2022. május 6., péntek

Nic Stone: Shuri (Shuri 1.) + Nyereményjáték

Sziasztok!

A Könyvmolyképző Kiadó jóvoltából hazánkban is megjelent Nic Stone Shuri c. regénye, melyben a Fekete Párduc legszerethetőbb mellékszereplője kerül rivaldafénybe. Ennek örömére a Blogturné Klub bloggerei bemutatják a Hercegnő fordulatokban, mágiában és tudományokban - na meg humorban - gazdag történetét. Tartsatok velünk, ismerjétek meg Wakandát, és vigyétek haza a kiadó által felajánlott könyv egy példányát.

A ​Fekete Párduc mozifilm legszerethetőbb mellékszereplője, Shuri mindent visz.
Igazság szerint, ha Shurinak bárki azt mondja, hogy elég kitennie a lábát Wakandából, és máris harcolnia kell, csak forgatta volna a szemét. Sosem ismerné be, de abban sem biztos, hogy képes lenne harcolni. De igenis harcolni fog. Wakandáért.
Shuri a Fekete Párduc, T’Challa kishúga. Tehetséges fegyvertervező, a tudomány és a technika zseniális szakértője. Hercegnő. Ugyanakkor egy tinédzser, aki nagyon szeretné, ha végre komolyan vennék. Most viszont úgy tűnik, ő az egyetlen, aki megmentheti a hazáját! A Fekete Párduc erejét adó, szív alakú virágot veszély fenyegeti, márpedig ennek kivizsgálásához igazi szakértőkre lesz szükség. És ez csak a titokzatos események kezdete… Shuri tehát nekivág egy kalandokkal teli útnak titkok, látomások és veszélyes kihívások közepette. Vajon időben hazaér, hogy segíthessen imádott Wakandáján?
Marvel-történet nem csak Marvel-rajongóknak. Járj utána minden titoknak – Wakandáért!

Ne haragudjatok, hogy ennyire megcsúztam a bejegyzéssel. Három hete volt egy műtétem, múlt héten pedig elkaptam a koronavírust is. Mondhatni nem vagyok mostanában a toppon, de igyekszem szép lassan visszarázódni. Nem szeretném sajnáltatni magam, de gondoltam nagyvonalakban azért vázolom nektek, hogy mi miatt csúszott ennyit a bejegyzésem. A Rafflecoptert természetesen meghosszabbítottam, szóval semmilyen hátrány nem ér titeket ezzel kapcsolatban. Most pedig térjünk is át az értélekésemre. 

Marvel rajongásom már nem újkeletű számotokra. Rendszeresen találkozhattok a blogon ilyen jellegű kötetekkel. Amióta érdeklődni kezdtem a Marvel univerzum iránt minden alkalmat megragadok arra, hogy szélesítsem a tudásom. Szinte az összes eddig megjelent filmet láttam már, átrágtam magam több képes kiadványon, szóval egyre nagyobb rajongónak érzem magam. Rengeteg kedves karaktert a szívembe zártam már és biztos vagyok benne, hogy a jövőben még több szereplőt kedvelek meg. Wakanda világa és úgy összességében a Fekete Párduc filmek nagy kedvencek lettek nálam. Teljesen lenyűgözött az egész királyság, a szereplők és az az erő, amit minden wakandai harcos, és legfőképpen maga a Fekete Párduc sugároz. Így persze nem is volt kérdés számomra, hogy megismerkedjek Nic Stone regényével. 

A Shuri című könyv egy szerethető történet elvárásokról, bizonyítási vágyról, féltékenységről és álmokról. Egy országokon átívelő történet, ahol a tudomány és a törzsi lét találkozik egymással. 
 Egy rendkívül okos és intelligens hercegnő története, aki szeretne valami maradandót alkotni és fontos számára, hogy segíthesse hazáját a különböző technológiai újításokkal. Már az elején szeretném leszögezni, hogy a kötet nem hibátlan. Élveztem az olvasását, de sajnos azt kell mondanom, hogy új kedvencet nem avattam. Általában nagyon szeretem az ifjúsági irodalmat, nem szokatlan számomra a nyelvezete, de valahogy Nic Stone regénye valahogy mégsem érte el nálam a kívánt hatást. Ne aggódjatok, egyáltalán nem rossz az írás, de valahogy úgy éreztem, hogy nagyon távol vagyok a célközönségtől és míg sok kötetnél azt érzi az ember, hogy a felnőtt olvasók számára is nagy élményt nyújt, jelen esetben ezt nem éreztem. Olvastam, tetszett a történet, de számomra valahogy kevés volt az egész. Hiányzott belőle az igazi izgalom. Kicsit olyan volt, mint egy kissé sótlan és langyos leves. Összességében nem ehetetlen, nem üli meg az ember gyomrát, de érzi, hogy lehetne ez sokkal jobb is, ha kicsit bátrabb lenne a szakács, vagy jelen esetben a szerző.  

Bár a történet erősen összefonódik a Marvel Univerzummal, mégsem kell aggódnia azoknak, akik eddig nem látták a filmeket, vagy nem ismerik a képregényeket. A könyv önállóan is olvasható, előzetes tudás nem szükséges hozzá, azonban ha az ember rajongóként olvassa, akkor az ad némi extra fűszert az olvasáshoz. A különböző karakterek megjelenése, vagy éppen az idősík betájolása az én esetemben mind-mind hozzájárult ahhoz, hogy végül összességében pozitív módon nyilatkozzam a regényről. 

A történet mondanivalója nekem nagyon tetszett, egy igazi girlpower olvasmány, ahol a lányok mentik meg Wakandát. Bebizonyítja, hogy a gyengébbik nemet sem lehet alábecsülni, mindenki okozhat meglepetést. Wakanda abszolút élen jár ebben, hiszen gondoljunk csak a Dora Milajera harcosaira (kizárólag nőkből álló csapat), akik akár életüket is adnák a királyi családért. Shuri története bebizonyítja, hogy a lányok is lehetnek erősek és okosak, és néha bizony rajtuk múlik a világ sorsa. 
A könyv rávilágít arra, hogy olykor nehéz megfelelni az elvárásoknak, és néha csak úgy juthatunk előre, ha minden szabályt megszegünk, hiszen a szív olykor előrébb való, mint a szabályok. Amikor nem figyelnek a legkisebbre, drasztikus eszközökhöz kell nyúlni, hogy végre meghallgassák. Shuri egy nagyon erős karakter, akitől kétségtelenül nagy tetteket várhatunk a jövőben. Az, hogy Fekete Párducként, vagy technológiai vezetőként, még kérdéses, de kétségtelenül nagy dolgok vannak készülőben vele kapcsolatban. Gyanítom a jövőben a filmekben is nagy hangsúlyt fektetnek a karakterére, ennek pedig egyértelműen Chadwick Boseman sajnálatos halála (T'Challa, a filmes Fekete párduc megformálója) az oka. Ennek az apropóján pedig talán még izgalmasabb, hogy hogyan épül fel a hercegnő karaktere. 

A regény nagyjából a Fekete Párduc film idősíkjához kötődik, amikor is T'Challa kezdő királyként próbál helyt állni édesapja halála után. A cselekmény korrekt volt, a nyomozási rész kicsit izgalmasabb volt, a konfliktus tetőpontja azonban kicsit laposra sikeredett. Persze ez egy ifjúsági kötet, szóval nagy és véres csatajelenetet nem vártam, de valahogy mégis hiányoltam belőle a kraftot. Nagyon tetszett viszont, hogy néhány újdonságot is megtanultam a Marvel világáról. Olyan karaktereket és kapcsolódási pontokat fedeztem fel az olvasás által, amik eddig nekem kimaradtak az életemből, hiszen inkább a filmeket, és nem pedig a képregényeket ismerem. 

A szereplők, Shuri és egyetlen barátnője a leendő Dora Milajera harcoslány K'Marah nagyon jól kiegészítették egymást, én jókat mosolyogtam az évődéseiken. Kezdetben csupán az elvárások miatt barátkoztak egymással, de úgy érzem, hogy a regény végére igazi barátokká váltak, akik számíthatnak egymásra jóban és rosszban egyaránt. 

Bár azt írtam, hogy új kedvencet nem avattam, azért nagyon bízom benne, hogy a Kiadó elhozza majd a rajongóknak a sorozat többi kötetét is. Engem nagyon érdekel a wakanda-i hercegnő sorsa, szóval biztos vagyok benne, hogy a folytatásokat is elolvasom majd. Ha szeretitek a Marvel világot és szeretnétek egy jó kis olvasmánnyal hangolódni a következő filmre, vagy éppen a gyerkőc kezébe szeretnétek adni egy izgalmas olvasmányt, ami elindítja őt a rajongás útján, akkor ezt a könyvet nektek találták ki. Felnőttként nem biztos, hogy kedvenccé válik, de szerintem a 10-15 éves korosztály szeretni fogja. Én csak annyit mondok, hogy mindörökké Wakanda!

Értékelés: 5/4

Ha a bejegyzésem után úgy érzed, hogy ennek a könyvnek helye van a polcodon, akkor ITT tudod megrendelni. ITT pedig bele is olvashatsz a könyvbe. 



Nyereményjáték

Mostani játékunk során arra vagyunk kíváncsiak, mennyire ismeritek a Fekete párduc világát. Minden állomáson találtok egy betűhalmazt, amit helyes sorrendbe rakva, egy titulust, nevet vagy anyagot kaptok. Ha ezzel megvagytok, nincs más dolgotok, mint beírni a rafflecopter doboz megfelelő mezőjébe.  
Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.

AZ ÉN BETŰHALMAZOM
DAANKWA


a Rafflecopter giveaway


0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése