2021. január 26., kedd

Sarah J. Maas Föld ​és vér háza (Crescent City 1.) + Nyereményjáték

Sziasztok!

Egy új sorozatba kezdett bele a rendkívül tehetséges Sarah J. Maas írónő, amelynek első részét már magyarul is olvashatjuk, hiszen tavaly év végén megjelent a Könyvmolyképző Kiadó gondozásában. A Föld és vér háza főszereplője ezúttal a félig ember, félig tündér Bryce, aki gondtalanul éli mindennapjait, amíg egy tragédia meg nem változtatja az életét, amelyet csak úgy enyhíthet, ha egy bukott angyal segítségére hagyatkozik. Amennyiben kíváncsiak vagytok a fantasy királynőjének egy újabb izgalmas történetére, tartsatok a turné bloggereivel, és játsszatok a kiadó által felajánlott példányáért.

Nagyon nehezen indult anno a kapcsolatom a fantasy kötetekkel. Sokáig nem voltam hajlandó ilyen típusú könyvet a kezembe fogni, úgy éreztem, hogy egyáltalán nem az én világom ez a zsáner. Bevallom esélyt sem adtam az ilyen típusú történeteknek, élből elutasítottam az ifjúsági irodalmat Aztán telt-múlt az idő és szép lassan egyre nyitottabb lettem a különböző műfajok irányába. Most 30 évesen sokkal több ifjúsági könyvet olvasok, mint 10-en, vagy akár 20-on éves koromban. Nagyon örülök, hogy váltottam, hiszen így teljesen új dimenziók nyíltak meg előttem. Mikor először találkoztam Sarah J. Maas könyvével csak legyintettem, aztán görgettem tovább az Instagramot. Egyszerűen elképzelni sem tudtam, hogy olvassak tőle. Egy idő után azonban győzött a kíváncsiságom és megismerkedem az Üvegtrón és az ACOTAR világával is. Bár eleinte féltem, hogy nem fogja beváltani a könyv a hozzá fűzött reményeket, de szerencsére nem így lett. Bár egyik sorozatot sem tudtam még befejezni, de mindkettőt nagyon megszerettem és már alig várom, hogy folytatni tudjam a történeteket. Mikor megláttam, hogy magyarul is megjelenik az írónő új könyve nagyon lelkes lettem és egy másodpercig sem volt kérdés, hogy csatlakozok-e a turnéhoz. No de ne szaladjunk ennyire előre. Lássuk miről is szól a könyv pontosan. 

Bryce Quinlan nappal kemény munkával, éjszakánként pedig bulizással töltött élete egészen addig tökéletes volt, amíg egy démon meg nem gyilkolta a legjobb barátait, magára hagyva őt a veszteségével és a fájdalmával. A tettes rács mögött ül ugyan, a gyilkosságok mégis folytatódnak, és Bryce hirtelen egy nyomozás kellős közepén találja magát. Bármire kész, hogy megbosszulja a barátai halálát.
Hunt Athalar, a hírhedt bukott angyal most kényszerből azokat az arkangyalokat szolgálja, akiket egykor le akart taszítani trónjukról. Brutális képességeit és elképesztő erejét egyetlen ügy szolgálatába állították – meg kell gyilkolnia a főnöke ellenségeit, vitának helye nincs. Amikor démon dúlja fel a városukat, ellenállhatatlan ajánlatot kap: ha segít Bryce-nak megtalálni a gyilkost, karnyújtásnyira kerülhet a szabadsága. Miközben Bryce és Hunt Crescent City legsötétebb részein nyomozva rájön, hogy egy gonosz erő minden egyes, a szívüknek kedves személyt és dolgot halálos veszéllyel fenyeget, arra is rádöbbennek, hogy perzselő szenvedély lakozik a másikban, ami mindkettejüket felszabadíthatja – már ha hagyják.

Óriási lelkesedéssel, majd egy hatalmas megtorpanással indult az ismertségem a regénnyel. Még a hónap elején olvastam belőle 30 oldalt, de aztán valahogy nem volt kedvem egyáltalán olvasni. Persze ez abszolút nem a könyv hibája volt, egy kisebbfajta olvasási krízisen mentem át. A hétvégén azonban rájöttem, hogy kezd szorítani az idő, és az a 912 oldal bizony nem fogja elolvasni saját magát, így megembereltem magam és 3 nap alatt be is fejeztem a kötetet. 

Őszinte leszek, kezdetben nagyon vegyes érzéseim voltak a könyvvel kapcsolatban. Az első oldalak egyáltalán nem szippantottak be, továbbá valahogy mentálisan sem tett jót a lelkemnek, hogy hiába olvastam el 200 oldalt a könyvből, csak nem haladok. Ez a 912 oldal rendesen megijesztett. Mindezek után vettem egy mély levegőt és figyelmeztettem magam, hogy igazából senki nem tartott pisztolyt a fejemhez és azért kezdtem el ezt a könyvet, mert szeretem az írónő munkásságát. Igaz, hogy szorít az idő, de ha csak azt nézem, hogy mikor végzek már vele, akkor elveszik az olvasás varázsa és nem marad más, csak a csúnya kötelesség. Miután ezt sikeresen tisztáztam magamban szép lassan belelendültem az olvasásba és csak nagy nehezen tudtam félretenni a könyvet, teljesen magába szippantott. Olvasás közben az érzelmek teljes skáláját átéltem: izgultam, féltem, örültem, sírtam. Együtt léteztem és lélegeztem a karakterekkel. Az utolsó fejezeteknél pedig teljesen elvesztem, azt hiszem ha valaki arra kényszerített volna, hogy hagyjam abba az olvasást, akkor az első kezemben lévő tárgyat (ami természetesen nem a könyv) hozzávágtam volna az illetőhöz. Nagyjából egy atombomba erejéhez tudnám hasonlítani az utolsó oldakat. Nagyjából négyszer pityeredtem el olvasás közben, hol az ijedtség, hol a fájdalom, hol pedig a meghatottság jegyében. 

A cselekmény nagyszerűen van felépítve a nyomozásnak hála pedig igazán fordulatos és izgalmas történetet kapunk. Természetesen ebben a kötetben sem vagyunk híján a természetfeletti karaktereknek; tündérek, boszorkányok, angyalok sellők, alakváltók, lidércek és még megannyi lény színesíti a regényt. A világ felépítése csillagos ötös, egyszerűen hihetetlen, hogy az írónő milyen csodát alkotott. 

Bryce és Hunt párosa verhetetlenné varázsolja az egész kötetet. Szeretem, amikor a főszereplők nem ugranak azonnal egymás nyakába, amikor kell nekik egy kis idő ahhoz, hogy megnyíljanak végre egymás felé. Imádtam az évődéseiket, azt ahogy heccelték egymást és jó volt látni, ahogy a múlt árnyékait hátrahagyva egyre közelebb és közelebb kerülnek egymáshoz. Brye és Hunt is kifejezetten  nehéz eset, hiszen mindketten elvesztettek valakit, egy olyan valakit aki egykor a világmindenséget jelentette számukra. A gyász mindig letaglózza az embert, ha elvesztünk valakit, akkor a lényünk egy darabja is meghal az illetővel. Az ürességet persze sok mindennel el lehet kendőzni, de ha egyszer jön valaki, akinek a szemében pontosan ugyanolyan fájdalom ül, akkor nincs menekvés. Ahogy haladunk előre a történetben, egyre bonyolultabbá válik az ügy, és egyre nehezebb egymás mellé rakni a kirakós darabkáit. Vajon összeföggnek a gyilkosságok? És ki áll az egész mögött?

A nagyszerű főszereplők melett azonban nem szabad elfelejtkezni a zseniális mellékszereplőkről sem. Az én személyes kedvencem Ruhn és Lehabah volt, egyszerűen imádtam mindkettejüket. 

A könyv borítója csodálatos, az egyik legszebb könyv, amit mostanában a kezembe vettem. Olvasás közben kicsit féltem, hogy megtöröm a gerincét a kötetnek (mert akármennyire is szép, azért nevezzük nevén a dolgokat, ez bizony egy féltégla), de szerencsére sikerült olyan óvatosan forgatni a kötetet, hogy nem is látszik rajta, hogy bárki is a kezébe vette volna. Bevallom a csuklóm igencsek megfájdult olvasás közben, de ez egyáltalán nem zavart. Fájdalom ide, fájdalom oda ez a regény minden kellemetlen másodpercet megért. 

Összességében nagyon megszerettem Sarah J. Maas új könyvét. A cselekmény nagyszerűen van felépítve a nyomozásnak hála pedig igazán fordulatos és izgalmas történetet kapunk. A karakterek izgalmasak és szerethetőek, az írónő nem csak a főszereplőkre, hanem a mellékszereplőkre is nagy gondot fordított. A világalkotás csillagos ötös, csodálattal adózok Sarah J. Maas írói tehetsége előtt. Senkit ne riasszon meg a könyv mérete, bár egy kicsit nehézkes az olvasás, de a történet garantáltan kárpótol majd mindenkit a kényelmetlenségért. Én csak ajánlani tudom mindenkinek!

Értékelés: 5/5

Ha az értékelés után úgy érzed, hogy ennek a könyvnek helye van a polcodon, akkor ITT tudod megrendelni, ITT pedig bele is olvashatsz a történetbe. 



Nyereményjáték

A játékunk során a hét arkangyal és egy bukott angyal nevének betűit rejtettük el a bejegyzésekben. A feladat mindössze annyi, hogy kitaláljátok, az adott állomáson melyik angyal neve szerepel, és beírjátok a nevét a Rafflecopter doboz megfelelő sorába.
Ne feledjétek, a beírt válaszokon már nem áll módunkban javítani. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.

 
a Rafflecopter giveaway


Állomások

01.26. Csak olvass!
01.27. Readinspo

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése