2022. november 24., csütörtök

Sophie Irwin: Hozományvadász ​hölgyek kézikönyve + Nyereményjáték

Sziasztok!

Téged is elvarázsolt a régenskori Anglia? A Hozományvadász hölgyek kézikönyvében most újra elmerülhetsz a korban, amikor a jó férj megtalálása kulcsfontosságú! Tarts velünk te is a Hozományvadász hölgyek kézikönyve turnén bloggereinkkel, és neked is lehetőséged lesz megnyerni a Central Könyvek által felajánlott magával ragadó regény egy példányát! 

Kitty Talbotnek mihamarabb pénzre van szüksége. Pontosabban egy vagyonos férjre. Az apja tekintélyes adósságot hagyott maga után, és a lánynak mindössze három hónapja maradt, hogy megmentse a családját az anyagi csődtől. 
Kitty soha nem riadt vissza a kihívásoktól, így ebben a szorult helyzetben is feltalálja magát: összecsomagol, és elindul egész Anglia legkíméletlenebb hadszíntere, a londoni bálok világa felé. 
Műveltségben és kifinomultságban talán elmarad a többi ifjú hölgy mögött, de eltökéltsége, csökönyössége és leleményessége minden akadályon átlendíti őt. Bízik benne, hogy még a báli szezon vége előtt megkérik a kezét, egyvalakivel azonban nem számol: Lord Radcliffe-fel. A nagyvilági, kissé tartózkodó gróf átlát a szitán, azonnal rájön, hogy Kitty egy mindenre elszánt, pénzéhes hozományvadász, ezért elhatározza, hogy keresztülhúzza a számításait, kerül, amibe kerül. 
Vajon sikerül Kittynek megmentenie a családját a teljes kiszolgáltatottságtól? Egy perc vesztegetni való ideje sincs, és senki, még egy lord sem állhat az útjába. 


Mióta anno Instagramon megláttam a könyvet azóta vágytam arra, hogy végre én is a kezembe foghassam Kitty történetét. Rengeteget hallottam már a regényről, azonban nem mindenki volt maradéktalanul elégedett Sophie Irwin regényével. Egy kicsit izgultam, de mérhetetlenül vártam már, hogy végre kiderüljön, én vajon a rajongók, vagy a csalódott olvasók táborát fogom erősíteni. 
Az első oldalak elolvasása után egyre biztosabb lettem abban, hogy végül a lelkesek csoportjába fogok tartozni és bár maradt némi hiányérzetem, összességében nagyon szerettem a kötetet. 

Nagy felelősség, ha egy regényt és az írónő stílusát az egyik nagy kedvencemhez, Jane Austen munkásságához hasonlítanak. Akarva akaratlanul is ezzel a szemmel kezdem el olvasni a történetet és nagy elvárásokat támasztok. A másik nagy név a kötet hátulján a Bridgerton, de mivel azokat a regényeket nem olvastam, csak a sorozatot ismerem, így ezzel szemben kicsit megengedőbb vagyok. Szerencsére azonban ezen a téren egy szavam sem lehet, nagyszerűen hozta a regény mind a Bridgerton, mind Austen munkásságának hangulatát. A cselekmény kellően érdekesnek bizonyult, a párbeszédeket pedig egyszerűen imádtam. 

A történet szerint, Kitty szülei elhunytak, de sajnos csak óriási adósságot hagytak lányaikra. Így Kitty elhatározza, hogy gazdag férjet fog magának a báli szezonban. Nem ragaszkodik a szerelmi házassághoz, csupán az érdekli, hogy a leendő férjének kellő járandósága legyen. A helyzet azonban nem olyan egyszerű, hiszen megjelenik a színen Lord Radcliffe, aki elég hamar átlát a lány mesterkedésein. Kezdetben a családját kívánja megóvni a hozományvadász hölgytől, később azonban egyre jobban szórakoztatja a lány viselkedése és élvezettel nézi, ahogy Kitty akármilyen csúnyán is hangzik, hülyét csinál a londoni arisztokráciából. A fiatal lány egyetlen célja, hogy tehetős férjet fogjon, ez irányítja a cselekedeteit. A szív útjai azonban kifürkészhetetlenek és olykor megesik, hogy akkor találunk rá a szerelemre, amikor a legkevésbé számítunk rá. 

Sophie Irwin írásmódja nagyszerű, igazán megszerettem az írói stílusát. A báli szezon, a humoros párbeszédek és a felejthetetlen karakterek együttesen járultak hozzá ahhoz, hogy az ember egy nagyszerű olvasmányélménnyel gazdagodjon. Nem éreztem egy másodpercig sem mesterkéltnek a szöveget, teljesen hitelesnek érződött, nem lett a korszak paródiája, de határozottan érződött rajta a modern, 21. századi frissesség. A két főszereplő, Lord Radcliffe és Kitty nagyszerű karakterek voltak, imádtam az egymáshoz fűződő viszonyukat. A kötet kezdetén mély ellenszenvvel viseltettek egymás iránt, de ahogy haladtunk előre a történetben úgy kezdett egyre érdekesebbé és izgalmasabbá válni a kapcsolatuk. Az enemies to lovers típusú történetszál mindig hálás, sokan szeretik az ilyen típusú romantikus regényeket, a Hozományvadász hölgyek kézikönyve pedig tökéletes példa arra, hogy miért is szeretik az olvasók az ilyen típusú regényeket. Lord Radcliffe és Kitty évődései nagyban hozzájárultak a regény élvezhetőségéhez és a kapcsolatuk alakulása legalább olyan érdekes és izgalmas volt, mint maga a báli szezon. 

Bár elsőre úgy tűnik, hogy a két főszereplőben nincs semmi közös, ennél nagyobbat nem is tévedhetnénk. A család szeretete, védelme és a szülői minta elutasítása Kittyre és a Lord Radcliffe személyére is rendkívül jellemző. Ahogy írtam, Kitty egyetlen célja, hogy jól menjen férjhez, de ahhoz, hogy megismerjük őt, kicsit mélyebbre kell ásni a személyiségében. Elsőre úgy tűnhet, hogy gátlástalan hozományvadász, de láthatjuk, hogy a családjának a védelme a cselekedeteinek fő mozgatórugója. Mindent annak rendelt alá, hogy húgait biztonságban tudja. Kissé negatívan áll a szerelmi házasság kérdéséhez, hiszen szülei az anyagi kérdéseket egyáltalán nem vették figyelembe, csupán a szívükre hallgattak, ezzel pedig tulajdonképpen majdnemhogycsak megpecsételték a család sorsát. Kitty azonban szeretne okosabban házasodni, így igyekszik csupán az eszére hallgatni. Lord Radcliffe esetében az édesapjához fűződő viszonyáról érdemes írni. A lord rendkívül szigorúan vette a családja jóhírének védelmét, a legidősebb fiú pedig nem szeretné édesapját követni. Ugyan legalább annyira fontos számára, hogy védje a családját, de olykor homokba dugja a fejét. Anno rendkívül rosszul esett neki, hogy édesapja a legrosszabbat feltételezte róla és az életmódjáról, ezért nem veszi észre az öccse életmódjában bekövetkezett változást. Nem szeretné háborgatni őt és nem akar prédikálni az erkölcsről. A történet egy bizonyos pontján mindkét főszereplő szembesül viselkedésének következményével és szép lassan rájönnek arra, hogy bár a legtisztább érzelmek vezették őket a családjuk védelme szempontjából, de ha nem változnak meg, akkor éppen az ellenkezőjét érik el annak, amit szeretnének. A kérdés csupán az, hogy képesek-e változni és hogy van-e helyük egymás életében. 

Ahogy az Austen - regények cselekménye jelentős részben társasági eseményen zajlik, úgy a Hozományvadász hölgyek kézikönyve is bővelkedik a bálokban és különböző társasági eseményekben. Mindig meglep, hogy milyen komoly szabályok uralkodnak az arisztokrácia életében. Egy rossz mozdulat és máris a társaság peremére kerülhet az ember. Olvasás közben nekem talán Kate és Anthony története jutott először eszembe, de Jane Austen munkásságát is magam előtt láttam, így összességében úgy érzem, hogy a kötet hátulján található ajánlók abszolút megállják a helyüket. 

A kötet vége nekem kicsit kapkodósra sikerült, szerintem egy 15-20 oldal pluszban jót tett volna a végkifejletnek. Valahogy nem éreztem az összhangot a kötet vége és az azt megelőző 300 oldal között. Nyilván olvasás közben az ember sejti, hogy milyen lezárást kap majd a történet és drukkol, hogy végre egymásra találjanak a szereplők, de úgy éreztem, hogy az írónő túlságosan kevés energiát fektetett a végkifejletre. Ez persze mit sem von le a regény értékéből, hiszen ennek ellenére tényleg, az első oldaltól az utolsóig, csak úgy faltam a lapokat. 

A borító egy igazi csoda, én egyszerűen imádom. Nagyon jól áll neki a csillogás, már az is jóleső érzéssel tölt el, ha csak nézegetem. Ráadásul Anitának hála (@szaffipolca) a polcomon tudhatom a kötet külföldi, élfestett kiadását, ami miatt nem lehetek elég hálás. A két kötet együtt, tényleg lenyűgöző látványt nyújt. Én teljesen oda meg vissza vagyok értük. 

Összességében a szívembe zártam Kitty történetét és tényleg bátran ajánlom mindenkinek, aki szereti az ilyen típusú regényeket. Remélem elnyeri majd a ti tetszéseteket is a regény, olvassátok, szeressétek! 

Értékelés: 5/4,8

Ha az értékelés után úgy érzed, hogy ennek a könyvnek helye van a polcodon, akkor ITT tudod megrendelni. 


Nyereményjáték

A Hozományvadász hölgyek kézikönyve egy olyan korba kalauzol minket, amikor a bálok és szebbnél szebb ruhák, no meg a rangok határoztak meg mindent - no meg a megfelelő férj megtalálása!
Mostani nyereményjátékunkban olyan kosztümös filmeket gyűjtöttünk össze, amikre ez szintén igaz.
Minden állomáson találtok jelenetfotót egy ilyen filmből, a feladat egyszerű: kitalálni, melyik filmből származik a fotó és beírni a Rafflecopter doboz megfelelő sorába! (Természetesen a magyar és az eredeti címet is elfogadjuk.) Ne feledjétek, a beírt válaszokon már nem áll módunkban javítani. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Kérjük, hogy levelünkre 72 órán belül válaszoljatok, ellenkező esetben új nyertest sorsolunk! A kiadó csak magyarországi címre postáz.

KÉP


a Rafflecopter giveaway

A turné állomásai

11.20. - Zakkant olvas
11.22. - Könyvvilág
11.24. - Csak olvass!
11.26. - Szaffi polca
11.28. - Olvasónapló
11.30. - Kelly és Lupi olvas
12.02. - Fanni's Library

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése