2021. február 10., szerda

Mariana Zapata: Dear ​Aaron – Kedves Aaron! + Nyereményjáték

Sziasztok!

Ruby Santos immár a harmadik katonával áll neki levelezni a Segíts Egy Katonát-program keretein belül. Aaron eleinte nem válaszol a levelekre, ám később annyira összebarátkoznak, hogy a hazatérő katona találkozni szeretne Rubyval. Ha érdekel, mit szólnak bloggereink Mariana Zapata nemrég megjelent levélregényéhez, tartsatok velük a regény blogturnéján! Ne feledjétek, egy szerencsés olvasónk meg is nyerheti a turné végén a Kedves Aaron!-t a Könyvmolyképző kiadónak hála!

Csak egy dologgal nem számolt…
Ruby Santos pontosan tudta, mire vállalkozik, mikor jelentkezett, hogy egy tengerentúlon állomásozó katonával levelezzen. Az utasítások egyszerűek: egy levél vagy e-mail hetente, ameddig a bevetése tart. Egyéb csomagok küldése nem szükséges.
Ruby már túl volt mindezen. Azt hitte, tudja, mire számíthat. Csak azzal nem számolt, hogy beleszeret a srácba.








Kevés olyan turné van, amit utólag megbántam, hogy nem csatlakoztam, Mariana Zapata első magyarul megjelent könyve a Szívvel a falnak viszont pontosan ebbe a kategóriába tartozik. Mindenki csak elismeréssel nyilatkozik arról a regényről, azóta is csak verem a fejemet a falba, hogy akkor nem olvastam el a többiekkel, hiszen azóta sem tudtam időt szakítani rá. Mikor megláttam, hogy elérhető lesz a Dear Aaron című könyve az írónőnek egy másodpercig sem hezitáltam, nem akartam ugyanazt a hibát még egyszer elkövetni. Óriási lelkesedéssel vetettem bele magam az olvasásba és bár nagyon lassan haladtam (ami abszolút nem a könyv hibája volt) de nagyon megszerettem Ruby és Aaron történetét. 

Mindig is szerettem a lassabban kibontakozó, úgynevezett "slow-burn-romance" típusú könyveket, amikor a főszereplők hosszabb utat járnak be és nem esnek azonnal szerelembe egymással. Valahogy sokkal jobban beszippantanak az ilyen típusú történetek és jóval életszerűbbek is számomra. Ezért borítékolható volt már az elején számomra, hogy Mariana Zapata óriási kedvenc lesz számomra. Ráadásul nagyon szeretem a levélregényeket, a könyv első fele pedig pusztán üzenetváltásokból áll, így már az első oldalnál éreztem, hogy ez tényleg a nekem való történet lesz. 

A cselekmény nagyon szerethető, a két főhős kapcsolatának az alakulását követhetjük végig. 

Ahogy az imént említettem a könyv első fele e-mailezésből és chatelésből áll, így nagyon könnyen és gyorsan lehet vele haladni. Ebben a műfajban a karakterek pontos ábrázolására ugyan nincs lehetőség,  viszont elmélyült lélekábrázolás, meghitt hangvétel és szubjektivitás jellemzi. Mariana Zapata regénye is pontosan ilyen. A főszereplőket és minden egyes velük történt eseményt az általuk megosztott információ morzsák alapján ismerünk csak meg. Személyiségüket csak írásuk alapján tudjuk megítélni. 

Ahogy haladunk előre a történetben úgy válik egyre személyesebbé kettejük kapcsolata. Kezdetben csak e-maileket váltanak egymással, aztán chatelni kezdenek, a telefonos beszélgetést pedig egy hirtelen döntéstől vezérelt személyes találkozó (jobban mondva egy közös nyaralás) követi. 
Ahogy személyesebbé válik a kapcsolat a regény formája is megváltozik és elbeszélővé válik. Ruby szemszögéből követhetjük végig az eseményeket. 

A karakterek nagyon emberiek és szerethetők. Még Vivi (@ViviPapp) írását olvastam anno molyon és teljesen megdöbbentem, hogy ugyanazt érzem mint ő. Arról írt az értékelésében, hogy mennyire tudott Ruby karakterével azonosulni. Én is pontosan ugyanezt éreztem végig az olvasás során. A problémái, a belső vívódása, a kapcsolatainak az alakulása, az egész személyisége teljesen magamra emlékeztetett, pontosan úgy viselkedett minden helyzetben, ahogy én tettem volna. Még akkor is, ha az adott viselkedés speciel logikátlan és sokak számára idegesítő volt. Megdöbbentő volt így olvasni a könyvet, hiszen soha egy hősnőt sem éreztem még ennyire közel magamhoz. Ráadásul elárulok nektek valamit, nekem is volt egy olyan kapcsolatom, ami pontosan így kezdődött. Bár nem katona volt az illető, de mi is interneten ismerkedtünk meg egymással. Kezdetben csak poénkodtunk egymással, később egyre mélyebbé vált az online kapcsolatunk, míg végül megosztottunk egymással olyan dolgokat is, amiket senki másnak nem mondtunk el. Aztán egy idő után a személyes találkozásra terelődött a szó, ezt követően pedig össze is jöttünk és majdnem 3 évig egy párt alkottunk. (Őszintén remélem, hogy Ruby és Aaron kapcsolata azért tovább tart majd ennél. )
A személyes vonatkozás miatt én nagyon megszerettem Ruron karakterét, az egyik kedvenc szereplőm lett. Egy romantikus könyv női karakterét sem éreztem még ilyen közel magamhoz. 

Ruby személyisége kicsit megváltozott a könyv második felére, de ezen nincs semmi csodálkoznivaló, hiszen írásban mindig minden könnyebb. Egyszerűbb úgy beszélgetni, hogy nincs a másik előttünk. Valahogy kevésbé számolunk a következményekkel is, bátrabb/bevállalósabbak vagyunk. Olyat is elmondunk, amit esetleg személyes nem mernénk. Ahogy azonban a másik előttünk áll minden sokkal nehezebbé és döcögősebbé válik. Ruby tipródása, komplexusai és bizonytalansága teljesen érthető volt számomra, hiszen nemcsak kilépett, hanem egyenesen kivetődött a komfortzónájából. Alapjáraton nem az a típus, aki túlteng az önbizalomtól, nagyon nehéz volt túllépnie a kezdeti bizonytalanságon. 

A kötet másik főszereplője Aaron abszolút a tökéletes férfi az én szememben. Kedves, gondoskodó...azt hiszem nem is tudnék nála jobb párt elképzelni senkinek. Persze vannak hibái, de egy igazán támogató és törődő és megbízható karakter, aki már a chatelések során is erős támaszt nyújtott Rubynak. Nehezen nyílik meg, legbelsőbb énét nehezen tárja fel a másik előtt, nehezen beszél arról, ami igazán bántja és foglalkoztatja, de Ruby gondoskodásának és törődésének hála ő is fejlődésnek indult ezen a téren. 

A borító engem azonnal levett a lábamról, egyszerűen imádom. Tökéletesen visszaadja a könyv hangulatát. 

Összességében én nagyon megszerettem Mariana Zapata könyvét, biztosan kiemelt figyelemmel követem majd a megjelenéseit. A Dear Aaron az egyik legkedvesebb romantikus történetem lett, hiszen nem csak a regény stílusa nyerte el a szívemet, hanem a karakterek is nagyon közel kerültek hozzám. Senkit ne rémítsen meg az 500 oldal, hiszen a kötet első felével nagyon könnyen és gyorsan lehet haladni.  Aki szereti a lassan kibontakozó romantikus könyveket, azok biztosan imádni fogják Ruby és Aaron történetét is, én csak ajánlani tudom. 

Értékelés: 5/5

Ha az értékelés után úgy érzed, hogy ennek a könyvnek helye van a polcodon, akkor ITT tudod megrendelni. ITT pedig bele is olvashatsz a regénybe. 



Nyereményjáték

Mivel a Kedves Aaron! történetének nagy részében Ruby és Aaron levelezését olvashatjuk, úgy gondoltuk, hogy minden állomáson elrejtünk egy képet, ami egy olyan filmre utal, amelyben a levelezésnek fontos szerepe van! A filmek magyar vagy külföldi címét írjátok be a megfelelő rubrikába!
(Ne feledjétek, a beírt válaszokon már nem áll módunkban javítani. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyertest e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.)

a Rafflecopter giveaway

Állomáslista

10 - Csak olvass!
13 - Angelika blogja
16 - Veronika's Reader Feeder
19 - Fanni's Library
22 - Kelly és Lupi olvas
25 - Sorok között
27 - Hagyjatok! Olvasok!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése