2022. május 2., hétfő

Alice Oseman: Heartstopper ​– Fülig beléd zúgtam (Szívdobbanás 1.) + Nyereményjáték

Sziasztok!

Április végén debütált a Netflixen a Heartstopper - Fülig beléd zúgtam című sorozat, ami Alice Oseman azonos című képregényén alapult. A kötet a Könyvmolyképző Kiadó gondozásában érkezik, és két fiú barátságát és szerelembe esését mutatja be. Tarts velünk az extra-hosszú blogturnénk, és az értékelések és extra állomások során ismerd meg a képregényt, és ha szerencséd van, egy példányt nyerhetsz is a kötetből.

KÉT FIÚ TALÁLKOZIK. 
KÉT FIÚ ÖSSZEBARÁTKOZIK.
KÉT FIÚ EGYMÁSBA SZERET.

Charlie és Nick egy suliba járnak, de nem ismerik egymást... mígnem egy napon egymás mellé ültetik őket.
Egykettőre összebarátkoznak, Charlie pedig hamarosan belezúg Nickbe. Kár, hogy semmi esélye nála: Nick tipikus rögbis fiú, és biztos, hogy csak a lányok érdeklik... Ám a szerelem útjai kifürkészhetetlenek, és mintha Nick egyre közvetlenebb lenne
Charlie-val... Lehetséges, hogy Charlie érzései viszonzásra találnak? Derítsd ki te is!




Meg sem tudnám számolni hányszor jött velem szembe Instagramon a Heartstopper című kötet. Mikor megláttam, hogy érkezik magyarul is Alice Oseman képregénye azonnal felkeltette az érdeklődésemet és óriási lelkesedéssel álltam neki az olvasásnak. Bevallom, kicsit féltem a nagy hype miatt, rengeteg méltató véleménnyel találkoztam az elmúlt időszakban és aggódtam, hogy ez óhatatlanul is nagy elvárásokat támaszt bennem. Nem szeretek úgy elkezdeni egy sorozatot, hogy komoly követelményeket állítok fel az adott kötettel kapcsolatban, de ennél a regénynél egyszerűen nem tudtam levetkőzni ezeket a dolgokat. A hihetetlenül magas érték a Goodreads oldalon, a sok lelkes értékelés bekúszott a bőröm alá és tudtam, hogy ha nem lesz csillagos 5-ös a könyv, csalódott és kedvtelen leszek, hiszen akarva-akaratlanul hihetetlen lelkesedéssel álltam neki az olvasásnak. Hogy mennyire tetszett végül a képregény? Erre helyből két válaszom is van:

1. Azonnal elolvastam minden elérhető részt a Webtoonon angolul. 
2. A bejegyzés előtt ennyit kérdezett tőlem Miklós: "Akkor most kezdődik a fangirling?"

Szóval kezdjünk is neki az értékelésnek. 

Vannak történetek, melyek bemásznak bőrünk alá és egyszerűen nem engednek el, megragadják az olvasót és onnantól kezdve nincs menekvés, elveszünk a betűk és a kitalált világ tengerében. Az ilyen könyveket örökké a kezünkben akarjuk tartani. Együtt élünk és lélegzünk a szereplőkkel és képtelenek vagyunk kiverni őket a fejünkből az utolsó oldal elolvasása után is. Nem tennénk mást, csak ölelnénk és magunkhoz szorítanánk és talán soha nem engednénk el, újra és újra átélnénk a különböző kalandokat és azt érezzük, hogy bárcsak minden nap úgy állhatnánk neki az olvasásnak, mint amikor még fogalmunk sem volt, hogy mibe is csöppenünk. Számomra pontosan ilyen volt az ez a kötet is. Nagyon kevés olyan sorozat van, aminek a nyitó kötete ennyire elnyerte volna a tetszésemet. Számomra pontosan ilyen volt ez a kötet is. A Heartstopper - Fülig beléd zúgtam egy rendkívül kedves történet a barátságról, a szerelemről, az elfogadásról és a másságról. Arról, hogy mindig merjünk önmagunk lenni. Ez a könyv egy igazi lélekbonbon, minden egyes oldalon úgy éreztem, hogy a fiúk története simogatja a kis lelkemet. Olyannyira elkapott a láz, hogy a munkahelyemen 2 napig konkrétan használhatatlan voltam, mert titokban ezt olvastam. (Ha most a főnököm is olvassa a bejegyzést, akkor szeretnék tőle ezúton is bocsánatot kérni. De nem tehetek róla, egyszerűen elvarázsoltak a fiúk. ) Azóta azon gondolkodom, hogy elkezdem újra az olvasást, vagy megnézem még néhányszor Netflixen a sorozatot, mert úgy érzem, hogy szükségem van erre a cukiságra. Ebben a zord világban, amikor az úgynevezett barátok képesek arra, hogy hátat fordítsanak a legnagyobb szükségben. Amikor az ember sokszor embernek a farkasa, amikor háború és ellenségeskedés sújtja a világot jó tudni, hogy vannak olyan történetek, ahova nem ér el a gonosz, ami mentes minden olyan dologtól, ami tönkreteszi a világunkat. Ahol egyszerűen csak úgy alakulnak a dolgok, ahogy alakulniuk kell. Ahol a kellemetlen szereplők is végül megkapják a jussukat és ahol szerető és törődő emberek veszik körbe a főszereplőket. 

Mindig balzsam a léleknek olyan könyvet olvasni, amelyet ennyire átitat ez a rendkívül szerethető és bájos hangulat, nem is igazán tudom, hogy mikor olvastam utoljára ilyen cuki történetet. Úgy érzem kicsit megnehezítettem a saját dolgomat, mert nagyon nehéz úgy írnom csupán az első részről, hogy fényévekkel előrébb járok a Webtoonon, de azért megpróbálom összeszedni magam. 

A cselekmény tulajdonképpen a fiúk barátságától kezdve, egészen a mindent megváltoztató eseményig tart, amikor is mindketten választás elé kerülnek. Vajon barátok maradnak, vagy a következő szintre lépnek? A vége eléggé csúnya, egyszerűen nem is értem hogyan lehet így befejezni egy könyvet. Én bevallom, képtelen voltam várni, szóval azonnal angolra váltottam, mert egyszerűen elviselhetetlen volt számomra ez a típusú függővég. 

A fő szálon kívül (vagyis a fiúk kapcsolatának az alakulásán kívül) más, rendkívül fontos témát is érint a képregény. A bullying (vagyis az bántalmazás és zaklatás) témaköre is fajsúlyosan jelen van, megismerjük és megértjük, hogy milyen az, ha valakit a nemi identitása, vagy éppen a szexuális orientációja miatt kiközösítenek és megaláznak. Persze csak sejtéseink lehetnek mindazokról a borzalmakról, amit az ebbe a közösségbe tartozó fiataloknak (és felnőtteknek) át kell élni, és a könyv is csak utal arra, hogy milyen nehézségei voltak Charlie-nak a múltban, de ez a kevés is elég ahhoz, hogy az ember átérezze a helyzetet. A témához szorosan kapcsolódik az alfahímek (tudjátok, az a típusú fiú, aki azt hiszi, hogy ő a legjobb mindenkinél, és a domináns viselkedésével igyekszik megtartani a pozícióját), és a csordaszellem is, vagyis hogy az emberek olykor hajlamosak arra, hogy ne tegyenek semmit, csak némán szemléljék a másik megaláztatásait. De persze nem csak negatív dolgokat érint a könyv. A családi kapcsolatok fontossága, a maximális elfogadás és szeretet közege is előtérbe kerül. 

A karakterek nagyon szerethetők, Charlie, Nick, a családtagok és a barátok úgy ahogy vannak belopták magukat a szívembe. A legnagyobb kedvencem Nick lett, ő a szívem kuglófjának egyetlen szem mazsolájává vált. De tényleg nagyon megszerettem mindenkit. Kivétel nélkül, mindegyik szereplő óriási jellemfejlődésen megy keresztül.  Charlie és Nick élete is gyökeresen megváltozik, ahogy haladunk előre a történetben úgy kerülnek egyre közelebb és közelebb egymáshoz a fiúk és úgy alakul át valami teljesen mássá a kettejük különleges kapcsolata. Nincs ebben a könyvben semmi megbotránkoztató, semmilyen illetlen, csupán egy hihetetlen édes szerelmi történet két fiatalról, akik keresik a helyüket a világban. Egyszerűen nem lehet nem szeretni őket. 

Nem szeretem a filmes borítókat, de ez elrabolta a szívemet. Talán azért, mert annyira megkedveltem a fiúkat a sorozatban is, hogy egyáltalán nem zavar, hogy őket látom rajta. Persze, az eredeti nekem is jobban tetszik, de boldog vagyok, hogy végre a magyar olvasók is végre a kezükben tarthatják, ezt a cukiságot. Jelen esetben azt mondom, hogy teljesen mindegy milyen a külső, a a lényeg belülről fakad. 

A képregény és a rajzok nagyon jók, hihetetlen, hogy milyen nagyszerűen illenek hozzá a sorozatbéli karakterek. Egyszerűen minden úgy jó, ahogy van. Képtelen vagyok rosszat mondani róla, egyszerűen imádom az egészet. Szóval csak azt tudom mondani nektek, hogy olvassátok és szeressétek. Az egyik legjobb romantikus könyv, amit mostanában olvastam és az egyik legkedvesebb LMBTQ+ kötet, amit az utóbbi időben a kezemben fogtam. 

Értékelés: 5/5

Ha az értékelés után úgy érzed, hogy ennek a könyvnek helye van a polcodon, akkor ITT tudod megrendelni. ITT pedig bele is olvashatsz a történetbe.

Nyereményjáték

A Könyvmolyképző Kiadónál nagy örömünkre egyre több olyan kötet jelenik meg, aminek legalább az egyik főszereplője a saját neméhez is vonzódik. Ennek örömére most minden állomáson egy-egy LMBTQ kötetből találtok idézetet, a feladatotok pedig az, hogy beírjátok, mi az adott kötet címe.
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)
IDÉZET
"A karjával megragadja a derekam, egyetlen érintéssel közelebb húz magához, és átölel.
Imádom, hogy ennyire erős. Imádom, hogy újra a nyakamba csókol, mint legelőször, és imádom azt, ahogy a karom a törzse köré kerül, ahogy a fejem a vállára hajtom, és egyetlen pillanatra megáll körülöttünk a világ, és nem marad más, csak ő meg én."

a Rafflecopter giveaway

Állomáslista

05.02. - Csak olvass!
05.04. - Dreamworld
05.05. - Dreamworld extra állomás
05.06. - Ambivalentína
05.08. - Utószó
05.10. - Fanni's Library
05.12. - Booktastic Boglinc
05.14. - Utószó extra állomás
05.16. - Hagyjatok! Olvasok! blog
05.18. - Spirit Bliss
05.20. - Könyv és más
05.22. - Spirit Bliss extra állomás

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése