket (életem nagy ellentmondása :D ), szóval nálam abszolút telitalálat volt ez a történet. A cirkuszi hangulat, a lovak, a közös kalandok egyszerűen hozták azt, amit az ember egy igazán jó kis mesében keres. 

A könyv rendkívül rövid fejezetekre van tagolva, így tökéletes lehet esti mesének, de a nagyobbak már az önálló olvasással is megpróbálkozhatnak. Könnyen és egyszerűen olvasható a kötet, így azok a gyerkőcök is meg tudnak vele bírkózni, akik nemrég tanultak meg olvasni. A borító csodaszép, biztos vagyok benne, hogy rengeteg kisgyerek szeme akad meg majd ezen a csodán. 

A turné keretein belül egy foglalkoztató könyvről és Lucky naplójáról is írok Nektek, remélem azok a bejegyzések is elnyerik majd a tetszéseteket. 

Összességében nekem igazán tetszett Pru naplója, biztosan behozom a lemaradásomat és megnézem a sorozatot Netflixen. A kötet igazán szerethető és hangulatos, biztos vagyok benne, hogy sokak kedvencévé válik. Pru naplója segítségével betekintést nyerhetünk egy igazi cirkuszi karneválba, ahol a lányok megtanulják, hogy egységben az erő és a közös győzelem többet ér mindennél. Szerintem a 6-10 éves korosztály imádni fogja ezt a könyvet, ha pedig Szilaj, a szabadon száguldó sorozat rajongó a gyermek, akkor szinte kötelező olvasmány. :) 

Értékelés: 5/4,5

Ha az értékelés után úgy érzed, hogy ennek a könyvnek helye van a polcodon, akkor ITT tudod megrendelni, ITT pedig bele is olvashatsz a történetbe. 



Nyereményjáték

Szilaj kétségkívül az egyik leghíresebb mesebeli paripa, de közel sem ő az egyetlen, aki ló létére fontos szerepet kapott egy történetben. Mostani nyereményjátékunkban híres lovakat kell felismernetek, de nem a nevükre vagyunk kíváncsiak, csupán arra, hogy melyik mesében tűntek fel ezek a nem mindennapi állatok. A helyes megfejtést írjátok be a Rafflecopter dobozba, és máris esélyetek nyílik rá, hogy megnyerjétek a könyveket!
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő emailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

KÉP


a Rafflecopter giveaway

Állomások

10. 15. Csak olvass! – Pru naplója
10. 17. Csak olvass! – Lucky naplója
10. 18. Flora the Sweaterist – Pru naplója
10. 19. Csak olvass! – Kirándulás Luckyval a lovak és barátok világába
10. 20. Spirit Bliss Sárga könyves út – Lucky naplója
10. 21. Utószó – Lucky naplója
10. 22. Spirit Bliss Sárga könyves út – Kirándulás Luckyval a lovak és barátok világába

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése