2022. október 15., szombat

Julien Sandrel: A ​nap felé + Nyereményjáték

Sziasztok!

Julien Sandrel, A csodák könyve című kötet írójának most egy újabb regényét ismerhetik meg a magyar olvasók. A nap felé című kötet egy rendkívül szerethető, ugyanakkor szívfacsaró utazást tár elénk, melyben megismerhetjük Tess, Sacha és Sienna nem mindennapi történetét. Tartsatok velünk, ismerjétek meg ezt a különleges regényt, ha pedig nektek kedvez a szerencse nyerhettek is egy példányt a kötetből. 

Egyetlen fénysugár is eloszlatja a sötétséget

2018-ban Tess Toscanába indul, hogy a lányához, Siennához és annak színész nagybátyjához, Sachához csatlakozva pár feledhetetlen napot töltsenek el együtt. Útközben meglátogatja a legjobb barátnőjét Genovában, a viszontlátásnak azonban nem sokáig örülhetnek. A genovai autópályahíd leszakad, Tesst a tragédia után eltűntnek nyilvánítják.

Amikor Sacha tudomást szerez a katasztrófáról, a Tess-szel közösen felépített világuk is a darabjaira hullik. Mindössze pár órája van arra, hogy meghozza élete legfontosabb döntését, amely nemcsak a saját, hanem a kislány életét is meghatározza majd. A helyzetét nehezíti, hogy Tessről kiderül, talán még Sachánál is jobb színész, mindenesetre közel sem az a nő, akinek mutatta magát.

Julian Sandrel nem mindennapi története nagyon is mindennapi üzenetet hordoz. Pontosabban olyat, ami átsegít a mindennapokon – toszkán utazás lélektől lélekig.

Julien Sandrel neve már nem volt ismeretlen számomra, nagyjából két éve olvastam már az egyik regényét, melynek A csodák könyve volt a címe. Összességében kedveltem az író ezen írását, így kíváncsian vártam, hogy mi újat tartogat számomra ebben a művében. A fülszöveg nagyon gyorsan felkeltette az érdeklődésemet, így rendkívül izgatottan vágtam bele az olvasásba. 

A nap felé című könyv egy igazán szerethető történet a szeretet erejéről és arról, hogy az ember mi mindenre képes azért, akit szeret. Igazából kétféle család létezik, az egyikbe beleszületünk, a másikat viszont választjuk. A regény megmutatja, hogy milyen erős lehet a kapocs két ember között még úgy is, ha esetleg nincsen vérségi kötelék közöttük. 

A kötet vázát és fő konfliktusforrását a 2018-as genovai autópályahíd leszakadás adja. Nagyon szeretem azokat a történeteket, amelyek az életet és az élni akarás fontosságát hirdetik. Ez a regény, pedig pontosan ilyen volt számomra. Egy igazán szerethető olvasmány, mely megmutatja nekünk, hogy még a legsötétebb órákban sem szabad elhagyni magunkat, mindig van remény. Mindig küzdeni kell és menni kell tovább, mert mindig van miért felállni és továbbmenni. 

A regény főszereplői rendkívül furcsa módon keresztezték egymás útját, de a hosszú évek alatt elkezdtek szép fokozatoan összekovácsolódni. Tess és Sacha is komoly és mély sebeket rejteget, de ahhoz, hogy igazi családdá váljanak meg kell ismerni és el kell fogadniuk a másik múltját is. Nincs könnyű dolguk, hiszen rendkívül nehéz sorsuk volt, de talán képesek lesznek együtt a gyógyulás útjára lépni. Amikor Tess eltűnik a balesetben, Sacha választás elé kerül. Vagy visszabújik a saját, biztonságos odújába, vagy pedig megrázza magát és megtesz mindent annak érdekében, hogy Sienna (Tess kislánya) boldogságra leljen. 

Azt kell mondanom, hogy a fülszöveg kissé csalóka. Legalábbis bevallom, én teljesen más történetre számítottam. Leginkább Tess múltjával kapcsolatban voltam teljesen eltévedve. A fülszöveg alapján valami egészen más dologra számítottam, de az a helyzet, hogy egy rossz szavam sem lehet, mert így, ebben a formában nekem sokkal jobban tetszett a történet. Azt hittem, hogy valami rendkívül komoly és szégyenteljes titok lengi majd őt körbe, hogy valami olyan dolgot tett, ami miatt esetleg összetűzésbe keveredett a törvénnyel, de erről szó sincs. Egy teljesen más élettörténet bontakozik ki a lapokon keresztül, melyet bár csak a különböző elbeszéléseken keresztül ismerhetünk meg, mégis hatással van valamilyen szinten az olvasóra. Én úgy érzem, hogy jót tett volna a regénynek, ha kicsit jobban belelátunk Tess régi életébe, vagy esetleg az ő visszamlékezéseiből éljük újra a múlt ezen szegletét, hiszen így sokkal személyesebbé és fájdalmasabb válhatott volna az élettörténete és így még inkább magába szippantott volna a regény. 

Tess egy hős a szememben, aki nem csak a múltját volt képes maga mögött hagynia, de a baleset idejében is megmutatja, hogy milyen fából is faragták őt. Bár a regényben kevés szerepet kapott, inkább csak elbeszélések alapján ismerhetjük meg, mégis az olvasás közben kedves ismerősként gondolunk rá és minden idegszálunkkal annak drukkolunk, hogy élve találják meg őt a romok alatt. Sajnáltam, hogy nem kapott elég teret, hogy jobban megismerhessük őt, de ennek ellenére is igazán szerethető olvasmányélménnyel gazdagodtam. 

Vitathatatlan, hogy a történet leginkább Sacha útjáról szó, mind metaforikus, mind pedig fizikai formában. Ahogy a toszkán tájakon utazik a kislánnyal, a vicces és furcsa nagybácsiból igazi apafigurává növi ki magát, ez pedig rengeteget segít azon, hogy végre valami célt adjon az életének. Az út, amelyre vállalkozott nem veszélytelen, hiszen egy rossz mozdulat is elég ahhoz, hogy soha többet ne láthassa Siennát. Mégis, félelmet nem ismervén megy előre, hogy együtt maradhasson a kislánnyal és hogy senki se válassza őket szét egymástól. 

A történet nem hibátlan, nekem sokszor hiányzott belőle Tess karaktere, de az tény, hogy Sacha és Sienna személye és a szerethető mellékszereplők elvarázsolják olvasás közben. A kislányt nagyon megkedveltem és imádtam, hogy milyen rendületlenül hisz az általa elképzelt jövőképben. Jókat mosolyogtam azon, hogy mennyire imád főzni és nagyon kis aranyos volt, hogy mennyire szerette a L'ecsó című animációs rajzfilmet. 

Imádtam a helyszínt, Toszkána rendkívül varázslatos világot és biztos vagyok benne, hogy valamikor a jövőben sort kerítek én is egy lenyűgöző utazásra a könyvben szereplő tájakon. Természetesen bízom abban, hogy az én utazásom apropója sokkal kellemesebb és eseménytelenebb lesz, de már nagyon várom, hogy megismerjem jobban a vidéket. 

Összességében nagyon kedveltem Julen Sandrel legújabb magyarul megjelenő regényét. Bár új kedvencet nem avattam, mégis szívembe zártam Sacha, Tess és Sienna karakterét. Ha szerettétek az író előző könyvét, akkor mindenképpen adjatok egy esélyt ennek a történetnek is. Olvassátok, szeressétek!

Értékelés: 5/4

Ha az értékelés után úgy érzed, hogy ennek a könyvnek helye van a polcodon, akkor ITT tudod megrendelni. 

Nyereményjáték

Julian Sandrel regénye a toszkán tájakra repít minket, így ebben a játékban Toszkánáé a főszerep. Minden egyes állomáson találtok egy kérdést, nektek pedig nincs más dolgotok, mint a Rafflecopter megfelelő sorába beírni a helyes megfejtést. 
(Figyelem! A megfejtéseket elküldés után nem áll módunkban javítani. A nyertesnek 72 órán belül válaszolnia kell a kiértesítő e-mailre, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk. A kiadó csak magyarországi címre postáz.)

KÉRDÉS
Toszkána közigazgatásilag hány megyéből áll? 

a Rafflecopter giveaway

Állomások

10.15.: Csak olvass!
10.17.: Kelly és Lupi olvas
10.19.: Könyv és más

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése