2021. március 18., csütörtök

Casey McQuiston: Red, ​White & Royal Blue – Vörös, fehér és királykék + Nyereményjáték

Sziasztok!

A Könyvmolyképző Kiadónak hála, nálunk is megjelent Casey McQuiston LMBT romantikus regénye, a Vörös, fehér és királykék, ami megnyerte a 2019-es Goodreads Choice Awards-ot romantikus kategóriában! A regény az Amerikai Egyesült Államok elnökének, Alexnek és a brit királyi herceg, Henrynek az ellenségeskedéséről, majd egymásra találásáról szól. Kövessétek blogturnénkat, és ismerd meg a történetüket!

Mi ​történik, ha egymásba szeret az amerikai elnök fia és a walesi herceg?
Mikor édesanyját megválaszják az Amerikai Egyesült Államok elnökének, Alex Claremont-Diazból azonnal afféle királyi herceg lesz amerikai módra. Jóképű, karizmatikus, zseniális ―a mai fiataloknak szóló színarany a marketingcsapat kezében. Csak egyetlen gond van vele: Alex ellenségeskedése egy valódi herceggel, Henryvel az óceán túlpartjáról. És mikor a bulvársajtó kezébe jut egy fénykép Alex és Henry – a walesi trónörökös esküvőjén előadott – botrányos összecsapásáról, ez az amerikai-brit kapcsolatokra is hatást gyakorol.
A család- és államfők kárenyhítési tervvel állnak elő: megrendezik a két rivális megbékélését. Ami eleinte csak az Instagramnak szóló, megrendezett barátság, hamarosan elmélyül, és veszélyesebb lesz, mint azt akár Alex, akár Henry valaha várta volna. Hamarosan Alex azon kapja magát, hogy romantikus kapcsolatba bonyolódott a korántsem régimódi Henryvel, ami befolyásolhatja az elnökválasztási kampányt, a feje tetejére állíthat két országot, és kérlelhetetlenül felveti a kérdést: a szerelem végső soron megmentheti a világot? Miből merítsenek elég bátorságot, és lesz-e akkora hatalmuk, hogy azok legyenek, akiknek lenniük kell? Hogyan érjék el, hogy a valódi énjüket is kifejezhessék a politikai protokoll lépéseiben? Casey McQuiston bebizonyítja ebben a könyvében, hogy a szerelem nem mindig diplomatikus. 

Az utóbbi időben tudatosan figyelek arra, hogy ne legyek túlzottan egysíkú, igyekszem szélesebb körben is olvasmányokat választani. Ebben az esetben nem az LMBT vonal volt kilépés a komfortzónámból, sokkal inkább  a Rubin Pöttyös kategória. Nem szeretem túlzottan az erotikus tartalmakat, ezért ritkán olvasok ilyen jellegű könyvet, néha azonban szeretem feszegetni a saját határaimat, így bepróbálkozom a számomra távolabb álló kategóriával is. Nagyon bizakodó voltam, hiszen a  fülszöveg alapján úgy éreztem, hogy egy nagyon jó kis M/M történetet tartok a kezemben és talán új kedvencet is avatok a kategóriában. De vajon így történt? (Spoiler: nem :D  Lássuk!

A Red, White & Royal Blue, avagy a Vörös, fehér és királykék már tavaly óta nagyon kívánságlistás nálam. Rengeteg külföldi bookstagrammer nyilatkozott óriási lelkesedéssel a könyvről, ráadásul a kötet megnyerte a 2019-es Goodreads Choice Awards-ot romantikus kategóriában. Bár nem szokásom óriási elvárásokat támasztani a könyvekkel kapcsolatban, most a rengeteg méltatás miatt mégis ebbe a hibába estem. Egy nagyszerű romantikus könyvet vártam, de sajnos a könyv nem váltotta be 100%-osan a hozzá fűzött reményeimet. 

A történet alapja nagyon tetszett, hihetetlenül érdekes volt a fiúk kapcsolatának az alakulását követni. A könyv alapja a romantikus történetekből jól ismert klisé, melynek alapja a téves előítélet és az emiatt kialakult erős ellenérzés. A fiúk a legkisebb mértékben sem szimpatizálnak egymással, Alex egy olyan képet alakított ki Henry-ről a fejében, ami nem is állhatott volna távolabb a valóságtól. Egy óriási fiaskó következtében azonban egymás társaságára lesznek utalva. Kezdetben csak a nyilvánosságnak szól az óriási barátkozás, de aztán szépen lassan rájönnek, hogy mennyire félreismerték a másikat. A politikai vonal a könyvben nagyon izgalmas volt. Az az igazság, hogy nem rajongok túlzottan érte, de nagyon érdekes volt Alex és családjával izgulni a választási eredményekért. 

A fiúk alapjáraton kedvelhetők, de nekem nagyon ellentmondásos a párosuk. Külön-külön nagyon megkedveltem őket, mindketten óriási utat jártak be, komoly fejlődésen mentek keresztül. Őszintén drukkoltam értük és teljes szívemből kívántam, hogy kapcsolatukat mindenki, még a királyi család is elfogadja. Persze nem volt könnyű dolguk,  hiszen Alex és Henry is folyamatosan a bulvár érdeklődésének a középpontjában állt, a legkisebb hibára, vagy botrányra is keselyűként csaptak le az újságírók. Az Amerikában közelgő elnökválasztás, a nemzetközi bonyodalom és persze a saját magánéletük védelme vezetett oda, hogy titkolni kezdjék kapcsolatukat. Az egész helyzet viszont érezhetően olyan, mint időzített bomba, csak nem tudjuk, hogy mennyi van még hátra a visszaszámlálásból. Az első pillanattól kezdve érezhető, hogy a nagy titkolózásnak nem lesz jó vége. Persze a fiúk sem a nagy óvatosságukról híresek, szóval azért általánosságban elmondhatjuk, hogy nem nehezítették meg azok dolgát, akik ártani akartak nekik. 

Olvasás közben többször eszembe jutott a Büszkeség és balítélet, továbbá a Rómeó és Júlia története, érezhetően merített ihletet az írónő ezekből a klasszikus irodalmi művekből. Kicsit talán olyan, mint egy 21. századi mese. 

Vörös, fehér és királykék egy igazán könnyed és humoros történet, igazából csak úgy olvastatja magát. A regény alapja tényleg nagyon tetszett és nagyon kíváncsian vártam, hogyan alakult Alex és Henry története. 

A fiú kapcsolata több szempontból is problémás, hiszen ez befolyásolhatja az elnökválasztási kampányt és a feje tetejére állíthat két országot. Ráadásul nem elhanyagolható szempont, hogy a brit királyi család rendkívül konzervatív gondolkodású. Elvárják mindenkitől, hogy pontosan úgy viselkedjenek, ahogy a protokoll is előírja. De vajon mit tehet az ember fia, ha a szíve teljesen mást diktál? Vajon milyen bonyodalmakkal járhat, ha az amerikai elnök fia és a brit királyi herceg szeret egymásba? És vajon a híresen konzervatív gondolkodású Texasban melyik jelölt nyer: Vajon Alex az őszinteségével segít, vagy teljesen aláássa édesanyja esélyeit? Vajon megválasztják-e másodjára is az első amerikai női elnököt? 

A bejegyzésem ezen pontján joggal merül fel bennetek az a kérdés, hogy jó-jó...eddig csak jó dolgot mondtam, mi is a problémám akkor a könyvvel. Nos, akkor beszéljünk egy kicsit a negatívumokról. 

A bevezetőben említettem, hogy nem vagyok túlzottan oda az erotikus tartalmakért, de miután megláttam a könyv Rubin Pöttyös kategóriáját felkészültem, hogy sokkal inkább lesz Him/Us jellegű a könyv, mint Autoboyography. Aztán eljutottam az első intim együttlétig és én ott teljesen elvesztem. Nekem ez egyáltalán nem jött be. Szerintem még soha nem olvastam ennyire kínos és furcsa szexuális együttlétet az életem során.  Nem tudom mi lehetett a gond, de az én ízlésemtől borzasztóan távol áll az írónő stílusa. Alapjáraton tetszett, ahogy megírta a könyvet, de valahogy ezek a romantikus együttlétek nálam nem klappoltak. Vagy lehetett volna bennük több érzelem/intenzitás/szikrázó és mindent elsöprő szexualitás, vagy ne lett volna semmi. De ez a furcsa stílus nálam ez rengeteget rontott az olvasás élményén. Az együttlétük nem töltött el jóleső izgalommal, vagy lelkesedéssel, inkább olyan wtf élmény volt számomra. 

Továbbá nekem az sem tetszett annyira, hogy ennyit káromkodtak a könyvben. Nem mondom azt, hogy az én számon ne szaladni ki olykor-olykor egy cifra, jóízű fordulat, amit tudunk, hogy a magyar nyelvben szóismétlések nélkül az ember a végtelenségig tudna folytatni, de azért mindennek van egy határa. Néha nagyon indokolatlannak éreztem ezt, túlságosan laza akart lenni, nálam abszolút nem érte el a kívánt hatás. Persze könnyen lehet, hogy ez azért van, mert alapjáraton jobban szeretem a szépirodalmat, és másnak ez fel sem tűnik majd, mindenesetre engem kicsit zavart a dolog. 

Összegezve kicsit gondban vagyok a könyv értékelésével, hiszen a történet nagyon tetszett, mégis vannak fenntartásaim a regénnyel kapcsolatban. Kicsit csalódott vagyok, azt hittem, hogy sokkal jobban fog tetszeni, hiszen rengetegen méltatták ezt a kötetet. Bár nálam nem lett óriási kedvenc, de azért összességében élveztem az olvasást. Ha szeretitek a hasonló történeteket, akkor mindenképpen adjatok egy esélyt neki. 


Értékelés: 5/4

Ha az értékelés után úgy érzed, hogy ennek a könyvnek helye van a polcodon, akkor ITT tudod megrendelni és ITT pedig bele is tudsz olvasni a kötetbe. 




Nyereményjáték

Alex az Amerikai Egyesült Államok elnökének a fia, Henry pedig egy brit király herceg, így mostani játékunk is királyi vérekről és elnökgyerekekről fog szólni! A feladatotok egyszerű: ki kell találnotok, hogy ki szerepel az adott állomás képén!
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

KÉP



a Rafflecopter giveaway

Állomáslista 

03.18 - Csak olvass!
03.20 - Könyvvilág
03.22 - Dreamworld (kedvcsináló idézetek)
03.24 - Hagyjatok! Olvasok! 
03.26 - Angelika blogja
03.28 - Hagyjatok! Olvasok! (borítómustra)
03.30 - Readinspo

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése