2021. december 20., hétfő

Amanda Yee: Jóbarátok ​– A hivatalos szakácskönyv + Nyereménykönyv

Sziasztok!

Mindig is arra vágytatok, hogy megkóstoljátok Rachel különleges desszertjét, vagy a világ legfinomabb sajttortáját? Kíváncsiak vagytok hogyan készül Joey paradicsomszósza és Ross szendvicse? Akkor ezt a könyvet nektek találták ki! A könyvben különböző előételek, főfogások, italok és desszertek szerepelnek, melyek jól ismertek már a rajongók számára. Tartsatok velünk, legyetek részesei a különleges turnénak, ismerjétek meg velünk közösen a szakácskönyvet , és vigyétek haza a kiadó által felajánlott nyeremény könyvet. 

„A ​kőkemény Jóbarátok-rajongóknak muszáj beszerezniük!” – POPSUGAR

Trombitáld össze a jóbarátokat, és üdvözöljétek együtt ezt a több mint 100 receptet („Na, mi a helyzet?”), amelyet hőn szeretett tévéműsorotok ihletett.

Akár minden hájjal megkent chef vagy, mint Monica Geller, akár most indítasz catering céget, mint Phoebe Buffay, vagy régi vágású haspók vagy, mint Joey Tribbiani, a Jóbarátok – A hivatalos szakácskönyv egy sor különböző receptet kínál a különböző szakmai szinten levő chefeknek.

Előételek, főfogások, italok és desszertek – minden egyes fejezet olyan ikonikus csemegéket tartogat, mint Monica Hálabarát Lakomája, Rachel Hagyományos Angol Rakott Krémdesszertje, a Sült Krumpli – csakis Joeynak, a Chandler-féle „Tej, amit elrágsz”, Phoebe nagyijának csokitallérja és az elmaradhatatlan Hidratáló Szendvics.

Ez az elbűvölő szakácskönyv színes fotókat tartalmaz több mint hetven receptről, hasznos segédlet azoknak, akik otthon főzőcskéznek, és vicces homage a tévésorozatnak, amelyre mindig számíthatsz.

Szerintem ezt még nem meséltem nektek, de óriási sitcom és sorozat rajongó vagyok. Az olvasás mellett ez a másik olyan szabadidős tevékenység, ami teljesen ki tud kapcsolni. Az utóbbi időben csak arra tartjuk a tévét, hogy legyen min nézni a Netflixet és az HBO GO-t, nagyon ritkán nézünk olyan műsort, ami nem ezeken fut. A Jóbarátok sorozat volt az első olyan sitcom, amit teljesen együtt néztünk Miklóssal az elejétől a végéig. Nekem nem ez volt az első alkalom, régen több részt is láttam, de neki ez kimaradt az életéből és csupán néhány jelenetet ismert. Így tavaly fogtuk magunkat és ledaráltuk a teljes sorozatot. Hihetetlen élmény volt az egészet újra látni, és rájöttem, hogy minden egyes poén ugyanannyira megnevettetett, mint anno első alkalommal. A különbség csupán annyi, hogy felnőtt fejjel még jobban megértettem a szereplők vívódását és élethelyzetét. A rajongásom így teljesen új szintre emelkedett és egyre több Jóbarátokos kiegészítővel vettem körbe magam. Az eddig magyarul megjelent rajongói könyvek már a polcomat díszítik, így természetesen nem maradhatott ki a gyűjteményemből a hivatalos szakácsköny sem. 

A főzés a mindennapjaink része. Sokszor azonban inkább házimunkaként gondolunk rá, mintsem örömforrásként vagy a kreativitásunk kifejezésének eszközeként. Biztosan sokan vagytok, akik minden nap készítenek valami finomságot a családnak…és hogy őszinte legyek, hihetetlen módon felnézek rátok. Remélem, hogy ez örömmel tölt el benneteket és nem kényszernek élitek meg.

Ez az a pillanat, ahol be kell vallanom nektek egy fontos dolgot. Nem vagyok béna a konyhában, de azért a konyhatündérségtől olyan messze állok, mint Makó Jeruzsálemtől. Szeretném azt gondolni, hogy tudok főzni és Miklós nem hal éhen mellettem, de nagyon ritkán főzőcskézek. Hétköznap egyszerűen nincs időm rá, hétvégén pedig egyszerűen elkészíthető ételeket teszünk az asztalra. A Knorr alapok a legjobb barátaink, könnyű és gyors és megadja az embernek a főzés illúzióját. Sütni nagyon szeretek…de ha két ember lakik egy háztartásban nagyon nehéz hódolni ennek a kedvtelésnek. Az ember lelkének biztosan jó, ha egy tepsi sütemény áll az asztalon, de azért nem szeretnénk minden évben lecserélni a ruhatárunkat. J Emiatt ritkán sütök sajnos, de ha egyszer ráveszem magam, akkor szeretek kitenni magamért. Így történhetett az, hogy nem lacafacáztam és kiválasztottam azt a desszertet a kötetből, ami ezer éve birizgálja már a fantáziámat. Ez pedig nem más, mint az ominózus sajttorta, aminek ellopásától, vagy a földön történő elfogyasztásától sem riadtak vissza főhőseink. 

Forrás: Friends Fandom

Ezer éve ki akartuk már próbálni a receptet, ez a turné pedig remek alkalom volt erre. Mielőtt azonban rátérnék az elkészítés alatt szerzett tapasztalataimra mesélek egy kicsit a kötetről. 

A könyvben különböző fejezetek vannak, melyek jól elkülönülnek egymástól. A receptek rendkívül sokszínűek, találunk benne előételeket, főfogásokat, italokat és desszerteket, de vannak benne levesek, pizzák és szendvicsek is. A szakácskönyv rengeteg színes fotót tartalmaz, mely tökéles Jóbarátok hangulatot kölcsönöz a főzőcskézéshez. Az ételek egy része megjelenik a sorozatban (a kötet jelzi is az adott epizódot) másik részét azonban csupán a sorozat ihlette. Ez persze egyáltalán nem baj, csak az érdekesség miatt írtam le nektek.

Hatalmas lelkesedéssel vetettem bele magam a könyv olvasásába, alig tudtam választani a jobbnál jobb receptek közül. Az az igazság, már a kötet lapozgatása is óriási élmény volt. Kezdetben csapongtam az egyes részek között és a kedvenc jeleneteimben szereplő fogások elkészítését lestem meg. Többek között nagyon kíváncsi voltam, hogy milyen az a szendvics, aminek az eltűnése miatt Ross úgy kiakadt, de Monica karácsonyi bonbonjai és Joey húsgombócos szendvicse is nagyon érdekelt, azonban bevallom Rachel Hagyományos Angol Rakott Krémdesszertje volt az első, amelyet elolvastam. Egy vagány pillanatomban biztosan elkészítem majd. 


No de térjünk is vissza a sajttortához. Az az igazság, hogy kicsit félve álltunk neki a receptnek, mert már az első olvasás után tudtuk, hogy nem fogjuk azt maradéktalanul megvalósítani. Néhány dolgot (például pekándió és mandula) kihagytunk belőle, de a többi hozzávaló esetében igyekeztünk hűek maradni a recepthez. Az elkészítési mód nem volt annyira nehéz, az instrukciók világosan és könnyen követhetők voltak, az eredmény pedig valami zseniális lett. Mindkettőnknek nagyon ízlett és azt hiszem, hogy új kedvencet avattunk. Nem akarok nagy szavakat használni, de szerintem én is megenném még a földről is. Érdemes bekalkulálni, hogy nem egy azonnal fogyasztható desszertről van szó, hiszen egy éjszakát hagyni kell állni a hűtében így ez nem az a torta, amit az ember gyorsan megsüt a vendégek érkezése előtt. 

Összességében nekem nagyon tetszett ez a kötet és biztos vagyok benne, hogy más dolgot is kipróbálok majd belőle. Én csak ajánlani tudom mindenkinek. 

Értékelés: 5/4,5

Ha az értékelés után úgy érzed, hogy ennek a könyvnek helye van a polcodon, akkor ITT tudod megrendelni. 



Nyereményjáték

Mostani játékunk során arra vagyunk kíváncsiak, mennyire ismeritek a Jóbarátok sorozatot. Minden állomáson találtok egy idézetet, nektek pedig nincs más dolgotok, mint a Rafflecopter doboz megfelelő sorába beírni, hogy kitől hangzik el az adott mondat a sorozatban. A játékban megtalálható egy bónusz kérdés is, ennek megválaszolásával tovább növelhetitek a nyerési esélyeteket a játékban. 
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)



IDÉZET
“Nem tudják, hogy mi tudjuk, hogy ők tudják, hogy mi tudjuk!”


a Rafflecopter giveaway

A turné állomásai

12.14.: Dreamworld 
12.16.: Pandalány olvas 
12.20.: Csak olvass!
12.22.: Sorok között
12.23.: Ambivalentina

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése