2022. december 14., szerda

Alice Oseman: Heartstopper – Fülig beléd zúgtam (Szívdobbanás 4.) + Nyereményjáték

Sziasztok!

A Könyvmolyképző Kiadó jóvoltából hazánkban is megjelenik Alice Oseman nagysikerű képregény sorozatának folytatása, a Heartstopper a negyedik része. Ennek örömére a Blogturné Klub bloggerei bemutatják Charlie és Nick felismerésekkel és vallomásokkal teli tanévkezdését, mely ezúttal bőven tartogat nehézséget… és még annál is több szeretetet. Tartsatok velünk, ismerjétek meg a történetet, annak szereplőit, és vigyétek haza a kiadó által felajánlott nyereménykönyv egy példányát. 

Nick naplója

Azt hiszem, szerelmes vagyok Charlie-ba. Csodálatos volt együtt tölteni vele és a barátainkkal ezt a nyarat, és annyira szeretném kimondani neki, hogy szeretem, de... azt hiszem, vannak más dolgok, amik jobban aggasztanak mostanában… 
Ha boldogságra van szükséged, lapozz bele ”Az volt a célom, hogy olyan történetetmírjak, amilyet én is szerettem volna olvasni, amikor én voltam tini."
- Alice Oseman




Az előző részek után, teljesen magával ragadott a fiúk története. Nick és Charlie az egyik legkedvesebb szereplőimmé váltak és beírták magukat a mindenkori kedvenceim közé. Nagyon megszerettem őket, és bár már Webtoon-on elolvastam az összes részt, óriási lelkesedéssel vártam a negyedik, magyarul megjelenő kötetet. 

Vannak történetek, melyek bemásznak bőrünk alá és egyszerűen nem engednek el, megragadják az olvasót és onnantól kezdve nincs menekvés, elveszünk a betűk és a kitalált világ tengerében. Az ilyen könyveket örökké a kezünkben akarjuk tartani. Együtt élünk és lélegzünk a szereplőkkel és képtelenek vagyunk kiverni őket a fejünkből az utolsó oldal elolvasása után is. Nem tennénk mást, csak ölelnénk és magunkhoz szorítanánk és talán soha nem engednénk el, újra és újra átélnénk a különböző kalandokat és azt érezzük, hogy bárcsak minden nap úgy állhatnánk neki az olvasásnak, mint amikor még fogalmunk sem volt, hogy mibe is csöppenünk. Számomra pontosan ilyen ez a sorozat is. Bevallom én csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a a történetről, soha nem olvastam még ennyire kedves és szerethető sorozatot. 

A negyedik rész ugyanúgy magával ragadott, mint az eddigiek és nehezen tudtam, csak továbblépni az újabb olvasmányaimra. A fiúk kapcsolata rendkívül bájos és szerethető, Alice Oseman pedig hihetetlenül fontos témákat boncolgat a képregényében. Már el is felejtettem, hogy ez a rész, a többiektől eltérően mennyivel sötétebb. Persze a cukiságfaktor még itt is tetten érhető, hiszen a fiúk kapcsolata és elsősorban Nick ereje és támogatása egyszerűen simogatja az ember lelkét. Ebben a részben azonban erőteljesebb szerepet kap Charlie mentális állapota, ami korántsem nevezhető ideálisnak. Az előző részekben már érintette az írónő a szorongás problematikáját és szembesülhettünk a fiú étkezési problémáival, de főleg ebben a részben csúcsodik ki a dolog. Láthatjuk, hogy egy zaklatást átélt fiatal milyen nehezen dolgozza fel az átélt traumáját és milyen könnyű visszaesnie abba a bizonyos ördögi körbe. Charlie minden szempontból mélyen van, ez pedig komoly terheket ró Nickre is. Mindennél jobban szeretne neki segíteni, de egy 17 éves fiúra nem lehet és nem is szabad ekkora terhet rakni. Vannak betegségek és problémák, amelyeknek megoldásában nem segít a szeretet. Fontos, hogy támogassuk a másikat, de olykor ez sajnos nem elég. Nick remek tanácsokat kap édesanyjától és meggyőzi, hogy nem kell egyedül viselnie ezt a terhet és beszélje rá Charliet, hogy kérjen tanácsot. Az írónő a kötetével bebizonyítja fiatalok millióinak, hogy nem ciki segítséget kérni és hogy a mentális egészségre igenis figyelni kell. Nem kétséges, hogy Charlie dilemmáival rengetegen tudnak azonosulni. Mi van, ha nem vagyok elég jó? Mi van, ha csalódnak bennem? Mi van, ha nem hisznek nekem? Mi van, ha kinevetnek? De vajon képes lesz kiszállni ebből az ördögi körből? Kap segítséget és képes lesz élni vele? 

A kötetből kiderül, hogy mennyire fontos a támogató háttér, a szülők, a családtagok, a szakemberek, a barátok figyelme. Nem szégyen, ha valakinek gondja van és ha segítséget kér. Így a családi és baráti kapcsolatok fontossága, a maximális elfogadás és szeretet közege is előtérbe kerül. 
A karakterek nagyon szerethetők, Charlie, Nick, a családtagok és a barátok úgy ahogy vannak belopták magukat a szívembe. Gondolom nem meglepő, hogy a legnagyobb kedvencem Nick, ő a szívem kuglófjának egyetlen szem mazsolájává vált. Hihetetlen milyen kedves, erős és jóérzésű fiú. Ha egyszer lesz fiam, pont olyat szeretnék, mint ő. De tényleg nagyon megszerettem majdnem mindenkit.  
Az egyetlen szereplő, akit pofán vernék egy péklapáttal az Nick bátyja, David. Már az előző részben is pofáncsaptam volna legszívesebben. Nos az a helyzet, hogy nem ment át túl nagy jellemfejlődésen, szóval még mindig rühellem ezt a csávót. Viszont még mindig úgy gondolom, hogy vele kicsit életszerűbb a történet. Mindenki kedves, támogató...és néha úgy érzem, hogy valószínűtlenül jófej. Vagy csak én látom ennyire borúsan a környezetemet. Mindenesetre minden tündérmesébe kell egy gonosz, szóval jó, hogy a Heartstopper is megkapta a maga seggfejét. Kíváncsi lennék amúgy mélyeben a fiú karakterére, hogy mitől ekkora seggarc. 

Nagyon örülök a borítónak és a különleges, éldekorált kiadásnak. Én biztosan beszerzem ezt a változatot is, egyszerűen szerelmes lettem. 

A képregény és a rajzok nagyon jók, hihetetlen, hogy milyen nagyszerűen illenek hozzá a sorozatbéli karakterek. Egyszerűen minden úgy jó, ahogy van. Képtelen vagyok rosszat mondani róla, egyszerűen imádom az egészet. Szóval csak azt tudom mondani nektek, hogy olvassátok és szeressétek. Az egyik legjobb romantikus könyv, amit mostanában olvastam és az egyik legkedvesebb LMBTQ+ kötet, amit az utóbbi időben a kezemben fogtam. Jelenleg erőteljesen kételkedem abban, hogy a műfajában valaha képes lesz valami letaszítani a trónról. Annak, aki szerette az első három részt, ez sem fog csalódást okozni. Aki pedig most téved az oldalamra annak azt javaslom, hogy mindenképpen adjon egy esélyt a sorozatnak. 

Értékelés: 5/5

Ha a bejegyzésem után úgy érzed, hogy ennek a könyvnek helye van a polcodon, akkor ITT tudod megrendelni. ITT pedig bele is olvashatsz a kötetbe. 

Nyereményjáték

Mostani játékunk során LMBTQ párokat keresünk. Minden állomáson megtaláljátok egy könyves karakter nevét, nektek pedig nincs más dolgotok, mint kitalálni, ki lehet a párja, és beírni annak a szereplőnek a nevét a rafflecopter doboz megfelelő sorába. Tehát minden esetben a páros hiányzó tagját keressük. (Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

NÉV
LELE NARGET


a Rafflecopter giveaway

Állomások listája

12/14 Csak olvass!
12/15 Booktastic Boglinc
12/16 Hagyjatok! Olvasok!
12/17 Booktastic Boglinc - fanartok
12/18 Spirit Bliss Sárga könyves út - Idézetek
12/19 Könyv és más
12/20 Spirit Bliss Sárga könyves út
12/21 Fanni's Library
12/22 Utószó

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése