2022. május 15., vasárnap

Shunmyo Masuno: Nyugalom + Nyereményjáték



Sziasztok!

A 21. Század Kiadónak hála nemrég csodás kiadásban jelent meg Shunmyo Masuno NYUGALOM című könyve! A kerttervezőként is dolgozó japán szerzetes második magyarul megjelent könyvében segít olvasóinak megszabadulni felesleges félelmeitől, szükségtelen szorongásaitól. Tartsatok bloggereinkkel az elfogadáshoz vezető úton, és ne feledjétek, hogy a blogturné végén egy szerencsés olvasónk meg is nyerheti a könyvet!


Félsz?
Tartasz ​valamitől?
Szorongsz?
Shunmyo Masuno könyvéből kiderül, hogy aggodalmaid többsége egyszerűen nem igazolódik be.
Gondolj bele: hányszor fordul elő, hogy a mindennapjaidat megmérgezi egy rossz sejtelem, de amitől féltél, végül nem következik be!
Az életedet jobbá, szebbé, élvezetesebbé teheted pusztán azzal, hogy megszabadulsz felesleges félelmeidtől.
• Ne hasonlítsd magadat másokhoz – a nyugtalanságod oroszlánrésze máris elillan;
• Szabadulj meg a felesleges dolgoktól, a lehető legegyszerűbb életet éld;
• Ne keresgélj, ne rohanj, ne hagyd, hogy megszállottságok legyenek úrrá rajtad;
• Értelmezd pozitívan a dolgokat – egyedül rajtad múlik a döntés, hogy boldog vagy, vagy boldogtalan;
• Ne áraszd el magadat túl sok információval;
• Szállj ki a versengésből – a zen így kerüli a stresszt;
• Aggódás helyett inkább cselekedj – ezáltal kétségtelenül jobbra fordulnak a dolgok.
Ez a könyv eszköz, amelynek 48 leckéje és csaknem 30 zen szólásmondása segít abban, hogy elfogadd magadat, és örömödet leld a korábbinál nyugodtabb, higgadtabb, pozitívabb énedben.

Nagyon fontosnak tartom a mentális egészséget, hiszen csak akkor élhetünk teljes életet, ha a fizikai jólétünk mellett lelkileg is jól vagyunk. Az utóbbi időben nem voltam annyira acélosan, teljesen elvesztem és úgy éreztem, hogy kicsúszott alólam a talaj. Összecsaptak a fejem felett a hullámok, frusztrált, stresszes és nyugtalan voltam. Rengeteg mindent kellett volna egyensúlyban tartanom munka/blog/magánélet, végül úgy jártam, hogy semmit sem tudtam megfelelően kézben tartani. A magánéleti krízisem szép lassan átvette minden felett az irányítást, és egy idő után minden más teendőmet elkezdtem hanyagolni, vagy legalábbis nem a már megszokott minőségben folytatni. 
Azt mondják, ha az ember lelkileg nincs jól, akkor fizikailag is lerobban. Ezt pedig a saját bőrömön is tapasztaltam. Egyre rosszabb lett a közérzetem, a fejem pedig egyre többet fájt, úgy éreztem, hogy szép lassan elveszítem önmagam. És ha ez nem lenne elég, az utóbbi időben ledöntött a lábamról a koronavírus és volt egy kisebb műtétem is. Azt hiszem, hogy teljes egészében kijelenthetem, nem életem legfényesebb időszakát élem. Elméletben nagyon jól hangzik, hogy pozitívan gondolkodjak és ne görcsöljek a múlton, vagy éppen a jövőmön, de összesséségében bitang nehéz dolog ez. Kicsit olyan ez, mint egy hullámvasút, egyszer fent..egyyszer pedig lent. Igyekszem motiváló kötetekkel és üzenetekkel körbevenni magamat, elhatároztam, hogy nem süllyedek el az önsajnálat végtelen mocsarában (ami vagy sikerül, vagy nem), tudomásul veszem a problémákat, és a szomorkodás helyett a megoldásra koncentrálok. A Blogturné Klubos pályafutásom egyik legnagyobb hibája volt, hogy nem vettem részt Shunmyo Masuno másik kötetének  (Az ​egyszerű élet művészete) a turnéján. Még egy hibát nem szerettem volna elkövetni, szóval óriási lelkesedéssel álltam neki a Nyugalom című kötet elolvasásának. 

Mivel az utóbbi időben a nyugalom és a kiegyensúlyozottság nem jár velem kéz a kézben, így nagy lelkesedéssel álltam neki az olvasásnak. Shunmyo Masuno kötete nem az a típusú írás, amit az ember a kezébe vesz és azonnal ledarál. Lapozgatni kell, ízlelgetni, meg-megállni egy pillanatra, elgondolkodni, továbbmenni, majd visszatérni. Vannak részei, amit többször is átolvastam, más részeket, gyorsan a hátam mögött hagytam. Nem tudom, hogy ti mennyire hisztek a különböző jelekben, vagy inkább mindent a véletlennek tudtok be...talán még én sem döntöttem el, hogy melyik csoportba tartozom. Mindenesetre nagyon érdekes, hogy minden esetben a 11. tanításnál nyílik ki a kötetem, amelynek a címe: Fogadd pozitívan a nehézségeket - Nem baj, ha néha padlóra kerülsz, csak állj talpra mielőbb. Azt hiszem, hogy ez az én fejezetem. Persze rengeteg más dolgot is tudok hasznosítani a könyvből, de ez az a rész, ami a legnagyobb hatással volt rám. 

A kötetben rengeteg érdekes és hasznos dolgot olvastam, legyen szó a (megfelelő) kapcsolatok ápolásáról, az időgazdákodásról, az elfogadásról, vagy éppen a megfelelő légzésről. Rengeteg minden van a világon, ami az embert megborítja, a szorongás és a félelem a rohanó világunk egyik legsajnálatosabb következménye. A kötet segít abban, hogy az ember egy kicsit lecsendesítse az elméjét és a jelenre fókuszájon. Hajlamos vagyok túlagyalni a dolgokat, még meg sem történt velem a dolog, de fejben már lejátszom a lehető legrosszabb forgatókönyveket, ez pedig nem csak az én, hanem a környezetem életét is megmérgezi. A zen gondolkodás egy kicsit segít abban, hogy egyszerűbben lássuk a dolgokat és egyszerűbben éljük az életünke. Ha sikerül megszabadulnunk a felesleges kétségek és aggodalmak súlyától, akkor egy sokkal élhetőbb környzetet teremtünk önmagunk számára. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem foglalkozunk semmivel és senkivel, sokkal inkább azt, hogy pontosan annyira foglalkozunk mindennel, mint amennyire szükség van. Se nem többet, se nem kevesebbet. 

A kötetben 48 lecke található, melyek 5 részre lettek elosztva. Kivétel nélkül minden lecke elgondolkodtatja az olvasóját. Számomra minden tanítás újdonság volt, hiszen kevés ilyen típusú kötettel találkoztam eddig. Rengeteget gondolkodtam és igyekeztem elraktározni magamban a dolgokat. Persze tudom, hogy nem megy egyik pillanatról a másikra a változás, de már az is óriási lépésnek számít, ha az ember elindul az úton. 

A könyvben található illusztrációk önmagukban is megállnák a helyüket, színvilágukkal nyugalmat árasztanak, számomra már az is gyógyító erejű, ha csak úgy lapozgatom és egy-egy mondatot elolvasok. Tökéletesen lecsendesítette az elmémet, és rengeteg pozitív gondolattal gazdagodtam. 

Összességében engem teljesen lenyűgözött Shunmyo Masuno kötete, biztos vagyok benne, hogy még sokszor leemelem a polcról, ha egy kis nyugalomra, vagy éppen erőre lenne szükségem a szürke mindennapok legyűréséhez. 

 Értékelés: 5/5

Ha az értékelés után úgy érzed, hogy ennek a könyvnek helye van a polcodon, akkor ITT tudod megrendelni. 


Nyereményjáték

Japán csodálatos ország telis-tele olyan helyekkel, amik örömöt és pihenést hoznak a szívünkbe, akkor is, ha csak képen nézzük őket. Minden állomáson találtok egy ilyen helyet (épületet, tavat, hegyet, etc.), és szeretnénk, ha kitalálnátok a várost vagy a prefektúrát, ahol található! Helyes válaszaitokat a rafflecopterbe várjuk! (Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő emailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. Csak magyarországi címre postázunk.)

KÉP



a Rafflecopter giveaway

Állomáslista 

[Blogturné Klub]

11 - Booktastic Boglinc

13 - Fanni's Library

15 - Csak olvass!

17 - Nem félünk a könyvektől

19 - Hagyjatok! Olvasok!

21 - Könyv és más

23 - Spirit Bliss Sárga könyves út

25 - Kelly és Lupi olvas 

27 - Readinspo


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése