2021. október 15., péntek

Szabó Magda Booktag


Sziasztok!

Mindannyian nagyon megszerettük Szabó Magda regényeit, így készültünk Nektek egy játékon kívüli Book Tag-gel is. Ha van kedvetek töltsétek ki Ti is és mutassátok meg Nekünk! A Book Tag elején jelöljétek meg a Blogturné Klubot, mint a Szabó Magda Book Tag indítója és hívjátok ki a Tag végén az ismerőseitek rá. Ajánljunk egymásnak nagyszerű könyveket!


ABIGÉL - Volt olyan kötelező olvasmány, amit szerettél?

Ez egy nagyon nehéz kérdés, hiszen azon ritka fehér hollók csapatát erősítem, akik szerették a legtöbb kötelező olvasmányt. Talán 1-2 olyan olvasmány van, amit nem kedveltem (Tüskevér, Candide...bocsánat minden rajongótól. :D ). A többit kifejezetten szerettem. Az abszolút kedvencem a Mario és a varázsló, de nagyon szerettem a Kincskereső Kisködmönt (igen, 9 évesen olvastam), A Pál utcai fiúkat, a Vörös és feketét...sőt bevallom, hogy még az Aranyembert és A kőszívű ember fiait is csíptem. 

AZ ŐZ - Melyik magyar szerző vagy regény érdemelné meg szerinted a nemzetközi hírnevet?

Talán Böszörményi Gyula. Óriási kedvencem, anno a Gergő sorozattal teljesen megvett magának. Imádtam azt a sorozatot (is). Az Ambrózy báró eseteit el tudnám képzelni a nemzetközi könyvpiacon is. Szerintem a történelmi regények rajongói imádnák világszerte. 

AZ AJTÓ - Milyen gyakran olvasol magyar szerzőktől? Ki a kedvenced? Kitől szeretnél többet olvasni?

Az utóbbi időben igyekszem egyre többet és többet olvasni magyar szerzőktől. A legnagyobb kedvencem Böszörményi Gyula. A várólistámon Okváth Anna regényei vannak (az Antihygge-t nagyon szerettem, kíváncsi vagyok a másik kettő megjelent írására is) és Szűcs Péter Dharma című regénye. Egyszer mindenképpen szeretnék sort keríteni On Sai egyik kötetére is, de olvastam már több írást Rácz Stefán Tibortól is. 

RÉGIMÓDI TÖRTÉNET - Melyik regény címe jellemezné most legjobban az életed?

Elsőre a Szép remények jutott eszembe. Várunk és bízunk abban, hogy szép lassan megváltozik az életünk és végre minden úgy alakul, ahogy terveznénk. Nem életem legjobb időszakát élem jelenleg, de reménykedem abban, hogy a lejtő után lassan végre elindulunk felfelé. 

FÜR ELISE - Melyik a kedvenc zenei műfajod? Ajánlj egy regényt, amelyben fontos szerepet tölt be a zene!

Mindenféle zenét szeretek, nincs kedvenc műfajom. Rengeteg magyar dalt hallgatok, a külföldi  populáris mainstream zene mellett. Tiszta béna amúgy, mert nem igazán olvastam mostanában ilyen típusú könyvet, így nem tudok ajánlani semmit, hiszen semmi sem jut az eszembe. Azt azonban el tudom mondani, hogy Az auschwitzi hegedűs és Dalban mondom el című könyvek a türelmesen várnak arra, hogy végre sort kerítsek rájuk. Ezek a regények a várólistám élén állnak, remélem hamarosan sorra tudom majd keríteni. 

MEGMARADT SZOBOTKÁNAK - Melyik a kedvenc irodalmi párosod?

Radnóti Miklós és Gyarmati Fanni. Nagyon szeretem a párosukat. 

"Semmi, semmi nem fontos, csak Miklós."

Gyarmati Fanni számomra az egyik legszerethetőbb női irodalmi karakter. A nehézségek dacára sem adta fel soha, hűen kitartott a szeretett férfi mellett, még akkor is, amikor az nem érdemelte meg. A szerelmük és kapcsolatuk legendás, és bár nem annyira idilli, mint ahogy azt sokan hittük, mégis csak csodálattal tudunk róluk beszélni. Gyarmati Fanni örök életében Radnóti Miklósné maradt, fáradthatatlanul gondozta férje hagyatékát. Radnóti Miklós az egyik kedvenc költőm. Anno Miklós a kezemet a Tétova óda című versével kérte meg, a polgári szertartáson pedig a Bájoló című versére vonultunk be megzenésített formában. 

Ez lett volna az én Book Tagem, ha tetszett, mindenképpen töltsétek ki Ti is. :)

Ne felejtsétek, van még egy kis időtök játszani a Szabó Magda könyvekért. ITT megtaláljátok az összes bejegyzést és a részleteket a nyereményjátékról. 

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése