2021. december 17., péntek

Amira Stone: Elszakítva (A mágia rabjai 2.) + Nyereményjáték

Sziasztok!

A második részével folytatódott Amira Stone kalandos és izgalmas Young Adult sorozata, A mágia rabjai. Kövesd végig a Blogturnét, ahol értékelések és extrák zöme vár rád, és ha velünk játszol, meg is nyerheted a regény egy példányát.

Amikor döntened kell, melyik utat választod.
Áruló foglalta el a palotát. Kein, a kitaszított ezt látszólag kihasználja, és miközben segédkezet nyújt a hatalom átvételéhez, egyre több különleges képességet fedez fel magában.
A halott király lányai menekülni kénytelenek. Ene rabként ébred egy felkelőkkel teli hajón, viszontagságai során barátságok, szövetségek és szerelmek szövődnek.
De mekkora árat kell fizetnie a bosszúért?
Mena és Ray a túlélőket mentik, mígnem kénytelenek elszakadni egymástól. Rayt ígérete köti, Menát a nyomasztó bűntudata és a kötelessége.
Hárman három különböző úton indulnak, bár a céljaik közösek.
Vajon az útjaik összeérnek valahol?
Vajon Ray és Ene szerelme elég erős?
És vajon ki a meeshai? Kié az igazi hatalom?
Titok, cselszövés, szerelem és szenvedélyes küzdelem a túlélésért Amira Stone új regényében.
Két hercegnő és a két számkivetett fiú történetének folytatása, egy váratlan csavarral.

A sorozat első része, a Kitaszítottak nem lett akkora kedvenc nálam, mint amennyire szerettem volna lelkesedni a történetért, de mégis érdekes és izgalmas debütáló regénynek tartottam, az utolsó oldalak pedig végleg meggyőztek arról, hogy kíváncsi legyek a folytatásra. Nagyon izgatottan álltam neki az olvasásnak, de aztán kicsit csalódnom kellett. A fülszöveg egy rendkívül érdekes és eseménydús folytatást sejtetett, engem azonban valami miatt nem vett le a történet a lábamról. 

A könyv cselekménye nem volt kimondottan izgalmas, nem rágtam tövig a körmöm. A középpontban nem a pörgő izgalmak, sokkal inkább a kérdések és az azokhoz köthető válaszok megtalálása állt.  Kicsit olyan volt nekem ez a regény, mint egy road trip. A szereplők utaztak egyik helyről a másikra, ami alatt néha történtek dolgok, aztán kész. Világmegváltó pillanatok nem voltak benne, talán a vége volt az, ami ismételten romlásba taszítja az olvasót (de komolyan, be kellene tiltani a függővégek használatát). A cselekmény kissé lassú, bár akad benne néhány izgalmas fordulat, mégis inkább a megtett útra koncentrál. A lázadást követően a szereplőink elszakadnak egymástól és mindenki megpróbál a lehetőségeihez képest boldogulni, a kérdés csupán az, hogy vajon az útjaik keresztezik-e egymást, és ha igen, akkor milyen formában.  

Ahogy az előző részben is láthattuk, az Elszakítva című regény történetét is négy főszereplő szemszögéből ismerhetjük meg. Általában nagyon szoktam szeretni a váltott nézőpontos könyveket, mindig  izgalmas belelátni a főszereplők fejébe, sokkal jobban megismerhetjük a gondolataikat és ezáltal jobban is tudunk azonosulni velük. Itt valahogy mégsem tudtam megbarátkozni a 4 szemszöggel. A fő probléma talán abból fakad, hogy igazán egyik szereplőt sem tudtam megkedvelni. Már az előző kötetnél is azt éreztem, hogy ez a 4 nézőpont kicsit sok számomra. Mire kicsit belefeledkeztem volna az adott történetszálba már jött is egy éles váltás és teljesen máshova csöppentem. 

Az előző résznél azt írtam, hogy talán Ene karaktere állt hozzám a legközelebb. Ebben a részben már nem tartottam annyira Meridásnak, kicsit el is veszett számomra a varázsa. A lázadást követően a halott király lányai menekülni kénytelenek, Ene pedig rabként ébred egy felkelőkkel teli hajón. Szerencsére nincs egyedül, vele van a kapitány, így nincs magára utalva ebben a rendkívül furcsa helyzetben. A hajón azonban nem várt szövetségesekre lelnek, én pedig eltölthettem egy kis időt a legkedvesebb és legszimpatikusabb karakterrel, aki nem más, mint Tiiu. A kislányt már az előző kötetben megszerettem, és itt is csak pozitívan tudok nyilatkozni róla. Van egy olyan érzésem, hogy nagy meglepetést tud majd okozni. Az ereje egyre jobban megmutatkozik, kíváncsi vagyok, hogy a végjátékban milyen szerepet szánnak majd neki. 

Mena karaktere egy kicsit pozitívabb fordulatot vesz. Bár még mindig nem a kedvencem, de ebben a részben talpra áll és megpróbál erősnek tűnni és segíteni az embereknek. Az erejében egyre többet kételkedik és talán már abban sem biztos, hogy tényleg ő a volur. 

Kein karaktere igen érdekes fordulatot vett, nagyon kíváncsi vagyok, hogy a jövőben mi lesz a szerepe és végül melyik oldalra áll. Ray azonban nem zavart ebben a részben túl sok vizet, igazából csak menekült, bandukolt, túlélt és egyszer csak találkozott a hajó legénységével, ezáltal Tiiu-val és Ene-vel is. 

Amennyire laza volt a regény első 80%-a, úgy kapkodtam a fejem az utolsó szakaszon. Hihetetlen fordulatoknak lehetünk tanúi, melyek mindent megváltoztathatnak. Egyszerűen nem látom magam előtt a végkifejletet, szóval igencsak fel lett adva nekünk a lecke és tűkön ülve várhatjuk a folytatást. Vajon kié a hatalom és mit kezd vele? Ki az igazi volur és meeshai?

A borító csodás, az egyik legszebb, amit mostanában láttam. Igazi ékköve a polcomnak, egyszerűen jó ránézni. 

Összességében az Elszakítva egy nagyon érdekes folytatás volt, mely bár nem lett hatalmas szerelem számomra, mégis kellemes folytatásnak tartom. A karakterek többsége még mindig nem túl szimpatikus, de annyi minden megváltozott a regény végén, hogy igazából már nem tudom, hogy melyik szereplőről mit gondoljak. Ezek után nagyon kíváncsian várom a folytatást. 


Ha az értékelés után úgy érzed, hogy ennek a könyvnek helye van a polcodon, akkor ITT tudod megrendelni. ITT pedig bele is olvashatsz a történetbe. 




Nyereményjáték

Amira Stone is az Aranymosás Válogatás egyik olyan nyertese, akit aztán megannyi olvasó zárt a szívébe a tehetségének köszönhetően. A mostani játékunk során Aranymosás-győztes könyvekből találsz idézeteket, a feladatod pedig, hogy beírd a rafflecopter doboz megfelelő sorába az adott kötet címét. (Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

IDÉZET

"Szerintem minden lánynak joga van elérhetetlen pasikért, például színészekért vagy zenészekért rajongani, függetlenül attól, van-e barátja, esetleg titkos szerelme."

a Rafflecopter giveaway

Állomáslista

12.17. - Csak olvass!
12.20. - Sorok Között - extra állomás
12.27. - Hagyjatok! Olvasok! - extra állomás
12.29. - Hagyjatok! Olvasok!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése