2020. november 21., szombat

Rosie Blake: Hygge szerelem + Nyereményjáték


Sziasztok!

A Könyvmolyképző kiadó idén év végén egy csodás, a hygge életérzést feldolgozó regénnyel örvendeztet meg bennünket. Rosie Blake igazán hangulatos és bájos, vidéki Angliában játszódó története remek kikapcsolódást nyújthat a téli szünetre és az ünnepekre, amellett, hogy nagyszerűen átadja a híres dán életstílus lényegét. Tartsatok velünk, ha kíváncsiak vagytok, bloggereink mit gondolnak róla!

Sokan, sokféleképpen próbálták pontosan megmagyarázni mit is jelent a hygge kifejezés. Az otthonteremtés művészete? A lélek otthonossága? Pontos szavak nincsenek is rá, nem lehet könnyen lefordítani, inkább csak a hangulatát lehet körülírni.

Nekem a boldogság, melegség és az otthonosság jut róla eszembe. A hygge számomra az az állapot, amikor kényelmesen bekuckózva, egy bögre forró ital társaságában, gyertyák fényében élvezem az otthonom kényelmét. Olvasgatok, filmet nézek. Nem szorítanak határidők, nem aggódom semmi miatt. Egy kellemes családi délután, egy baráti összejövetel, ezek mind-mind hozzájárulnak, hogy kialakuljon az a bizonyos hygge érzés. 

Tudatosan igyekeztem az otthonunkat is úgy alakítani, hogy kellemesen és komfortosan érezzük magunkat. Mindenhol gyetyák vannak a nappaliban, rengeteg kényelmes pokróc és párna található a kanapén. Akkor még nem tudtam, de abszolút a hygge vonalat követtem. 

No de miért is beszéltem ennyit erről a dán életérzésről? Lássuk a mai könyvet!

A ​hygge tökéletes receptje idén ősszel: készíts egy forró csokoládét, burkolózz be egy takaróba, és olvasd ezt a szívmelengető könyvet.
Idén ősszel rosszul állnak a dolgok Yulethorpe-ban. Hideg van, esik az eső, és vigasztalanul szürke az ég. Az utolsó üzlet a főutcán – egy bájos kis játékbolt – épp most csukta be örökre az ajtaját. És ekkor megérkezik Clara Kristensen.
Clara nem nézheti tétlenül, hogy ez a szép kisváros elveszítse a szívét, úgyhogy nekigyürkőzik, és munkához lát. A dolgok jól alakulnak, amíg Joe, a tulajdonos fia vissza nem tér Yulethorpe-ba, hogy kiderítse, mi zajlik a családi vállalkozásban. Joe Fontos és Elfoglalt Ember a Cityben, és teljesen meg van róla győződve, hogy Clara valami rosszban sántikál.
Clara be akarja bizonyítani Joe-nak, hogy az élet jobb is lehet, úgyhogy felvállalja az újabb kihívást: képes-e segíteni egy munkamániás emberen, aki hajnali háromkor még e-mailekre válaszol? Képes-e rá Joe, hogy megtanulja értékelni a lassúbb, boldogabb, hygge dolgokat az életben… és esetleg még szerelmes is lehet?

Nekem ez a könyv nagyon tetszett. Hihetetlen stresszes volt a hetem, nagyon megcsúsztam az olvasással is, tulajdonképpen ma délután fejeztem csak be a könyvet. Most váltottam munkahelyet, teljesen új közeggel és új feladatokkal kell megbírkoznom. Rengeteg dolgom van, teljesen más az eddigihez képest. Nagyon kell pörögni és félek attól, hogy nem tudok megfelelni azoknak az elvárásoknak, amiket velem szemben állítottak. Félek, hogy nem váltom be a hozzám fűzött reményeket. Folyamatosan aggódok és stresszelek, szóval igazán szükgésem volt már egy jó kis hygge életérzésre. 

Szóval elhelyezkedtem a kanapén, meggyújtottam pár gyertyát, Vinnie lelkesen elhelyezkedett az ölemben és kezdetét is vehette az olvasás egy kis dán életérzéssel fűszerezve. 

Ez a romantikus könyv pontosan olyan volt, amilyen az én gyengém. A történet kellemes, a hangulat nagyszerű, a karakterek szimpatikusak. Kell ennél több?

A történet szerint Clara rengeteget utazik, keresi a helyét a nagyvilágban. Egy családi trauma hatására úgy döntött, hogy gyökeresen megváltoztatja az életét. Maga mögött hagyja régi életvitelét és igyekszik sokkal tudatosabban élni. Egy nap Yulethorpe városkájába érkezik, ahol váratlanul a dolgok középpontjában találja magát. A kis településen régebben rengeteg bolt működött és várta az arra járókat, de egy idő után az összes bezárt. Az utolsó üzlet a főutcán – egy bájos kis játékbolt – éppen akkor zárt volna be, amikor Clara megérkezett a városba. A tulajdonosa Louisa a kicsit különc idős hölgy úgy döntött, hogy utazgatni fog a nagyvilágban. Melegségre, napsütésre, kalandokra vágyik, így a fiatal lányra hagyja a boltot és az állatainak a gondozását. 

Clara mindent megtesz azért, hogy felvirágoztassa az üzletet. Nagyszerű ötleteivel szép lassan újra pezsgést és izgalmat hoz a kisvárosba. Mindenki ámulattal és csodálattal nézi, ahogy a fiatal lány új életet lehel a boltba. Szép lassan ismét megtelik nevetéssel és gyerekzsivajjal a bolt. A dolgok egészen jól alakulnak, amíg Joe, a tulajdonos fia vissza nem tér Yulethorpe-ba, hogy kiderítse, mi zajlik a családi vállalkozásban. Joe a mindig rohanó üzletember tökéletes megfelelője. Soha nincs szabadideje, a munkájának él. 

Clara és Joe tökéletes ellentétei egymásnak. A lány a hygge dán életérzés bajnoka, imádja az illatgyertyákat, mindig kellemes és meghitt hangulatot teremt környezetében. Joe ezzel szemben képtelen lazítani. A telefont sem képes letenni, állandóan készenlétben áll, igazi munkamániás. 

Szerettem, ahogy lassan de biztosan alakult ki közöttük a kötelék. Nem szeretem azokat a könyveket, ahol a két főszereplő azonnal egymásra talál. Sokkal jobban tetszik, amikor szépen fokozatosan alakulnak ki az érzelmek. Ez a kötet is pontosan ilyen. Kezdetben egyáltalán nem szimpatizáltak egymással, de aztán fokozatosan megismerték egymást és kialakult a vonzalom. 

A főszereplőkön kívül rengeteg érdekes karakter találhatóa könyvben. Louisa a kicsit különc, de csupaszív idősebb hölgy, aki a bolt tulajdonosa. Imádtam az üzenetváltásait és Scrabble partijait Gavinnel (aki amúgy a kisváros kocsmájában dolgozik és már az első pillanattól kezdve barátságos volt Claraval). Szerettem a papagájt Lady CaCa-t, aki folyamatosan filmekből idézett, nagyon sokat mosolyogtam rajta. Annyira random volt, zseniálisan feldobta a történetet. 

Ami igazán vicces hozadéka annak, hogy elolvastam a könyvet az, hogy megtanultam dánul káromkodni. A könyvben van egy jelenet, amikor Clara újdonsült barátnjővel Laurennel, beszélget arról, hogy a gyerekek milyen könnyen eltanulják a felnőttektől a káromkodást és milyen jó lenne, ha Lauren megtanulna pár dán kifejezést, mert akkor ha a gyerek utánozná, akkor sem tudná senki, hogy ez egy káromkodás. Mennyire zseniális ötlet ez! Ezentúl én is csak dánul fogok majd káromkodni, hogy mások ne tudják, hogy csúnyán beszélek. 

A borító egyszerűen zseniális, imádom. Igazi hygge érzésem lett tőle. És bár abszolút igaza van az írónőnek, aki a köszönetnyilvánításban leírta, hogy gyanítja először a borító kelti fel az olvasó érdeklődését (bevallom, én is abba szerettem bele), de a csinos kis borító egy remek kis romantikus könyvet rejt.

A Hygge szerelem egy igazán kedves kis romantikus történet, melynek személy szerint én minden oldalát imádtam. A nehéz hét után ez volt a tökéletes könyv ahhoz, hogy újra megtaláljam önmagamat. A karakterek és a történet igazán szerethető, nagyszerű választás ebben a kellemetlen és hideg időben. Egy puha pléd, egy meleg ital, gyertyák, ez a könyv és már meg is van a tökéletes hygge életérzés. Én meleg szívvel ajánlom mindenkinek. 

Értékelés: 5/4,5

Ha ezek után úgy érzed, hogy szeretnéd megvásárolni a könyvet, akkor azt ITT teheted meg a legkönnyebben, ITT pedig bele is olvashatsz a történetbe. 



Nyereményjáték

A játékunkhoz összekevertük néhány, Magyarországon is népszerű életmódkönyv-szerző nevének betűit. Ahhoz, hogy részt vehessetek a sorsolásban, nincs más dolgotok, mint kitalálni, kire gondolhattunk, és a megfejtést beírni a Rafflecopter dobozba (esetleg a könyvének címével együtt, de ez nem kötelező).
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

FELADAT

ADEEIL NNNNU

a Rafflecopter giveaway

Állomáslista

11.18. Readinspo
11.21. Csak olvass!
11.23. Betonka szerint a világ...
11.25. A Szofisztikált Macska
11.27. Deszy könyvajánlója

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése