2022. április 23., szombat

Karen M. McManus: Lehull ​a lepel (Lehull a lepel 1.) + Nyereményjáték

Sziasztok!

Mivel nemrég debütált a Netflixen a Lehull a lepel sorozatadaptációja, az Egyikünk hazudik, úgy gondoltuk, hogy újra turnéra visszük mindannyiunk kedvenc Young Adult krimijét! Ismerkedjetek meg Addyvel, Bronwynnal, Nate-tel és Cooperrel, akiket azzal gyanúsítanak, hogy közük volt az iskola pletykagyárosa és ügyeletes hírhozója, Simon halálához. Vajon tényleg egyikük a tettes? Tartsatok bloggereinkkel, és ne felejtsetek el játszani se, hiszen a turné végén megnyerhetitek a Maxim kiadó által felajánlott nyereménypéldányt!

Figyelj nagyon, és talán sikerül megoldanod a rejtélyt. Hétfő délután a Bayview gimi öt diákja büntetését tölti egy osztályteremben. Bronwyn, az ész, a Yale-re készül, és soha nem szegi meg a szabályokat. Addy, a szépség, a tökéletes bálkirálynő megtestesítője. Nate, a bűnöző, most feltételes szabadlábon van dílerkedés miatt. Cooper, a sportoló, bajnok baseball játékos. És Simon, a különc, a Bayview gimi hírhedt pletykarovatának szerkesztője. Csakhogy Simon nem éli túl a büntetést. Mielőtt még kijöhetnének a teremből, Simon meghal. A nyomozók szándékosságot sejtenek a halál körül. Simon hétfőn halt meg, keddre viszont pletykaáradatot tervezett nyilvánosságra hozni legismertebb osztálytársairól. Ezzel pedig mind a négyüket a gyilkosság gyanúsítottaivá teszi. Vagy az is lehet, hogy mindannyian egy szabadon portyázó gyilkos bűnbakjai? Mert mindenkinek vannak titkai, nem igaz? De vajon milyen messzire mennél el, hogy ne lepleződj le? 
Most még többet tudhatsz meg a bónusz fejezetből és a könyv alapján készült Netflix sorozatból.

Nagyon lelkesen vártam már hogy végre sorra kerítsem Karen M. McManus regényét, rengeteg jót olvastam róla a külföldi oldalakon, ezért nagy reményekkel álltam neki a kötetnek. Ezer éve a polcomon csücsül, Miklós már olvasta, de valahogy nekem soha nem volt időm sorra keríteni. Mióta a Netflix kínálatában elérhető a sorozat, azóta hajtogatja szegény, hogy nézzük már meg, de tudni kell rólam, hogy van egy fontos szabályom. Addig nem nézem meg az adott feldolgozást, amíg el nem olvastam a regényt. Szegény már el is könyvelte magában, hogy soha nem nézzük meg a sorozatot, mert úgysem lesz időm random könyvet olvasni a polcomról, de ennek a turnának hála, végre ő is fellélegezhet és elkezdhetjük végre nézni szabad hétvégéinken. 

Az utóbbi időben nagyon megszerettem az ilyen jellegű ifjúsági regényeket és bíztam benne, hogy ez a kötet is levesz majd annyira a lábamról, mint anno a Jó kislányok kézikönyve gyilkossághoz. Igyekszem mindig elvárások nélkül belevágni az újabb és újabb regények világába, de a Lehull a lepel esetében még sem tudtam tiszta lappal nekiállni az olvasásnak. Bevallom, új kedvencet nem avattam a műfajban, de vitathatatlan, hogy teljesen magába szippantott a történet. Izgultam, drukkoltam, kiakadtam...az érzelmek teljes skáláját átéltem, és őszintén kíváncsian vártam, hogyan zárja le az írónő a regényét. Őszintén szólva a regénynek nagyjából a felénél elkezdtem gyanakodni arra, hogy vajon ki állhat Simon halála mögött és ez a gyanúm végül be is igazolódott. Hajlamos vagyok arra, hogy gyorsan összerakjam a képet, így ez nem feltétlenül jelent rosszat, Miklós például azt mondta, hogy neki anno leesett az álla, mert neki fogalma sem volt arról, hogy mi történhetett a fiúval. 

A történet alapját a nyomozás képezi, emelett pedig bepillantást nyerhetünk főhőseink életébe. A váltott fejezeteknek köszönhetően mind a négy főszereplő mindennapjaiba bepillantást nyerhetünk, megismerhetjük gondolataikat, félelmeiket, ezáltal egyre jobban kötődni kezdünk hozzájuk. Mindannyian követtek el hibákat, így azonnal a bűncselekmény fő gyanúsítottjaivá váltak. Titkai azonban mindenkinek vannak, így a kérdés csak az, hogy ezek milyen mértékben állnak összefüggésbe Simon halálával. Ahogy haladunk előre a történetben, egyre több mindenre derül fény, szép lassan helyükre kerülnek a kirakós darabkái. Újabb és újabb bizonyítékok kerülnek terítékre, melyek fényében erőteljesen megkérdőjeleződik a fiatalok ártatlansága. De vajon mindig az egyértelmű bizonyítékok a legjobbak? Vajon mindig az a bűnös, aki a leginkább annak tűnik, vagy az alamuszi nyuszi ugorja a legnagyobbat? Ki lehet a gyilkos? És kinek állhat az érdekében gyanúba hozni a négy ismert Bayview gimibe járó diákat? 

Bár a cselekmény alapját a nyomozás adja, mégsem merül ki ennyiben a regény. Rengeteg fontos kérdéssel foglalkozik, megjelenik benne a kontrollmánia és a nárcisztikus jellem, a drogozás, a magány, a kirekesztettség, az indentitásválság, a stressz és az emberre helyeződő nyomás problematikája. Bronwyn, az ész, a Yale-re készül, és soha nem szegi meg a szabályokat. Addy, a szépség, a tökéletes bálkirálynő megtestesítője. Nate, a bűnöző, most feltételes szabadlábon van dílerkedés miatt. Cooper, a sportoló, bajnok baseball játékos. Bronwyn, Addy és Cooper élete álomszerűnek tűnhet, Nate viszont félelmet kelt másokban. Mind a négyükben sokkal több van, mint amit az ember külső szemlélőként meg tud állapítani. Olykor a bűnősök a legnagyobb áldozatok és az áldozatok válnak a legnagyobb bűnössé. 

Mind a négy karakter óriási jellemfejlődésen megy keresztül. Furcsa ezt mondani, de Simon halála rengeteg mindenre ráébresztette őket. Ahogy haladunk előre a történetben, úgy lesznek egyre erősebbek és tudatosabbak. Levetkőzik a problémáikat és végül közösen, egymástól erőt merítve képesek lesznek arra, hogy megoldják a halálesetet. Kilépnek csigaházukból és végre pontosan olyanokká válnak, mint amilyenek a szívük mélyén voltak. Nem a pletyka és az iskolai hierarchia határozza meg a sorsukat és az életüket, egyszerűen csak önmagukat adják. 

Nem tudnám elmondani nektek, hogy nekem mi hiányzott a regényből, mert tényleg érdekes és izgalmas ifjúsági kötet. A könyv olvastatta magát, nem éreztem komoly üresjáratokat és a szereplők és szimpatikusak voltak. Mostanában nagyon kedvelem azokat a karaktereket, akikben sokkal több minden van, mint ami elsőre látszik. Bár bajkeverőként vannak elkönyvelve és olykor rossz társaságba keverednek, végül mégis kiderül, hogy ők is csupán áldozatok. Így azt kell mondanom, hogy nekem Nate volt a kedvencem. Valami miatt mégis úgy éreztem, hogy valami nekem hiányzott a könyvből. Elmaradt számomra a WOW faktor, a tűzijáték, a hátborzongató élmény. Ez persze nem jelenti azt, hogy ez ne lenne egy remek regény, mert tényleg csak ajánlani tudom mindenkinek. Egyszerűen arról van csak szó, hogy nálam nem érte el a kívánt hatást. Ha mindenféle elvárás nélkül álltam volna neki, lehet, hogy jobban tetszett volna, de még így is 4,5 csillagos olvasmányélményről beszélünk az esetemben. 

Összességében nekem kifejezetten tetszett Karen M. McManus regénye, de új kedvencet nem avattam. Ennek ellenére csak ajánlani tudom nektek a kötetet, ha valami izgalmas ifjúsági kötetre vágytok. 

Értékelés: 5/4,5

Ha az értékelés után úgy érzed, hogy ennek a könyvnek helye van a polcodon, akkor ITT tudod megrendelni. ITT pedig bele is olvashatsz a könyvbe. 




Nyereményjáték

A Netflixen nemrég debütált a könyv adaptációja Egyikünk hazudik címmel. Minden állomáson találtok egy homályos képet, melyen a sorozat egyik szereplője szerepel, nos, mi a karakterek nevére vagyunk kíváncsiak ezúttal! A helyes megoldást a rafflecopter dobozba várjuk!
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő emailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. Csak magyarországi címre postázunk.)


AZ ÉN KARAKTEREM



a Rafflecopter giveaway

Állomáslista 

[Blogturné Klub]

21 - Hagyjatok! Olvasok! ~ kedvcsináló idézetek

23 - Csak olvass!

25 - Hagyjatok! Olvasok!

28 - Kelly és Lupi olvas ~ borítómustra

30 - Kelly és Lupi olvas


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése