2022. június 21., kedd

Alice Oseman: Heartstopper – Fülig beléd zúgtam 2. (Szívdobbanás 2.) + Nyereményjáték

Sziasztok!

A nagysikerű Heartstopper - Fülig beléd zúgtam című képregény folytatása szinte azonnal követte a nemrég kiadott első részt, hiszen a magyar közönség azonnal a szívébe fogadta Nick-et and Charlie-t. Bloggereink alig várták, hogy ismét elmerülhessenek Alice Oseman bájos, romantikus képregényében, hát tartsatok velük legújabb blogturnénkon! Ne felejtsetek el játszani se, ugyanis a turné végén megnyerhetitek a Könyvmolyképző kiadó által felajánlott nyereménypéldányt is!

"Teljességgel elragadó. Aranyos, romantikus, kedves. A történet csodás tempóban halad. Imádom ezt a könyvet." - RAINBOW ROWELL, A Carry On szezrője

Nick és Charlie legjobb barátok. Charlie-ról lehet tudni, hogy meleg, de Nicket eddig mindig lányok érdekelték.
Csakhogy a szerelem útjai kifürkészhetetlenek… Nick világa kitágul, egyre többet tud meg a barátairól, a családjáról és… saját magáról is.

Nick: Azért átjössz holnap??
Mert lenne egy ötletem
Mit szólnál egy igazi randihoz?
Charlie: Omg… hát pERSZE
mit csináljunk?
Nick: Lehet meglepetés??
Charlie: Omg oké! Nagyon izgulok alkjdfldsg

Az első rész után, teljesen magával ragadott a fiúk története. Nick és Charlie az egyik legkedvesebb szereplőimmé váltak és beírták magukat a mindenkori kedvenceim közé. Nagyon megszerettem őket, a sorozatot a Netflixen egy este alatt megnéztem és bár rengeteg dolgom van, néhány nap alatt a teljes könyvsorozatot is elolvastam online, angolul a Webtoon-on. 

Vannak történetek, melyek bemásznak bőrünk alá és egyszerűen nem engednek el, megragadják az olvasót és onnantól kezdve nincs menekvés, elveszünk a betűk és a kitalált világ tengerében. Az ilyen könyveket örökké a kezünkben akarjuk tartani. Együtt élünk és lélegzünk a szereplőkkel és képtelenek vagyunk kiverni őket a fejünkből az utolsó oldal elolvasása után is. Nem tennénk mást, csak ölelnénk és magunkhoz szorítanánk és talán soha nem engednénk el, újra és újra átélnénk a különböző kalandokat és azt érezzük, hogy bárcsak minden nap úgy állhatnánk neki az olvasásnak, mint amikor még fogalmunk sem volt, hogy mibe is csöppenünk. Számomra pontosan ilyen ez a sorozat is. Bevallom én csak szuperlatívuszokban tudok beszélni a a történetről, soha nem olvastam még ennyire kedves és szerethető sorozatot. 

A második rész ugyanúgy magával ragadott és nehezen tudtam, csak továbblépni az újabb olvasmányaimra. Azóta azon gondolkodom, hogy elkezdem újra az olvasást, vagy megnézem még néhányszor Netflixen a sorozatot, mert úgy érzem, hogy szükségem van erre a cukiságra. Ebben a zord világban, amikor az úgynevezett barátok képesek arra, hogy hátat fordítsanak a legnagyobb szükségben. Amikor az ember sokszor embernek farkasa, amikor háború és ellenségeskedés sújtja a világot jó tudni, hogy vannak olyan történetek, ahova nem ér el a gonosz, ami mentes minden olyan dologtól, ami tönkreteszi a világunkat. Ahol egyszerűen csak úgy alakulnak a dolgok, ahogy alakulniuk kell. Ahol a kellemetlen szereplők is végül megkapják a jussukat és ahol szerető és törődő emberek veszik körbe a főszereplőket. 

Mindig balzsam a léleknek olyan könyvet olvasni, amelyet ennyire átitat ez a rendkívül szerethető és bájos hangulat, nem is igazán tudom, hogy mikor olvastam utoljára ilyen cuki történetet. Az előző kötet nagyon csúnyán ért véget, én pedig képtelen voltam várni a folytatásra, azonnal továbbolvastam angolul. A magyar változat így már nem okozott nagy meglepetést, de még így is nagy lelkesedéssel vártam a második kötetet. Viszont őszintén bevallom, a magyar kiadással fenntartásaim vannak. Egyszerűen imádtam a fiúk történetét, a kommunikációjukat, azt, hogy ott vannak egymásnak. A magyar fordítás azonban, néhol nekem sokat rontott az élvezeti faktoron. Olyan szavakat és mondatokat adtak a fiúk szájába, amelyek egyáltalán nem jellemző rájuk.

A második rész pontosan ott folytatódik, ahol az első véget ér. A születésnapi bulin elcsattant ugyebár az első tétova csók, a második résznél pedig itt vesszük fel újra a fonalat. Figyelemmel követhetjük ahogy Nick fokozatosan elfogadja és megérti az identitását és képes lesz arra, hogy biszexuálisként definiálja önmagát. 

A fő szálon kívül (vagyis a fiúk kapcsolatának az alakulásán kívül) más, rendkívül fontos témát is érint a képregény. A bullying (vagyis az bántalmazás és zaklatás) témaköre is fajsúlyosan jelen van, megismerjük és megértjük, hogy milyen az, ha valakit kiközösítenek és megaláznak. A témához szorosan kapcsolódik az alfahímek (tudjátok, az a típusú fiú, aki azt hiszi, hogy ő a legjobb mindenkinél, és a domináns viselkedésével igyekszik megtartani a pozícióját), és a csordaszellem is, vagyis hogy az emberek olykor hajlamosak arra, hogy ne tegyenek semmit, csak némán szemléljék a másik megaláztatásait. De persze nem csak negatív dolgokat érint a könyv. A családi kapcsolatok fontossága, a maximális elfogadás és szeretet közege is előtérbe kerül. 

A karakterek nagyon szerethetők, Charlie, Nick, a családtagok és a barátok úgy ahogy vannak belopták magukat a szívembe. A legnagyobb kedvencem Nick lett, ő a szívem kuglófjának egyetlen szem mazsolájává vált. De tényleg nagyon megszerettem mindenkit. Kivétel nélkül, mindegyik szereplő óriási jellemfejlődésen megy keresztül.  Charlie és Nick élete is gyökeresen megváltozik, ahogy haladunk előre a történetben úgy kerülnek egyre közelebb és közelebb egymáshoz a fiúk és úgy alakul át valami teljesen mássá a kettejük különleges kapcsolata. Nincs ebben a könyvben semmi megbotránkoztató, semmilyen illetlen, csupán egy hihetetlen édes szerelmi történet két fiatalról, akik keresik a helyüket a világban. Egyszerűen nem lehet nem szeretni őket. 

Nagyon szerettem, ahogy Nick szépen fokozatosan felfedezi önmagát és az identitását. Kicsit nehéz dolgom van, mert én már tudom, hogy hova fut ki a harmadik és negyedik kötet is, így pedig kifejezetten nehéz csupán a második részre korlátozni az étékelésemet. 

Kicsit bajban vagyok a borítóval, mert ahogy látjátok, az eredetivel jelenik meg, ez pedig nem passzol az első részhez. Tudom...tudom...ennél sokkal fontosabb problémák is vannak, de engem ez egy kicsit (nagyon) zavar. 

A képregény és a rajzok nagyon jók, hihetetlen, hogy milyen nagyszerűen illenek hozzá a sorozatbéli karakterek. Egyszerűen minden úgy jó, ahogy van. Képtelen vagyok rosszat mondani róla, egyszerűen imádom az egészet. Szóval csak azt tudom mondani nektek, hogy olvassátok és szeressétek. Az egyik legjobb romantikus könyv, amit mostanában olvastam és az egyik legkedvesebb LMBTQ+ kötet, amit az utóbbi időben a kezemben fogtam. 

Ha az értékelés után úgy érzed, hogy ennek a könyvnek helye van a polcodon, akkor ITT tudod megrendelni. ITT pedig bele is olvashatsz a történetbe.

Nyereményjáték

Az első rész kapcsán LMBTQ kötetek idézeteit kutattuk, ezúttal viszont fel kell ismernetek, hogy mely LMBTQ filmekből származó képek szerepelnek az egyes állomásokon! Jó keresgélést!
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

KÉP


a Rafflecopter giveaway

A turné állomásai

06/21 - Csak olvass!
06/23 - Fanni's Library
06/25 - Spirit Bliss Sárga könyves út (extra)
06/27 -  Könyv és más
06/29 - Utószó
07/01 - Dreamworld 
07/03 - Dreamworld (extra)
07/05 - Deszy könyvajánlója 
07/07 - Ambivalentina

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése