2021. december 8., szerda

Brigid Kemmerer: A ​Heart So Fierce and Broken – Harcos, megtört szív (Az Átoktörő 2.) + Nyereményjáték


Sziasztok!

Bár Brigid Kemmerer magával ragadó fantasy sorozatának első kötete, a Sötét, magányos átok csak idén tavasszal jelent meg, a Könyvmolyképző már el is hozta nekünk a következő részt. A sorozat alaphelyzetét a Szépség és a Szörnyeteg ihlette, de a Harcos, megtört szívben már nem a jól ismert történet átiratát olvashatjuk, hanem Kemmerer fantasy világának hatalmi harcai kerülnek előtérbe. Kövesd a turnénkat, hogy megtudd, mit gondolunk a folytatásról!

Szívdobogtatóan ​gyönyörű mese szeretetről, barátságról és hűségről.
Keresd meg az örököst, nyerd el a trónt!
Az átok végül megtört, de Rhen, Emberfall hercege most még aggasztóbb nehézségekkel szembesül. Szárnyra kelt a pletyka, hogy nem ő a trón jogos örököse, és hogy tiltott varázslat szabadult Emberfallra. Bár Harper Rhen mellett áll, Grey, a herceg testőre eltűnt, ami komoly kérdéseket vet fel.
Nyerd el a trónt, mentsd meg a királyságot!
Lehet, hogy Grey a trónörökös, de ő nem akarja kiadni a titkát. Mióta megölte Lilithet, szökésben van, és nem kíván szembeszállni Rhennel – mindaddig, amíg Karis Luran ismét fenyegetőzni nem kezd, hogy lerohanja Emberfallt. Karis Luran lánya, Lia Mara azonban gyűlöli az erőszakot, és meglátja a rést anyja tervében. De vajon meg tudja győzni Greyt, hogy Emberfall érdekében álljon ki Rhen ellen?
Az izgalmas, lebilincselő történet folytatódik, miközben emberek mérettetnek meg, és egy új szerelem is kibontakozik a háború szélére sodródott birodalomban. Varázsold el magad vele te is!

Az elmúlt időszak egyik nagy meglepetése volt számomra az Átoktörő sorozat első része. Mindig is imádtam a meséket, a mai napig óriási lelkesedéssel nézek meg minden rajzfilmet, sőt az az igazság, hogy még 30 évesen is rajongok a hercegnőkért. Az utóbbi időben fedeztem fel magamnak a retelling típusú regényeket, melyek ismert mesékre támaszkodnak, de teljesen új köntösbe csomagolják a már jól ismert történeteket. Kiskoromban nagyon szerettem A szépség és a szörnyeteg című mesét, mai napig is ez az első számú kedvencem, így a Sötét, magányos átok című könyv azonnal felkeltette az érdeklődésemet. Mivel a kötet egy nagyon csúnya függővéggel fejeződött be, így már tűkön ülve vártam a folytatást. Szerencsére a kiadó nem tétlenkedett és bő fél évvel később elkezdhettem olvasni a Harcos, megtört szív című folytatást. Bevallom, kicsit féltem, mert nem túl jókat hallottam a további részekről, de szerencsére ez a félelmem alaptalan volt. Nem mondom, hogy maradéktalanul boldog vagyok és azt, hogy nincsenek fenntartásaim a második résszel, de sokkal jobb volt, mint amire számítottam. 

A történet szerint miután Grey megölte Lilithet, elbújdosott és megpóbálta maga mögött hagyni a múltját, hiszen olyan információk birtokába jutott, amelyek az ő és Rhen életét is gyökerestül felforgatják. Az új trónörökös gondolata nagyon erősen felkorbácsolja a hangulatot, egyes városok lázadozni kezdenek, mert kételkedni kezdenek abban, hogy vajon tényleg Rhen a jogos örököse Emberfallnak, vagy létezik egy másik herceg is. Grey nem akarja kiadni a titkát és nem kíván szembeszállni Rhennel sem – mindaddig, amíg Karis Luran ismét fenyegetőzni nem kezd, hogy lerohanja Emberfallt. Karis Luran lánya, Lia Mara azonban gyűlöli az erőszakot, és meglátja a rést anyja tervében. De vajon meg tudja győzni Greyt, hogy Emberfall érdekében álljon ki Rhen ellen? És hogyan alakul a két fiatal sorsa? 

A könyv cselekménye nem volt kimondottan izgalmas, nem rágtam tövig a körmöm, de nekem még így is nagyon bejött. Annak ellenére, hogy nem a pörgő izgalmak voltak a középpontban egy másodpercre sem lankadt a figyelmem, az írónő végig fenntartotta az érdeklődésemet, csak úgy faltam a lapokat.  Kicsit olyan volt nekem ez a regény, mint egy road trip. A szereplők utaztak egyik helyről a másikra, ami alatt néha történtek dolgok, aztán kész. Világmegváltó pillanatok nem voltak benne, talán a vége volt az, ami ismételten romlásba taszítja az olvasót (de komolyan, be kellene tiltani a függővégek használatát). A sorozat második részét össze sem lehet hasonlítani az első résszel, teljesen máshova került a fókusz. A cselekmény jóval lassabb és nyugisabb és bár akad benne néhány izgalmas fordulat, Brigid Kemmerer inkább a megtett útra (mint fizikai, mint lelki értelemben) helyezte a fő hangsúlyt (mondom én, tényleg olyan, mint egy road trip)

 Az előző részben jól megismert karakterek a háttérbe szorultak, helyettük két teljesen új főszereplőt ismerhettünk meg. Grey parancsnok neve már nem ismeretlen senki számára, de az előző résztől eltérően ebben a kötetben főszereplővé nőtte ki magát. Már nem Rehn hűséges oldalbordája, hanem önálló és kompetens karakter, akinek meg kell békélnie a sorsával és el kell fogadnia, hogy a sors jóval többet szánt neki, mint a Királyi Gárda parancsnoka. A történet másik főszereplője Lia Mara a fiatal lány, aki Shyl Shallow egyik hercegnője, vagyis tulajdonképpen Emberfall ellensége. Anyja, a királynő már egyszer lerohanta Emberfallt, és nagy a veszélye annak, hogy újra megteszi, ha a két királyságnak nem sikerül békét kötnie egymással. Lia Mara azonban teljesen más, mint a királynő. Egy rendkívül szerethető karakter, aki kedvességével és empátiájával kivívta magának anyja rosszallását. Gyengének és haszontalannak tartja, ezért húgát nevezte ki utódjául. Lia Mara kisebbségi komplexusa és határozatlansága azonban szép lassan elmúlik és ahogy haladunk előre az olvasásban úgy jön rá arra, hogy az általa képviselt értékek nem teszik őt gyengévé, hanem éppen hogy megerősítik. 

Borzasztóan sajnáltam, hogy Rehn és Harper ebben a részben nagyon kevés szerepet kap, igazán megkedveltem őket az első részben. A folytatás azonban nagyon erősen hanyagolja őket, az új történetszál pedig számtalan kérdést vet fel. Vajon mi értelme volt Rehn szenvedésének és jellemfejlődésének, ha a második részt ezt nem veszi figyelembe? Hol van az a herceg, akit mindannyian megkedveltünk az első részben és miért változott meg ennyire a viselkedése? 

A többi karakter nagyon szerethető, szinte mindenkit a szívembe zártam, még a mellékszereplőket is nagyon megkedveltem. 

Ami igazán hiányzott ebből a könyvből, az Rehn szemszöge. Látjuk a viselkedését, fogjuk a fejünket, nem értjük őt, közben pedig képtelenek vagyunk elhinni, hogy tényleg rosszfiú lenne. Jó lett volna látni, hogy mi játszódik a fejében és a lelkében. Tudjuk, hogy a félelem furcsa dolgokra készteti az embereket, de sajnos nem kap lehetőséget arra, hogy megmagyarázza a tetteit. Így kissé egyoldalúvá válik a dolog, hiszen az olvasó akarva akaratlanul is Grey személyével kezd el szimpatizálni, hiszen ebben a kötetben jóval több babér terem számára. Amilyen erős karakter volt Harper az előző részben, úgy annyira felesleges a folytatásban. Egyszerűen nincsen semmi szerepe szegénynek, pedig talán az egyik legerősebb és legjobb női karakter, akiről mostanában olvastam.

Mindezek ellenére amúgy én nagyon kedveltem az új párost, Grey már az előző részben belopta magát a szívembe, Lia Mara pedig számomra egy igazán szimpatikus karakter volt. Szerettem, ahogy fokozatosan közeledtek egymáshoz (még akkor is, ha először kicsit furcsa volt számomra az egész, hiszen egészen eddig abban a tudatban éltem, hogy Grey jobban megkedvelte Harpert, mint ahogy azt az illendőség kívánta) és a fejlődésük is szemmel látható volt. 

A borító meseszép, az egyik legszebb a polcomon, egyszerűen imádom. 

Összességében én szerettem a sorozat második részét is, de úgy érzem, hogy a Harcos, megtört szív című regény kissé megosztó lesz a rajongók körében. Egyesek csalódásnak fogják megélni és nem fognak tudnak elvonatkoztatni a másik résztől, mások viszont (ahogy én is) majd sodródnak az árral és megszeretik ezt a történetszálat is. Bár nem túl izgalmas a regény, nincsenek benne lebilincselő fordulatok és óriási izgalmak, de nekem egy másodpercre sem lankadt a figyelmem, az írónő végig fenntartotta az érdeklődésemet, csak úgy faltam a lapokat. A vége azonban ennek is megbocsáthatatlan számomra, komolyan mondom büntetni kellene a függővégeket. :D A karakterek szerintem szerethetők, én nagyon megkedveltem Grey és Lia Mara párosát (bár nem tagadom, nagyon hiányzott Rehn és Harper is). Nagyon várom a sorozat utolsó részét, remélem hamarosan arról is írhatok majd nektek.


Értékelés: 5/4

Ha az értékelés után úgy érzed, hogy ennek a könyvnek helye van a polcodon, akkor ITT tudod megrendelni. ITT pedig bele is olvashatsz a történetbe. 



Nyereményjáték

Mivel a sorozatot a Szépség és a Szörnyeteg ihlette, játékunkban olyan filmek kerülnek a főszerepbe, amelyek szintén ezt a mesét dolgozzák fel. A ti dolgotok annyi, hogy kitaláljátok, melyik konkrét adaptációra gondoltunk, és válaszoljatok a hozzá kapcsolódó kérdésre. A megoldás megtalálásában segítségetekre lehet a Harcos, megtört szív turnéja is.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

KÉRDÉS

Ki Lumiere magyar hangja a klasszikus mesében?


a Rafflecopter giveaway

Állomáslista

12.08. Csak olvass!
12.10. Sorok között
12.12. Fanni’s Library extra
12.14. Readinspo
12.16. Utószó
12.18. Hagyjatok! Olvasok! extra
12.20. Hagyjatok! Olvasok!
12.22. Fanni’s Library

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése