2020. december 18., péntek

Alice Broadway Spark (Ink-trilógia 2.) + Nyereményjáték

Sziasztok!

A Maxim Könyvkiadó jelenteti meg Alice Broadway Ink sorozatának második részét Spark címmel. A meglehetősen  megosztó témájú disztópikus sorozat új részéről  öt bloggerünk fejti ki a véleményét. Kövesd végig a blogturné állomásait, és nyerd meg a kiadó által felajánlott három nyereménykönyv egyikét! 

Még tavaly májusban olvastam el az Ink-trilóga első részét. Sokáig szemeztem a könyvvel. Nagyon tetszett a fülszöveg és a borító pedig azonnal levett a lábamról. Bevallom, nálam nem lett óriási kedvenc, nem nyűgözött le túlzottan az Ink, de láttam benne a potenciált és mindenképpen szerettem volna adni a folytatásnak is egy esélyt. Vajon jól tettem? Lássuk miről szól pontosan a történet!


Minden éremnek két oldala van.
Azután, hogy Leora engedetlenségével mindent felforgat maga körül, olyan események sorát indítja el, amelyek következtében fény derül a kegyetlen igazságra a családjáról. Így hát nincs más választása, mint az, hogy végre szembenézzen a múltjával. Mindent megkérdőjelez, amit eddig szeretteiről és magáról tudott. Félig tetováltként, félig üresbőrűként melyik közösséghez tartozhat? Engedetlenségéért a polgármester most fegyverként szeretné felhasználni őt, és elküldi Featherstone-ba, hogy épüljön be az üresek közé, és így szállítsa neki az információkat. Leorában sok kérdés maradt rejtélyes, vér szerinti anyjáról, amelyekre talán megtalálja a választ.
De vajon megnyugvást és békét lelhet-e bennük, vagy újabb kétségekkel kell szembenéznie? És képes lesz-e majd megkülönböztetni, ki barát és ki nem?

Vegyes érzelmekkel álltam neki az olvasásnak. Egyrészről nagyon kíváncsi voltam a regény folytatására, másrészről azonban eléggé aggódtam. Féltem, hogy a kevésbé acélos első rész után, a folytatás sem lesz túl ígéretes és végleg csalódok a sorozatban, amit az első pillanattól kezdve nagyon akartam szeretni, csak a csillagok állása valahogy mást eredményezett. Az első oldalak után azonban teljesen megnyugodtam, a könyv második felétől pedig már határozottan azt gondoltam, hogy a második rész sokkal jobban tetszik az elsőnél. 

Ahogy a fülszövegen is olvashatjuk, minden éremnek két oldala van. Ahogy a tetováltaknak, úgy az üresbőrűeknek is megvannak a maguk történetei és szokásai. De vajon melyik igaz és melyik hazugság? Kinek hihet Leora? Kik a barátok és ki az igazi ellenség? Elkerülhető még a háború, vagy a szikra már bellobbant? 

Ebben a részben többet megtudhatunk az üresbőrűek világáról. Azután, hogy Leora engedetlenségével mindent felforgatott maga körül, nincs más lehetősége mint belemenni a polgármester ajánlatába. Azt szeretnék kérni tőle, hogy épüljön be az üresek közé és így információkat szivárogtasson ki az ottélőkről. A lány azonban hamar megtanulja, hogy semmi sem olyan egyértelmű, mint ahogy régen tanulta. Az üresbőrűek csapata nem egy veszélyes nomád banda, akik vérre szomjanak, hanem pontosan ugyanolyan emberek, mint amilyenek a tetováltak városaiban élnek. Mindkét csoport tévesen gondolkodik a másikról, csak a rosszat látják egymásban. Leora azonban szép lassan kezdi meglátni a lényeget, talán nem is különböznek egymásra annyira a tetováltak és az üresbőrűek, talán csak arra van szükség, hogy valaki felnyissa mindenki szemét. Talán mások hatalomvágya nem teszi tönkre mindkét nép életét, talán még lehet béke. 

Főszereplőnknek nincs könnyű dolga, hiszen szoros kötelék fűzi a tetováltak világához. Itt nevelkedett,  itt élt, a gyermekkorától hallott történetek mélyen beleivódtak a lelkébe. Egyik pillanatról a másikra  azonban szembesülnie kellett azzal, hogy nem az, akinek eddig hitte magát, és üresként látta meg a napvilágot. Featherstone-ban, azonban minden megváltozott. Ahogy megismerte a másik oldalt, úgy kezdte egyre tisztábban látni a képet. Kezdetben nehezen illeszkedett be, minden lépését gyanakvással telve figyelték, de szép lassan elkezdte az üresbőrűek világát is magáénak érezni. 

A cselekmény nagyon érdekes és izgalmas, leginkább a végére gyorsultak fel az események. A könyv első része kicsit lassabb folyású, de számomra egyáltalán nem volt unalmas, jó volt olvasni az üresbőrűek világáról. 

Fontos kiemelni, hogy ez a könyv sem hibátlan. Még mindig óriási hézagok vannak a fejemben, de nekem ez a rész már sokkal jobban tetszett az előzőnél. 

Az új karakterek nagyon jót tettek a történetnek, Gull és családja óriási kedvenc lett számomra. Kicsit olyan volt ő nekem, mint Luna a Harry Potterből. Kicsit fucsa, mások által dinkának nézett leányzó, de közben meg végtelen kedves és szerethető karakter. Fenn a testvére kicsit távoltságtartó, de nagyon érdekesnek tűnő szereplő, nem lepne meg ha a harmadik részben több szerepet kapna. 

Nagyon érdekes volt látni, hogy az adott történeteket mennyire máshogyan meséli a két oldal. Izgalmas volt összehasonlítani őket. Bár nem olvastam el újra az első részt, de a történeteket fellapoztam, hiszen az elmúlt 1,5 évben bevallom kicsit elfelejtettem mindegyiket. Ha van kedvetek szerintem tegyetek Ti is így. Sokkal érdekesebb volt így olvasni a kötetet. Bár még mindig azt mondom, hogy sokkal jobb lett volna, ha az írónő saját történeteket talál ki és nem a meglévőket dolgozza át, de ebben a részben kevésbé zavart ez a dolog, megbarátkoztam a gondolattal.

A könyv borítója csodálatos, egyszerűen imádom, sokat dob a történeten. Persze nem ez a legfontosabb, de sokkal jobb így a kezünkbe fogni. 

Összességében nekem sokkal jobban tetszett a Spark, mint a sorozat első része. Sokkal érdekesebb és izgalmasabb lett a történet. Az Inkben megállapított hézagokat sikerült nagyjából betömködni, már egyáltalán nem tűnik annyira felszínesnek a történet. A cselekmény érdekes és izgalmas volt, jó volt látni az érem másik oldalát is. (Már csak azért is, mert szerintem az érem másik oldala sokkal érdekesebb. ) Árnyaltabb képet kaphattunk a megalkotott világról, ami sokat lendített nálam a trilógia megítélésén. Ez a rész sem hibátlan, rengeteg hiányosság van még mindig benne, de szerintem határozottan jobban sikerült az első résznél. 

Értékelés: 5/4

Ha az értékelés után úgy érzed, hogy ezt a kötetet mindenképpen szeretnéd megvásárolni, akkor azt ITT teheted meg. 

Ha az értékelés után úgy érzed, hogy ennek a könyvnek helye van a polcodon, akkor ITT tudod megrendelni, ITT pedig bele is olvashatsz a történetbe. 




Nyereményjáték

Igaz-hamis játékot játszunk a blogturnén, minden állomáson kaptok egy mondatot a tetoválással kapcsolatban, el kell döntenetek, valós-e az állítás. A rafflecopter doboz megfelelő sorába írjátok be az “igaz” vagy “hamis” szót.
Az értesítő levél megküldése után a nyerteseknek 72 óra áll rendelkezésre válaszolni az e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. Figyelem! A kiadó kizárólag magyarországi címre postáz!

ÁLLÍTÁS
Alkoholmentes állapotban menj tetováltatni.

a Rafflecopter giveaway

Állomások

12.18 Csak olvass!
12.20 Utószó
12.22 Sorok között
12.27 Hagyjatok! Olvasok!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése