2020. szeptember 25., péntek

Stephanie Garber: Finale + Nyereményjáték


Sziasztok!

A nagysikerű Caraval sorozat számos magyar és külföldi olvasó szívébe belopta magát. Ebben a részben a Dragna-testvérpár elindul utolsó kalandjára, amelyet már olyan régóta vártunk. Tartsatok bloggereinkkel, hiszen ebből a fantasztikus sorozatzáró kötetből egy nyereménypéldány csak rátok vár!

Nem tudom Ti hogy vagytok vele, de én nagyon vártam a sorozat befejező részét. Anno hatalmas lelkesedéssel vetettem bele magam a Caraval világába, imádtam minden egyes oldalát. A kitalált világ, a karakterek azonnal belopták magukat a szívembe. Az új kötet megjelenéséig izgatottan számoltam vissza a napokat, nagyon kíváncsi voltam arra, hogy a Fátumok hogyan kapcsolódnak majd a történetbe és merre viszik a cselekményt. Szerettem volna tudni, hogy mi lesz Legend, Tella, Jacks, Julian és Scarlet sorsa. 

No de miről is szól pontosan a befejező rész? Lássuk!

Egy szerelem, amelyért megéri küzdeni. Egy álom, amelyért megéri meghalni. Egy befejezés, amelyre megérte várni.

Két hónap telt el a legutóbbi Caraval befejezése óta. Két hónapja, hogy a Fátumok kiszabadultak egy elvarázsolt kártyapakliból, két hónapja, hogy Legend bejelentette igényét a trónra, és két hónapja, hogy Tella rájött: a fiú, akibe beleszeretett valójában nem létezik.

Amikor életek, birodalmak és szívek sorsa múlik rajta, Tellának el kell döntenie, hogy megbízik-e Legendben, vagy régi ellenségeként kezeli. Miután rábukkan egy titokra, amely fenekestül felforgatja az életét, Scarlettnek képessé kell válnia a lehetetlenre. Legendnek pedig meg kell hoznia egy döntést, amely örökre megváltoztathatja.

A Caraval véget ért, de minden idők legnagyobb játéka még csak most kezdődik. Ezúttal nincsenek nézők – csak nyertesek vagy vesztesek.

Amennyire lelkesen vártam ezt a részt, annyira megijedtem az olvasás előtt. Az történt, hogy nem sokkal azelőtt, hogy elkezdtem olvasni a harmadik részt megosztottam Instagramon egy képet, ahol megkérdeztem a kedves követőket, hogy olvasták-e az első két részt és hogy tetszett nekik. Többen is azt írták, hogy azokat nagyon szerették, ebben viszont csalódtak. Annyira megijedtem, hiszen a Finale-nál már csak a Tél jegyeseinek a negyedik részét várom jobban, nagyon szerettem volna szeretni ezt a történetet. Mikor elkezdtem az olvasást igyekeztem félretenni ezeket a gondolatokat és csak sodródtam az árral. Egy nap alatt elolvastam a történetet és hihetetlenül jól tettem, hogy végül nem hagytam magam elbizonytalanítani. Minden kétséget kizáróan vannak hibái a befejező résznek, de ettől függetlenül én hihetetlenül szerettem. 

Ahogy a fülszövegben is olvasható, ebben a részben már nem a Caraval lesz a középpontban, sokkal másabb vizekre evezünk. A Fátumok olyan problémákat okoznak, amikre talán nem is számítottunk az első két rész olvasása után. A többségük vérszomjas, kegyetlen ördögi lény, akiknek egyetlen célja, hogy pusztulást és fájdalmat okozzanak az embereknek. Tella, Scarlet, Legend és Julian kénytelen lesz minden követ megmozgatni annak érdekében, hogy a birodalom egyben maradhasson és a népnek ne essen bántódása. 

A cselekmény kellően izgalmassá és pörgőssé válik egy idő után, de az eleje kissé döcögősen indul. Én személy szerint nagyon szeretem a lassú kezdéseket, szóval engem egyáltalán nem zavart ez a dolog, de biztos vagyok benne, hogy sokan unalmasnak és vontatottnak érzik ezeket a részeket. 

Őszintén szólva én csak úgy faltam a lapokat, nagyjából 1 délután alatt el is olvastam, ami valljuk be nem kis teljesítmény, ha figyelembe vesszük a méretét. Egyszerűen magába szippantott a történet és az utolsó oldalig kitartott a feszült figyelmem. A cselekmény változatos és izgalmas, a történetben szereplő csavarok pedig nagyszerűek. Természetesen nem hibátlan a könyv, vannak benne számomra is furcsa, megmagyarázhatatlan és érdekes részek. Főleg a könyv eleje volt egy kicsit furcsa számomra,  bevallom néha azért forgattam a szememet. Ez azonban számomra semmit sem vont le a könyv érdeméből, ugyanis hihetetlenül szerettem a befejező részt is. 


Míg a Caravalban Scarlet dominált, ő volt abszolút a főszereplő, a Legendary-ben pedig Tella karaktere dominált, addig a Finale esetében rendkívül kiegyenlített lett a helyzet, ugyanis a váltakozó fejezetek lehetőséget adtak arra, hogy mindkét lány fejébe betekintést nyerhessünk. 

A három kötetet figyelembe véve Scarlet és Tella is nagyszerű karakter. Mindkettejüknak megvannak a maga gyengeségei és erősségei. Egy valami azonban mindennél fontosabb, a lányok közötti kötelék hihetetlenül erős és igazán irigylésre méltó. Nincs is csodálatosabb annál, amikor két testvért ilyen szoros szálak fűznek össze. A keserű és fájdalmas múlt csak megedzette őket és olyan erős kapcsolat alakult ki közöttük, ami a legnehezebb időkben is megsegíti őket.

Julian és Legend a két abszolút kedvenc karakterem a könyvből, nagyon megszerettem a fiúkat. 

Julian az a típusú fiú, akire minden lány vágyik. Igazi gondoskodó férfi, aki a szerelméért bármire képest. Az elejétől kezdve drukkoltam azért, hogy Scarlet és az ő kapcsolata révbe érjen, nagyon megszerettem a párosukat. 

Legend ezzel szemben egy teljesen más típus. Ő egy igazán titokzatos figura, soha sem lehet tudni, hogy mire is gondol pontosan. Nem tudni mikor mond igazat és mikor beszél félre. Ma délután amúgy egy barátnőmmel beszélgettem és megállapítottuk, hogy hihetetlenül tudnánk örülni egy Legendről szóló spin-off kötetnek. Szerintem egyszerűen zseniális lenne a karaktere, jó lenne még ennél is többet olvasni róla. 

Talán még Jacks karakterét érdemes megemlítenem. Ő nem más, mint a hidegség és kimértség.  Tudjuk, hogy egy Fátum, ez pedig még izgalmasabbá teszi a karakterét. Egy másodpercig sem egyértelműek a szándékai, egy hihetetlenül érdekes és komplex karakter. A második kötet óta tudjuk, hogy Tella lehet az ő igaz szerelme, ez pedig teljesen felkavarja az állóvizet. Kialakul egy furcsa szerelmi háromszög, amelyben egyik fiúról sem tudjuk, hogy mit is akar valójában. A könyvben megismerjük a fiúk előnyös, ugyanakkor ijesztő és sötét oldalát is, mindkettő nagyszerű karakter. 

A könyv borítója még mindig lenyűgöző, hihetetlen mennyire szépen mutatnak ezek a kötetek egymás mellett. Egyszerűen imádom. 

Összességében én nagyon szerettem a sorozat befejező részét. Persze nem hibátlan, de ez nem von le semmit a könyv értékéből. A Finale bár kicsit döcögősen indul (igazából pontosan annyira, mint az összes többi része a könyvnek), de a második fele teljes mértékben kárpótolja az olvasóját. A cselekmény izgalmas és fordulatos, pontosan ezt várja az ember egy befejező kötettől. Én örökre a szívembe zártam ezt a sorozatot, remélem Ti is ugyanígy fogtok érezni, ha a végére értek. 

Ha kíváncsiak vagytok a Caraval és a Legendary értékelése, akkor kattintsatok az adott címre és azonnal olvashatjátok a véleményemet róluk. 

Értékelés: 5/4,5

Ha az értékelés után úgy érzed, hogy ennek a könyvnek helye van a polcodon, akkor ITT tudod megrendelni.


Nyereményjáték

A sorozatban számos szereplő megfordult már. Voltak, akiknek mindhárom kötetben fontos szerepük volt, és persze akadtak olyanok is, akik idő közben lemorzsolódtak. A ti feladatotok, hogy a bloggerek bejegyzésében kiemelt betűkből összerakjátok egy-egy szereplő nevét, ezt követően pedig írjátok be a helyes megoldást a Rafflecopter megfelelő sorába!
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)


a Rafflecopter giveaway

Állomáslista

09. 23. – Readinspo extra
09. 25. – Csak olvass!
09. 27. – Fanni’s Library
09. 29. – Readinspo

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése