2023. április 19., szerda

Robin Stevens: Egy ​kis arzént a teába? (Úrilányok nem gyilkolnak 2.) + Nyereményjáték


Sziasztok!

Az Úrilányok nem gyilkolnak sorozat második részében a Wells és Wong nyomozóiroda szenzációs hősei most egy vidéki kúriában találkoznak a halálallal, s természetsen magukra vállalják a feladatot, hogy kiderítsék vajon ki is tette az arzént a teába . A fordulatos ifjúsági krimit a Manó Könyvek adja ki magyarul és ha bloggereinkkel tartatok, s együtt nyomoztok a turnénk során, végül egy szerencsés olvasóé lehet a kiadó által felajánlott nyeremény példány!

A Deepdean Leányiskola KÉT NYOMOZÓJA, Daisy Wells és Hazel Wong a szünidőt Fallingfordban tölti, ahol Daisy elbűvölő édesanyja ünnepi zsúrt szervez lánya születésnapjára. A meghívott vendégek között van a kissé bogaras Saskia néni és a lenyűgöző stílusú Félix bácsi is.
Ünneplés közben azonban valaki MEGHAL, és minden jel arra utal, hogy MEGMÉRGEZTÉK!
Kint ítéletidő tombol, szakad az eső, mindent elönt a víz, így a házat senki nem tudja elhagyni - és a rendőrség sem tudja megközelíteni a bűntett színhelyét. Az ódon kastélyban egyre feszültebb a légkör. Senki sem az, akinek látszik, és MINDENKI REJTEGET EGY-KÉT TITKOT.
Daisy és Hazel nyomozásba kezdenek, de nagyon óvatosnak kell lenniük, hiszen a gyilkos egészen biztosan a házban van!



Az utóbbi időben óriási kedvenc lett nálam a gyermek- és ifjúsági irodalom műfaja, szívesen olvasok a middle-grade korosztálynak szóló köteteket.  Persze mondhatnám azt, hogy ez csupán egy áldozat részemről, hiszen azért olvasok ilyesmit, hogy minél szélesebb körben tudjak könyveket ajánlani a könyvmolyoknak, legyen szó bármilyen korosztályról, de az igazság az, hogy egyszerűen imádom az ilyen típusú regényeket. A sok szépirodalmi és történelmi regény mellett (mert akárhogyan is nézzük mégiscsak eza  fő műfajom) tökéletesen megférnek ezek a kötetek. Egyszerűen kikapcsolnak és szórakoztatnak. Nem vagyok egy óriási krimi fan, nagyjából minden rajongásom Murdoch nyomozó rejtélyeire korlátozódik, de valami miatt a nyomozás szálakat hihetetlenül szeretem az ifjúsági regényekben. A sorozat első része nagy kedvenc lett számomra így nem is volt kérdés, hogy a folytatásokra is kíváncsi leszek.

Az Egy kis arzént a teába? című kötet egy rendkívül érdekes és izgalmas olvasmány, ami abszolút felveszi a versenyt az első kötettel. Csak úgy faltam a lapokat, Daisy és Hazel társaságában én is a bűnöző nyomába eredtem és óriási lelkesedéssel próbáltam a kirakós darakbáit összerakni, hogy én is megfejthessem a bűntényt. Bár bevallom, volt némi sejtésem a gyilkos kilétét illetően, a motivációval kapcsolatban azonban teljesen meg voltam lőve. Nem igazán értettem, hogy vajon mi lehet a mérgezés mögött. Ahogy azonban haladtunk előre egyre inkább kitisztult a kép és a lányokkal együtt úgy éreztem, hogy én is igazi detektívvé válhatok. 

A történet helyszíne most nem az iskola, hanem Daisy családjának otthona, ahol a fiatal lány a szünidejét tölti legjobb barátjával Hazellel. A közelgő születésnapi ünnepség miatt csatlakozik hozzájuk Kitty és Beanie, így válik most már négyfőssé a detektívcsapat. Az ódon ház, az eldugott lépcsők és a sötét folyosók tökéletes helyszínt biztosítanak a bűnténynek. Itt tényleg semmi sem az, aminek látszik. Ahogy haladunk előre, mindenki egyre gyanúsabbá és gyanúsabbá válik. Az ártatlannak gondolt felnőttek gyorsan gyanúsítottakká válhatnak és a leggyanúsabb személyről is kiderülhet, hogy semmi köze a bűntényhez. A gyanúsítotti listát látván mi is vakarjuk a fejünket és azon gondolkodunk, hogy vajon kinek állhatott érdekében meggyilkolni Mr. Curtist. Vajon ki a tettet és mi az indíték? 

A történet két főszereplője Daisy és Hazel kicsit olyan volt számomra, mint a borsó meg a héja. Tökéletesen kiegészítették egymást, még akkor is, ha olykor nem volt zökkenőmentes számukra a közös nyomozás. Ebben a részben úgy éreztem, hogy sokkal inkább egyenjogú partnerekké váltak és bár Daisy még mindig hajlamos arra, hogy dirigáljon, sokkal jobban támaszkodik Hazel ötleteire és meglátásaira. Tetszett, hogy többször is megdicsérte a barátnőjét, így abszolút nem éreztem, hogy ő csak a másodhegedűs lenne. A nyomozás végig csapatmunka volt és bár néha összezörrentek a lányok, ez azt hiszem, hogy inkább annak a frusztrációnak volt köszönhető, hogy a gyanúsítottak jelentős részét Daisy családtagjai tették ki. A két lány azonban nem ismer lehetetlent és végül ismét a rendőrség előtt oldják meg az esetet. Ráadásul a négy fősre bővült nyomozócsapat talán az új tagok segítségével még hatékonyabban tud majd működni. 

Bár a történet egy gyilkosságról és magáról a nyomozásról szól, fontos kiemelnem, hogy semmiképpen sem ijesztő, vagy vérfagyasztó Robin Stevens regénye. Az írónő abszolút a jóízlés határain belül maradt és egyáltalán nem sokkoló, vagy durva az írása. Tökéletes olvasmánynak tartom a 10-14 éves korosztály számára. Garantáltan odaszegezi majd a fiatalokat a fotelhoz és biztosan őrült lelkesedéssel falják majd a lapokat. Ezt a könyvet egyszerűen nem lehet nem szeretni. Még felnőtt fejjel is imádtam olvasni, ezért biztos vagyok benne, hogy a célközönség körében is nagy sikere lesz. Azon gondolkodtam amúgy, hogy milyen jó kis Netflixes sorozat lehetne ezekből a könyvekből, tuti megnézném. 

Nagyon tetszett, hogy a bűntény megoldása nem teljesen egyértelmű, rendesen megdolgoztatja az olvasó agyát. Semmi sem magától értetődő, igazán szövevényes az ügy. Nem sok Agatha Christie történetet ismerek, de nekem csomószor ő jutott eszembe olvasás közben. Azt hiszem, hogy Robin Stevens regényei tökéletes belépők a zsáner világába. Gratulálok neki, így kell megszerettetni egy műfajt a fiatal könyvmolyokkal. Én soha nem voltam krimi rajongó, de ha ilyen könyveken nőhettem volna fel, tuti imádnám felnőtt fejjel. 

Az élfestett kiadások nagyon tetszenek, így hihetetlenül megörültem, mikor megláttam, hogy a kiadó ezt is ilyen formában jeleníti meg. Remekül mutat a polcon, egyszerűen imádom. A ház alaprajza a kötet elején zseniális ötlet, ez rengeteget hozzáad az olvasás élményéhez. De ha esetleg olvasás közben elveszítené valaki a fonalat, hogy ki-kicsoda a történetben, ki a vendég és ki családtag akkor a családfa és a vendégek listája is hasznos lehet a kötet elején. A szószedet pedig sokat segít az ismeretlen szavak és kifejezések megértésében. A kötet hátulján már láthatjuk a sorozat harmadik részének a címét, én már most tűkön ülve várom a folytatást. 

Összességében én nagyon szerettem Robin Stevens regényét és csak ajánlani tudom mindenkinek. Olvassátok, szeressétek!

Értékelés: 5/4,5

Ha a bejegyzésem után úgy érzed, hogy ennek a könyvnek helye van a polcodon, akkor ITT tudod megrendelni. ITT pedig bele is olvashatsz a kötetbe. 

Nyereményjáték

Mivel Robin Stevens a nagy elődök nyomdokain halad regénysorozatában, ezért a játékban most olyan Agatha Chrsitie regényeket kell felismerni, amelyekben szintén méreg végzett az áldozatokkal. Ha kitaláljátok a fülszöveg alapján a történet címét azt kell beírni a Rafflecopter megfelleő sorába.
Figyelem! Felhívjuk a figyelmeteket, hogy a válasz elküldése után már nem áll módunkban manuálisan javítani rajta. A kiadó csak Magyarország területére postáz. A nyerteseket e-mailben értesítjük. Amennyiben 72 órán belül nem jelentkezik a szerencsés, újabb nyertest sorsolunk.

FÜLSZÖVEG
“Valaki a családból inzulin helyett mérget tett a fecskendőjébe. Ki a gyilkos, és miért ölt? Szerelemből, pénzvágyból vagy tán bosszúból? A rejtély nyomába eredő fiatalember indítóoka legalább világos”

a Rafflecopter giveaway

Állomáslista

04.19 Csak olvass!

0 megjegyzés:

Megjegyzés küldése